عمومیمعرفی کسب و کار

چرا اتو پرس بخار نمیده

اتصال نادرست مخزن در بخار نکردن اتو پرس

به نقل از youtube.com گاهی اوقات پیش می آید که مخزن اتوپرس به درستی متصل نشده و میله ی آب به صورت دقیق در فیلتر اتوپرس جایگیری نشده باشد از عوامل اصلی این عدم جایگیری می توان به جابجا شدن میله با دست اشاره کرد که باعث می شود میله در فیلتر قرار نگیرد که در این حالت اتوپرسی صدای پمپ بخار می آید ولی بخاری خارج نمی شود برای رفع این مشکل میله را مقدار کمی جابجا کرده تا هنگام بستن مخزن در جای درست قرار گیرد و مشکل بخار نکردن اتوپرس رفع گردد.

اولین استفاده از اتوپرس

لینک تعمیر اتوپرس در اصفهان .اگر برای اولین بار است که از اتوپرس خود استفاده میکنید و صدای پمپ بخار را می شنوید ولی با بخار ندادن اتوپرس مواجه شدید اصلا نگران نباشید فیلتر اتوپرس موقع اولین استفاده باید ۲۴ ساعت در آب بماند تا آب از فیلتر آن رد شود. پس بعد از پرکردن مخزن به آن فرصت دهید تا فیلتر پرشود.

رسوب گرفتگی ها

شایع ترین دلیل بخار نکردن اتوپرس رسوب گرفتگی فیلتر آن می باشد که در صورت عدم رسوب زدایی اتوپرس آسیب جدی میبیند. بنابراین اگر با رفع موارد بالا همچنان با مشکل بخار ندادن اتوپرس مواجه هستید بهتر است ابتدا در اولین مرحله اقدام به رسوب زدایی کنید. همچنین برای جلوگیری از رسوب برای پر کردن مخزن از آبهایی با املاح زیاد استفاده نکنید. پیشنهاد ما برای شما در این مورد استفاده از آب جوش سرد شده می باشد که سختی آن کاملا کاهش یافته است.

تمیز نبودن فیلتر بخار نکردن اتو پرس

در تمامی اتوپرس ها فیلتر رسوب گیر وجود دارد که در بازه های زمانی مشخص نیاز به تعویض دارند در بعضی از مدل ها هشدار تعویض وجود دارد ولی بعضی دیگر نیاز به بررسی و تعویض دارند.این فیلتر که وظیفه تمیز کردن آبهای دارای املاح را دارند در نتیجه جذب این املاح ،توسط رسوب ها مسدود میشوند. و نیاز به تعویض دارند.شایان ذکر است که به این نکته توجه کنید که هرگز مخزن اتوپرس را با آبهای معدنی پر نکنید زیرا که املاح موجود در آب های معدنی زیاد می باشد و رسوب بیشتری بر جای می گذارند.

اتمام آب در مخزن

از دیگر دلایل که اتوپرس بخار نمی کند خالی شدن مخزن آب آن می باشد.گاه گاهی پیش می آید که به واسطه استفاده زیاد یا چندین باره، مخزن آب زودتر از تصور شما خالی شود بنابراین لازم است قبل از استفاده حتما مخزن را چک کنید.این نکته از اهمیت زیادی برخوردار می باشد زیرا که کار کردن اتوپرس با مخزن خالی احتمال آسیب به اتوپرس را افزایش می دهد زیرا کارکردن اتوپرس با مخزن خالی باعث می شود تا پمپ هوا مسدود و آسیب ببیند.نکته دیگری که در این خصوص باید دقت شود این است که سطح آب خیلی زیاد یا خیلی کم نباشد و متناسب با نشانگری که بر روی مخزن است پر شود.

استفاده بیش از حد از اتوپرس بخار نکردن اتو پرسی

اتوپرس نیز مانند سایر دستگاه های برقی نیازمند رعایت اصولی برای طولانی شدن عمر مفید دستگاه می باشد که از جمله آنها تعداد دفعات استفاده آن می باشد.بطور معمول هفته ای یکبار تعداد دفعات استفاده نرمال آن می باشد بنابراین اگر بیشتر از یکبار در هفته از آن استفاده میکنید فیلتر آن زودتر از موعود نیاز به تعویض یا رسوب زدایی خواهد داشت.

عدم استفاده از اتوپرس در مدت زمان طولانی

همانگونه که در نتیجه استفاده مکرر اتوپرس باید نکاتی را رعایت کرد اگر قرار است که بیشتر از یک هفته از اتوپرس استفاده نشود حتما لازم است که مخزن آن تخلیه شود تا از رسوب جلوگیری شود زیرا همانطور که اشاره شد رسوب از جمله عوامل اصلی بخار نکردن اتوپرس می باشد.
هنگامی که صدای پمپ بخار نمی آید و بخار هم نمیکند
اصلی ترین دلیلی که اتوپرس صدای پمپ بخار نمی دهد و همچنین بخار نمی کند می توان به این نکته اشاره کرد که دمای انتخابی اتوپرس پایین می باشد. هنگامی که دمای اتوپرس تنظیم نبوده و در درجه حرارتی پایینی قرار بگیرد اتوپرس بخار نکرده و شما با مشکل مواجه خواهید شد بطور نرمال دستگاه های اتوپرس برای بخاردهی مطلوب باید درجه حرارت دستگاه روی ۱۸۰ درجه و بالاتر تنظیم شود.البته بهتر است با توجه به نوع پارچه ای که میخواهید آن را اتو کنید دمای مناسب انتخاب کنید مثلا پارچه های نایلونی یا ابریشمی

نیازی به بخار یا دمای بالا نداشته و در درجه حرارتی پایین باید اتو شوند ولی پارچه های کتان،جین و نخی باید با درجه حرارتی بالایی اتو شوند.هنگامی که درجه اتو پایین بوده و شما درجه را روی حرارت بالا تنظیم کردید نیاز است حدود ۱۰ دقیقه منتظر باشید تا اتو داغ شود و پمپ بخار فعال شود.

مشکل فنی بخار ندادن اتوپرس

اگر با رعایت تمام موارد بالا مشکل بخار نکردن اتوپرس رفع نشده لازم است که شما به مراکز فنی و یا تعمیرگاه های حرفه ای مراجعه کرده و دستگاه اتوپرس خود را به آنها بسپارید تا بصورت فنی مشکل بررسی و رفع گردد.توصیه میشود اگر تعمیرات حرفه ای بلد نیستید هیچگاه اقدام به باز کردن دستگاه و تعمیر آن نکنید زیرا ممکن است آسیبی به دستگاه وارد شود که جبران کردنی نباشد