سلامت و دانشمعرفی کسب و کار

چرا دور چشم سیاه می شود

آشنایی با سیاهی زیر چشم سیاهی زیر چشم چیست؟ علائم سیاهی زیر چشم چگونه است؟ روش های درمان سیاهی زیر چشم به چه صورت است؟ کبد و سیاهی دور چشم چه ارتباطی با هم دارد؟ چگونه سیاهی زیر چشم را از بین ببریم؟ درمان سیاهی دور چشم در طب سنتی به چه صورت است؟ آیا درمان سیاهی دور چشم با لیزر امکان پذیر است؟ بهترین روش درمان سریع گودی و سیاهی زیر چشم چیست؟ و سوالات دیگری که در ادامه و در همین مقاله به تمام آن ها پاسخ می دهیم. با ما همراه باشید تا با سیاهی دور چشم خود خداحافظی کنید.

سیاهی اطراف چشم چیست و چگونه است؟ شاید یکی از اولین سوالاتی که ممکن است برای شما به وجود بیاید این باشد که چه زمانی می گویند سیاهی دور چشم غیر طبیعی است و دلیل بر بیماری است. برای رسیدن به این جواب قبل از هر چیز دلایل سیاهی اطراف چشم را مورد بررسی قرار می دهیم. پوست اطراف چشم نازک تر از سایر قسمت های بدن است. به همین دلیل سریع تر واکنش نشان می دهد. تفاوت رنگ اطراف چشم به میزان بسیار کم معمولا عادی است. اما در برخی موارد سیاهی دور چشم به وضوح دیده می شود و تفاوت رنگ آن بسیار زیاد است. یکی از نشانه های بسیاری از بیماری ها سیاهی اطراف چشم است. این گونه مشکلات بهتر است به صورت اصولی و توسط شناسایی و برطرف شود.

بررسی دلایل سیاهی زیر چشم سیاهی اطراف چشم ژنتیکی برخی مواقع سیاهی زیر چشم دلیل خاصی ندارد و تنها به دلایل ژنتیک و ارثی این مشکل وجود دارد. که از همان ابتدای زندگی این مورد به چشم می خورد. سیاهی اطراف چشم به دلیل  این مشکل بیشتر برای افرادی که روزه دار هستند پیش می آید. افراد  روزه دار به دلیل کمتر آشامیدن آب دچار سیاهی اطراف چشم می شوند. بهتر است برای جبران این مشکل در وقت سحری و یا موقع افطار حتما به مقدار بیشتری آب مصرف کنند تا جبران کم آبی در طول روز باشد.

آفتاب و سیاهی دور چشم زمانی که مدت زیادی در زیر آفتاب باشید به خصوص  آفتاب گرم تابستانی، ممکن است با چنین مشکلی روبرو شوید. در چنین مواردی بهتر است سرم کافئین دور چشم لاکچری کوین و ضد آفتاب مخصوص پوست تان استفاده کنید. بهتر است کرم ها و آب رسان ها توسط پزشک و با توجه به پوست شما تجویز شود تا تاثیر بیشتری داشته باشد. کم خونی بدن و سیاهی دور چشم علت گودی و سیاهی زیر چشم ممکن است از باشد. یکی از بیماری هایی است که خود را با سیاهی زیر چشم نشان می دهد. این بیماری حتما باید طی انجام آزمایشات و معاینه پزشک تشخیص داده شود. در جهت بهبودی و رفع مشکل نیز حتما باید داروهایی که پزشک تجویز می کند را به موقع مصرف کنید تا زیبایی چشمان خود را بازیابید.

از جمله بیماری هایی که ممکن است خود را با سیاهی اطراف چشم نشان دهد می توان به بیماری های کلیوی، افزایش سن، بیماری ها و مشکلات کبدی، مشکلات قاعدگی و بسیاری موارد دیگر اشاره داشت. این موارد حتما باید توسط پزشک معاینه و به صورت ریشه ای مشکل برطرف گردد. مشکلاتی همچون تیرگی و سیاه شدن اطراف چشم را جدی بگیرید و حتما از پزشک خود در جهت برطرف شدن مشکل مشاوره بگیرید. زیرا برخی مواقع مشکل آنقدر جدی است که حتی فکرش را هم نمی کنید. اما درمان سیاهی زیر چشم چگونه است؟ و پاسخ سوالات مربوط به درمان مشکلات تیرگی اطراف چشم را در ادامه با ما بخوانید.

راه های درمان سیاهی زیرچشم چیست؟

حال که با سیاهی زیر چشم و دلایل به وجود آمدن این مشکل آشنا شدید نوبت آن رسیده است که در جهت رفع سیاهی دور چشم اقدام کنیم. برخی افراد سرم کلاژن ساز لاکچری کوین را انتخاب می کنند به عنوان مثال رفع سیاهی زیر چشم با آبلیمو، برخی نیز درمان سیاهی دور چشم در طب سنتی را ترجیح می دهند. اما خوب است بدانید که برای درمان سریع گودی و سیاهی زیر چشم حتما به پزشک متخصص در این زمینه مراجعه کنید. درمان سیاهی دور چشم با لیزر نیز یکی دیگر از راه های برطرف کردن این مشکل است.

اما به خاطر داشته باشید این گونه مشکلات در بیشتر مواقع بازگو کننده مشکلات بزرگ تر و بدتری هستند. ما به فکر سلامتی شما هستیم به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم چنین مشکلاتی را جدی بگیرید و در سریع ترین زمان ممکن به نزد پزشک خود مراجعه کنید. در شرایط فعلی کرونا که باید از رفتن به مراکز درمانی پر خطر پرهیز کرد شما می‌توانید در هر زمان از شبانه روز در هرکجای ایران که هستید با  تلفنی صحبت کنید و از ایشان غیرحضوری مشاوره بگیرید. سیاهی زیر چشم، یکی از شایع‌ترین حالت‌های ظاهری پوست اطراف چشم است که افراد همواره به دنبال راه حلی برای برطرف‌سازی آن هستند.

تزریق ژل، استفاده از ماسک‌های مختلف، راهکارهای ارائه شده در طب سنتی، لیزر، استفاده از عمل‌های زیبایی، استفاده از کرم های مختلف جهت رفع تیرگی این ناحیه از پوست، انجام جراحی بر روی پلک و بسیاری از اقدامات دیگری که این روزها نام و توضیح آن‌ها را در اکثر تبلیغات رسانه‌ای دریافت می‌کنیم؛ همگی از جمله تلاش‌هایی است که افراد برای خلاصی از سیاهی دور چشم انجام می‌دهند. چشم‌ها یکی از تاثیرگذارترین قسمت‌های صورت هستند که همه افراد به خصوص خانم‌ها سعی در زیبا نشان دادن آن هستند. به این ترتیب پیش از انجام هرگونه درمان، لازم است درباره علل بروز گودی و سیاهی زیر چشم مطالبی را آموخته و بدانیم که اصلا این اتفاق به چه علت بروز می‌دهد.

علت و دلیل سیاهی زیر چشم و گودی زیر چشم

سیاهی زیر چشم نشانه چیست ؟ علت گودی و سیاهی زیر چشم می‌تواند فهرست طولانی شامل موارد مختلف باشد؛ اما برخی از رایج‌ترین دلایل سیاهی زیر چشم و گودی به قرار زیر است:

  • افزایش سن و پیر شدن پوست
  • وجود اختلالات ژنتیکی
  • سفید پوست نبودن
  • خستگی مداوم و طولانی مدت
  • آلرژی در انواع مختلف
  • کم آب بودن بدن
  • قرار گرفتن در زیر نور آفتاب در دراز مدت

علت سیاهی زیر چشم کودکان

علت تیرگی زیر چشم در کودکان متفاوت است . ممکن است با مطالعه دلایل بالا، به این نتیجه برسید که پس چرا کودکان با آن پوست شفاف و تازه دچار سیاهی زیر چشم هستند. علت سیاهی زیر چشم کودکان اگر دلایل ژنتیکی نباشد، می‌تواند نشان از موارد زیر باشد:

  • کمبود آهن
  • خستگی و خواب آلودگی (معمولا کودک در صورتی که چندین روز به بازی کردن و خالی شدن انرژی مشغول باشد دچار سیاهی دور چشم می‌شود)
  • وجود مشکلات بینایی که منجر به خستگی چشم می‌شود
  • در معرض ضربه یا جراحت بودن
  • گریه کردن زیاد
  • تماشای تلویزیون یا نمایشگرهای دیگر

علت سیاهی دور چشم از نظر طب سنتی

اما علت سیاهی دور چشم از نظر طب سنتی به شرح زیر تفسیر شده است: سیاهی دور چشم، نشان از عدم صحت عملکرد بدن است. به عبارتی چیزی در بدن به درستی انجام نمی‌شود و خود را به شکل گودی و سیاهی زیر چشم نمایان می‌سازد. خواب کافی، فعالیت بدنی مناسب، کم نمک و کم چرب، مصرف گیاهان دارویی و دمنوش‌های گیاهی از جمله مواردی است که بدن را به بهترین شیوه ممکن حفظ نموده و به صحت عملکردهای داخلی آن کمک می‌کند. در زندگی عادی و روزمره عصر حاضر، چشمان ما در معرض شدید نور آفتاب، نمایشگرهای منتشر کننده اشعه و بسیاری از موارد مضر دیگر همچون دود، آلودگی یا آلاینده‌های شیمیایی هستند.

در پایان

در بین تمام مواردی که گفته شد، راهکارهایی که می‌توانند به رفع سیاهی زیر چشم سریع کمک کنند، استفاده از لایه بردار لاکچری کوین بر روی پوست است. در قالب‌های یخ، مقدار کمی گلاب ریخته و آن را در فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد. سپس این قالب‌ها را بر روی پوست اطراف پلک‌ها ماساژ داده و تاثیر آن‌ها را مشاهده نمایید.

برای داشتن چهره ای زیبا و عاری از هر مشکلی باید ضمن مراقبت از صورت در روز و شب، و رژیم غذایی را نیز رعایت کرد. رژیمی که در آن از موادغذایی مفید و موثر بر حفظ زیبایی صورت استفاده کرده باشد. اگر سایت غفاری دایت را مشاهده کرده باشید متوجه خواهید شد که متخصصین کاربلد این سایت با رعایت این نکات رژیم اصولی و درستی را همیشه برای شما توصیه می‌کنند. پس حتما به قسمت رژیم من سایت هم مراجعه کنید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.