چرا روس‌ها دیگر نمی‌توانند مک دونالد و پپسی کولا بخورند؟

به گزارش آنلاین و به نقل از CNN، پرده ای وجود دارد که اروپای شرقی و غرب را به دو قسمت تقسیم می کند. فست فود تازه دم شده و در حال حاضر، توجه بسیاری از آمریکایی ها و بسیاری از افراد دیگر از جمله کیسه بزرگ را به مشتریان روسی جلب کرده است.

C و دو سال بعد، مک دونالد اعلام کرد که 850 شعبه در سراسر روسیه خواهد داشت، با سایر برندهای معروف در این کشور، مانند IKEA، H&M، کوکاکولا و استارباکس.

مک دونالد در واکنش به حمله روسیه به اوکراین تصمیم به انجام این کار گرفت.

پپسی همچنین اعلام کرد که فروش پپسی کولا و سان خود را در روسیه متوقف خواهد کرد.

اگرچه روس ها در این دوره چیزهای زیادی یاد گرفته اند، اما تعلیق تجارت با روسیه پایان یک دوره است.

گلناز شرفالدینوا، استاد سیاست روسیه در کینگز کالج لندن، می‌گوید کوکاکولا، پپسی و مک‌دونالد غربی شده‌اند و بازدید روسیه از جهان. اما این شرکت ها در حال خروج از کشور هستند و به سمت روسیه راهپیمایی می کنند.

اولین مک دونالد در میدان پوشکین که روس ها آن را میدان پوشکین می نامند، ظرفیت 700 نفر را داشت که سال ها آن را به بزرگترین برند جهان تبدیل کرد.

روس‌های جوان طبقه متوسط ​​که در دهه 1990 بزرگ شده‌اند، مک‌دونالد را مکانی جذاب و جذاب و رستوران‌هایی می‌بینند که برای جشن تولدشان دوستان متفاوتی پیدا می‌کنند.

در آغاز قرن بیست و یکم، این مکان کمتر آمریکایی در نظر گرفته می شد، اما این مکان مورد توجه دانش آموزان بود، به طوری که آنها می توانستند برای ناهار جایی برای اقامت پیدا کنند و یک غذای سریع و ارزان پیدا کنند.

اما حالا تمام آن خاطرات از بین رفته است.

کریس کامپچنسکی، مدیر مک‌دونالدز، روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای گفت که نمی‌تواند بحران انسانی در اوکراین را نادیده بگیرد.

هنوز مشخص نیست که او پس از ترک این سمت چه خواهد کرد.

خانم گلنار می گوید که شاید نتواند به صراحت از روسیه در پایان یک دوره نام ببرد، زیرا روسیه آنقدر طولانی است که دوران سخت و سیاه خودکامگی و البته نیاز به دیکتاتوری را که بیشتر به دنبال اجتماعی است، پشت سر گذاشته است. سیاسی و اقتصادی و رهبری قوی.

5656