سلامت و دانش

چند توصیه برای کنترل فشارخون

فشار خون بالا خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی ، سکته های مغزی و کلیه را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد ، بنابراین مراقبت از آن بسیار مهم است.

به گزارش ماه نیوز ، فشار خون بالا معمولاً هیچ علامتی ندارد و ممکن است بدون متوجه شدن ، دچار فشار خون بالا شوید. صرف نظر از این ، فشار خون بالا می تواند منجر به آسیب کلیه ، سکته مغزی یا حمله قلبی شود. بنابراین ، مهم است که فشار خون خود را به طور مرتب بررسی کنید و با پزشک یا پرستار خود مشورت کنید.

در اینجا چند نکته برای کمک به کنترل فشار خون بر اساس پایگاه داده بنیاد بریتانیا قلب آمده است:

.. فعالیت بدنی منظم

سعی کنید هر روز فعالیت هایی با شدت متوسط ​​انجام دهید و حداقل 150 دقیقه در هفته در فواصل 10 دقیقه یا بیشتر اختصاص دهید.

. تناسب اندام و وزن متعادل

برای برخی از افراد ، کاهش وزن تنها کاری است که باید انجام دهند تا فشار خون آنها به حالت عادی برگردد. بنابراین ، یک رژیم سالم و متعادل را دنبال کنید و ورزش را فراموش نکنید.

3. رژیم غذایی سالم و متعادل

پیروی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل ، سرشار از سبزیجات و میوه ها حائز اهمیت است و از خوردن غذاهای آشغال ، شور و چرب برای جلوگیری از فشار خون بالا جلوگیری می کنید.

4 از مصرف نمک زیاد خودداری کنید

در هنگام پخت و پز از مصرف نمک زیاد خودداری کنید و در زمان غذا نمک به غذای خود اضافه نکنید. همچنین ، از غذاهای فرآوری شده که نمک بالایی دارند پرهیز کنید.

5- از الكل خودداري كنيد

مصرف الکل می تواند خطر فشار خون بالا را افزایش دهد. بنابراین به طور جدی از الکل خودداری کنید.

6. استفاده منظم از داروهای تجویزی

بیشتر افراد مبتلا به این بیماری برای کنترل فشار خون خود به بیش از یک نوع دارو احتیاج دارند. به طور مرتب داروی خود را مصرف کنید. مصرف دارو را بدون مشورت با پزشک متوقف نکنید.

انتهای پیام