اقتصادی

چند شرط برای بهتر شدن حال بازار سرمایه 

مدیرعامل بورس بیمه ایران معکوس کردن دامنه نوسان ، حذف پیش بینی سود و توسعه موسسات مالی را از جمله اقدامات بهبود بورس اعلام کرد و گفت: “تا زمانی که وضعیت تورم ادامه یابد ، روابط سیاسی بهبود می یابد و تحریم ها برداشته می شوند و دلار سرکوب نمی شود. ”

بر اساس آن ، مهدی روباتی در وبیناری که مهمترین چالش های بازار سرمایه و راه های برون رفت از آن را با همکاری کارگزاری بورس بیمه ایران و موسسه سیاست های اقتصادی تهران بررسی کرد ، گفت که صادرات نفت کاهش یافته است. دولت مالی باید توجه کند تا نفس تازه ای برای اقتصاد کشور ایجاد کند. نگاه دولت به بورس در ایران کوتاه مدت بود و ترکیب این رویکرد با هدف اعطای وام به بسیاری از افراد اجازه ورود به بورس و تأمین نیازهای کوتاه مدت ما را داد و بازار را تنها گذاشت.

وی ادامه داد: ارزش معاملات بازار سرمایه از اواخر سال 1996 تا اواسط سال 97 معادل 100 میلیارد دلار برای Mans بود اما در مدت یک سال 100 درصد افزایش یافت و علاوه بر این هیچ پیشرفت تکنولوژیکی برای توسعه ابزارهای مالی. برای ” مشخص شد که بازار سهام منبع جذابی از درآمد دولت و همچنین نفت است ، اما سیاست گذاران هیچ اطلاعی از بازار سرمایه نداشتند.

روباتی گفت: “هر روند مثبت و منفی در بازارهای مالی به مرور محو خواهد شد.” “بنابراین ، سقوط بازار سهام قابل پیش بینی بود.” نقدینگی بازار یکی از مهمترین مزایای بازارهای سهام در مقایسه با بازارهای دیگر است که در آن دولت باید سعی کند مانع آزادسازی بورس شود ، این کار باید قبل از انفجار حباب و انفجار بورس سهام برای بحران برنامه ریزی انجام شود. وقتی خریدار جدیدی وجود ندارد ، حباب ها در بازار می ترکند.

مدیرعامل کارگزاری بورس بیمه ایران ادامه داد: بازار سرمایه تابع حرف و قول نیست و در این حالت سیاست گذار فقط باید در تنظیم و مدیریت ساختارهای بازار برای آمادگی در شرایط بحرانی نقش داشته باشد. آماده باشید

بازار سرمایه باید شناور باشد

منابع تزریق و وعده های کوتاه مدت هیچ کمکی به بورس نمی کند. » او گفت. نه زمانی که بازار سرمایه ایران حدود 70 تا 80 درصد افت دارد ، بلکه یک سری نوسانات نامتقارن در ابتدای بحران در بازارهای سرمایه مورد استفاده قرار می گیرد. » دامنه نوسانات عدم تقارن تصمیمی اشتباه بود که تعادل بازار را به تأخیر انداخت و ریسک تجارت و نقدینگی بازار را افزایش داد. مایع به دلیل جریان های بالای نقدینگی و کاهش حجم معاملات هنوز از رسیدن به تعادل دور است.

روبتی اضافه کرد: برای بهبود بازار باید نوسانات نوسانات را عادی کرد تا از خروج پول از بورس جلوگیری شود. گام دوم در این زمینه غلبه بر پیش بینی سود است که علاوه بر این دو مورد ، باید توسعه م institutionsسسات مالی را به طور جدی ارتقا دهد تا مردم مستقیماً وارد بازار نشوند تا ریسک موجود در خود بازار را کاهش دهند.

کاهش نرخ سود بانکی به نفع اقتصاد نیست

وی ادامه داد: کاهش نرخ سود بانکی نه به نفع اقتصاد کلان است و نه بازار سرمایه ، زیرا منجر به تورم در اقتصاد می شود. در شرایط فعلی برای نجات بازار هیچ کاری نمی توان انجام داد مگر اینکه ساختار بازار را به سمت یک مدل جهانی سوق دهیم.

مدیرعامل کارگزاری بورس بیمه ایران گفت: تا تغییر متغیرهای واقعی اقتصادی اتفاق خاصی در بازار سرمایه رخ نخواهد داد. در شرایط فعلی اقتصاد ایران ، اگر نرخ ارز مجدداً تحت فشار قرار گیرد ، بازار سرمایه به رکود عمیق و طولانی مدت تبدیل می شود.

انتظار نداریم بازار سهام در سال آینده بهبود یابد

وی با بیان اینکه اکثر صنایع کشور از سرکوب نرخ ارز رنج می برند ، افزود: انتظار نداریم بورس طی یک سال بهبود یابد و تا ادامه تورم ، بهبود روابط سیاسی و تحریم ها ، بازار دچار رکود اقتصادی شود بلند شد. “لار را نباید فشار داد

رابی در پایان سخنان خود گفت دلار در سال آینده بین حداقل 19000 تا 23،000 تومان و حداکثر 27،000 تومان خواهد بود. همچنین ، سال آینده بازار ارزهای رمزپایه بیشترین بازده را در مقایسه با سایر بازارها خواهد داشت.

انتهای پیام