نماد سایت ماه نیوز

چک لیست سئو چیست؟ کارهای سئوی سایت در سال 2023

بصورت قدم به قدم همه کار های مورد نیاز سئو سایت در این مقاله مطابق با قوانین گوگل توضیح داده شده است. جهت بهبود رتبه و جایگاه سایت خود در گوگل شما باید حتما یک چک لیست سئو داشته باشید که در این مقاله ما مهم ترین ها را شرح داده ایم.

با رعایت مراحل گفته شده در زیر، شما می توانید یک ترافیک بسیار بالا از بازدیدکنندگان و مشتریان را برای سایت خود جذب کنید، همچنین انجام خیلی از مراحل و گام های زیر در کوتاه مدت نتیجه خواهد داد و شما می توانید نتیجه کار خود را مشاهده کنید.

چک لیست سئو در سال 2023کار های سئوی سایت چیست؟

نکات قبل از شروع:

در نظر داشته باشید که عملیات سئو بصورت یکباره نیست و شما باید مداوم روی سئوی سایت خود فعالیت کنید و نکات گفته شده در زیر را بصورت دوره ای انجام دهید.

پیش نیازها قبل از شروع کار:

در زیر 2 ابزار مهم و ضروری جهت تحلیل و پیگیری داده ها معرفی شده اند که شما نیز حتما باید از آن ها استفاده کنید.

راه اندازی کنسول جستجوی گوگل یا همان گوگل وبمستر در چک لیست سئو

این افزونه یکی از ضروری ترین و کاربردی ترین افزونه ها جهت بهبود سئوی سایت می باشد قبلا در سایت سئوکار یک مقاله بهترین افزونه سئو در وردپرس قرار گرفته است که بصورت کامل همه جزئیات مربوط به این افزونه شرح داده شده است.

انجام تحقیقات کلمات کلیدی

یافتن عباراتی که کاربران در گوگل جستجو می کنند و برای هر کدام از آن ها یک استراتژی خوب سئو داشته باشید.

برای هر کدام از صفحات سایت خود یک کلمه کلیدی انتخاب کنید. برای شروع نیازی نیست که حتما از پر رقابت ترین کلمات شروع کنید از کلماتی که جستجو کمتر و رقابت پایین تری برخورد هستند شروع کنید.

توضیحات بیشتر درباره نحوه یافتن در سئو

استفاده از کلمات کلیدی در آدرس URL صفحات

استفاده از کلمات کلیدی در آدرس URL صفحات یکی از معیار های گوگل برای رتبه بندی سایت ها می باشد، از استفاده بیش از حد از کلمات در URL که موجب طولانی تر شدن آدرس میشود باید خودداری کرد و آدرس شما باید کوتاه باشد.

نکته: بخاطر اصلاح آدرس URL صفحات خود، بعد از اینکه برای آن صفحه لینک گیری هایی انجام شده است، یا اگر صفحه شما در گوگل رتبه و جایگاه دارد، آدرس آن صفحه را تغییر ندهید.

اما از این به بعد برای مطالب جدیدی که در سایت خود منتشر می کنید این فاکتور را رعایت کنید.

کلمه کلیدی خود را در عنوان صفحات به کار ببرید و عنوان جذاب داشته باشید

استفاده کردن از کلمات کلیدی در عنوان سایت بسیار مهم و تاثیر گزار بر روی رتبه و جایگاه شما می باشد، اما از آن مهم تر، میزان نرخ کلیک بر اساس جایگاه شما می باشد CTR و موجب می شود هر چقدر عنوان شما جذاب تر باشد، کلیک های بیشتری بر روی سایت شما انجام شود و کاربران بیشتر مشتاق به مشاهده سایت شما خواهند بود.

نوشتن کلمات کلیدی در متای توضیحات سایت و نوشتن متن جذاب

در کل متن و محتوای نوشته شده در متای توضیحات بر روی رتبه و جایگاه شما تاثیری ندارد و گوگل خود اعلام کرده است که متن متا جزو فاکتور های رتبه دهی نیست ولی اگر بتوانید یک عبارت جذاب را برای متای خود انتخاب بکنید و در این متا از کلمه کلیدی که کاربران جستجو میکنند هم استفاده کنید می توانید تاثیر بسیار بالایی در گرفتن ورودی و بازدیدکننده برای سایت خود را جذب بکنید.

استفاده از کلمه کلیدی فقط یک بار در تگ H1 سایت

بصورت کلی در هر صفحه نباید بیشتر از یک بار از تگ h1 استفاده شود، این تگ معمولا توسط خود قالب سایت شما تولید می شود و عنوان صفحه شما داخل آن قرار میگیرد. اما اگر قالب شما همچنین قابلیتی ندارد خودتان می توانید هنگام نوشتن توضیحات در ویرایشگر از این تگ استفاده بکنید. اما دقت داشته باشید که نباید بیشتر از 1 بار از این تگ استفاده کنید.

از کلمه کلیدی خود در متن ها چند بار استفاده بکنید و مطمئن شوید که در هر صفحه حداقل 300 کلمه نوشته اید (حالت ایده آل 700 کلمه می باشد و 300 حداقل آن است)

از کلمات کلیدی خود چند بار استفاده کنید و سعی کنید که حداقل 300 کلمه متن توضیحات بنویسید، زیرا یکی از اصلی ترین فاکتور های گوگل محتوای سایت میباشد اما نباید سعی شود که بخاطر بیشتر بودن تعداد کلمات بیشتر شروع به نوشتن متن های غیر مرتباط نکنید.

از مترادف کلمات استفاده کنید

موتور های جستجوگر به سرعت در حال پیشرفت میباشند، اما باز هم قادر به تشخیص و شناسایی همه کلمات کلیدی نیستند، بخاطر همین گاهی اوقات بهتر است که حتما مترادف ها را نیز به عنوان کلمه کلیدی خود انتخاب بکنید. علاوه بر این خود کاربران نیز خیلی اوقات از کلمات مترادف و هم معنی استفاده می کنند

این متن با روش های ریاضی رابطه های مخفیانه بین کلمات را جهت درک بیشتر اطلاعات ایندکس به گوگل میدهد. بصورت خلاصه این متد به گوگل کمک میکند تا درک بهتری از متن و محتوای شما داشته باشد.

همچنین اگر در بین محتوای سایت خود از عکس ها استفاده می کنید حتما اسم عکس یا رسانه مورد نظر خودتان شامل کلمه کلیدی شما باشد و توصیف کننده عکس مورد نظر باشد.

با متن و انکر تکست سئو به صفحات دیگر خود لینک دهید

شما با استفاده صحیح و به کار بردن کلمات کلیدی به عنوان انکر تکست می توانید به گوگل بگوئید که صفحه مورد نظر شما را با چه کلمات کلیدی به بازدیدکنندگان نمایش دهد

از کلمات غیر مرتبط همانند مثلا “کلیک کنید” و کلمات غیر مرتبط خودداری بکنید زیرا میتواند آسیب زیادی به سئوی سایت شما بزند.

همه اقدامات و کار های مورد نیاز جهت بهینه سازی سایت که باید در خارج از سایت شما انجام شود را قرار داده ایم. پیش نیاز سئوی خارجی سایت، انجام کار های مربوط به سئوی داخلی سایت می باشد.

و یا اینکه آیا سایت های اسپمی وجود دارند که به شما لینک میدهند؟ و یا چند تا رقیب در حوزه کاری خود دارید و یکسری اطلاعات دیگر مانند اینکه آیا انکر تکست های سایت شما بدرستی تنظیم شده اند یا نه؟

بررسی لینک های رقبا

این ساده ترین راه برای لینک سازی سایت می باشد، دنبال کردن رقبا و یافتن متن و انکر تکست لینک ها و آدرس منبع لینک های که آتوریتی بالیی دارند میتواند به سئوی سایت شما کمک بسیار زیادی بکند و شما بر اساس تعداد سایت هایی که دارید یک استراتژی مناسب را انتخاب بکنید و شروع به لینک گیری بکنید.

همچنین لازم نیست که حتما از سایت هایی که رقبای شما لینک گیری کرده اند ، شما هم لینک بگیرید، بلکه میتوانید از منابع دیگری که مشابه با سایت مورد نظر هستند با همان قدرت و اعتبار کار های مربوط به لینک گیری را انجام دهید.

چک لیست کار های فنی سئو

این متد شامل بررسی کردن کنسول جستجوی گوگل برای یافتن ارور ها یا محتوای کپی و تکراری و همچنین صفحاتی که عنوان ندارند می شود.

این ابزار رایگان گوگل میباشد که برای مدیریت سایت ها جهت مشاهده و بررسی عملکرد سایت خود ارائه شده است. همچنین شما می توانید از این ابزار گوگل وبمستر (یا همان کنسول جستجوی گوگل) برای پیدا کردن مشکلات فنی سایت، کلمات پر جستجوی که سایت شما در آنها وجود داشته است، میزان نمایش سایت شما، نرخ کلیک CTR و میزان ورودی های گوگل و… استفاده بکنید.

شناسایی ریدایرکت های اشتباه (تغییر ریدایرکت 302 به ریدایرکت 301)

از کد ریدایرکت 301 نباید استفاده بکنید برای صفخاتی که بصورت موقتی در دسترس نیستند، کد 301 فقط برای صفحاتی که الان دیگر در سایت شما وجود ندارند یا حذف شده اند باید مورد استفاده قرار بگیرد.

ریدایرکت 302 به معنی : انتقال موقت میباشد و گوگل در این نوع انتقال اعتبار و جایگاه رتبه آن صفحه را به یک urlجدید منتقل نمیکند

ریدایرکت 301 به معنی: این میباشد که به گوگل میگوئید این صفحه دیگر در سایت شما وجود ندارد و از این به بعد به جای صفحه قبلی گوگل صفحه جدید را برای بازدیدکنندگان نمایش میدهد و اعتبار صفحه قبلی که وجود داشت را بصورت کامل به صفحه جدید منتقل میکند و بعد از مدتی گوگل صفحه قبلی که وجود داشت را نمایش نمیدهد و به جای آن آدرس جدید را در نتایج نمایش میدهد.

هر چقدر سایت شما بزرگتر باشد، این موارد اهمیت بیشتری دارند و تعدادشان نیز افرایش پیدا خواهد کرد. لینک های شکسته یا خطا های موجود در سایت موجب می شود که موتور های جستجو گر نتوانند بصورت صحیح محتوای شما را درک و ایندکس کنند و گاهی اوقات موجب گمراه شدن موتور های جستجو گر میشود بخاطر همین شما ورودی و ترافیک کمتری را برای سایت خود جذب خواهید کرد.

ابزار های بسیار زیادی برای بررسی لینک های شکسته سایت وجود دارند حتی اگر از وردپرس استفاده میکنید افزونه های نیز برای اینکار طراحی شده اند.

مهم: بررسی سرعت لود شدن سایت و سریع تر کردن سایت

سرعت لود سایت یکی از فاکتور های مهم گوگل میباشد همچنین این فاکتور بر روی ارتباط سایت شما با بازدیدکننده نیز تاثیر بسیار زیادی دارد. افزونه هایی همانند wp-rocket در وردپرس وجود دارند که میتوانند کار بهینه سازی سایت را برای شما انجام دهند. با استفاده از ابزار GTmetrix هم میتوانید وضعیت سرعت لود سایت خود را مشاهده بکنید.

بهینه سازی سایت برای گوشی های موبایل

امروزه خیلی از کاربران سایت ها از گوشی های موبایل استفاده میکنند/ اگر سایت شما برای گوشی موبایل سازگار نباشد، شما نمیتوانید کاربران موبایل رو راضی نگه دارید.

ساخت نقشه سایت و ثبت کردن آن در کنسول گوگل

شما میتوانید با ساخت نقشه سایت و ثبت کردن آن در کنسول گوگل، براحتی گوگل را از آخرین مطالبی که در سایت خود منتشر میکنید در جریان بگزارید و گوگل بتواند مطالب جدید سایت شما را ایندکس بکند.

ساخت فایل robots.txt و ثبت آن در کنسول گوگل

برای اطلاع رسانی به گوگل جهت پیدا کردن نقشه سایت میتوان از فایل robots.txt استفاده کرد همچنین شما میتوانید در این فایل مشخص بکنید که گوگل اجازه ایندکس کردن کدام صفحات از سایت شما را دارد و کدام صفحات از سایت شما را نمیتواند ایندکس بکند.(این مورد میتواند برای انواع مختلف خزنده ها مانند بینگ و یاندکس و… نیز صادق باشد و شما به هر کدام از موتور های جستجوگر اجازه دسترسی و خواندن مطالب بخش خاصی از سایت خود را بدهید)

لیست کار های مفید برای سئو سایت که هر سئوکار باید انجام دهد

فعالیت بر روی برند

شما میتوانید با فعالیت بر روی بند خود، در شبکه های اجتماعی، خود را بیشتر به کاربران خود نزدیک بکنید. همچنین در نظر داشته باشید که بعضی از شبکه های اجتماعی تاثیر بسیار خوبی بر روی سئوی سایت شما دارند و با فعالیت بر روی آن ها میتوانید علاوه بر بهبود رتبه سایت خود، به مخاطبان خود در شبکه های اجتماعی هم دسترسی مناسبی داشته باشید

تهیه رپورتاژ آگهی و تولید محتوای روزانه

برای تکمیل چک لیست سئوی سایت می توانید 2 مورد فوق را تکمیل بکنید و در سایت خود به کار ببرید. در تهیه محتوا همه تلاش خود را بکنید که مطابق با قوانین گوگل انجام شود.

اگر شما مورد دیگری برای چک لیست مد نظر دارید حتما در قسمت نظرات همین مقاله مطرح بکنید تا به سایت اضافه شود و بقیه کاربران هم بتوانند از آن استفاده بکنند.

برای شروع کار این مورد کافی میباشند و میتوانید بصورت کامل با انجام موارد فوق یک کانفیگ بسیار حرفه ای که همه سئو کار های با تجربه و با سابقه انجام میدهند را شما نیز انجام دهید.

در سئو وجود تداوم و انجام و بررسی مجدد تغییرات تاثیر بسیار زیادی در گرفتن ترافیک بیشتر دارد، همچنین با توجه به رقابت بالا در دنیای اینترنت باید همه تلاش خود را بکنید که فاکتور های گوگل را به نحو احسن انجام دهید.

سوالات متداول

چک لیست سئو تکنیکال چگونه تعریف می شود؟

سئو تکنیکال بخشی جدایی ناپذیر از هر استراتژی سئو است، به همین دلیل است که سایت باید تمام توصیه های سیستم های جستجو را رعایت کند. چک لیست تکنیکال شامل جنبه های متعددی به منظور تجزیه و تحلیل و رتبه بندی پارامترهای فنی محتوا و ساختار وب سایت است.

چند نمونه از چک لیست سئو فنی چیست؟

نمونه دیگری از سئوی فنی ساخت نقشه سایت XML برای سایت شما است. اولین گام مهم در ایجاد یک استراتژی فنی سئو، راه اندازی وب سایت شما به طور صحیح است تا هر صفحه همانطور که باید عمل کند. گوگل (و سایر موتورهای جستجو) برای درک بهتر سایت شما، این فایل را می خزند

اولین کاری که قبل از انجام سئو باید انجام داد چیست؟

مطمئن شوید که سایت شما برای موبایل بهینه شده باشد همچنین عناوین و توضیحات منحصر به فرد و توصیفی را برای هر صفحه در سایت خود قرار دهید

چرا سئو داخلی مهم است؟

سئوی داخلی پایه بهینه سازی موتور جستجو است. این به موتورهای جستجو کمک می کند تا وب سایت و محتوای شما را درک کنند تا کیفیت و ارتباط آن را برای جستجوگران بسنجند.

چگونه سئوی داخلی را مرحله به مرحله انجام دهید؟مسیر یک پروژه سئو از روز اول خلق ایده کسب و کار اینترنتی تا طراحی سایت و نشانه گرفتن رتبه‌ها در صفحه نتایج موتورهای جستجو یک دالان هزار پیچ است .اگر در ابتدای کار، یک مسیر را اشتباه وارد شوید تا پایان به مقصد نهایی دالان نخواهید رسید و تمامی هزینه‌های مالی و زمانی شما برای به ثمر نشاندن پروژه و نتیجه گرفتن در موتور جستجوی گوگل از بین خواهد رفت.

نبود یک چک لیست سئو که تمامی بخش‌های پروژه را از قدم اول یعنی طراحی سایت بر اساس اصول سئو بررسی کند می‌تواند مشکلات زیادی به وجود آورد. با توجه به اهمیت بسیار بالای چک لیست سئو، ما در تسمینو تصمیم گرفتیم یک چک لیست جامع از تمامی موارد مهم پروژه‌های سئو خدمت شما ارائه کنیم. اگر قصد مطالعه یک مقاله جامع آموزشی برای یادگرفتن چک لیست پروژه‌های سئو در تمامی بخش‌های سئو داخلی، سئو تکنیکال و سئو خارجی را دارید، زمان را تلف نکنید و تا پایان این مقاله با تسمینو همراه باشید.

چک لیست سئو چیست و چه کاربردی دارد؟

در قدم اول شاید این پرسش در ذهن شما نیز ایجاد شود که چک لیست پروژه سئو دقیقا چیست و چرا استفاده از آن برای هر سئوکار یا وبمستری واجب است؟ در حقیقت چک لیست، یک لیست جامع از تمام کارهایی است که باید به صورت درست و اصولی طبق قواعد از پیش تعیین شده انجام شوند.

حالا شما در روال پروژه‌های سئو نیز به این چک لیست حرفه‌ای نیاز دارید تا بدانید در هر مرحله از کار، باید چه اقداماتی انجام دهید. در این حالت با صرف کمترین هزینه و تلف کردن کمترین میزان زمان، به نتیجه دلخواه در پروژه سئو دست پیدا کنید. داشتن چک لیست پروژه سئو پیش از آغاز انجام کار در تمامی بخش های طراحی سایت، سئو تکنیکال، سئو داخلی و سئو خارجی جزو موارد ضروری پروژه سئو است که باید به آن توجه ویژه داشته باشید.

آیا انجام دادن تمام موارد چک لیست سئو ضروری است؟

شاید با مطالعه این مقاله این سوال در ذهن شما ایجاد شود که آیا انجام تمامی موارد ذکر شده در چک لیست پروژه‌های سئو الزامی است؟ در حقیقت، اصلا اینگونه نیست که شما مجبور باشید ۰ تا ۱۰۰ چک لیست‌‌های ارائه شده در این مطلب را در وب سایت یا پروژه‌تان اجرا کنید؛ چون هر سایتی بر اساس شرایط سئویی و کاربران خود، چک لیست سئو خاص خودش را خواهد داشت و شما باید در ابتدا یک بررسی دقیق انجام دهید و بر اساس نیاز سایت و کاربران‌تان، چک لیست خاص پروژه سئوی خود را طراحی و اجرا کنید.

۱۰ مزیت استفاده از چک لیست سئو

برای اینکه شما بتوانید بهترین رتبه‌ها را از آن خود کنید، باید سئوی سایت را  به صورت حرفه‌ای پیش ببرید. چک لیست سئو ابزاری است که به برنامه‌ریزی هر چه بهتر شما کمک زیادی خواهد کرد. از همین رو می‌توانید که با استفاده از این راهنما از رقبای خود پیشی بگیرید. به طور کلی استفاده از چک لیست سئو مزایای زیادی به همراه دارد که در ادامه برخی از آن‌ها را بیان می‌کنیم.

  1. ایجاد یک راهنمای جامع برای انجام بخش‌های سئو
  2. مدیریت بهتر بر روال کار و کنترل کیفیت پروژه سئو
  3. کاهش میزان خطا در مراحل اجرایی انجام پروژه سئو
  4. مشخص کردن استانداردهایی برای پیاده‌سازی سئو داخلی، سئو خارجی و تکنیکال
  5. امکان ایجاد اولویت‌بندی بر اساس ضرورت پروژه
  6. امکان تقسیم وظایف راحت‌تر بین تیم فنی، تولید محتوا و مدیر سئو
  7. امکان تفکیک مراحل مختلف پروژه سئو
  8. انجام سریع‌تر کارها در روال پروژه سئو
  9. امکان نظارت بر روال انجام کار و ایجاد تغییرات در صورت نیاز

استفاده از چک لیست باعث می‌شود که هیچ کاری از قلم نیفتد. همانطور که می‌بینید چک لیست سبب می‌شود تا نیروهای بخش‌های مختلف بتوانند بهتر با هم همکاری داشته باشند. همچنین کلیه کارها با نظم بهتری جلو می‌رود که منجر به بهبود فضای کاری خواهد شد. در آموزش سئو نیز بارها بر روی اهمیت داشتن چک لیست سئو تاکید شده است.

جامع‌ترین چک لیست سئو سایت در ۵ بخش

احتمالا اکنون بسیار مشتاق هستید که وارد بخش چک لیست‌های سئو شویم و به سراغ نکات کاربردی در روال مدیریت پروژه سئو برویم. ما در ادامه برای شما همراهان گرامی تسمینو چک لیست جامع مدیریت پروژه های سئو را از آغاز تا پایان کار ارائه کرده‌ایم. اگر قصد شروع یک کسب و کار اینترنتی از مرحله اول را دارید، می‌توانید از قدم اول یعنی طراحی سایت، از چک لیست ارائه شده زیر استفاده کنید تا بتوانید در مدت زمان کوتاه و با صرف کمترین هزینه، بهترین نتیجه سئو را برای خودتان ایجاد کنید و لذت ببرید. بر همین اساس شما با رعایت این اصول می‌توانید یک سایت بی‌نظیر برای خود بسازید.

چک لیست طراحی سایت بر اساس اصول سئو

قدم اول آغاز یک کسب و کار اینترنتی، طراحی وب سایت حرفه‌ای است. اگر شما یک چک لیست جامع و کامل برای طراحی وب سایت‌تان بر اساس اصول سئو و بهینه‌سازی سایت نداشته باشید، خشت اول معماری سئو وب سایت‌تان را بد چیده‌اید. برای اینکه دچار این مشکل نشوید، بهتر است به روال طراحی سایت‌تان توجه ویژه داشته باشید و تمامی موارد ضروری و مهم اصول سئو در طراحی سایت را به صورت درست، در فرایند طراحی وب سایت‌تان پیاده‌سازی کنید. چک لیست زیر، جامع‌ترین چک لیست طراحی سایت بر اساس اصول سئو در سال 2023 است و اگر شما نیز قصد رسیدن به بهترین نتیجه در روال پروژه سئو را دارید، رعایت کردن تمامی نکات زیر جهت ایجاد بهترین نتیجه برای شما واجب است.

۱۰ قدم برای طراحی سایت سئومحور از ابتدا تا پایان کار

طراحی سایت بدون در نظر گرفتن اصول سئو مثل بندبازی با چشمان بسته است. برای اینکه تعادل خودتان را حفظ کنید و در مسیر سئو سقوط نکنید، در نظر گرفتن یک چک لیست طراحی سایت کامل برای شما واجب است که تسمینو آن را به شما هدیه می‌دهد. فقط کافی است با دقت کافی به این موارد توجه داشته باشید و به صورت اصولی آن را پیاده‌سازی کنید. آن وقت می‌توانید معجزه را در تعداد ورودی سایت خود ببینید.

مهم‌ترین نکات طراحی سایت بر اساس اصول سئو

طراحی سایت یک کار کاملا تخصصی است که جزئیات زیادی در آن وجود دارد. به همین علت در هنگام طراحی سایت باید عوامل موثر در سئو نیز در نظر گرفته شود. به همین علت سعی کنید که نکات مهم طراحی سایت را به صورت دقیق رعایت کنید تا چک لیست سئو کاملی داشته باشید.

  1. حذف کلمات دمو و نامرتبط
  2. چینش بهترین ساختار برای صفحات
  3. بهینه‌سازی ساختار url
  4. افزایش سرعت سایت
  5. مشخص کردن دسته‌بندی‌ها
  6. برنامه‌ریزی برای استفاده درست از تگ‌ها
  7. چینش اصولی صفحه خانه
  8. طراحی درست و اصولی تماس با ما
  9. نگارش حرفه‌ای صفحه درباره ما
  10. استفاده اصولی از بردکرامب‌ها

چنانچه شما بتوانید بخش زیادی از این لیست را به اجرا برسانید، مسلما نتیجه بهتری دریافت خواهید کرد. با این حال لازم نیست همه موارد را اجرا کنید ولی نزدیک بودن به استانداردها می‌تواند نتایج بی‌نظیری را خلق کند. در حال حاضر الگوریتم های گوگل بسیار هوشمند شده‌اند و هر ساختاری را در سایت شما به خوبی تشخیص می‌دهند.

سئو داخلی وبسایت

یا سئو آن پیچ یکی از مهم‌ترین بخش‌های سئو است که حتما باید آن را جدی بگیرید. سئو داخلی سایت بیشتر مربوط به محتوا و بهینه کردن آن است. در چنین وضعیتی داشتن چک لیست سئو داخلی یکی از واجبات است که باید برای آن اقدام کنید. فراموش نکنید که حدود ۹۵% موارد مربوط به چک لیست سئو داخلی سایت، به تحقیق کلمات کلیدی، تولید و مدیریت محتوا و آپدیت محتوا مربوط می‌شود و ما نیز در این چک لیست بر همین اساس، یک چک لیست جامع سئو داخلی وب سایت را برای شما عزیزان ارائه می‌کنیم.

همانطور که می‌بینید سئو داخلی دارای بخش‌های مختلفی است که هر کدام از آن‌ها بسیار تاثیرگذار هستند. از همین رو باید چل لیست سئو داخلی را به بهترین شکل ممکن اجرا کنید تا بتوانید از رقبای خود پیش بگیرید. هر چقدر که موارد بیشتری را رعایت کنید، مسلما نتایج بهتری هم دریافت خواهید کرد.

سئو on page چیست به ترفندهایی گفته می شود که روی صفحات داخلی، با هدف بهتر دیده شدن در صفحات نتایج جستجو انجام می‌دهیم. بیشتر بخوانید : سئو Off Page چیست؟ Meta Title ، عبارت نمایش داده شده در صفحات گوگل، به عنوان تیتر و Meta Description متن نمایش داده شده در قسمت توضیحات گوگل است

سئو تکنیکال

نبض تپنده وب سایت شما است و اگر به بهینه بودن ساختار آن توجه کامل نداشته باشید، هیچ نتیجه دلخواهی را در روال پروژه‌های سئو دریافت نخواهید کرد. موارد سئو تکنیکال با چک لیست طراحی سایت بر اساس اصول سئو گره خورده است و شما می‌توانید بر اساس زمان‌بندی خودتان، این دو مورد را با یکدیگر ترکیب کنید.

توجه کنید تمرکز کار شما در موارد چک لیست سئو تکنیکال روی گوگل و کرالرهای آن است و اگر درست و اصولی موارد سئو تکنیکال را پیاده‌سازی نکنید، هیچ نتیجه مثبتی را در روال کار پروژه سئو دریافت نخواهید کرد. برای درخشش در صفحه نتایج موتور جستجو، نکات زیر را برای سئو تکنیکال وب سایت‌تان به صورت قدم به قدم اجرا کنید:

۱۰ مرحله برای سئو تکنیکال سایت

  1. بهینه‌سازی فایل ربات txt
  2. بهبود سرعت سایت
  3. فعال‌سازی SSL
  4. وصل کردن سایت به سرچ کنسول
  5. اتصال سایت مپ
  6. بهینه کردن urlها
  7. بهبود ها
  8. فعال‌سازی بردکرامب
  9. نوایندکس کردن صفحات
  10. آدرس صفحات کوتاه و توصیفی باشد
  11. استفاده از HTTPS
  12. بهینه‌سازی سرعت سایت
  13. بهینه‌سازی برای موبایل
  14. نصب افزونه کاهش حجم عکس
  15. پیدا کردن لینک‌های شکسته و حذف آن‌ها
  16. پیدا کردن و حذف محتوای تکراری

به  جرات می‌توان گفت که سئو تکنیکال نقش کلیدی در رشد سایت دارد. به همین رو باید چل لیست سئو تکنیکال را اجرایی کنید تا نتایج آن را در گوگل مشاهده کنید. معمولا بسیاری از سایت‌ها بعد از شروع کار خود سئو تکنیکال را فراموش می‌کنند. این در حالی است که سایت به صورت منظم باید از نظر تکنیکالی چک شود. شما در فضای وب رقبای زیادی دارید که به طور مرتب در حال پیاده‌سازی چک لیست سئو تکنیکال هستند. از همین رو باید بهترین عملکرد را در سئو تکنیکال از خود نشان دهید.

چک لیست در سئو خارجی وبسایت

اگر تمامی موارد معرفی شده در این محتوا را به صورت کامل و جامع رعایت کرده باشید، احتمالا بعد از ۲ الی ۳ ماه، به آرامی نتایج اولیه را در سرچ کنسول مشاهده خواهید کرد و ورودی‌های هدفمند به سمت سایت شما جذب خواهند شد. اکنون پس از انجام اقدامات اولیه که در چک لیست‌های بالا مطرح شد، وقت آن رسیده است که به سراغ موارد مربوط به بروید و تمرکز خود را روی مدیریت سئو خارجی وب سایت‌تان قرار دهید. سئو خارجی به تمامی فعالیت هایی گفته می‌شود که بیرون از سایت شما برای بهبود سئو صورت می‌گیرد. به طور مثال خرید بک لینک یکی از راه‌های سئو خارجی سایت است که منجر به افزایش قدرت دامنه سایت خواهد شد.  در ادامه چک لیست سئو خارجی را در  اختیارتان می‌گذاریم تا از آن به خوبی استفاده کنید.

  1. آنالیز وضعیت سئو خارجی رقبا
  2. ایجاد یک فرایند قدرتمند برای انتشار بک لینک
  3. تولید و انتشار رپورتاژ آگهی
  4. ایجاد کمپین‌های برند منشن

سوشال مدیا (مربوط به سئو خارجی)

یکی از بخش‌های مهم سئو خارجی وب سایت، مدیریت امور سوشال مدیا است. شما اگر بتوانید مدیر سوشال مدیا خوبی در روال مدیریت پروژه سئو باشید و از تمامی شبکه‌های اجتماعی به خوبی برای تولید محتوای هدفمند و جذب کاربر استفاده کنید، در حقیقت های مفیدی به سمت سایت‌تان جذب خواهید کرد و نتایج خوبی رقم خواهید زد.

داشتن یک برنامه مشخص و مدون برای سئو خارجی سایت از اهمیت بالایی برخوردار است.  با بررسی چل لیست سئو خارجی متوجه خواهید شد که  رقبا در این زمینه بسیار فعال هستند. به همین علت باید در این مورد تلاش زیادی انجام دهید تا بهترین نتیجه ممکن را به  دست‌ آورید. با فعالیت درست و حرفه‌ای در سوشال مدیا افراد زیادی را به سایت خود سرازیر می‌کنید.

اهمیت رپورتاژ آگهی در چک لیست سئو خارجی

در بین مواردی که در بین چک لیست سئو خارجی قرار گرفته است، هیچ کدام از آن‌ها به اندازه مهم نیستند. اگر نگاهی به رتبه‌های اول گوگل بیندازید، متوجه خواهید شد که بسیاری از آن‌ها با استفاده از قدرت رپورتاژ به این نتیجه رسیده‌اند. رپورتاژ باعث می‌شود که بتوانید بک لینک‌های معتبر و دائمی بگیرید که به صورت مستقیم بر روی قدرت دامنه تاثیر می‌گذارند.

از طرفی با وجود رپورتاژ برندینگ بهتری نیز صورت می‌گیرد و تعداد زیادی از کاربران سایت میزبان به سمت شما روانه می‌شوند. به همین جهت در چک لیست سئو خود حتما برای انتشار رپورتاژ‌های قدرتمند برنامه‌ریزی کنید. برای خرید رپورتاژ آگهی می‌توانید از پلتفرم تسمینو استفاده کنید. خوشبختانه بسیاری از سایت‌ها از رپورتاژ نتایج درخشانی را به دست آورده‌اند که بهتر است از این بستر عالی به سود خود بهره ببرید.

چک لیست سئو سایت در روال پروژه سئو

شاید تصور کنید که با انجام تمامی مراحل بالا کار شما در روال پروژه سئو تمام شده است و می‌توانید یک نفس راحت بکشید؛ اما در حقیقت اصلا اینگونه نیست و بعد از اتمام انجام تمامی موارد ذکر شده در چک لیست‌های سئو، بخش بعدی کار برای شما آغاز می‌شود و باید به سراغ آپدیت محتوا و اعمال تغییرات ضروری بروید.

برای اینکه روال آپدیت و بهبود کارها در روال پروژه سئو برای شما در بهترین سطح کیفیت باشد، باید از که برای تحلیل و آنالیز سئو مفید هستند، کمک بگیرید تا بر اساس اطلاعات به دست آمده از این ابزارها، بهترین روال کار را انتخاب کنید.

ابزارهای کاربردی واجب برای سئو کارها و وبمستران

سئو سایت یک کار تخصصی است که برای انجام آن به ابزارهای زیادی نیاز دارید. به همین علت باید در چک لیست سئو استفاده درست از این ابزارها نیز یادآوری شود. در حال حاضر ابزارهای سئو زیادی وجود دارد ولی برخی از آن‌ها کاربرد مهم‌تری دارند. در لیست زیر مهم‌ترین ابزارها را مشاهده می‌کنیم.

چک لیست آپدیت سئو در روال پروژه سئو

حالا شما می‌‌توانید به کمک ابزارهای مفید معرفی شده در قسمت بالا، اطلاعات مفیدی را از کاربرانی که وارد وب سایت‌تان می‌شوند به دست آورید و وارد مرحله دوم پروژه سئو یعنی اعمال تغییرات هدفمند و آپدیت‌‌های سئومحور برای رشد بیشتر سایت شوید.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که گوگل علاقه زیادی به آپدیت سایت نشان می‌دهد. از همین رو سایت‌هایی که به طور مرتب آپدیت می‌شوند بسیار محبوب گوگل هستند. الگوریتم های گوگل به خوبی این فعالیت‌ها را تشخیص می‌دهند پس بهتر است که در این راستا نهایت تلاش خود را به کار ببندید.

با چک لیست سئو، هر رتبه‌ای را در صفحه نتایج موتورهای جستجو نشانه بگیرید

به این مقاله ارائه شده توسط تسمینو به‌عنوان یک منبع ارزشمند نگاه کنید که قرار است راهنمای مسیر حرکت شما در دنیای سئو و بهینه‌سازی وب سایت باشد. اگر قصد دارید یک پروژه سئو حرفه‌ای را از مرحله آغازین شروع کنید و در نهایت بهترین نتایج را برای خودتان رقم بزنید، پیشنهاد می‌شود تمامی نکات و موارد مطرح شده در این مطلب را به خاطر بسپارید. از این به بعد سعی کنید که تمامی پروژه‌های سئو خودتان را با بهترین نتیجه به ثمر برسانید و از دیدن نتایج وب سایت‌تان در صفحه نتایج جستجوی گوگل لذت ببرید. تمامی سایت‌های موفقی که در نتایج گوگل می‌بینید از این چل لیست سئو استفاده می‌کنند. به همین علت حتما  سایت خود را با استفاده از این لیست چک کنید تا ایرادات احتمالی برطرف شود. در هر مرحله از سایت که ضعف مشخصی دیدید،  حتما با کار مداوم و تلاش آن مشکل را برطرف کنید.

نتیجه گیری “Seo Checklist 2023”

داشتن چک لیست سئو به شما کمک می‌کند تا بهتر سئو سایت خود را برنامه‌ریزی کنید و به شکل حرفه‌ای پیش بروید. اکنون که می‌دانید چک لیست سئو چیست، حتما برای اجرای کامل آن دست به کار شوید. نظر شما درباره چک لیست‌های سئو ارائه شده در این مقاله چیست؟ شما چه تجربیاتی در زمینه نوشتن چک لیست پروژه‌‌های سئو داشته‌اید که توانسته‌اید با کمک آن، روند پیش رفتن پروژه سئو خود را بهبود ببخشید و به نتایج بهتری دست پیدا کنید؟ خوشحال می‌شویم تجربیات ارزشمند خودتان را با ما و دیگر خوانندگان این مقاله از تسمینو به اشتراک بگذارید.

آینده متعلق به کساییه که به زیبایی رویاهای خودشون ایمان دارن.

 

شما باید با انجام یک ممیزی ساده سئو شروع کنید تا هرگونه مشکل سئوی موجود در صفحه را که برای بهینه سازی محتوای شما نیاز به رفع دارد، پیدا نمایید. هنگامی که این کار را شروع نمودید، فقط هر یک از مشکلات موجود در صفحه را بررسی نموده و هر بار یکی از آنها را برطرف کنید.

 

خروج از نسخه موبایل