نماد سایت ماه نیوز

چگونه از روغن کندوش برای مو استفاده کنیم؟

کندوش، گیاهی ریشه ای مانند: زنجبیل، کنگر است. این گیاه، دارای ساقه های کوتاه با برگ های سبز و زرد می باشد و در کشور هندوستان رشد می کند که از ریشه های آن برای روغن گیری یا پودر استفاده می کنند. گیاه کندوش، از لحاظ خوراکی سمی است ولی در استفاده موضعی باعث انبساط عروق و کاهش فشار خون می شود. بیشترین مصرف روغن طبیعی کندوش برای تقویت، پر پشت شدن و رویش مجدد موها است.

البته گیاه کندوش برای کارهای مهم دیگری مانند: تسکین دردهای عصبی و عضلانی، درمان روماتیسم و … نیز مناسب و فوق العاده می باشد. خواص و طریقه مصرف روغن کندش برای مو در طب اسلامی نیز شناخته شده است و از این روغن در منابع طب سنتی به نام های: کندش، ریشه کارزان، کندشه و رقیقه یاد شده که دارای مزاج گرم و خشک است. تلفظ روغن کندش به صورت کندُش و یا کندوش می باشد.

مصرف روغن کندوش، در طب سنتی سابقه ای طولانی دارد و اثرات فوق العاده آن را می توان به گفته حکیم محمد مؤمن حسینی از اطبا صفوی اشاره کرد. ایشان در کتابش ادعا کرده که با مالیدن روغن کندش به کف دست اگر مو درآمد تعجب نکنید. در میان حکیمان معاصر نیز جناب دکتر خیراندیش، استاد ضیائی و روازاده بسیار به این روغن سفارش کرده اند. رویش مجدد و تقویت موهای سر که کاملا مو ریخته و خالی شده با مصرف چند روز از روغن کندوش شاهد پرزهایی می شوید، برای همین مصرف آن برای رشد موها پیشنهاد می گردد. همزمان با مصرف روغن کندوش حتما از یک مکمل غذایی مثل مولتی دیلی یا زینک و … برای کمک به شروع مجدد موها استفاده کنید.

همچنین این روغن گردش خون در پوست سر و همین طور میزان متابولیسم و تغذیه سلول های پوست سر را افزایش می دهد. لذا با مصرف مکمل های غذایی ریشه های مو را تقویت کرده و با شستن موضع مورد نظر اکسیژن بیشتری را در اختیار ریشه های مو قرار می دهد. به همین دلیل در طب سنتی گفته شده است که ۲٠ دقیقه قبل از حمام روغن را به ریشه موها زده و بعد شستشو دهید. بهتر است در مصرف روغن های طبیعی، مثل: کندش، سیاهدانه، اسطوخودوس، رزماری و … برای تقویت و رشد موها، حتما قسمت مورد نظر را ماساژ دهید، چرا که ماساژ نیز می تواند جریان خون را افزایش دهد و رگ های متصل به فولیکول های مو را گشاد تر کند این امر باعث افزایش اکسیژن رسانی و تغذیه ریشه مو می شود.

روغن کندوش علاوه بر خواص فوق العاده ای که در رشد موها داشته است، برای سلامتی بدن نیز مانند: رفع بی‌حسی یا فلج دست و پا استفاده می شود. در طب سنتی مواردی برای رفع بی حسی دست و پا و یا درمان فلج و لقوه نام برده شده است که به دلیل طبع گرم روغن کندش است که با مصرف موضعی موارد فوق را برطرف می کند. با استفاده از روغن کندوش می توان دردهای عضلانی و مفصلی را به دلیل داشتن خواص ضد التهابی در روغن کندش با استعمال موضعی دردهای مفصلی و عضلانی مانند: آرتروز، سیاتیک، پادرد، کمردرد، روماتیسم و واریس التیام بخشید.

خیلی از شما عزیزان بعد از تهیه روغن کندش ، دنبال این جواب این پاسخ هستید که طرز صحیح استفاده از روغن کندش برای جوابدهی بهتر جیست ، ما برای شما نکات مهم را می آوریم بهتر است یک روز در میان یا اگر نشد حداقل هفته ای دوبار سه الی پنج ساعت ( بهتر است پنج ساعت ) قبل از رفتن به حمام ، به میزانی که پوست سر آغشته به روغن کندش شود ، استفاده شود. ( حدود سه دقیقه با نوک انگشت سر را ماساژ دهید ) حداقل استفاده تا گرفتن نتیجه بالای دوماه می باشد ، نهایت تا چهار ماه شما تاثیرات آن را خواهید دید ان شاء الله

بعد از مشاهده آثار مطلوب تا زمانی که احساس کنید کاملا به نتیجه دلخواه در رشد و عدم ریزش مو دست یافته اید ، می توانید ادامه دهید. نکته مهم : در کنار استفاده از روغن کندش بهتر است به حکیم مراجعه کنید و آزمایشات مورد نیازی همچون کم خونی ، کبد جرب ، کمبود ویتامین ، مشکلات هورمونی و تیرویید و… که باعث ریزش مو می شوند را شناسایی و درمان کنید تا نتیجه دائمی داشته باشید و پس از مدتی دیگر نیاز به استفاده از روغن کندش نداشته باشد.

برای مشاهده کلیپ توصیه آیت الله حکیم ضیایی به استفاده از روغن کندش برای درمان ریزش مو و تقویت آن روی تصویر زیر کلیک کنید شما بزرگواران می توانید از همین سایت ( عطاری آنلاین اسرارالشفاء ) روغن کندش اصل هندی را تهیه کنید ، کافی است از کادر جستجو بالای همین سایت کلمه روغن کندش را سرچ کنید ، همچنین می توانید برای مشاوره و پاسخگویی در واتس آپ با شماره تماس حاصل فرمایید و پیام دهید. همچنین جهت مشاهده نظرات و بازخوردها از عطاری آنلاین اسرارالشفاء می توانید در شبکه های اجتماعی با جستجوی کلمه اسرارالشفاء وارد صفحات ما شوید و رضایت کاربران را مشاهده فرمایید.

گیاه کندش در مناطق مختلفی از جهان (از جمله هندوستان، پاکستان، سوریه ترکیه و…) می روید، اگرچه شکل ظاهری و خواص این گیاه در هرکدام از این مناطق اندکی با یکدیگر متفاوت است. ساقه این گیاه کوتاه اما در عوض ریشه ای محکم و قوی دارد. بر روی شاخه های این گیاه گلهای ریزی به رنگ زرد متمایل به سبز (که سمی و کشنده است) به صورت خوشه ای می روید. این گل در برخورد با پوست دست باعث بی حسی موضعی می شود. روغن کندش از قسمت ریشه ی گیاه کندش استخراج می شود.ریشه این گیاه به رنگ های قهوه ای، خردلی و سیاه رنگ می باشد.

روغن کندش صحیح است یا کندوش ؟!

در واقع این روغن با تحریک پیاز مو، ابتدا موجب قطع ریزش مو شده و به تدریج و با کامل کردن دوره ی مصرف، موجب رشد موهای نازک و کرک مانند روی سر می شود. همچنین با تقویت افزایش رشد موهای قبلی موجب پرپشت و خوش حالت شدن موها می شود. استفاده از روغن کندش جهت جلوگیری و بهبود موخوره و مشکلات پوست سر نیز می تواند مفید باشد. در مطلب مربوط به روغن خراطین توضیح داده شد که روغن گیری از گیاهان دارویی به چهار روش عمده تقسیم شده که شامل روغنگیری از دانه های روغنی، روغنگیری از برگ های دارویی، روغنگیری از گل های دارویی و روغنگیری از ریشه ها و کِرم ها می باشد.

در نوع اول (روغنگیری از دانه ها) عموما دانه های روغنی (کنجد، سیاهدانه و…) که خود دارای روغن قابل توجهی می باشند، به وسیله دستگاه مخصوصی ( کُلد پرس ) فشرده شده و روغنگیری می شوند؛ روغن به دست آمده پس از گذر از مرحله میکروفیلتر (لِرد گیری) آماده بسته بندی و ارائه می باشد. در سه روش روغنگیری بعدی غالبا ماده انتخاب شده روغن قابل توجهی نداشته و لازم است جهت استخراج ماده موثره در یک روغن پایه (معمولا کنجد، زیتون ، بادام شیرین و…) فرآوری شود. در روغنگیری از روغن کندش ، حتی مقادیر زیادی از خودِ گیاه روغن قابل توجهی ندارد.

این گیاه چه خواصی دارد؟

علاوه بر خواص روغن کندش که ذکر شد ، خودِ ریشه گیاه کندش نیز استفاده های فراوانی دارد. این گیاه در بازکردن گرفتگی های بینی و خارج کردن اخلاط، بهبود عوارض ناشی از صرع و غیره کاربرد دارد. همچنین از ریشه ی گیاه کندش دارویی پرمصرف به نام انفیه نیز ساخته می شود. انفیه دارویی استنشاقی است که با عطسه آوری باعث پاکسازی سینوس ها شده و بیماری هایی مانند سینوزیت های مزمن را بهبود می بخشد. به همین دلیل این گیاه را در روغنی مانند روغن کنجد یا زیتون در دمایی مشخص و با فرمولاسیون دقیق فرآوری می کنند تا مواد موثره خود را به این روغن ها پس بدهد. به این روش، روش روغنگیری پایه گفته می شود.

خروج از نسخه موبایل