سلامت و دانش

چگونه از شر دندان‌درد در خانه‌نشینی کرونایی خلاص شویم؟

آفتاب نیوز:

بهترین راه برای مقابله با درد دندان دیدن پزشک است ، اما در موارد شدید بیماری عروق بیماری کرونا قلب این امکان پذیر نیست و توصیه می شود مگر در موارد بسیار جدی از دیدن دندانپزشک خودداری کنید.
در این مدت ، شما باید بیشتر مراقب سلامتی دندان خود باشید. تغذیه ، بهداشت و رژیم غذایی حاوی مواد معدنی ضروری است و اجتناب از عادت های بد که باعث آسیب دیدن دندان ها می شود مهمترین اقدامات برای محافظت از دندان ها است.

مسواک زدن حداقل دو بار در روز ، مسواک زدن به محض بیدار شدن از خواب ، مرتباً نخ دندان زدن ، محدود کردن مصرف نوشیدنی های قندی یا اسیدی و محافظت از دندان های خود در برابر ضربه از جمله مواردی است که برای محافظت از دندان های خود باید به آنها توجه بیشتری کنید. نیاز قرار خواهد گرفت.

یکی دیگر از توصیه های دندانپزشکان به ویژه این روزها استفاده از دندان ها فقط برای جویدن غذا و استفاده نکردن از دندان به جای دیاف باز ، در بازکن ها و انبردست ها است. این باعث ترک دندانها و آسیب دیدن مینای دندان می شود.

مهمترین عادت ها شکستن دانه ها ، خوردن غذای گرم و سرد ، جویدن یخ ، سوراخ کردن زبان ، سیگار کشیدن ، خوردن غذاهای نشاسته ای بیشتر ، نوشیدن قهوه بیشتر ، مداد جویدن ، جویدن آدامس و میان وعده های ترش ، نوشیدن آب لیمو با دندان و خوردن پاستیل بیشتر است. است برای پوسیدگی دندان مضر است

اگر دندانهای شما خیلی صدمه دید چه باید کرد؟
بعضی اوقات با وجود مراقبت های شدید دندان آسیب دیده ، علائم آن دردناک است و دیدن دندانپزشک امکان پذیر نیست. در این حالت ، پزشکان بسیاری از داروهای خانگی مؤثر را توصیه می کنند ، اما اگرچه در دراز مدت مؤثر نیست اما می تواند درد را برای چند روز از بین ببرد.

– دندان های خود را با محلول شور مسواک بزنید
روش اول شستشو دهان و دندان های خود با محلول قلیایی است. شستشو با آب نمک دهان انواع باکتری ها را تمیز کرده و التهاب را کاهش می دهد. برای تهیه محلول ، نصف قاشق چایخوری نمک را در یک لیوان آب ولرم حل کنید و محلول را به مدت 20 تا 30 ثانیه در دهان خود نگه دارید ، سپس آن را خارج کنید. این روند را دو بار انجام دهید.

– از خمیر دندان برای دندانهای حساس استفاده کنید
پزشکان توصیه می کنند بعد از مسواک زدن با خمیر دندان مخصوص ، مقدار کمی از خمیردندان را روی دندانهای دردناک مسواک بزنید.

– از روغن میخک استفاده کنید
تحقیقات نشان می دهد که روغن میخک یک ماده بی حس کننده طبیعی است که بر روی درد اعمال می شود و درد را تسکین می دهد.

– اگر درد شدید دارید ، از مسکن ها استفاده کنید
اگر درد بسیار شدید و غیرقابل تحمل باشد ، می توان از مسکن هایی مانند ایبوپروفن یا استامینوفن (Advil) استفاده کرد. البته نباید از مسکن بیش از حد استفاده شود.

چگونه باید دندانپزشک را دید؟
از روشهای فوق به حدی استفاده شده است که هیچ دردی با علائم شدید مانند تب و لیزر ، تورم ، چرک و خونریزی وجود ندارد. اگر هر یک از این علائم را تجربه کردید ، سریعاً به دندانپزشک مراجعه کنید.