نماد سایت ماه نیوز

چگونه از نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال به نفع خود استفاده کنیم؟

در این مقاله، قصد داریم که به بررسی این ابزارهای کارآمد و بسیار آسان برای استفاده بپردازیم و هر آنچه که برای بهره‌وری از آنها نیاز دارید را بررسی کنیم. پیشنهاد می‌کنیم برای یافتن و استفاده از بهترین ربات‌های تا انتهای مقاله همراه ما باشید و تمامی مطالب را به‌خوبی مطالعه کنید.

استراتژی مارتینگل در تریدینگ چیست؟

استراتژی مارتینگل که نوعی از خرید پله‌ای بسیار رایج امروزی در ترید قیمت ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود، درگذشته برای بازی پرتاب سکه و شروط استوار بر تعداد ضررها استفاده می‌شده است. این استراتژی می‌گوید که در هر بار تکرار پرتاب سکه یا ترید اسپات، اگر نتیجه حاصله ضرر باشد، در تلاش بعدی باید سرمایه خود را دوبرابر کنید تا در تکرارهای بلندمدت به سود برسید.

برای مثال، اگر ۲۰۰ دلار از ارز دیجیتالی را در پله اول خریداری کردید و نتیجه ضرر بود، در خرید بعدی باید ۴۰۰ دلار خریداری کنید. با افزایش ورودهای شما با میانگین دارایی بیشتر و خرید در پله‌هایی با قیمت پایین‌تر از خرید قبلی، در بلندمدت میانگین شما می‌تواند در سودآوری بهتری قرار گیرد.

در واقع شروط مارتینگل بر روی ضرر شما استوار بوده و می‌گوید تنها درصورتی‌که در پله‌ای ضرر کردید باید در هر تلاش بعدی یا ورود، مقدار دارایی خود را دوبرابر کرده و خرید کنید. کاملاً مشخص است که این استراتژی در تعداد ورودهای بی‌شمار استوار است و شاید هر فردی این مقدار سرمایه زیاد را در اختیار نداشته باشد، بااین‌حال، با ورودهای مکرر و افزایش میانگین، در برگشت‌های بازار، سرمایه شما در وضعیت بهتری قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است که این استراتژی انواع خاص خود را مانند مارتینگل کلاسیک و مارتینگل معکوس را داشته و توصیه می‌شود برای درک بهتر و استفاده صحیح از این استراتژی، مقاله را به‌خوبی مطالعه کنید.

یادتان باشد که استراتژی مارتینگل برای ترید ارزهای دیجیتال در فیوچرز و سایر بازارهای مشتقه توصیه نمی‌شود و می‌تواند حاشیه ریسک و ضرر بزرگی را برای شما ایجاد کند. چه از ربات‌های مارتینگل و چه به‌صورت دستی استفاده می‌کنید، سعی داشته باشید تاحدامکان تنها با تحقیق و بررسی کلی در بازار اسپات اقدام کنید.

نحوه اجرا و انجام استراتژی مارتینگل

  1. اولین مرحله در تمامی ربات‌های DCA، ثبت‌نام و ساخت حساب است.
  2.  پس از ساخت حساب باید کلیدهای API مربوط به صرافی خود را کپی کرده و آن را به پلتفرم یا ربات DCA خود متصل کنید.
  3.  پس از تکمیل فرایند بالا، زمان پیاده‌سازی و تعیین مواردی است که می‌خواهید در سرمایه‌گذاری یا خرید پله‌ای آن را پیاده‌سازی کنید.
  4. اکنون باید تعیین کنید که ارز دیجیتال شما، میزان اندازه سفارش و زمان آن چگونه است.
  5. پس از آنکه سفارش‌های خرید خود را ثبت کردید، می‌توانید تعیین کنید که با چه میزان سود/ حد ضرری این موقعیت‌ها به فروش برسد.
  6. بسیاری از ربات‌های DCA، مانیتور یا داشبوردی برای آنالیز و بررسی وضعیت دارایی شما دارند که بررسی آن بسیار مهم و کلیدی است.
  7. آخرین مرحله، تعیین مراحل خروج از بازار یا فروش دارایی شما است که می‌توانید آن را به‌صورت دستی یا با تعیین میزان سود درصدی مشخص کنید.

هیچگاه از تنظیمات خودکار ربات‌های استفاده نکرده و سعی کنید که این فرایند را خودتان مدیریت کنید. برای سرمایه‌گذاری بلندمدت به دنبال شکار سقف و کف‌های قیمت نباشید و تنها نسبت به برنامه خود در مدت‌زمان معینی خریدهای خود را مدیریت کنید.

 

خروج از نسخه موبایل