نماد سایت ماه نیوز

چگونه با دسته ایکس باکس پابجی بازی کنیم

کنترل‌های لمسی برای بازی‌های موبایل همیشه عالی عمل نمی‌کنند. دلیل آن شاید می‌تواند از کوتاهی سازندگان بازی‌ها باشد یا این که بازیکن دستش زیاد عرق می‌کند و نمی‌تواند تجربه بهتری از بازی داشته باشد. خوب راه حل چیست؟ راه حل این است که بازی‌های موبایلی را با دسته‌های مخصوص یا غیرمخصوص تجربه کنید! دسته‌های بازی بطور کلی به دو دسته با سیم و بی سیم یا همان بلوتوث تقسیم می‌شوند که می‌توان آن‌ها را به گوشی یا تبلت اندرویدی متصل کرد.

خبر خوب این که دسته‌های با سیم و بی‌سیم Xbox One، PS4، PS5 یا Nintendo Switch Joy-Con همگی امکان اتصال به گوشی‌های اندرویدی را دارند. در این مقاله به آموزش وصل کردن دسته به گوشی خواهیم پرداخت؛ پس با خرید بازی از اپیک گیمز همراه باشید. بله این امکان خوشبختانه وجود دارد! شما می‌توانید با استفاده از کابل USB یا بلوتوث یک دسته را به گوشی هوشمند خود متصل کنید. در پایین به دسته‌های مختلفی اشاره شده که با گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی کار می‌کنند:

دسته‌های باسیم عادی همان‌هایی هستند که برای کنسول یا دستگاه خاصی ساخته نشده‌اند. از طرفی گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی هر دو قادر به همگام سازی با کنترلرها از طریق اتصالات بلوتوث یا سیم هستند. نگران نباشید، چون در این مقاله هر کدام از دسته‌ها و نحوه اتصال آن‌ها را به گوشی‌ها را به شما آموزش خواهیم داد. البته توجه داشته باشید که به دلیل قدیمی بودن بعضی برنامه‌ها و تغییرات در پشتیبانی از بلوتوث اندروید، از آموزش نحوه اتصال دسته‌ کنسول‌های قدیمی مانند دسته Xbox 360 صرف نظر می‌کنیم.

لازم است بدانید که دسته‌های باسیم عادی برای استفاده در کامپیوترهای شخصی طراحی شده‌اند و آن‌ها نیز ممکن است کار نکنند. در نهایت، اگر بازی‌ای که تجربه می‌کنید، پشتیبانی از حالت استفاده از دسته نداشته باشد، کار نخواهد کرد. ولی گاهی اوقات می‌توانید با یک برنامه مجزا، از دسته باسیم برای استفاده در بازی اندروید استفاده کنید و به نوعی مانع را دور بزنید. حال بیایید آموزش وصل کردن دسته به گوشی را با هم بررسی کنیم.

نحوه اتصال دسته بازی باسیم به گوشی

اگر می‌خواهید بازی‌های اندروید را با دسته باسیم انجام دهید، به کابل USB OTG نیاز خواهید داشت. این کابل یک ابزار ویژه و حیاتی است که اگر نباشد، باید دور دسته باسیم را خط بکشید. با این حال، کابل OTG-USB بیش از این‌ها کاربرد دارد و کارتان را راحت می‌کند و حتی به شما این امکان را می‌دهد که انواع دستگاه‌ها و درایوهای USB را به گوشی اندرویدی متصل کنید! شما ابتدا باید یک کابل USB OTG خریداری کنید که قیمت ارزان و مناسبی دارند. البته توجهی هم به پورت گوشی داشته باشید، سپس براساس آن اقدام به خرید کابل کنید.

هنگامی که یک آداپتور USB OTG را خریداری کردید یا از قبل داشتید، کافی است آن را به تلفن اندرویدی خود وصل کنید و دسته بازی باسیم را به پورت کابل اتصال دهید. کنید. سپس بازی مورد نظر خود را باز کنید و مطمئن شوید که از دسته بازی پشتیبانی می‌کنند. بازی‌هایی که از دسته پشتیبانی می‌کنند، بلافاصله دسته را شناسایی می‌کنند و شما به راحتی می‌توانید آماده بازی شوید و لذت ببرید.

یک دسته بی سیم یا بلوتوث را به گوشی اندرویدی وصل کنید! نحوه اتصال دسته به گوشی‌های اندرویدی را می‌توان از طریق دسته‌های بی سیم راحت پیشبرد!  تلفن شما باید کنترلر را شناسایی کند. روی نام شناسه دسته لمس کنید تا اتصال برقرار شود. همانند دسته‌های باسیم، بازی‌هایی که قابلیت پشتیبانی از دسته‌ها را دارند، هنگام شروع بازی، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. البته بازی‌های دیگر ممکن است از دسته‌ها پشتیبانی کنند، اما به نرم‌افزار مجزا نیاز خواهند داشت که باید از آن‌ها استفاده کنید.

آموزش وصل کردن دسته ایکس باکس به گوشی اگر کنسول ایکس باکس دارید، در حال حاضر یک راه فوق العاده خوب برای استفاده از دسته آن در گوشی اندروید دارید. اما این راه چقدر ساده است که بتوانید یک دسته Xbox را گوشی اندرویدی خود متصل کنید؟ مشابه اتصال کنترلر ایکس باکس به رایانه شخصی ویندوزی خود، اینجا هم به هیچ سخت افزار اضافی با کنترلر مدل جدیدتر نیاز ندارید. پشتیبانی از بلوتوث یک دستگاه اندرویدی معمولی، معمولا تنها چیزی است که برای اتصال دسته به تلفن یا تبلت خود نیاز دارید. قبل از شروع، مطمئن شوید که دسته کاملاً شارژ شده و ایکس باکس خود را از برق جدا کرده‌اید. اگر این کار را نکنید، دسته با کنسول جفت می‌شود، به این معنی که دیگر به سختی خواهید توانست دسته را با گوشی‌های اندرویدی جفت کنید.

همان طور که در بخش قبل توضیح داده شد، با قرار دادن بلوتوث در حالت قابل شناسایی شروع کنید. در مرحله بعد، دکمه Sync را روی دسته ایکس باکس نگه دارید. پس از شناسایی، دسته را روی گوشی خود را انتخاب کنید و دستورالعمل‌های مربوط به جفت شدن را دنبال کنید. توجه داشته باشید که این راه فقط با دسته‌هایی مانند Xbox One و مدل‌های جدیدتر که از بلوتوث استفاده می‌کنند، کار می‌کند. البته لازم است بدانید، مدل‌های اصلی دسته از RF استفاده می‌کنند که باعث می‌شود از اندروید پشتیبانی نکنند. اگر دسته شما به صورت بی سیم وصل نمی‌شود، می‌توانید به جای آن از USB OTG با استفاده از کابل شارژ USB استفاده کنید.

آموزش اتصال دسته PS5 و PS4 به موبایل شما می‌توانید دسته کنسول Nintendo Switch را به گوشی اندرویدی خود وصل کنید. در ادامه آموزش اتصال دسته به موبایل، شما می‌توانید یک جوی کان (Joy-Con) را به تنهایی همگام‌سازی کنید. درنهایت هر دو را به‌عنوان یک دسته دو دستی کامل همگام‌سازی کنید. برای همگام سازی هر دو جی کان متصل به Joy-Con Grip، به یک آداپتور بی سیم و آداپتور USB OTG سازگار با تلفن خود نیاز دارید. به خاطر داشته باشید که علاوه بر Joy-Con، می‌توانید کنترلر Nintendo Switch Pro را به دستگاه اندرویدی خود متصل کنید.

بهترین دسته بازی اندروید برای گوشی‌ها کدام است؟ اکنون شما می‌دانید که چگونه یک دسته بازی را به تلفن خود متصل کنید و آماده بازی هستید. شما می‌توانید هر یک از این دسته‌ها را با راه‌های مختلف به تلفن یا تبلت اندرویدی خود متصل کنید. در حالی که اتصال دسته به طور کلی آسان است، برخی از بازی‌ها فقط با یک دسته کار نمی‌کنند. بهترین گزینه در بین دسته‌ها، گزینه‌ای است که برای شما راحت و باکیفیت کار کند. با این حال، با وجود کیفیت دسته‌ کنسول‌های Xbox One، PS4، و Nintendo Switch، یک مورد دسته که به طور خاص برای بازی‌های موبایلی طراحی شده باشد را ممکن است بعد از امتحان کردن موارد زیادی، بتوانید پیدا کنید. البته بعضی از بازی‌ها چنان کنترل زیبا و خلاقانه‌ای دارند که واقعا نیازی به استفاده از دسته مجزا احساس نمی‌شود.

چگونه دسته پلی استیشن یا ایکس باکس را از طریق کابل USB یا بلوتوث به PC متصل کنیم؟ اگر از استفاده از کنترلر PS4 برای بازی رایانه شخصی لذت می برید، خوشحال خواهید شد که بدانید چند راه برای اتصال کنترلر PS4 خود به رایانه شخصی ویندوز 10 وجود دارد. دو تا از این روش ها شامل اتصال سیمی (از طریق کابل میکرو USB) و روش سوم شامل جفت کردن کنترلر به صورت بی سیم از طریق بلوتوث است. در اینجا نحوه اتصال کنترلر PS4 خود به رایانه شخصی به سه روش مختلف و نحوه اتصال مجدد کنترلر PS4 خود به کنسول PS4 آورده شده است. نحوه اتصال کنترلر PS4 به کامپیوتر با USB

از طریق DS4 Windows Utility متصل شوید اگر می‌خواهید از دسته خود در یک بازی غیر استیم استفاده کنید، این گزینه راه دیگری است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

نحوه اتصال کنترلر PS4 به کامپیوتر با بلوتوث اگر PC یا لپ تاب شما از بلوتوث پشتیبانی می‌کند، می‌توانید کنترلر خود را به صورت بی‌سیم متصل کرده و استفاده کنید. مراحل اتصال از این قرار است:

نحوه اتصال هر دسته ایکس باکس به PC از طریق کابل USB یا بلوتوث ساده ترین راه برای اتصال دسته ایکس باکس و رایانه شخصی، استفاده از کابل میکرو USB (برای کنترلرهای ایکس باکس وان) یا کابل USB-C (برای کنترلرهای سری X|S) است. به سادگی انتهای باریک را به کنترلر ایکس باکس و سر دیگر را به درگاه USB رایانه شخصی خود وصل کنید.

دکمه Xbox را فشار دهید تا کنترلر روشن شود. در ویندوز 10 و ویندوز 11، کامپیوتر شما باید کنترلر را فوراً تشخیص دهد. در نسخه های قبلی ویندوز، سیستم عامل باید به طور خودکار درایورها را دانلود کند و کنترلر شما در چند لحظه آماده خواهد شد. هنگامی که دسته ایکس باکس شما به PC وصل شود، برق خود را از PC تامین می‌کند، بنابراین باتری‌ها خالی نمی‌شوند. حتی می‌توانید باتری‌ها را بردارید و همچنان از دسته خود از طریق USB استفاده کنید.

در ادامه آموزش اتصال دسته به موبایل هنگامی که می‌خواهید دسته ایکس باکس خود را از رایانه شخصی جدا کنید، پس کافی است آن را از کابل جدا کنید. البته ممکن است برای چند ثانیه چراغ دسته چشمک بزند؛ زیرا به دنبال دستگاه‌های دیگر می‌گردد، اما خیلی زود خاموش خواهد شد. اگر می‌خواهید فوراً دسته را خاموش کنید، دکمه Xbox روی کنترلر را چند ثانیه فشار داده و نگه دارید تا چراغ خاموش شود.

خروج از نسخه موبایل