نماد سایت ماه نیوز

چگونه بفهمیم خودرو تحویل باربری شده است؟

خودروها در سال های اخیر به یک دارایی سرمایه ای تبدیل شده اند، بنابراین خریداران باید به سلامت خودرو توجه ویژه ای داشته باشند تا در آینده دچار مشکل نشوند. دانستن قیمت روز خودرو ممکن است کافی به نظر برسد و خرید خودروی جدید از نمایندگی نیاز به مهارت و دقت ندارد، اما دانستن مرحله تحویل خودرو در زمان شما صرفه جویی می کند و خرید مطمئن تری را برای خریداران ممکن می سازد.

اسناد تحویل خودرو

تحویل خودرو از نمایندگی ممکن است در ظاهر ساده و آسان به نظر برسد، اما در واقعیت اینطور نیست و باید مراحل مختلفی را طی کنید. یکی از مهم ترین قسمت های تحویل خودرو از نمایندگی، دریافت و تایید مدارک خودرو است.

بلیط ماشین

برگ سبز ماشین

اسناد خودرو

بیمه شخص ثالث

کارت گارانتی یا گارانتی خدمات پس از فروش

رسما بیل

کتابچه راهنمای

لطفا توجه داشته باشید که هنگام تحویل گرفتن خودرو باید برگه ای را امضا کنید که نشان دهد تمام مدارک روی خودرو صحیح است. بنابراین بهتر است تمامی مدارک را به دقت بررسی کنید تا دچار مشکل نشوید زیرا نمایندگی ها هیچ تعهدی در قبال مدارک تحویلی پس از امضای این فرم ندارند.

می خواند:

تغییر شماره ماشین

معاینه فنی خودرو

ماشینی که از نمایندگی ها می گیریم ماشین صفر است. بسیاری از افراد بدون نگرانی معاینه فنی خودرو را با این کانسپت پشت سر می گذارند. با این حال بهتر است سلامت فنی و ظاهری خودرو را به طور کامل بررسی کنید.

ماشین را روشن کن

سیستم برق خودرو و روشنایی خودرو

سیستم ترمز خودرو

کمربند ماشین

قطعات موتور خودرو و سوخت

پدال لان دنده موبایل

قفل مرکزی

تعیین نوع خودرو و تست فنی

لاستیک های خودرو

مدیریت داخلی

نمای بیرونی خودرو را بررسی کنید

علاوه بر بررسی سیستم فنی، باید به جزئیات ظاهری خودرو نیز توجه کرد. در این قسمت باید به مسائل مختلفی توجه کنید.

رنگ ماشین

سلامت بدنه خودرو

بالابر شیشه ماشین و آینه ماشین

حیوانات ماشین

سوئیچ پشتیبان

چرخ زاپاس

جک ماشین و جک ابزار

نکات مهم در مورد انتقال خودرو از فروشنده

اگر می خواهید یک سافار را از نمایندگی تحویل بگیرید، مطمئن شوید که در مورد سرویس اولیه و دوره ای سوال کرده اید تا در صورت بروز مشکل در خودرو، گارانتی را لغو نکنید.

هنگام خرید اقساطی خودرو با تمامی شرایط قرارداد و شرایط طرح اقساطی خودرو آشنا شوید تا در پرداخت اقساط دچار مشکل نشوید. توجه داشته باشید که سند اقساط خودرو تا پایان طرح اقساطی در رهن شرکت خودروسازی باقی خواهد ماند.

قبل از امضای قرارداد حتما تمامی بندهای قرارداد را مطالعه کنید تا پس از امضا از تمامی تعهدات خود مطلع شوید.

پس از تحویل خودرو منتظر مدارک باشید چون مدارک فقط به یک نفر واگذار می شود باید منتظر بمانید تا پلاک به نام شما صادر و برای نمایندگی ارسال شود. صدور و ارسال پلاک ملی حدود پنج روز کاری زمان می برد.

در صورت بروز مشکل در قسمتی از خودرو، از تحویل آن خودداری کنید.

اطلاعات بیشتر را از لیست باربری شیراز پی جو بخوانید.

خروج از نسخه موبایل