اقتصادی

ژاپن برای انقراض فلاپی‌دیسک دست به کار شد

विजिर जापन अविजिर जापन अलीह तथिका विजान जैंग करड करड का खान आजा گیرد च देश देश के अन अन अन र निदीधांद.

بر اساس گزارش ما، وزیر دیجیتال ژاپن که قول داده بود تمام ابزارهای قدیمی بوروکراسی از روی تمبر خارج شود، اکنون به فلاپی دیسک اعلان جنگ خواهد کرد.

تارو کونو، وزیر دیجیتال ژاپن در توییتر نوشت: فلاپی دیسک‌ها همراه دستگاه‌های مشابه یا مینی دیسک‌ها هستند و هنوز در سطح ایالت 1900 مورد نیاز هستند و باید حذف شوند.

وی روز سه شنبه در نشست خبری گفت: به سرعت این اقدامات را بررسی خواهیم کرد. فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، حمایت کامل خود را از این اقدام اعلام کرده است. این روزها فلاپی دیسک را از کجا می توان خرید؟

ژاپن تنها کشوری نیست که در تلاش است تا از شر این فناوری قدیمی خلاص شود. وزارت دفاع آمریکا در سال 2019 اعلام کرد که استفاده از فلاپی دیسک را که برای اولین بار در دهه 1960 ساخته شده بود، در سیستم کنترل زرادخانه هسته ای پایان خواهد داد. گروه سونی ساخت فلاپی دیسک را در سال 2011 متوقف کرد و بسیاری از جوانان قادر به توضیح نحوه استفاده از فلاپی دیسک نیستند.

به گفته بلومبرگ، موانع قانونی استفاده از فناوری مدرن مانند ذخیره سازی ابری را برای استفاده گسترده در سیستم های اداری دشوار کرده است. این گروه تا پایان سال طرح ها و برنامه ها را بررسی و راهکارهای بهبود آن را اعلام خواهد کرد.

پایان پیام