اقتصادی

کاری مهمتر از ایجاد اشتغال در خوزستان وجود ندارد

ماه نیوز/خوزستان استاندار خوزستان با بیان اینکه کاری مهمتر از ایجاد اشتغال در استان وجود ندارد، گفت: آمار دقیق افراد فاقد شغل در استان مشخص شود که بر اساس آن برنامه‌ها و اقدامات لازم به شکل منسجم‌تری صورت گیرد.

علی اکبر حسینی محراب در نشست شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری خوزستان که امروز، ۱۹ اردیبهشت ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: مدیران ما در استان کسانی می‌توانند باشند که در زمینه اشتغال به استان کمک کنند زیرا کاری مهمتر از ایجاد اشتغال در استان وجود ندارد.

به گزارش ماه نیوز، وی افزود: تمام مسائل امنیتی در استان رنگ و بوی مسائل اجتماعی و اقتصادی دارد و در واقع اگر ما در حوزه اقتصاد قوی باشیم از مشکلات امنیتی کاسته می‌شود.

استاندار خوزستان گفت: برای ایجاد اشتغال در خوزستان حتی اگر نیاز باشد باید به سراغ احداث کارگاه‌های کوچک رفت و جلسات را آنجا برگزار کنیم زیرا که شان ما مسئولان کاستن از جمعیت جامعه بیکار است.

آمار دقیق افراد فاقد شغل در استان مشخص شود

حسینی محراب با بیان اینکه بانک‌های اطلاعاتی استان ضعیف هستند و و قطعا با توجه به این مساله به آمار دقیقی نخواهیم رسید، عنوان کرد: در عین حال لازم است آمار دقیق افراد فاقد شغل در استان مشخص شود که بر اساس آن برنامه‌ها و اقدامات لازم به شکل منسجم‌تری صورت گیرد.

وی افزود: خوزستان ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد و باید معضل بیکاری تا جای ممکن ریشه کن شود تا حتی فرصت‌های شغلی برای افراد بیکار سایر استان‌ها نیز فراهم شود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در حوزه کشاورزی با توجه به سرمایه‌گذاری که توسط دولت در این خصوص در حال انجام است باید با اولویت ایجاد اشتغال انجام شود و ایجاد اشتغال در حوزه کشاورزی جهت قطع دست واسطه‌ها و حضور در بازارهای منطقه باید در دستور کار همه مدیران، صنایع و مراکز آموزشی مرتبط با طرح‌های کشاورزی قرار گیرد.

حسینی محراب در پایان خاطرنشان کرد: عشق و علاقه ما این است که مردم ما ثروتمند شوند و باید به این مساله باور داشته باشیم که ما می‌توانیم.

انتهای پیام