کانال کرونا؛ ضرورتی که به آن فکر هم نشد!

تقریباً یک دهه است که رادیوی فصلی و گاه به گاه در ایران آغاز به کار می کند ، بنابراین پدیده ای بسیار نوظهور و بی تجربه در نظر گرفته نمی شود. اما در زمانی که بیش از یک سال است که کشور از بحران کرونا رنج می برد و رادیو اساساً وسیله اضطراری است ، اما تاکنون هیچ یک از مقامات صداپیشه برنامه جدی برای راه اندازی ارائه نکرده اند. رادیو کرونا “. در ذهن نبود ، بیایید آن را اجرا کنیم.

به گزارش ماه نیوز ، خبر راه اندازی رادیوی فصلی در ایران برای اولین بار در سال 1991 در قالب “رادیو تابستان” منتشر شد. آنچه در کوتاه مدت اتفاق افتاد و برای ایستگاه های رادیویی ، که چند روز از عمر آنها نگذشته است ، از 81 سالگی گذشته اند ، در آن زمان “چرخش” محسوب می شد.

رادیو فصلی سومین شبکه رادیویی تولید دستمزد بود. اولین نسل پرداخت رادیو عمومی و حقوق دوم رادیوی ویژه بود. نسل سوم دستمزد نیز شامل رادیوهایی مانند “رادیو تابستان” است که فعالیت خود را به صورت فصلی و گاه گاهی از دهه 90 آغاز می کند.

متعاقباً ، راه اندازی رادیوی فصلی و ویژه از آنتن های ردیف 95.5 وام گرفته شد و توسط این شبکه ها مانند رادیو نوروز (بحرین) ، رادیو عربستان ، رادیو کتاب ، رادیو وحدت ، رادیو محرم و … پخش شد. برنامه های کاربردی.

از آن زمان شایعات زیادی در مورد راه اندازی رادیوی فصلی و مناسبت های مختلف وجود دارد و مقامات صداپیشگان فعالیت های خود را با استفاده از رسانه های محلی و همچنین قابلیت های فضای مجازی پیش می برند.

اما این روزها وب سایت اتحادیه پخش آسیا و اقیانوسیه (ABU) به طور مکرر اخباری را در مورد راه اندازی کانال های کرونا در کشورهای مختلف آسیا منتشر می کند و حتی در کشوری مانند بنگلادش ، کانال دوم کرونا اخیراً راه اندازی شده است ، اما هیچ اخبار رسمی هنوز به عنوان ایده ای درباره راه اندازی کانال ویژه کرونا در رادیو و تلویزیون منتشر شده است.

با این حال ، در تعریف رسانه ، از رسانه ای مانند رادیو به عنوان “رسانه اضطراری” یاد می شود و ایستگاه های رادیویی که از این تعریف سنتی پیروی می کنند ، معتقدند که رادیو هرگز مخاطبان خود را از دست نخواهد داد. زیرا هنوز سریعترین ، در دسترس ترین و مقرون به صرفه ترین رسانه های جمعی است. همچنین ، به دلیل این آشنایی با مردم و طبیعت گرم این رسانه ، رادیو می تواند در مواقع جدی رسانه ای موثر باشد و ضمن پخش اطلاعات موثر ، نقش مهمی در آرامش و کاهش استرس در مواقع بحرانی داشته باشد.

همه این تعاریف درست هستند؛ همچنین نقش رادیو در مهمترین وقایع تاریخی ایران مانند قیام 28 آگوست گوست ، مدت زمان جنگ تحمیل شده بر آن و برخی بحرانها مانند زلزله و سیل در سالهای اخیر را نمی توان نادیده گرفت. اما در زمانی که بیش از یک سال است که کشور از یک بحران عظیم مانند کرونا رنج می برد و این ویروس کشنده ، خواه ناخواه ، سایه سنگینی بر زندگی آن انداخته است ، آیا هنوز نمی توانیم باشیم روی هوا؟ و حتی شبکه تلویزیونی ، آیا کانالی به نام کرونا اختصاص خواهیم داد؟!

با این حال ، در این دوره ، شبکه های تخصصی “سلامت” رادیو و تلویزیون ، همراه با شبکه های دیگر ، سعی کرده اند تا حدی بار اطلاعات آموزشی و رسانه ای را تحمل کنند و بسیاری از برنامه های آنها با Air Corona انعطاف پذیر است. اما با توجه به تعریفی که خود صداوسیما برای سومین پرداخت برای شبکه رادیویی ارائه داده و همچنین استانداردهای جهانی که در شبکه های رادیویی و تلویزیونی جهان رعایت می شود ، می توانستیم خیلی زودتر برای کرونا کانال راه اندازی کنیم.

این روزها ، بسته به وضعیت رسانه رادیو در بین مردم جهان ، بسیاری از کشورها ضروری می دانند که شبکه ای مانند کرونا و محتوای این شبکه را با برنامه هایی در مورد آخرین وقایع جهان در مورد کرونا ، واکسیناسیون ، تشویق مردم راه اندازی کنند. . ماندن در خانه و پوشیدن ماسک ، دوری از اجتماعات و …

و البته علاوه بر اجرای تصمیم چنین رسانه هایی ، علاوه بر تأکید بر اهمیت پیشگیری از ویروس کرونا در نظر مردم کشور ، آنلاین تأیید وضعیت رسانه هایی مانند رادیو نیز وجود دارد. و نگهداری. این رسانه باستانی با این مخاطبان.

انتهای پیام