سلامت و دانش

کورون ویروس به مدت پنج دقیقه در دمای 70 درجه سانتی گراد انکوبه شد

معاون وزیر بهداشت ، درمان و درمان پزشکی اعلام کرد که مقاومت کوروویروس و پاتوژنز با افزایش دما کاهش می یابد و تنها 5 دقیقه در 70 درجه سانتیگراد دوام می آورد.

معاون وزیر بهداشت ، کمیته مشاوره دندانپزشکی کورونا اعلام کرد: ویروس کرونا 14 تا 22 روز در دمای 4 تا 22 درجه سانتیگراد زندگی می کند ، که از نظر بیماری زایی است. پاتوژنز ویروس طی دو روز به 37 درجه کاهش می یابد. سالن چت عمومی ج در زمان ، پایداری و پاتوژن coronavirus به 30 دقیقه و در دمای 70 درجه سانتی گراد می رسد. بعد از پنج دقیقه ، ویروس از بین می رود.

به گفته معاون وزیر بهداشت ، ویروس کورون ویروس سه ساعت روی کاغذ ، دو روز روی پارچه و چوب ، چهار روز روی شیشه ، 7 روز در سطح داخلی فولاد ، پلاستیک و ماسک و بیش از 7 روز بر روی سطح بیرونی ماسک ادامه دارد. زندگی می کند و بیماری زا است.

بررسی های کمیته مشاوره دندانپزشکی وزارت بهداشت نشان می دهد که هیدروکلراید رقیق 5 درصد از بین می رود و بعد از پنج دقیقه الکل را رقیق می کند و بعد از 15 دقیقه صابون را با آب و 22 درجه می خورد. البته شستن دستان خود با آب و صابون بعد از 20 ثانیه ویروس را از بین می برد و ویروس را با خود همراه می کند اما ویروس را از بین نمی برد یا از بین نمی برد.