نماد سایت ماه نیوز

گندم کاران از هم اکنون به فکر تامین بذر خود باشند

تولید کنندگان گندم در حال حاضر به فکر تهیه بذر خود هستند

ماه نیوز / کردستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه استان کردستان سالانه به بیش از 95 هزار تن بذر گندم نیاز دارد ، در حال بررسی اقدامات لازم برای تهیه بذر برای کشاورزان در سال زراعی پیش رو است و گفت: به دلیل خشکسالی بی سابقه ، استان حتما به فکر تهیه دانه های خود از گندم خود یا سایر کشاورزان پیشرو باشید تا در هنگام کاشت با کمبود بذر روبرو نشویم.

محمد فرید ساپری با بیان اینکه استان کردستان سالانه به بیش از 95 هزار تن بذر گندم نیاز دارد ، گفت: طبق تجربه سال های گذشته حدود 20 تا 15 هزار تن بذور گواهی شده و انواع مختلف بذر تأمین می شود و 75 هزار تن باقیمانده یا به وسیله بذر کشاورزان تهیه می شود.
وی با اشاره به استراتژی تأمین بذر برای سال زراعی آینده ، افزود: شرکت فرآوری فرآوری 1 استان ، عرضه رسمی 20،000،000 تن گندم خودصرفی و روش کشاورز-کشاورز را فراهم می کند که بذر اصلی را تأمین می کند. نیاز ، حدود 70،000 تن فراهم می کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت که در صورت لزوم ، تن دانه گندم از طریق مراکز خرید تعاونی روستایی و مراکز چمن بخش خصوصی و دولتی تامین می شود.
وی گفت: با توجه به خشکسالی بی سابقه در استان ، گندم کاران باید تهیه بذر از گندم خود یا سایر کشاورزان پیشرو را در نظر بگیرند تا در هنگام کاشت با کمبود بذر روبرو نشوند.
به گزارش ماه نیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان ، اسپاری ادامه داد: کارشناسان جهاد کشاورزی مزارع برتر و مزارع جدید را با مزارع مناسب و خلوص در سطح استان شناسایی کرده اند که کشاورزان می توانند این امر را با کارشناسان کشاورزی هماهنگ کنند. بذرهای خود را از این طریق تهیه کنید.
وی با بیان اینکه در سطح ملی برای پرداخت تسهیلات ارزان تر به کشاورزان در نظر گرفته شده است ، خاطرنشان کرد: تسهیلات ارزان تری به کشاورزان استان در قالب کشاورزان کارت برای خرید بذر و کود اختصاص می یابد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در سال زراعی جاری برنامه تولید 36 هزار تن بذر کلاس های مختلف با 13 شرکت فرآوری بذر در دست اجرا است که پیش بینی می شود با توجه به خشکسالی و خشکسالی به حدود 20 هزار تن برسد. فشار. بذر کلاسهای مختلف بذر را ارائه دهید.
وی گفت: بذرهای قابل کشت جدیدی در استان از جمله کنترل علف های هرز ، تغذیه کود جاده ای ، سمپاشی برگ ، کنترل دختر مادر و دختر ، روش جذب و فرآوری و توزیع کشف شده است. تحت بررسی است
ساپری با اشاره به اینکه برای جذب و توزیع 10 هزار تن بذر محصول جدید بیش از 60 میلیارد تن نقدینگی لازم است ، افزود: این میزان نقدینگی به یک مشکل عمده در تهیه بذرهای گواهی شده تبدیل شده است و باید تصمیمات لازم در مدت زمان باقیمانده اتخاذ شود. .
در پایان ، وی یادآور شد: علاوه بر بذرهای گواهی شده و بذرهای اساسی ، کشاورزان باید تأمین بذرهای خود مصرفی را از محصولات خود یا سایر کشاورزان در نظر بگیرند.
انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل