استانی

گیلان پیشرو در مقاوم سازی مسکن روستایی

استاندار از افزایش ۵ درصدی مقاوم سازی مسکن روستایی گیلان در مقایسه با میانگین کشوری خبر داد.

به گزارش خبرنگارخبرآنلاین گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی در نشست شورای بانک‌های استان در راستای نهضت ملی مسکن در رشت گفت: در حال حاضر میانگین مقاوم سازی در اماکن روستایی کشور ۵۲ درصد است در حالیکه این رقم در گیلان اکنون از ۵۷ درصد فراتر رفته است.
استاندار در همین راستا تاکید کرد که این افزایش ۵ درصدی در حوزه‌ی مقاوم سازی مسکن روستایی نباید باعث سستی در ادامه‌ی این روند شود، بلکه مدیران عامل بانک‌ها و متولیان بنیاد مسکن باید تمام تلاش خود را برای نیل به مقاوم سازی صد در صدی مسکن روستایی در استان بکار گیرند.
وی همچنین از روند اعطای تسهیلات به مسکن مددجویان کمیته‌ی امداد در گیلان انتقاد کرد و افزود: بانک‌های عامل همگام با توسعه‌ی طرح مسکن روستایی به حمایت از اجرای طرح مسکن مددجویان و محرومان نیز توجه داشته باشند تا نهضت ملی مسکن در بستر عدالت اجتماعی به عینیت برسد.

استاندار در ادامه از بنیاد مسکن کشور خواست در حوزه‌ی تخصیص منابع، به ویژه کمک‌های بلاعوض به استان گیلان عنایت ویژه داشته باشند.
دکتر اسدالله عباسی همچنین بر لزوم اجرای روند توسعه‌ی متوازن مقاوم سازی مسکن روستایی در گیلان تاکید کرد و افزود: بنیاد مسکن استان تلاش کند که این طرح بطور عادلانه و متوازن در تمامی مناطق روستایی استان به اجرا درآید.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور نیز در این نشست از هدف گذاری سالانه برای مقاوم سازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت خبر داد و افزود: در همین رابطه سال گذشته سهمیه ایی ۱۹۰ هزار واحدی در کشور تعریف و برنامه ریزی شد که سهم استان از این برنامه ۷۵۰ واحد بود و امسال هم همین میزان برای استان در نظر گرفته می‌شود.

مجید جودی همچنین با بیان اینکه گیلان اکنون با شاخص ۵۷ درصد در حوزه‌ی مقاوم سازی مسکن روستایی، ۵ درصد از میانگین کشوری جلوتر است، افزود: طبق برنامه ریزی به عمل آمده تلاش می‌شود تا سال ۱۴۱۰ تمامی ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی کشور مقاوم سازی شود و این برنامه در گیلان می‌تواند ۲ تا ۳ سال زودتر به اتمام برسد.
وی همچنین با اشاره به افزایش صد در صدی تسهیلات بانکی به مقاوم سازی و نوسازی مسکن روستایی تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان، تصریح کرد: این افزایش تسهیلات روند اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت را تسریع می‌نماید.

46