استانی

یادبود یکصدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک خان جنگلی در منطقه آزاد انزلی

به گزارش ماه نیوز انجلی: مدیرعامل موسسه شناخت نهضت جنگل از برگزاری یکصدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک خان جنگلی و یارانش به همت سازمان منطقه آزاد انجلی خبر داد.

محمدحسن عسگرنیا مدیر عامل موسسه شناخت نهضت جنگل با اعلام این خبر گفت: جشن یکصدمین سالگرد شهید میرزا کوچک خان جنگلی و یارانش در آذرماه در ابعاد مختلف علمی، فرهنگی و هنری با مشارکت سازمان منطقه آزاد برگزار می شود. 30 و سازمان شناسایی میرزا کوچک خان جنگلی در نظر دارد در ایام شهادت این شهید مجاهد و مولوی مراسم یادبود و فرهنگی در مناطق و استان های مختلف از جمله افتتاح کتابخانه در روستای آلمانی رشت برگزار کند.

وی در ادامه گفت: در مراسم یادبود شهید میرزا کوچک خان جنگلی نمایشگاهی از اسناد تاریخی کتاب منتشر می شود و عکس های بازمانده نیز به نمایش در می آید تا مردم گیلان میرزا کوچک خان را یکی دیگر بدانند. مدافعان بزرگ ایران و اسلام. آگاه باشید.

مدیرعامل موسسه شناسایی حیات وحش میرزا کوچک خان ضمن تقدیر از زحمات سازمان منطقه آزاد انجلی برای کمک و همکاری در برنامه ریزی یکصدمین یادواره شهید میرزا کوچک خان جنگلی از مردم گیلان برای ارائه عکس ها، اسناد و مدارک تاریخی دعوت کرد. یادداشت های یادبود در زمینه حرکت جنگل. این سازمان پیش بینی کرده است که در کتاب هایی با نام ارائه دهندگان منتشر شود.

گفتنی است مراسم فوق نهم آذرماه سال جاری در محل همایش ها و نمایشگاه های بین المللی منطقه آزاد انجلی با حضور مسئولان کشوری و استانی و مردم و پژوهشگران فرهنگ گیلان برگزار می شود.

48