استانی

۲۳ روستای استان بوشهر از سرویس اینترنت برخوردار شدند

علی سملیا روز شنبه اضافه کرد: “این واقعیت که روستاها به اینترنت دسترسی دارند ، بسیاری از جوانان که به دنبال کار با هدف مهاجرت به شهرها هستند ، خود اشتغال ایجاد کرده اند.”

وی اظهار داشت: سال گذشته به دلیل تلاش های صورت گرفته در زمینه های مختلف ارتباطی و فناوری اطلاعات ، پروژه های ارتباطی با سرمایه گذاران به ارزش 65 میلیارد و 370 میلیارد روپیه در استان راه اندازی شده است.

از این میزان 37 میلیارد و 7070 میلیون تومان مربوط به سرمایه گذاری بخش خصوصی و مابقی آن به بخش دولتی است.

سامالین ادامه داد: در نتیجه اجرای این پروژه ها وضعیت ارتباطی در نقاط مختلف استان بهبود یافته است.

وی اظهار داشت: امسال برنامه ها و اقدامات لازم جهت راه اندازی و به روزرسانی سایت های مخابراتی در مناطق روستایی ، شهری ، جاده ای و توریستی ، نصب سوئیچ ها و اجرای فیبر نوری برای بهبود و به روزرسانی شبکه تلفن ثابت در حال انجام است. ارتقاء نسل پرداخت 3 و 4 شبکه موبایل (برنامه USO) و Gr در مناطق روستایی برای توسعه خدمات الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد.

به افتخار روز جهانی ارتباطات و فناوری در 17 ماه مه ، سمالی گفت: “بدون شک وضعیت فعلی دنیای ارتباطات است و رسانه ها در ایجاد آگاهی نقش دارند که با استفاده از مهارت ها و دانش خود ، اطلاعات شفاف و یک محیط سالم برای برقراری ارتباط موثر بین مردم است. یعنی غیرقابل انکار و تحسین برانگیز است.

وی ادامه داد: روز ارتباطات و روابط عمومی فرصتی است برای همه کارگران حوزه ارتباطات که با رعایت اخلاق در کار خود و ارتقاء جایگاه این حرفه در جامعه سعی در توسعه ارتباطات اجتماعی و غنای معنوی این حرفه ارزشمند داشته باشند.

46