استانی

۲.۵ برابر شدن ظرفیت تولید فرش صنعتی / ۶ هزار معدن راکد مزایده‌ای واگذار می‌شود

به گزارش اخبار آنلاین آذربایجان غربیعلیرضا رزم حسینی در بازدید از کارخانه قند مروارید مهاباد در مصاحبه ای گفت: افراد حقیقی و حقوقی واجد شرایط سرمایه گذاری جدید تحویل داده می شوند.
وی افزود: طرح جابجایی 6000 معدن ثابت و نیمه فعال در کشور از طریق حراج عمومی نقش اساسی در ایجاد اشتغال و جذب سرمایه گذاری های جدید در کشور خواهد داشت.
وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت که حراج برای اولین بار در کشور برگزار می شود. دوباره از معادن و از طریق حراج به افراد واجد شرایط اعطا می شود.

ظرفیت تولید فرش های صنعتی در کشور بیش از 2.5 برابر شده است

وزیر صمت ، افشار زرینه و ستاره افشار در بازدید از شرکت تولیدی فرش صنعتی میاندوآب با بیان اینکه فرش های ماشینی صرفاً صادرات محور و تولید داخل هستند ، گفت: حدود هزار واحد صنعتی در منطقه وجود دارد. این کشور که در سه شیفت نیز فعالیت می کند اکنون فعال است و فرصت های شغلی خوبی را در کشور فراهم کرده است.
رزم حسینی خاطرنشان کرد: صادرات فرش در سال گذشته نسبت به سال گذشته 26 درصد افزایش داشته در حالی که تولید فرش صنعتی در کشور 2.5 برابر از 52 میلیون متر مربع در 10 سال گذشته به 142 میلیون متر مربع افزایش یافته است.

ارزش ذخایر اکتشاف معدن در کشور به میلیارد و 500 میلیارد می رسد

رزم حسینی در بازدید از کارخانه قند مروارید مهاباد خاطرنشان کرد که ارزش معادن استخراج شده در مناطق مختلف کشور به بیش از 1 تریلیون پوند رسیده است. در حال حاضر این کشور بیش از 1 میلیارد میلیارد تن ذخایر معدنی را شناسایی کرده است. ، که حدود 37 میلیارد تخمین زده شده است ذخایر قطعی وجود دارد و بقیه موارد بالقوه است.
رزم حسینی اظهار داشت: ما در حال مهار اقدامات جدی برای جلوگیری از فروش مواد معدنی خام هستیم و معتقدیم تا زمانی که امکان پردازش داخلی آنها برای ایجاد ارزش اضافی وجود نداشته باشد ، مواد معدنی استخراج نخواهیم کرد و این مسیر را با جدیت ادامه خواهیم داد.
وی این معادن را فرصتی مهم برای توسعه متعادل و پایدار در کشور توصیف کرد و افزود: یکی از سیاست های این وزارتخانه حرکت به سمت فرآوری مواد معدنی است و بنابراین تصمیم گرفته شده که هر واحدی دارای مواد معدنی کافی ضروری باشد. برای حرکت به سمت اشتغال بیشتر باید پردازش انجام شود.

48