نماد سایت ماه نیوز

3 ماسک خانگی عالی برای رشد سریع مو در یک هفته

مو نقش مهمی در جذابیت هر فرد دارد و همچنین زیبایی و سلامت مو می‌تواند بر زیبایی هر فرد تأثیر بگذارد. ریزش ناگهانی مو، شوره، موخوره و کاهش رشد مو، از مشکلاتی هستند که خیلی از افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. استفاده از مواد طبیعی و ماسک‌های خانگی می‌تواند تا حد زیادی این مشکلات را حل کند و نیاز به استفاده از محصولات شیمیایی را کاهش دهد. ماسک مو خانگی برای رشد مو و تقویت مو به کار می‌رود و با داشتن انواع مواد مغذی طبیعی می‌تواند انواع مشکلات پوست و مو را رفع کرده و از وقوع مجدد آن جلوگیری کند. ما در این مقاله با مواردی از ماسک مو برای رشد سریع مو آشنا می‌شویم و به طرز تهیه و نوع استفاده از آن نیز اشاره خواهیم کرد.

ماسک مو برای رشد سریع مو

ماسک موهای خانگی معمولا باعث هیدراته کردن ریشه مو و پوست سر می‌شوند که این موضوع نقش بسزایی در تقویت ساقه مو و همچنین افزایش رشد مو دارد. ماسک مو خانگی همچنین چربی مو و پوست سر را متعادل ساخته و از خشکی و پوسته پوسته شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند. ما در ادامه به چند تا از ماسک مو‌های خانگی اشاره خواهیم و با  فواید فراوان آن‌ها آشنا خواهیم شد. ترکیب شکر با روغن زیتون باعث تقویت مو شده و رطوبت پوست سر را افزایش می‌دهد فقط کافیست، 5 قاشق غذاخوری روغن زیتون به همراه 2 قاشق شکر را ترکیب کرده به پوست سر مالیده و به ساقه‌های مو ماساژ دهید. 15 دقیقه به موها استراحت داده و سپس شستشو دهید.

همچنین این ماسک به رفع خشکی مو نیز کمک می‌کند. برای استفاده از این ماسک 2 قاشق غذاخوری آووکادو و 2 قاشق موز را باهم ترکیب کرده و در یک ظرف له کنید تا کاملا یک دست شود. این ترکیب را به مو و ساقه مو بزنید. برای 15 دقیقه به آن استراحت داده و سپس آبکشی کنید. این ماسک خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و برای رشد مو و تقویت مو بسیار مفید است. با استفاده از این ماسک، جریان خون در پوست سر افزایش پیدا می‌کند و باعث رشد فولیکول‌های مو نیز می‌شود. برای استفاده از این ماسک، یک قاشق غذاخوری دارچین، نصف قاشق غذاخوری پودر کاکائو و مقداری کرم نارگیل را باهم ترکیب کرده تا به صورت یک خمیر یکدست تبدیل شود. آن را به مو و ساقه مو زده و برای 30 دقیقه به آن استراحت دهید، سپس با آب ولرم موها را آبکشی کنید.

ماسک موی عسل و نارگیل جزو یکی از انواع ماسک مو برای رشد سریع مو است. این ماسک مو علاوه بر تقویت رشد مو، برای درمان موهای آسیب دیده و خشک نیز استفاده می‌شود و بعد از استفاده از آن لطافت به موهای شما برمی‌گردد. برای استفاده از این ماسک مو یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل ارگانیک را باهم مخلوط کرده و به موهای خود بزنید. سپس 30 دقیقه به آن استراحت داده و با شامپوی مخصوص موها را بشویید. این ماسک مو جزو بهترین ماسک‌های مو برای رشد سریع مو است. مواد مغذی موجود در این ماسک مو که اعم از مواد معدنی، اسیدهای چرب و مواد آنتی اکسیدانی است، باعث کاهش موخوره شده و موها را درخشان تر می‌کند.

نحوه استفاده از این ماسک مو به این صورت است که ابتدا 1 قاشق غذاخوری روغن آووکادو، 1 قاشق روغن نارگیل و یک قاشق عسل را باهم مخلوط کرده و به ساقه‌های مو بزنید.  برای 10 دقیقه اجازه دهید این ترکیب بر روی موهای شما بماند و سپس با آب گرم و شامپوی مخصوص آن‌ها را بشویید. پرپشت شدن سریع مو: رشد سریع مو یکی از آرزوهایی است که هر فردی دارد. رشد سریع مو در یک هفته با روش خانگی ممکن است از طریق استفاده از ماسک‌های طبیعی و تغذیه سالم بهبود یابد، اما نتایج ممکن است به عوامل متعددی مانند نوع مو و وضعیت سلامتی شخص بستگی داشته باشد. برخلاف تصور خیلی‌ها موهای سالم، پرپشت و بلند فقط با ماسک‌های گران‌قیمت به دست نمی‌آید، بلکه می‌توانید با وسایلی که در خانه دارید نیز ماسک برای رشد سریع مو بسازید.

پرپشت شدن سریع مو، اگر نمی دانید که چگونه موهای خود را پرپشت کنید، پیاز یکی از بهترین موادی است که برای رشد سریع مو استفاده می‌شود. آب پیاز سبب افزایش گردش خون شده و باعث می‌شود موها مجددا رشد کنند. برای ماسک موی پیاز به اقلام زیر نیاز خواهید داشت سرکه سیب برای پوست، مو و به طور کلی زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از آن برای کاهش وزن و از بین بردن بوی بد دهان استفاده می‌کنند. اما آیا می‌دانستید که سرکه سیب می‌تواند به شما موهای بلند‌تر و سالم‌تری ببخشد؟ سرکه سیب به دلیل داشتن خواص اسیدی، باکتری‌ها را از بین می‌برد و پوست سر شما را لایه‌برداری می‌کند. با از بین رفتن آلودگی‌ها موهای سالم‌تر و بیشتری رشد خواهند کرد. همچنین می‌تواند به درمان موخوره کمک کند.

برای تهیه این ماسک مو، سرکه سیب را با آب مخلوط کنید. پس از شستن موها با شامپو، از آن به عنوان آبکشی نهایی استفاده کنید. سرکه سیب پوست سر را تمیز کرده و رشد مو را تسریع می‌کند و در عین حال pH پوست کف سر را کنترل می‌کند. ما توصیه می‌کنیم موهای خود را با این کار بشویید که به صاف شدن تارهای موهای خشک کمک می‌کند و درعین حال به موهای شاداب و براق باز می‌گردد. پرپشت شدن سریع مو، توجه داشته باشید که اگر موهای خشکی دارید، نباید به مقدار زیاد از سرکه سیب استفاده کنید؛ چرا که  با از بین بردن بیش از حد چربی‌ها و روغن مو باعث خشکی بیشتر آن می‌شود. هزار و یک محصول شیمایی و خانگی برای رشد مو وجود دارد. با این حال تجربه ثابت کرده ماسک‌‌های مو انتخاب بهتری برای افزایش رشد مو به حساب می‌آیند.

این ماسک‌ها فرایند رشد مو را افزایش می‌دهند و حجم آن را تقویت می‌کنند. از آنجایی که اثربخشی ماسک‌های خانگی چیزی از بهترین ماسک‌های تجاری کمتر نیست، افراد زیادی را سراغ داریم که از ماسک مو خانگی کمک می‌گیرند. اثربخشی‌ ماسک‌های خانگی زمانی کامل می‌شود که مراحل ساخت آن‌ها را بلد باشید و به‌درستی روی مو بزنید. در این مطلب برای شما چندین ماسک معجزه‌آسا آماده کرده‌ایم که رشد مو را به میزان چشمگیری افزایش می‌دهد. ماسک‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم ترکیباتی اثربخش دارند و سرعت رشد مو را چندین برابر می‌کنند. به شما قول می‌دهیم با مطالعه این مطلب تا انتها ماسک‌های معجزه‌آسایی درست کنید و از موهایی بلند و پرپشت لذت ببرید.

خروج از نسخه موبایل