نماد سایت ماه نیوز

7 اشتباهی که کسب و کار شما در عکاسی را نابود می‌کند

احتمالاً میلیون‌ها محتوا در مورد اداره‌ی اصولی یک تجارت وجود دارد. شاید نیمی از آنها را من یا شما خوانده باشیم، و اطلاعات مهمی را کسب کرده باشیم، اما بیایید هدفی را برای ایجاد اشتباهات مهم در نظر بگیریم که وقتی تصمیم می‌گیرید از یک علاقه‌مند به حرفه‌ای تبدیل شویم، از آن اشتباهات دوری کنیم.

در ابتدا، اجازه دهید توافق کنیم که این لیست را باید بر اساس شرایط هر فرد و وضعیت بازار اصلاح کرد. آنچه در ادامه می‌آید، رایج‌ترین اشتباهات عکاسان جدیدی است که وارد کسب‌وکاری می‌شوند که بیشترین شانس شکست را دارند و باید تجربه‌های زیادی کسب کنند.برخی از اینها به عنوان عقل سلیم شناخته می شوند و برخی دیگر با آنچه بهترین عمل تلقی می شود، مقابله می کنند. در نهایت، شما می خواهید بدانید که چه کارهایی را نباید انجام دهید، نه آنچه فکر می کنید باید بر اساس مثال دیگران انجام دهید.شما به راحتی می‌توانید فردی که موفق است و مسیر عکاسی را انتها رفته است الگو کنید و رفتار تجاری آن شخص را مهندسی معکوس کنید.اما آیا تجربیات و شکست‌های آن فرد را هم در اختیار دارید؟

1.منبع درامدی خود را حفظ کنید و عکاسی را در کنار شغل اصلی شروع کنید

من مربی عکاسانی هستم که تازه وارد این کار شده اند، و آنها معمولا نگران هستند که هر چه زودتر مشتری پیدا کنند، که قابل درک است، اما چیزی که به آنها می گویم این است که به جای آن روی یادگیری جنبه تجاری تمرکز کنند.آخرین چیزی که باید نگران آن باشید، تلاش برای امرار معاش است.

اگر بتوانید در جایی دیگر مشغول بمانید در حالی که یاد می‌گیرید چگونه کارها را به‌عنوان یک کارآفرین انفرادی اداره کنید و قبل از اینکه نیاز به کسب درآمد داشته باشید، شانس موفقیت را به شدت افزایش می‌دهید. اکثراً در چند ماه اول شروع به اجرای معاملات و معاملات ویژه می‌کنند و فکر می‌کنند که این راهی برای جذب مشتری برای ایجاد شهرت است، اما این یک مسابقه برای رسیدن به شکست است. به این فکر کنید: اگر از چندین میلیون تومان برای کار خود سرمایه گذاری کردید و در عین حال فقط چند صد هزار تومان برای کار خود دریافت می‌کنید، چگونه می‌توانید این هزینه‌های بالا را حفظ کنید و به دستمزد قابل زندگی نزدیک شوید؟

هدف این است که همیشه ارزش ارائه دهید، و هیچ ارزشی برای ارزان کردن نرخ هایی که برای کار خود دریافت می کنید وجود ندارد.

به قیمت های رقبا در عکاسی دقت کنید.البته قیمت عکاسی می‌تواند بسته به پارامتر های مختلف متفاوت باشد.ولی برای اطلاع از قیمت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در شهر اصفهان روی لینک هزینه عکاسی صنعتی اصفهان کلیک کنید.

هدف، تفکر بلندمدت است به جای تلاش برای کنار گذاشتن چک حقوق قبل از اینکه یک مدل کسب و کار قابل اجرا داشته باشید. این بدان معنا نیست که شما باید منتظر بمانید تا صفی از مشتریان درب منزل شما وجود داشته باشد، اما حداقل یک فرآیند برای به دست آوردن آنها با قیمتی قوی قبل از دست کشیدن از خط حیات مالی خود داشته باشید.

2. تجهیزات عکاسی اضافی نخرید

ما در مورد سندرم خرید تجهیزات بلا استفاده صحبت می کنیم، نیاز به خرید چیزهایی که به آنها نیاز ندارید. این به تنهایی می تواند یک کسب و کار جدید را از بین ببرد، زیرا صنعت در 10 سال گذشته با اکسسوری ها در سراسر جهان منفجر شده است. نه تنها سازندگان دوربین به طور متوسط ​​هر 12 ماه یک بادی جدید تولید می کنند، بلکه بازیکنان کوچکتر نیز شروع به ساخت ابزارهای جدید برای شما کرده اند.

شما به هیچ تجهیزات اضافی در عکاسی نیاز ندارید.

آنچه مورد نیاز است منبع نور، مکان و سوژه است. برای ساختن هنر خود فقط با حداقل اجزا شروع کنید و فقط چیزی را اضافه کنید که حداقل در هر عکس دیگری از آن استفاده کنید. اگر به مدت شش ماه در قفسه بماند، باید از شر آن خلاص شوید، مگر اینکه بتوانید هزینه بسیار بالایی را برای توجیه استفاده نادر درخواست کنید. به این فکر کنید: وقتی چیزی می‌خرید که برای رشد کسب‌وکارتان لازم نیست،شما پولتان را در چاه ریخته اید.

3. آتلیه عکاسی داشته باشم؟

این بسته به سبک عکاسی شما متفاوت است، اما تقریباً به طور کلی، برای ایجاد هنر خود نیازی به فضای اجاره ای ندارید. پرتره، هد شات را می توان در کوچکترین فضاها با نور مناسب عکاسی کرد. عکاسی فضای باز، کارهای تجاری و اتومبیل را می توان در فضای باز یا در استودیو اجاره ای عکاسی کرد.

4. از انتشار نمونه کار عکاسی در اینستاگرام و سایت هراس نداشته باشید

در مرحله‌ی اول یک پیج اینستاگرام برای خود بسازید و آن را بیزنس کنید.مشخصات تماس و راه‌های ارتباطی را به مشتریان نمایش دهید.یک کاور زیبا برای پست های اینستاگرامی و موشن استوری ها طراحی کنید و تمامی نمونه کار‌ها را آپلود کنید.بودجه‌ی تبلیغاتی برای پیج خود در نظر بگیرید و شروع به تبلیغات کنید.نگران نباشید چون هزینه‌ی تبلیغات در صورتی که زیر ساخت پیج صحیح باشد بر میگردد.از طرفی شما یک آگاهی از برند برای خود ایجاد کرده اید.

می‌توانید یک وب سایت طراحی کنید و یا این موضوع را به یک شرکت طراحی سایت بسپارید.نمونه کار‌های عکاسی شده را در وبسایت خود به نمایش بگذارید و مشتریان جدید از گوگل کسب کنید.حتی می‌توانید مشتریان را از اینستاگرام برای ثبت سفارش به وب سایت شخصی یا شرکتی خود هدایت کنید.در صورتی که به یک سایت حرفه ای برای نمایش و معرفی نمونه کار های خود دارید روی لینک شرکت طراحی سایت در اصفهان کلیک کنید.

5. هر روز آموزش عکاسی نخرید و از منابع رایگان تجربه کسب کنید

هزاران آموزش عکاسی و ادیت در اینترنت توسط افراد مختلف در دسترس است.من فکر می‌کنم به جرات می‌توان گفت که تعداد آموزش‌های بین‌وب برای عکاسان پایانی ندارد. مزیت آشکار این امر سهولت دسترسی و دموکراتیک شدن دانش است.

اثر منفی این است که هیچ فیلتری برای اطلاعات وجود ندارد. این بدان معناست که، اول از همه، هیچ فیلتری برای آموزش دادن وجود ندارد. هر کس و هر کس می تواند بدون در نظر گرفتن سطح تجربه خود اطلاعات ارائه دهد، و این چیز خوبی نیست. یک رویه رایج در حال حاضر این است که با بازگرداندن مطالبی که شخص دیگری قبلاً ارائه کرده است، طرفدارانی به دست آورید.

6. شکاف خلاقیت را بپذیرید

آنچه شما تصور می کنید خودتان بسازید و آنچه که در حال حاضر قادر به ایجاد آن هستید بسیار از هم دور هستند. برای از بین بردن شکاف نیاز به زمان و شکست های بی شماری است. این ساده ترین و بهترین توصیه برای هنرمندان جدید در هر رشته ای است. در مورد رشد خود صبور باشید و کارهای بیهوده زیادی انجام دهید.

7.در شروع راه اندازی آتلیه عکاسی بدهکار نشوید

در نهایت، اما هنوز هم بسیار مهم، این است که بدهکار نشوید. من نمی توانم به اندازه کافی بر این موضوع تاکید کنم، زیرا از نظر آماری یکی از برجسته ترین قاتل های کسب و کارهای جدید در دنیا و ایران بدهکاری است.اشتیاق و تمایل به شروع مست کننده است، اما کنترل نشده، می تواند شما را به خرید بدون برنامه ریزی سوق دهد. باز هم برای گرفتن عکس به دوربین، سوژه و نور نیاز دارید. یکی از آن‌ها هزینه دارد، اما دو مورد دیگر را حتی می‌توانید با گشت و گذار در خیان هم پیدا کنید، فقط منتظرند تا شما بیایید و از آنها عکاسی کنید.

نگران خرید تجهیزات عکاسی نباشید وقتش که فرا برسد در مسیر کسب و کار خودتان متوجه می‌شوید.با پیشرفت در دانش و مهارت، آشکار خواهد شد که آنچه استفاده می‌کنید دیگر نمی‌تواند جواب گوی نیاز شما باشد، و بنابراین تجهیزات جدید خریداری می‌کنید.

مثل همیشه، این با دانشی ارائه می شود که هنوز در حال یادگیری آن هستیم، اما همه می توانند از دانش به دست آمده از طریق تجربه بهره ببرند.

رخ نت آژانس دیجیتال مارکتینگ فعال در زمینه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی،طراحی سایت و مدیریت پیج‌های اینستاگرام در شهر اصفهان است.

نکته ای برای اضافه کردن دارید؟ آن را در نظرات بنویسید و همیشه با یکدیگر مهربان باشیم.

خروج از نسخه موبایل