استانی

اخلاق و محیط‌زیست در شورای فرهنگ عمومی مورد توجه قرار گیرد

به گزارش نوار آنلاین قم: سیود موسوی با پرداختن به موضوع اخلاق و محیط زیست ، سواد محیط زیست را ارتقاء داد و گفت: که در صورت موفقیت ، می تواند گامی بزرگ برای کشور باشد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کیوم با اشاره به برنامه ای یک ساعته با محیط زیست در مدارس گفت: “برای اینکه بتوانیم مدیریت محیط زیست را در برخی مناطق عملی کنیم و دغدغه های زیست محیطی را به مردم تحویل دهیم ، به کمک مردم در این مناطق احتیاج داریم.” این پروژه در مدارس استان برگزار می شود.

وی در رابطه با آموزش معلمان پیش دبستانی و معلمان جغرافیا و زیست شناسی ، اظهار داشت: برگزاری کارگاه آموزشی برای معلمان پیش دبستانی و تهیه کتاب در زمینه محیط زیست برای معلمان انسانی و جغرافیا و زیست شناسی دو کار خوب بود که در زمینه اطلاعات و فرهنگ انجام شد. “

موسوی مشکینی اظهار داشت: ما جلسات منظم با سازمان های مردم نهاد در استان برگزار می کنیم که در این زمینه مسائل زیست محیطی را با خود و با این سازمان ها مورد بحث قرار می دهیم و راه حل هایی را برای رسیدن به نتیجه مطلوب ارائه می دهیم.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان قم به مطالعه گرد و غبارهای محور در دانشگاه قم اشاره کرد و گفت: برای اینکه بتوانیم این مراکز را مطالعه کنیم ، یک مرکز گرد و غبار داخلی نیز وجود دارد ، این طرح تحقیقاتی انجام شد. برخورد با گرد و غبار در استان می تواند پایه خوبی باشد.

وی گفت: “سال گذشته حدود 1300 مورد بازرسی و نظارت بر واحدهای صنعتی داشتیم که از این تعداد حدود 350 نمونه از واحدها گرفته شده و 330 اخطار صادر شده است که هر یک از آنها مسیر مشخصی را طی می کنند که بعضی اوقات هشدارها صادر می شود. ” پرونده این واحدهای آلاینده بسته یا بسته شده است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کیوم اذعان کرد: سال گذشته 292 روز هوای پاک و بهداشتی ، 49 روز روز بهداشت برای گروه های ناخواسته و آسیب پذیر و 24 روز ناسالم برای عموم مردم داشتیم.

موسوی مشکینی یادآور شد: وضعیت تعطیلی در روزهای ناسالم برای مردم به عوامل و عوامل زیادی بستگی دارد که منجر به تعطیلی شهر می شود ، شرایط آب و هوایی ، نظر مرکز بهداشت و مدیریت اورژانس از مهمترین عوامل ایجاد تعطیلی است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کیوم تأکید کرد: در سال 1998 حدود 765 استعلام برای ایجاد و راه‌اندازی واحدهای صنعتی ، خدماتی و تولیدی داشتیم که از این تعداد حدود 51 پرونده با این مخالفت مواجه بودند که کمتر از ده درصد بود.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: “سال گذشته 29 مورد از محیط زیست انسانی و 14 مورد از محیط زیست طبیعی داشتیم که به برخی از آنها رأی داده شده و برخی در حال پیگیری هستند. امسال امیدواریم که عملکرد خوب و شاخص های محیطی داشته باشیم.” برای افزایش.

46