سلامت و دانش

کمیاب شدن برخی داروهای ایرانی در داروخانه‌ها / سازمان غذا و دارو ناظر باشد، نه مداخله‌گر

رئیس شورای عالی داروخانه های کشور با اشاره به کمبود برخی داروهای ایرانی در داروخانه ها ، معتقد است: اداره غذا و دارو فاقد مدیریت صحیح و مداخلات سیستماتیک در مراحل توزیع ، تولید و واردات است. کمبود

مهدی در مصاحبه با ماه نیوز نه وی در مورد کمبود دارو در کشور گفت: بسیاری از اقلام داروی ایرانی در بازار دارویی کشور کمیاب شده است ، حتی برای بیماران سرپایی نیز نبود داروی به موقع درمان بیماران را دشوار می کند.

وی معتقد است که زیرساخت های لازم برای تولید و توزیع دارو در دسترس است ، اما سازمان غذا و دارو از مدیریت مناسب و مداخلات سیستماتیک در مراحل توزیع ، تولید و واردات کوتاهی می کند.

زارایی با بیان اینکه توزیع جغرافیایی داروها باید مطابق با استانداردهای خاص توزیع ، جمعیت و بیماران و غیره باشد ، گفت: تشکیل سازمان غذا و دارو به تولیدکنندگان و توزیع کنندگان اجازه نمی دهد برنامه ریزی دقیق و فنی داشته باشند. . FDA باید یک سیاستگذار و ناظر باشد ، اما متأسفانه شکل گیری مداخلات نهادی مانع پویایی صنعت دارو می شود.

وی تأكید كرد: “ما از دولت جدید و مجلس شورای اسلامی می خواهیم قوانین و سیاست های مناسبی را برای رساندن سازمان غذا و دارو به وضعیت مناسب خود وضع كنند.” علاوه بر این ، برای جلوگیری از تضاد منافع ، توصیه می شود که مدیران سازمان پس از خروج از سازمان ، به مدت چهار سال حق فعالیت در صنایع دارویی را نداشته باشند.

انتهای پیام