اقتصادی

طرح صیانت از دستور کار مجلس خارج شود

انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در بیانیه ای از تاثیرات مخرب طرح حمایت از حقوق کاربران اینترنت ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ماه نیوز ، در متن بیانیه آمده است: “انجمن نویسندگان کودک و نوجوان ، با ابراز نگرانی از تأثیرات مخرب طرح موسوم به حفاظت از حقوق کاربران اینترنت ، یادآوری می کند که این طرح آزاد است. توسعه اطلاعات ، فرهنگ و ادبیات فرایند حرفه ای نوجوانان و نویسندگان را به چالش می کشد و مانعی غیر قابل عبور بین سازندگان فرهنگ و روابط بین المللی مخاطبان کودک و نوجوان و ادبیات کودک ایجاد می کند.

این طرح در شرایطی پیشنهاد شده است که بار سنگین زندگی و مشکلات اقتصادی جامعه را در شرایط حساس قرار داده است. در گذشته ، ذینفعان بارها اعلام کرده بودند که حل مسائل اقتصادی به جای مسائل و اولویت های سیاسی در اولویت است ، به همین دلیل انتظار می رفت که مجلس دوازدهم در همین راستا سیاست اتخاذ کند. اما متأسفانه طرح دفاعی مخالف این رویکرد است و از دیدگاه سیاسی به آن پرداخته است.

بنیانگذاران طرح امنیتی مدعی هستند که این ممنوعیت به منظور مقابله با پیامدهای فرهنگی شبکه اینترنتی است. این استدلال نابالغ در ضرب المثل برابر است با ممنوعیت عبور و مرور خودروها به دلیل تلفات سنگین ناشی از تصادفات رانندگی ، که هیچ عقل سلیمی نمی تواند آن را تحمل کند.

شکی نیست که این طرح ، به ویژه با اختیاراتی که به اعضای کمیسیون داده می شود ، دیر یا زود ارتباطات گسترده در فضای مجازی را مسدود کرده و دسترسی سازندگان به جوامع خاص را قطع می کند. . اما این اختلال برای افراد مقاله اهمیت دو چندانی خواهد داشت ، زیرا جریان آزاد اطلاعات و دسترسی به منابع علمی ، ادبی و پژوهشی برای نویسندگان ، شاعران ، مترجمان ، روزنامه نگاران و محققان ضروری است.

حتی اگر بتوان نرم افزارها و فضاهای داخلی شبکه ها و اطلاعات اجتماعی را ارائه کرد ، واضح است که یک دولت یا دستگاه به تنهایی می تواند میلیون ها کاربر را مجبور به اتصال به شبکه ها و سایت های مختلف کرده و این حجم وسیع اطلاعات و دانش جهانی را به فضا تبدیل کند. . به همین دلیل ، هیچ شکی وجود ندارد که طرح حفاظت ، سازندگان را از دسترسی به منابع و متون لازم محروم کرده و آسیب جبران ناپذیری به ساختار فرهنگی وارد خواهد کرد.

از سوی دیگر ، از زمان شیوع ویروس کرونا ، اکثر فعالیت های مردم کلام در اینترنت انجام شده است. ارسال و دریافت متون شامل ویرایش متن ، برقراری ارتباط با مخاطبان و دریافت نظرات و پیشنهادات آنها ، فروش آثار ، برگزاری همایش های ویژه و بسیاری از فعالیت های دیگر است که در این فضا انجام می شود.

مسئله دیگری که از دیدگاه بنیانگذاران طرح امنیتی دور است ، تجربیات ناموفق گذشته در جایگزینی نرم افزارهای داخلی است. نمونه بارز این برنامه شکست خورده “شاد” در آموزش و پرورش بود که در نهایت معلمان و مربیان را مجبور کرد از شبکه های اجتماعی یکسانی برای اهداف آموزشی استفاده کنند.

در سال های اخیر ، به ویژه در زمان شیوع ویروس کرونا ، اینترنت این امکان را برای پدیدآورندگان ادبیات کودکان فراهم کرده است که بتوانند با مخاطبان خود در نقاط دور از کشور ارتباط برقرار کنند. این امر به ویژه در شهرهای دور افتاده و مناطق محروم م effectiveثر بوده است و کودکان و نوجوانانی که به طور مرتب از خدمات فرهنگی در کلانشهرها محروم هستند ، می توانند از طریق رسانه های اجتماعی با مردم کلام ارتباط برقرار کنند.

بنیانگذاران طرح امنیتی اعلام کرده اند که یک برنامه مهار اینترنت را به صورت آزمایشی به مدت یک سال اجرا می کنند تا کاستی ها و کاستی های آن برطرف شود. با این حال ، برای درک کاستی ها و عوارض جانبی این طرح ، نیازی به بارها و بارها تلاش نیست و از این پس می توان نتایج مضر این طرح را با یک تحلیل منطقی درک کرد.

سرانجام ، شایان ذکر است که یک بار دیگر به اصل 9 قانون اساسی اشاره شود ، که بیان می کند هیچ مقام حق آزادی آزادی قانونی به نام حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور را ندارد. و قوانین ، محروم است.

امید است با ارزیابی منطقی و منطقی وضعیت موجود ، طرح دفاعی از دستور کار مجلس خارج و نظر کارشناسان در مورد تصویب برنامه های فرهنگی جویا شود.

انجمن نویسندگان کودک و نوجوان
“مرداد”

انتهای پیام