نماد سایت ماه نیوز

اکانت اینستاگرام بعد از چند وقت حذف میشود؟ عدد دقیق

اکانت اینستاگرام بعد از چه مدت پاک میشود؟

اگر برای شما هم این سوال پیش آمده است که اکانت اینستاگرام بعد از چه مدت پاک میشود تا انتهای این مطلب با ربات پک همراه باشید. ما در این مقاله ی آموزشی تصمیم داریم به مدت زمان حذف خودکار اکانت و علتهای حذف حساب کاربری اینستاگرام بپردازیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید و از جدیدترین اخبار و تکنیکهای دنیای دیجیتال باخبر شوید.

مدت زمان حذف خودکار اکانت اینستاگرام

همانطور که میدانید اپلیکیشن اینستاگرام امروزه به عنوان یکی از محبوبترین و کاربردیترین برنامه ها شناخته میشود که افراد مختلف با اهداف گوناگونی در آن فعالیت دارند. یکی از نکات جالبی که شاید تمامی کاربران اینستاگرام از آن مطلع نباشند حذف خودکار اکانتهای اینستاگرامی است که فعالیت ندارند. در واقع اینستاگرام اکانتهایی که بعد از گذشت مدتی هیچگونه فعالیتی در این اپلیکیشن ندارند را بصورت خودکار حذف خواهد کرد. توجه داشته باشید که منظور از فعالیت در این اپلیکیشن اشتراک گذاری پست یا استوری نخواهد بود بلکه لاگین شدن در این برنامه، لایک کردن پستها نیز به معنای فعال بودن در این اپلیکیشن است.

بر طبق تحقیقات انجام شده چنانچه به مدت 30 روز به اکانت خود در اینستاگرام وارد نشده یا به عبارت دیگر لاگین نشوید اکانت شما غیر فعال شده و بعد از گذشت حداکثر 10 روز کامل حذف خواهد شد. پس در پاسخ به این سوال که ایا اکانت اینستاگرام خود به خود حذف می شود ؟ باید گفت بله در صورت عدم فعالیت کاربر حساب اینستاگرامی وی به صورت خودکار حذف خواهد شد.

علت حذف خودکار اکانت اینستاگرام

اخیرا بسیاری از کاربران این اپلیکیشن از کارشناسان ربات پک در خصوص حذف ناگهانی و بدون اطلاع اکانتهای خود در اینستاگرام میپرسند. بطور کلی علاوه بر عدم فعالیت در این اپلیکیشن که یکی از دلایل حذف اکانت است ممکن است پاک شدن حساب شما در این اپلیکیشن به دلایل دیگری نیز اتفاق افتاده باشد. بلاک شدن ربات اینستا نیز می تواند عامل دیگر باشد.

چگونه بفهمیم اکانت اینستاگرام حذف شده؟

لازم به ذکر است بر طبق اعلام این اپلیکیشن در آخرین بروز رسانی، قبل از دلیت اینستاگرام و حذف هر اکانت برای کاربر یک پیام اخطار به آدرس ایمیل درج شده ارسال خواهد شد. توجه داشته باشید که اگر حساب کاربری شما حذف شده باشد به هیچ عنوان قادر به استفاده از آن نخواهید بود اما اگر اکانت مسدود شده باشد حساب کاربری باز شده اما شما اجازه ی هیچگونه فعالیتی را نخواهید داشت. از جمله دلایلی که منجر به حذف اکانت کاربر در این اپلیکیشن میشود میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

افراد کمتر از 13 سال: همانطور که میدانید کودکانی که سن آن ها کمتر از 13 سال است اجازه ی حضور در این اپلیکیشن را بدون نظارت والدین خود ندارند. به همین دلیل اینستاگرام اجازه ی فعالیت به این افراد را نداده و اکانت آنها را مسدود خواهد کرد.  که اخیرا اینستاگرام بسیاری از پیج ها را به همین دلیل بسته و ما راه حل این مشکل را در مطلب ” حل مشکل محدودیت سنی در اینستاگرام ”  بررسی کردیم

آزار دیگر کاربران: چنانچه شخصی در این اپلیکیشن به آزار و اذیت دیگر افراد بپردازد، بعنوان مثال انتشار محتوایی که باعث آزار شخصی شود، تهدید به مرگ یا… افراد میتوانند با ارسال گزارش اکانت شخص خاطی را مسدود نمایند.

ارسال تصاویر نامناسب: یکی از دلایل حذف یا تعلیق حساب کاربری در این اپلیکیشن انتشار تصاویر و محتوای غیر اخلاقی است. علاوه بر این اکانتهایی که کامنت و پستهای حاوی حرفهای ناشایست منتشر میکنند نیز از سوی این اپلیکیشن مسدود و حذف خواهند شد.

حذف اکانت اینستاگرام دائمی

همانطور که اشاره شد در صورت عدم فعالیت کاربر و لاگین نشدن او در اینستاگرام حساب وی توسط اینستاگرام حذف خواهد شد. اما گاهی اوقات ممکن است کاربر به دلایل مختلف بخواهد اکانت خود را حذف کند. حساب اینستاگرام را میتوان به 2 طریق موقت یا دائمی حذف کرد.

بعد از دیلیت اکانت اینستاگرام دایرکت پاک میشود ؟

بله، بعد از حذف اکانت اینستاگرام یا دیلیت اکانت حساب تمامی فیلمها، تصاویر، کامنتها، فالوورها، لایکها و دایرکت اینستاگرام از دسترس خارج شده و امکان بازیابی آن وجود نخواهد داشت.

بعد از دیلیت اکانت اینستاگرام چه میشود ؟

بعد از دیلیت اکانت اینستاگرام یا حذف حساب اینستاگرام امکان ایجاد حساب با همان نام کاربری وجود نخواهد داشت. علاوه بر این دیگر قادر به ساخت اکانت با همان ایمیل قبلی نخواهید بود. چنانچه تمایل به ایجاد حساب کاربری با همان ایمیل قبلی را دارید لازم است قبل از دیلیت اکانت به بخش تنظیمات حساب خود وارد شده و از قسمت Edit Profile و انتخاب گزینه ی Personal information settings آدرس ایمیل خود را تغییر دهید.

حذف کامل اکانت اینستاگرام

برای دیلیت اکانت اینستاگرام یا حذف کامل اکانت باید به طریق ذیل عمل کنید:

توجه داشته باشید که امکان حذف اکانت اینستاگرام از طریق اپلیکیشن این برنامه امکان پذیر نبوده و برای دیلیت اکانت اینستاگرام باید به حساب خود از طریق سیستم وارد شوید.

در قدم اول به آدرس اینترنتی (https://www.instagram.com) از طریق مرورگر وارد شوید.

در صفحه ی پیشروی نام کاربری و رمز ورود خود را وارد نمایید.

در این مرحله به آدرس اینترنتی (https://www.instagram.com/accounts/remove/request/permanent) مراجعه کنید.

در صفحه ی پیشروی از منوی کشویی مقابل گزینه ی why are you deleting your accounts? علت پاک کردن اکانت اینستاگرام خود را انتخاب نمایید.

حال با وارد کردن گذرواژه ی خود در قسمت  To continue , please re-  enter your password  بر روی گزینه ی Permanently delete my account به جهت حذف دائمی اکانت خود کلیک کنید.

حذف موقت اکانت اینستاگرام

دی اکتیو کردن حساب یا حذف موقت آن روش دیگری است که این اپلیکیشن در اختیار کاربران قرار داده است. با حذف موقت اکانت اینستاگرام میتوانید مدتی از این برنامه دور بوده و هر زمان که خواستید به این اپلیکیشن باز گردید.

با این روش اکانت اینستاگرام شما به صورت موقت غیر فعال شده و برای دوستانتان نمایش داده نمیشود.

برنامه حذف خودکار اکانت اینستاگرام

همانطور که اشاره شد برای حذف اکانت اینستاگرام میتوانید از طریق گوشی و مرورگر اقدام کنید. توجه داشته باشید هیچ برنامه ی جانبی از سوی اینستاگرام به منظور حذف اکانت در این اپلیکیشن ارائه نشده است.

سوالات متداول

در این قسمت به مهمترین سوالات شما در این زمینه پاسخ دادیم اگر سوالی داشته باشید میتوانید در بخش دیدگاه ها مطرح کنید

چرا بعد از حذف اکانت بازم موقع جستجو اسم پیجم بالا میاد ؟

معمولا در صورتیکه بعد از حذف حساب اطلاعات اکانت در حافظه ی گوشی باقی مانده باشد بعد از حذف، نام کاربری خود را مشاهده خواهید کرد.

آیا امکان بازیابی اکانت حذف شده اینستاگرام وجود دارد؟

چنانچه اینستاگرام به هر دلیلی اکانت شما را حذف کرده باشد امکان بازیابی آن وجود نخواهد داشت البته ممکن است بتوانید از طریق پشتیبان اینستاگرام این مشکل را برطرف کنید.

 میتوانید با داشتن اسناد و مدارک برای بازیابی اکانت خود از طریق ایمیل یا چت زنده با پشتیبان اینستاگرام درخواست دهید. برای یادگیری روشهای ارتباط با پشتیبان اینستاگرام میتوانید به مقاله ی “آموزش تماس با پشتیبانی اینستاگرام” مراجعه کنید.

آیا دیلیت اکانت حساب اینستاگرام در اندروید و آیفون با یکدیگر متفاوت است؟

خیر، مراحل حذف اکانت اینستاگرام به سیستم عامل و مدل گوشی ارتباطی نخواهد داشت. و طبق آنچه در این مقاله توضیح داده ایم انجام خواهد شد.

آیا دیلیت اکانت اینستاگرام بدون داشتن پسورد امکان پذیر است؟

خیر، برای دیلیت اکانت اینستاگرام داشتن پسورد الزامی است.

خروج از نسخه موبایل