نماد سایت ماه نیوز

کاربرد های خرید دستگاه تزریق پلاستیک سایز کوچک

تولید قطعات پلاستیکی با استفاده از دستگاه تزریق پلاستیک

با استفاده از دستگاه تزریق پلاستیکی امروزه رواج بسیار زیادی داشته است و با توجه به رشد قطعات پلاستیکی و ارزان قیمت تر بودن آن‌ها نسبت به قطعات فلزی و یا شیشه ای ، این قطعات طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده اند. امروزه حتی از قطعات پلاستیکی در تولید هواپیماها هم استفاده می شود. ویدئو قرارگرفته در سایت، نحوه کارکرد دستگاه تزریق پلاستیک را به شما نشان می دهد.

جهت اطلاع از نحوه خرید دستگاه تزریق پلاستیک مناسب در ابتدا باید با ویژگی های و کاربرد این دستگاه ها آشنا شویم دستگاه های انواع مختلفی دارند و هر کدام بر اساس نوع عملکرد و مقدار حجم تولید و حتی نحوه تولید قیمت های مختلفی خواهند داشت. یکی از بخش هایی که ممکن است باعث بالا رفتن قیمت دستگاه تزریق پلاستیک شود نوع قالب مصرفی آن است. امروزه خود قالب‌های تزریق پلاستیک نیز دارای قیمت های مختلفی می‌باشند. در ابتدا عوامل مؤثر بر قیمت قالب تزریق پلاستیک را با هم بررسی می کنیم :

همه موارد بالا برای تولید قالب تزریق پلاستیک بسیار مهم و حیاتی می باشد. در تولید قالب تزریق قطعه باید مشخص شود که قطعه دارای چه بخش هایی است ، چه حفره ها و چه سطحی دارد ، کلاً کارکرد قطعه چیست تا تمام این موارد در داخل قالب قطعه لحاظ شود. سپس قالب قطعه تولید می‌شود و به دستگاه تزریق پلاستیک الصاق می شود.

عوامل موثر در قیمت دستگاه تزریق پلاستیک

موارد مهم برای قیمت دستگاه تزریق پلاستیک عبارت‌اند از :

امروزه دستگاه های تزریق پلاستیک در مدل های مختلفی ساخته می شوند و این مدل های مختلف تأثیر بسیار بالایی بر قیمت دستگاه خواهند داشت. قیمت دستگاه تزریق پلاستیک بر اساس موارد زیر ممکن است تغییر کند :

 البته برای تعین قیمت دستگاه ملاک های بیشتری نیز می توان در نظر گرفته اما با همین موارد در مدل های مشابه نیز می تواند باعث افزایش و یا کاهش قیمت دستگاه تزریق پلاستیک شود.

انواع دستگاه تزریق بر اساس نوع ساختار

در طبقه بندی دیگری از دستگاه های تزریق پلاستیک که بر اساس نوع ساختار و عملکرد آن ها می باشد ، می توان دستگاه های تزریق را به دو دسته ، انواع دستگاه تزریق پلاستیک کوچک یا ساده و دستگاه تزریق پلاستیک پیچیده تقسیم نمود.

دستگاه تزریق پلاستیک پیچیده

این نوع دستگاه های تزریق پلاستیک که شامل دستگاه های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک می باشند در نوع دستگاه های پیچیده قرار می گیرند که هر کدام بنا به داشتن توانایی هایی می تواند کمک رسان برای تولیدات بیشتر در صنعت پلاستیک باشد. شما می توانید با تهیه انواع و اقسام دستگاه های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک شاهد بیشتر شدن روند تولیدات و همچنین افزایش درآمد خود باشید.

دستگاه تزریق پلاستیک ساده

این نوع از دستگاه های تزریق پلاستیک که در واقع دستگاه تزریق پلاستیک کوچک می باشند از پیچیدگی کم تری برخور دارند ، لذا به آن ها دستگاه تزریق پلاستیک ساده می گویند. دستگاه تزریق ساده نسبت به دستگاه تزریق اتوماتیک دارای قیمت کم تری می باشد اما با این وجود به کمک آن ها می توان محصولات پلاستیکی متنوعی را در ابعاد کوچک تولید نمود. اغلب ماشین سازان این دستگاه ها را به شکل دستگاه تزریق پلاستیک عمودی یا ایستاده می سازند چرا که اغلب دستگاه های تزریق عمودی دارای تناژ پایین تری نسبت به نوع افقی آن هاست

نیروی گیره در دستگاه های تزریق پلاستیک افقی معمولا از ۸۰ تن به بالاست درحالی که دستگاه های تزریق عمودی با نیروی گیره ۲۰ تن نیز موجود می باشند. اغلب انواع دستگاه تزریق پلاستیک کوچک دارای نیروی قفل گیره و تناژ پایین هستند از این رو اغلب آن ها را به شکل دستگاه های تزریق عمودی می سازند.

همچنین قیمت پایین دستگاه تزریق پلاستیک عمودی و فضای کمی که این نوع دستگاه ها اشغال می کنند نسبت به نوع افقی آن موجب می شود که استفاده از نوع دستی این دستگاه دارای محبوبیت زیادی در بین تولید کنندگان خانگی (غیر صنعتی) و کارگاه های کوچک تولیدی میباشد. از این رو افرادی که به دنبال دستگاه تزریق پلاستیک کوچک و خانگی هستند می توانند از دستگاه های تزریق عمودی با تناژ پایین استفاده نمایند.

به طور معمول یک دستگاه تزریق پلاستیک دارای بخش هایی از جمله مکنده مواد اولیه ، ماردون (مارپیچ) ، قسمتی که با حرارت دادن مواد اولیه مرتبط است و قالب می باشد. اما تفاوتی که دستگاه تزریق پلاستیک ساده با دستگاه های اتوماتیک و پیچیده دارد این است که دستگاه تزریق ساده دارای ساختاری ساده بوده و محدودیت تولید دارد اما دستگاه تزریق اتوماتیک و پیشرفته دارای پیچیدگی بیشتری بوده و می توان با استفاده از آن انواع  قطعات از جمله قطعات پلاستیکی در ابعاد بزرگ را تولید نمود.

اجزای تشکیل دهنده دستگاه تزریق پلاستیک دستی

دستگاه تزریق پلاستیک دستی یکی از پرکاریردترین نوع دستگاه تزریق پلاستیک بشمار می رود که توانسته است در سالهای اخیر رضایت و اعتماد بسیاری را به خود جلب نماید.البته این مدل از دستگاه در ایران استفاده زیادی ندارد و به دستگاه آزمایشگاهی و تحقیقاتی بیشتر معروف است. و واردکنندگان در اندازه های محدود ، رغبتی برای واردات این محصول ندارند. در این بخش می خواهیم شما را با اجزای تشکیل دهنده ای نوع دستگاه ها آشنا کنیم که به شرح زیر می باشد :

بساری از افراد که در صنعت تولید پلاستیک فعالیت دارند به دنبال دستگاه هایی هستند که بتواند در روند کاری خود از آنها بهره ببرند اما در این زمان با یک مشکل مواجه هستند چرا که این دستگاه ها از قیمت بالایی برخوردارند و هر شخصی توان خریداری آنها را ندارد  برای حل این مشکل پیشنهاد ما خرید دستگاه های دست دوم و کار کرده است که با قیمت های ارزان تر و همچنین با وجود قابلیت های نسخه های نو بتواند کار شما را به بهترین حالت ممکن انجام دهند.

مشخصات و ویژگی های دستگاه تزریق پلاستیک کوچک

در این بخش تعدادی از ویژگی این نوع دستگاه را برایتان بصورت خلاصه و مفید شرح داده ایم که شما می توانید با مطالعه درک بهتری نسبت به دستگاه تزریق پلاستیک کوچک داشته باشید. البته به یاد داشته باشید که ما این دستگاه را موجود نداشته و این اطلاعات فقط جهت بالا رفتن اطلاعات شما میباشد. دلیل این امر نداشتن توجیه اقتصادی تولید با توجه به تولیدکنندگان بزرگ در کشور است. و این امر باعث گردیده است که واردات و تولید این دستگاه مقرون بصرفه نباشد.

منبع : injection moulding machine

خروج از نسخه موبایل