نماد سایت ماه نیوز

نحوه انتخاب پیمانکار ساخت سوله

یکی از پرکاربرد ترین سازه ها در زمینه های مختلف و رایج ترین بناها برای کاربردهای ورزشی، انبار و مکان های صنعتی، سوله است. متخصصین و مهندسان طراحی و ساخت سوله باید با استفاده از ابزار آلات مهندسی و با دقت بالا، به طراحی و ساخت سوله روی بیاورند. شهرآهن یکی از بهترین سازنده سوله در کشور است. فاکتورهای مختلفی در ساخت سوله مانند جرثقیل، نوع سوله ها و ابعاد سوله اهمیت بسیار بالایی در فرآیند ساخت دارند، به همین علت کارفرما باید با بررسی دقیق شرایط و مشورت گرفتن با پیمانکار متخصص و حرفه ‌ای بتواند نیاز خود را دریافت کند.

مجموعه تخصصی به عنوان پیمانکار ساخت سوله، تمام فرآیند ساخت این سازه ها برای کاربری های گوناگون را به بهترین نحو با بهره مندی از متخصصان و مهندسان این حوزه انجام می دهد. تمام مراحل ساخت سوله از ابتدایی ترین جزء مانند فونداسیون سوله، ساخت دیوار دور سازمان و شرکت و اسکلت سوله تا مراحل نهایی برای اجرای جزئیات، با بررسی دقیق و مهندسی، تحت استانداردهای لازم انجام می پذیرند. با توجه به نوع ساخت سوله ها، پیمانکار ساخت سوله با بررسی تمام شرایط و نیازهای کارفرما می تواند مکان مورد نظر را برای دپوی دانه های روغنی و سایر مواد غذایی و همچنین به عنوان سازه های صنعتی، سالن های بزرگ ورزشی، ترمینال های ورودی و کارگاه ‌های تولیدی احداث کند.

پیمانکار ساخت سوله در اصفهان باید از ابتدا و قبل از انجام هر گونه عمل تا مراحل نهایی و بهره برداری از سوله باید بتواند خدمات خود را با بالاترین سطح کیفی ارائه دهد. از جمله خدمات پیمانکاری ساخت سوله، کسب جواز ساخت قبل از شروع فرآیند مورد نظر و بررسی موارد قانونی مکان احداث خواهد بود. علاوه بر این خدمات، پیمانکار باید با سطح بالایی بتواند آرماتوربندی و قالب بندی را نیز انجام دهد. طراحی و ساخت سوله در کنار دیوارکشی محوطه و انبار از دیگر خدماتی به شمار می‌ روند که پیمانکار ساخت سوله باید به کارفرما ارائه دهد. پس از طی کردن مراحل فوق برای بتن کف، با استفاده از تجهیزات استاندارد مانند ماله پروانه ای باید کف سازی را با بالاترین کیفیت انجام دهد. در این میان فراموش نکنید که پیمانکاری که به عنوان طرف قرارداد انتخاب می کنید باید با استفاده از متریال مرغوب، کیفیت بالایی را در محصولات مورد نیاز به کار برد. لازم به ذکر است که سوله ها در شکل های مختلف قابلیت اجرا دارند.

اگر به دنبال قرارداد بستن با یک پیمانکار ساخت سوله هستید، باید با ویژگی های پیمانکار حرفه ای آشنایی داشته باشید. یک پیمانکار حرفه ‌ای باید از جنبه‌ های مختلف با تخصص بالا به لحاظ عملکرد فنی و اجرایی تعهد دهد که سازه مورد نیاز شما را با بالاترین کیفیت و تحت استانداردهای لازم اجرا خواهد کرد. رعایت اصول ایمنی و مقاوم سازی سوله از دیگر نکاتی به شمار می ‌روند که پیمانکار حرفه ای باید آن ها را در نظر بگیرد. بحث استحکام سازی و مقاومت سوله با دقت و حساسیت بالایی مطرح می‌ شود. قبل از استخدام یک پیمانکار برای ساخت سوله سعی کنید با بررسی رزومه کاری و فعالیت های گذشته آن، اطمینان به دست آورید که از ویژگی های بارزی به عنوان پیمانکار حرفه ای برخوردار است. یک پیمانکار حرفه ‌ای و وارد در زمینه ساخت سوله ضمانت می دهد که در اجرای تعهدات خود به نحو احسن عمل کند، علاوه بر این باید با توجه به قرارداد سرعت انجام کار را نیز در نظر بگیرد تا در زمان مورد توافق بتواند سازه مورد نظر را اجرا کند. پیمانکار حرفه ای باید بتواند انعطاف پذیری بالایی در اجرای سوله به کار ببرد. اجرای سوله با اشکال متنوع و همچنین قابلیت طراحی و اجرای سوله با ابعاد بسیار بزرگ از دیگر ویژگی ‌های پیمانکار حرفه ای شناخته می شوند. مجموعه شهر آهن به واسطه تخصصی که در زمینه اجرای سوله دارد، به شما اطمینان می دهد که تمام مراحل را با بالاترین کیفیت طی می کند. شهرآهن یکی از بهترین عرضه کنندگان لوازم سوله است که این لوازم را با قیمت مناسب عرضه می کند. مجموعه شهر آهن با استفاده از بهترین پیمانکار، سوله هایی با بالاترین کیفیت را به مشتری عرضه می کند. با خیال راحت ساخت سوله خودبا توجه به مطالب عنوان شده در ادامه قصد داریم به معرفی جامعی بر پیمانکاران ساختمانی می پردازیم. همچنین جهت اطلاعات بیشتر از ساخت اسکلت فلزی کلیک کنید.

وظایف، مسئولیت، تعهدات و نحوه کار با پیمانکار ساختمانی

پیمانکار از مشاغل پرکاربرد در حوزه‌های مختلف کسب و کار بوده که در زمینه پروژه‌های ساخت ‌و ساز نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. پیمانکار ساختمانی در واقع به اشخاص حقیقی یا حقوقی گفته می شود که مسئولیت انجام و اجرای یک عملیات خاص در یک پروژه ساختمانی و عمرانی را با درخواست کارفرما بر عهده می‌گیرند. پیمانکار موظف است طبق مفاد مسئولیت کامل اجرای پروژه‌ها را در دست بگیرد و بپذیرد. پیمانکار باید به عنوان نماینده تام‌الاختیار وظایفی همچون مدیریت، کنترل و نظارت بر پروژه را بر عهده بگیرد. پیمانکار علاوه بر مسئولیت‌های مختلف در یک پروژه عهده دار مسئولیت‌های کلی در خصوص برخی موارد خاص مربوط به پروژه و قرارداد نیز خواهد بود.

کار با پیمانکار ساختمانی

پیمانکار ساختمانی در پروژه‌های ساخت و ساز صرف نظر از حجم و اهمیت آن، مسئولیت‌ها و تعهدات دیگری نیز بر عهده دارد. در قرارداد پیمانکاری ساختمان تمام مسئولیت‌ها و تعهداتی که کارفرما و پیمانکار نسبت به یکدیگر و پروژه دارند مشخص می‌شود. در این قرارداد مشخصات طرفین درگیر در پروژه، موضوع پروژه پیمانکاری، هزینه‌ها، زمان اجرا، تحویل و بسیاری دیگر از مسئولیت‌ها و تعهدات هر یک از طرفین طبق نظر و خواسته خود ذکر خواهد شد. در معاملات ساخت و ساز انواع مختلفی از قرارداد‌ها به منظور کار با پیمانکار ساختمانی وجود دارد که نوع آن به فاکتورهای مختلفی وابسته است.

عوامل مؤثر بر نوع قرارداد پیمانکاری ساختمان

هر پروژه ساختمانی بسته به مقیاس، کاربرد، مکان جغرافیایی و زمینه فعالیت از نظر مشخصات یکتا می باشد. هر پروژه ساختمانی بنا به عناوین و موضوعات و کاربرد ویژگی‌های منحصر به ‌فرد خود را دارا می باشد. تمامی پروژه‌های ساختمانی شرایط و ضوابط خاص خود را دارند، از این رو مهم است که نوعی از قرارداد پیمانکاری ساختمان تدوین و تنظیم شود که بیشترین سنخیت و تطابق را با پروژه مورد نظر داشته باشد. این موارد در مورد پروژه های نیز برقرار است. انتخاب نوع قرارداد و نحوه کار با پیمانکار ساختمانی به طور کامل بر عهده کارفرما می باشد. کارفرما در انتخاب نوع قرارداد باید نکات زیر را مد نظر قرار دهد:

انواع قرارداد پیمانکار ساختمانی

اکنون باید بر اساس مطالبی که در بالا عنوان شد نسبت به انتخاب نوع خاصی از قرارداد پیمانکاری ساختمان اقدام کرد که در ادامه به معرفی آنها پرداخته می شود.

1- قرارداد پیمانکاری ساختمانی نوع مدیریت پیمان

رایج‌ترین نوع قرارداد ساختمانی قرارداد مدیریت پیمان است که بر اساس آن کارفرمای پروژه یک شخص حقیقی یا حقوقی به عنوان مسئول و مدیر کامل پروژه انتخاب می شود که اجرای پروژه ساختمانی مد نظر را بر عهده بگیرد. در این نوع قرارداد پیمانکار می‌تواند مسئول کل پروژه ساختمانی باشد و یا قسمتی از پروژه ساختمانی را بر عهده بگیرد. با توجه به اینکه مدیریت تمام عملیات بر عهده پیمانکار می باشد، انتخاب روش‌های اجرایی و به کارگیری نیروهای مورد نیاز از مسئولیت‌های پیمانکار به شمار می آید و کارفرما تا حدودی حق دخالت و نظر دادن در آن را نخواهد داشت.

اجرای قرارداد پیمانکار ساختمانی به این صورت است که فرد حقیقی یا حقوقی که به عنوان پیمانکار انتخاب می شود بر اساس حجم کار و مسئولیتی که در پروژه ساختمانی به او تخصیص داده می‌شود درصدی از هزینه کل پروژه از کارفرما به او تخصیص می یابد. این هزینه شامل هزینه اجرا، دستمزد نیروها و هزینه تهیه مصالح مورد نیاز خواهد بود. در این نوع قرارداد پیمانکاری دست پیمانکار در هزینه کردن باز نخواهد بود و موظف خواهد بود قبل از هر گونه هزینه ای تمامی موارد لازم را به کارفرما اطلاع دهد و توافق طرفین شریک در این خصوص به دست آید. به قرارداد مدیریت پیمان، درصدی هم گفته می شود. همکاری با پیمانکار ساختمانی از طریق عقد قرارداد مدیریت پیمان مزایای بالقوه‌ای در پی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. در این قرارداد همکاری برای همه طرفین شریک در پروژه ساختمانی سود در نظر گرفته خواهد شد بر این اساس احتمال سوء استفاده برخی از طرفین به حداقل خواهد رسید.
  2. در این روش از کار، هر گاه کارفرما به صورت مستقیم بر تمامی هزینه‌های پروژه از سوی پیمانکار نظارت و کنترل داشته باشد متعاقباً کارفرما رضایت بیشتری کسب می کند و از صرف هزینه های بی مورد جلوگیری می شود که در نتیجه مقدار کل هزینه‌ها نیز کاهش خواهند یافت.
  3. بر اساس مواردی که در قرارداد مدیریت پیمان بین کارفرما و پیمانکار تنظیم و انعقاد می گردد می‌توان حقوقی را مبتنی بر انتخاب نوع مصالح، روش‌های اجرایی خاص و انتخاب پیمانکاران جزء برای پیمانکار در نظر گرفت.

2- قرارداد پیمانکار ساختمانی از نوع پیمان امانی

قرارداد پیمان امانی یکی دیگر از انواع قرارداد‌های پروژه‌های ساختمانی منعقد شده میان کارفرما و پیمانکار می باشد. در این روش از کار تمامی مسئولیت‌های مربوط به پروژه ساختمانی از جمله انتخاب و به کارگیری نیروی کار، تهیه تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز، خرید مصالح ساختمانی و مدیریت اجرایی پروژه تماما بر عهده کارفرما می شود و پیمانکار صرفاً مسئول انجام عملیات‌های مورد نظر خواهد بود.

قرارداد پیمانکار ساختمانی از نوع پیمان امانی معمولا در پروژه‌های کوچک به کار گرفته می‌شود و به طبع از مهلت زمانی کمتری نیز برخوردار است. نحوه کار در این قرارداد به این گونه است که تمامی سود‌ها و هزینه‌های به دست آمده بر عهده شخص کارفرما یا همان صاحب پروژه است و نقش پیمانکار هیچ فرقی با دیگر افراد شریک در پروژه نخواهد داشت و همانند آن‌ها در ازای کاری که انجام می‌دهد از کارفرما حقوق دریافت می کند. در این نوع قرارداد کارفرما و پیمانکار اشخاصی حقوقی هستند. این روش کار مزایای زیادی برای کارفرما در پی خواهد داشت که به چند مورد از آنها در زیر اشاره شده است:

وظایف پیمانکار ساختمانی

مسئولیت‌ها و وظایف پیمانکار ساختمانی بر اساس نوع پروژه و نوع قراردادی که از سوی کارفرما با او منعقد می‌شود حائز اهمیت می باشد. بر این اساس مسئولیت‌های یک پیمانکار ساختمانی به دو دسته عمومی و خاص تقسیم می‌شوند. به طور کلی این مسئولیت‌ها را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

رعایت نکات ایمنی و نظارت بر اجرای آبرای خیلی از کارفرمایان ما سوال است که راحل ساخت سوله به چه شکل انجام می شود و کار ساخت سوله اصلا از کجای کار آغاز شده و در اتمام کار ساخت سوله چه کارهایی انجام میگیرد. ما اینجا هستیم تا برای شما بطور دقیق سر تا پیاز مراحل ساخت سوله را خدمتتان توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

یکی از نکات مهم انجام پرژه های بزرگ و از جمله پروژه های ساخت سوله داشتن یک برنامه مدون و حساب شده، ثبت و نوشتن آنها و انجام زمان بندی روی آنها است و درواقع ضامن موفقیت هر پروژه ای محسوب می شود.

ما در این سایت سعی داریم تا بصورت کامل در مورد مراحل ساخت سوله مطالب سودمندی را به شما ارائه دهیم. البته پیشنهاد می کنیم قبل از مطالعه این مطلب، سایر مطالبی که نیز در حوزه طراحی و ساخت سوله ارائه شده مانند بررسی ، ، ، و بسیاری مطالب دیگر که مرتبط با کار شما است را نیز مطالعه فرموده و اطلاعات خود را تکمیل فرمایید.

بطور کلی می تواند مراحل سوله سازی را به مرحله اداری و اجرایی تقسیم بندی کرد که هر دو مرحله را در ادامه توضیح می دهیم. توجهنمایید که مراحل ساخت سوله صنعتی و کشاورزی و … تفاوت چندانی باهم ندارد و مانند هم می باشد.

همانطور که اشاره شده ما برای این کار دو مرحله عمده را باید پشت سر بگذاریم که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

بخش اول: مراحل اداری و ابتدایی برای ساخت سوله

مرحله اخذ مجوز ساخت سوله

جهت سوله سازی نیز مانند هر ساختمان دیگری نیاز به اخذ مجوز است. اخذ مجوز ساخت سوله خود شامل مجوز بهره برداری و ساخت سازه می باشد. برای بهره برداری ابتدا مشخص می کنید زیر نظر کدام سازمان و وزارت خانه هستید. سازمان صنایع، وزارت کشاورزی، وزارت بهداشت و سازمان های دیگری که می بایست مجوز شما را صادر نمایند.

باید این را بدانید که برای اخذ مجوز احداث سازه در هر شهر و منطقه باید شرایط و ضوابط مربوط به آن منطقه را بگیرید. شهرک های صنعتی شرایط خود را داشته و مناطق آزاد و شهری شرایط خود را دارد. در این مورد نیز باید ببینید با کجا سر و کار دارید تا از طریق آنجا اقدامات لازم را انجام دهید.

مانند تمام کارهایی که در کشور باید مراحل اداری آن طی شود این مرحله از ساخت سوله هم چالش های زیادی دارد و در صورت عدم گاهی از قوانین این امر چند برابر نیز می شود. پس از دوستان یا مشاورین و کسانی که مراحل سوله سازی را طی کرده اند مشورت بگیرید. با این کار در زمان شما صرفه جویی قابل توجهی خواهد شد.

خرید زمین سوله

خرید زمین به معنی محل احداث است که قابل تغییر نیست. در این مورد به درستی تحقیق کنید و شرایط حمل و نقل، نزدیکی به بازار یا اماکنی که با آنها سرو کار دارید، امنیت منطقه و سایر عوامل را بررسی فرمایید و سپس اقدام به خرید زمین نمایید.

بخش دوم:مراحل اجرایی ساخت سوله

از این مرحله به بعد دیگر به خودتان بستگی دارد و درصورت داشتن بودجه کافی می توانید به سرعت راحل را پیش بگیرید.

انتخاب نوع سوله سازی

شرکت های سوله سازی زیادی در ایران در حال فعالیت هستند که برای انتخاب بهترین شرکت سوله سازی چند نکته را در نظر بگیرید. از محل کارخانه بازدید کنید و شرایط کاری آن را بررسی نمایید. رزومه شرکت را ببینید و در صورت امکان با مشتریان تماس بگیرید تا درصد رضایت مندی آن ها را بسنجید. برخورد مدیریت مجموعه را ببینید.

« شرکت خانه آفتاب شرق (سوله مارکت) با داشتن سال ها سابقه درامر ساخت سوله های خرپایی و همچنین با دارا بودن تکنولوژی های نوین ساخت سوله و می تواند بهترین گزینه برای شما در این کار باشد.»

قرارداد سوله شرکت سازنده را مطالعه کرده و از مشاور حقوقی و فنی کمک بگیرید تا در ادامه کار به مشکلات اینچنینی بر نخورید.

خاک برداری و اجرای فونداسیون

وزن سازه سوله و دیوار ها در ابتدا مشخص می شود. آزمایش خاک انجام شده و مقاومت آن مشخص می شود. هر شهر و منطقه زمین خاصی دارد که باید تحمل فشار و نوع برای آن مشخص شود. پس از آزمایش خاک عملیات جمع آوری موانع و تسطیح خاک انجام می شود. تراز بودن زمین در کاهش مصالح مصرفی و استحکام سازه مهم است.

اکنون نوبت به فونداسیون است. این کار هم توسط شرکت های سوله ساز انجام شده و هم پیمانکاران می توانند آن را انجام دهند. فونداسیون دارای اهمیت بالایی در سازه است و عدم اجرای صحیح سبب کج شدن و ریزش سازه می شود.

عملیات کف سازی سوله میتواند همزمان با اجرای سازه انجام پذیرد. کف سازی بتونی بهترین نوع کف سوله است که در بخش ساختمانی میتوانید توضیحات کامل آن را ببینید.

مراحل نصب سازه در ساخت سوله

عمده مراحل ساخت سوله که شامل برپاکردن سازه اصلی می باشد را می توان به 3 مرحله زیر تقسیم بندی کرد.

مرحله حمل: ابتدا سوله خریداری شده به محل نصب آورده می شود و در محل تخلیه می شود.
نصب ستون ها: ستون ها با کمک جرثقیل بر روی بیس در فونداسیون قرار گرفته و بسته می شود.
نصب سایر قطعات: سایر قطعات مانند پرلین Z و بادبند و موارد دیگر روی سازه بسته و اسمبل می شود.

مراحل ساختمانی ساخت سوله

نصب سقف: بر حسب نوع آن با روش های مختلف روی پرلین بسته می شود.
دیوار کشی: دیوار کشی دارای تنوع مدل و اجرا است. در قسمت دیوار سوله می توانید آن را مشاهده فرمایید.
نصب درب: درب به اشکال ریلی، کرکره ای و لولایی قابل اجرا است. همچنین می تواند دستی یا اتوماتیک باشد. این مورد را نیز در قسمت ساختمان سوله بررسی فرمایید.

نصب پنجره: پنجره بر روی سقف به شکل نور گیر و دیوار ها به صورت باز شو نصب می گردد.

جرثقیل سقفی: در صورتی که حمل بار سنگین در سوله را دارید نصب این وسیله مورد نیاز خواهد بود.

عملیات ساختمانی شامل:

خوب سازه شما آماده شده و نیاز به تجهیز دارد. بر حسب نوع کاربری شما استفاده از برق و تاسیسات در آن غیر قابل اجتناب است.

برق: ابتدا میزان مصرف برق مشخص شده و انشعاب لازم را دریافت می کنید. تابلو های برق اصلی و فرعی داخل سوله نصب شده و کابل های برق بین آنها و نقاط انتهایی کشیده می شود. در نقاط انتهایی پریز و قطعات اتصال نصب می شود.

ژنراتور: در صورتی که برق مداوم برای شما اهمیت دارد از ژنراتور می توانید بهره گیری نمایید.

یو پی اس: یو پی اس برای تامین برق در زمان قطعی و همچنین نویز گیری استفاده می شود.

تاسیسات: تاسیسات شما با نوع کاربری ارتباط مستقیم دارد. یک قسمت آن مربوط به سرمایش و گرمایش سوله برای افراد است. در صورت مصارف خاص مانند سردخانه تاسیسات اضافی مورد نیاز است.
برای آشنایی بیشتر با جزییات و بررسی آنها به قسمت برق و تاسیسات سوله مراجعه فرمایید.

سیستم های امنیتی و نظارتی همزمان با اجرای برق قابل نصب است.

سیستم اعلام و اطفاء حریق: در این قسمت از مراحل ساخت سوله و سوله سازی سیستم اعلام و اطفاء حریق با روش های مختلف اجرا می شود.
نظارت: دوربین های مدار بسته و دزدگیر و سایر موارد امنیتی در این بخش انجام می شود.
کنترل تردد: برای نظارت بر ورود و خروج ها سیستم کنترل تردد اجرا می شود. این سیستم یکپارچه کل مجموعه را کنترل می کند.

خروج از نسخه موبایل