نماد سایت ماه نیوز

BA۲ سویه غالب کرونا در ایران / نگرانی از ورود مجدد دلتا به کشور

کمیته علمی کشور در رقابت با کرونا با بیان اینکه بیش از 5 درصد کرونا در شبه قاره BA2 از خانواده اومکرون است، افزود: احتیاط وجود دارد که با توجه به رویکردها و تعاملات بین کشورمان. و کشورهای اطراف از جمله ترکیه امکان ورود مجدد به دلتا و ایجاد زیرمجموعه ای مانند XD و XF وجود دارد اما واقعیت این است که ما هنوز چنین چیزی را تجربه نکرده ایم.

دکتر حمیدرضا جماعتی در گفت و گو با ماه نیوز، وی درباره وضعیت کرونا در کشور گفت: آنچه اکنون در کشور بر سر آن توافق کرده ایم این است که مانند همه کشورهای دیگر در بستر هستیم و در حالت مرگ و میر هستیم. وارداتی است. همانطور که منحنی که به سمت بالا صعود کرده است، اکنون به صورت خطی نزولی و صعود می کند. بنابراین در حال حاضر در همه کشورهای دنیا سطح بستر و مرگ تقریباً کاهش یافته است و حتی در کشورهایی مانند چین و هنگ کنگ که سطح آن بالا رفته و شاهد نزول بوده ایم. کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست.

BA2 ارز غالب در ایران است

وی درباره میزان تسلط در کشور نیز گفت: در آخرین مطالعه ای که در کشور انجام شد، میزان تسلطی که در کشور وجود دارد، بیش از 3 درصد سطح BA2 از خانواده Umekron است. بنابراین در حال حاضر نتوانسته ایم موج جدیدی از BA2 ها را در کشور پیدا کنیم که منتظر ایجاد بسته جدید هستیم.

نظارت بر ورود مجدد دلتا به کشور

فکر نمی کردم قرار باشد با پاییز برخوردی جدید و جدی داشته باشیم

پیش‌بینی این گروه درباره روند طی هفته‌های آتی، گفت: با توجه به شرایط فعلی، اگر با سطوح جدید و پایین‌تر در سایر کشورها برخورد نکنیم، به نظر می‌رسد حداقل در ماه‌های آینده این روند را نداشته باشیم. باید با موج بحرانی و جدید مقابله کرد. هر چند محل مراقبت وجود دارد; گفته شده است که تقریباً سه درصد از کشورهای اطراف مانند ترکیه، شاید با توجه به محل توجه و تعامل بین کشورمان و کشورهای اطراف از جمله ترکیه، همچنان در گردش هستند، برگردیم به دلتا و شروع به ایجاد عنوان های فرعی مانند XD و XF کنید. بر اساس پیش‌بینی‌هایی که در سایر نقاط جهان انجام شده است، «اگر قرار باشد با پی‌ک روبه‌رو شویم، ممکن است در فصل سرد یعنی پاییز و زمستان باشیم و با کرونا مواجه شویم. ویروس با دنیای زیرین دیگر، اما آن را در نظر نگرفت.» حداقل در چند ماه آینده موج جدید و جدی خواهیم داشت.

امکانات ایران در معرفی کرون مصنوعی

وی درباره وضعیت زیرمجموعه‌های XD و XF در کشور گفت: این زیرمجموعه‌ها از نظر ژنتیکی بر اساس پیدایش هستند که خوشبختانه در کشور ما می‌توانیم از آنها برای بررسی ویروس‌ها صرف نظر از عملکرد ژنتیکی آن‌ها استفاده کنیم. بر این اساس، اگر هجاهای فرعی مانند XE، XD، ‌ XF یا سایر هجاهای فرعی وجود داشته باشد، اگر ببینیم با بسته‌های سخت و جدیدی مواجه هستیم، می‌توانیم به سرعت ارزیابی و تعیین کنیم که هجاهای فرعی چیست. بنابراین جای نظارتی در این زمینه وجود ندارد. اگر با تهدید جدیدی مواجه شویم با دستگاه هایی که در اختیار داریم و به کمک ارزیابی ژنتیکی می توانیم این بازنگری را در کشور با سرعت بیشتری انجام دهیم.

این حزب با بیان احتمال افزایش ابتلا به این بیماری در کشور با توجه به سفرها و بازدیدها و بازدیدهای نوروزی گفت: . اگرچه دو هفته پیش افزایش مختصری در تعداد سرانه مراجعه کنندگان و همچنین افزایش کمی تخت ها داشتیم، اما با توجه به اینکه روند افزایشی ادامه پیدا نکرد و صعود ایجاد نشد، به نظر نمی رسید که بتوانیم. با یک موج جدید روبرو شوید

تأثیر بازگشت مدارس بر ایالت کرونا در کشور

وی گفت: ما باید شرایط مختلف را بررسی کنیم. شرایطی مانند واکسیناسیون انجام شده به ویژه در کودکان و این اقدام که تمام کارکنان مدرسه برای تکمیل واکسیناسیون، رعایت پروتکل های بهداشتی و درمانی و اینکه تعداد زیادی از مردم کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند. ایجاد شد، حداقل در هفته های بعد از بازگشایی مدارس، هیچ اثری در جامعه مشاهده نکردیم. انشالله بازگشایی مدارس در جامعه مشکل جدی دارد.

کرون در شانگهای

این حزب در پاسخ به سوالی در مورد شرایط کرونا در شانگهای و قرنطینه ای که در این شهر رخ داده و آخرین اطلاعاتی که در شانگهای منتشر شده است، گفت: آنچه وجود دارد در برخی از کشورها مانند چین، هنگ کنگ و بخش هایی از آن وجود دارد. کشورهای دیگر مانند کانادا و استرالیا و … پایک با زیردریایی دیده شدند اما خوشبختانه در همین کشورها با توجه به اقدامات انجام شده به ویژه کره جنوبی، هنگ کنگ، چین و … و امید است کنترل شود. اقدامات انجام شده در این کشورها تا حد امکان می تواند کمک کند.

الزام انطباق با رویه های مراقبت های بهداشتی؛ یک ماسک پیدا کنید، واکسیناسیون را کامل کنید

وی در ادامه بیان کرد: در کشور ما به دلیل تعداد افراد مبتلا و مایل به بستری شدن که جای خوشحالی است، رنج می بریم، اما مشاهده ای هم وجود دارد که از نظر وجود دارد و امکان پذیر است. قابل درک است که این بدان معنا نیست که ویروس احتمالاً در حال گردش است و هر اقدامی بر روی ترکیبی از ویروس‌ها یا اقداماتی که می‌تواند منجر به خطرناک‌تر شدن ویروس شود، می‌تواند در کشور ما خطر ایجاد کند. بنابراین توصیه ما این است که برای رسیدگی به موضوع RE که یکی نیست، مردم و سازمان های علمی جهانی و سازمان بهداشت جهانی مراقبت های بهداشتی را جدی بگیرند. توصیه ما این است که واکسیناسیون و تزریقات جدی گرفته شود و کسانی که واکسیناسیون را کامل نکرده اند حتما آن را انجام دهند. از آنجایی که هم دوز مراقبت های بهداشتی و هم دوز واکسیناسیون سومین عاملی هستند که می توانند به طور موثر میزان بستری و مرگ افراد در معرض واکسیناسیون را کاهش دهند، می توانند موثر بوده و خطر ابتلا به بیماری های چشمی را کاهش دهند.

راحتی در رعایت پروتکل های بهداشتی

سالمونلا و مبتلایان نقایص سیستم ایمنی را تزریق می کنند

این گروه افزود: همزمان در افراد بالای سن و یا دارای سیستم معیوب، چهارمین واکسن کرونا تزریق می شود تا در کاهش تعداد تخت ها و مرگ و میر موثر باشد. در حال حاضر در بیمارستان ها، کسانی که بیشتر در بستر بیماری هستند و می میرند، کسانی هستند که خیلی مسن هستند یا سیستم ایمنی ضعیفی دارند، مانند بیماران پیوندی یا بیماران مبتلا به سرطان یا افرادی که بیماری های جدی دارند. به همین دلیل است که توصیه می کنیم مردم استفاده از ماسک را به ویژه در زمینه رعایت سیاست های مراقبت های بهداشتی جدی بگیرند.

وی بر ضرورت توجه به مراقبت های بهداشتی تاکید کرد و گفت: اکنون با گذشت زمان با بحران در کشور اهمیت بیشتری پیدا کرده است. بنابراین، تخفیف پروتکل ها و تزریق واکسن با دوز سوم تزریق به افرادی که هنوز دوز سوم را تزریق نکرده اند و تزریق دوز چهارم به افرادی که دارای هر گونه نقص ایمنی و سنی به دلیل هر نقصی هستند، بسیار مهم است. جامعه.

حزب ادامه داد: باید توجه داشت که در اپیدمیولوژی فاکتوری به نام R0 داریم یعنی یک فرد مبتلا به ویروس می تواند چند نفر را مبتلا کند. ویروس R2 که بسیار مستعد عفونت است تقریباً 3 درصد است. یعنی در شرایط عدم رعایت پروتکل ها و تزریق نشدن واکسن ممکن است هر فرد مبتلا شود. RE به این معنی است که اگر این تعداد به یک عدد افزایش یابد، اقدامات مؤثری مانند استفاده از ماسک، تزریق، واکسن و غیره برای جلوگیری از انتقال ویروس از فردی به فرد دیگر انجام می شود. ویروس از افراد مبتلا به افراد سالم منتقل نمی شود و به مرور زمان می توان گفت که این بیماری کنترل شده است تا RE از فردی به فرد دیگر منتقل شود. این تعداد هنوز در کشور به یکی یا دیگری نرسیده است و به این ترتیب نشان می دهد که افراد مبتلا در جامعه ما همچنان می توانند ویروس را به افراد دیگر منتقل کنند و به همین دلیل اقدامات پیشگیرانه و رعایت پروتکل های بهداشتی و مصرف بسیار حائز اهمیت است. موثر و سایر اقدامات مانند فاصله، دستگیره و غیره مهم است. در شرایط کنونی کشور، استفاده ما از ماسک ها و واکسن ها می تواند بسیار موثر و پیشرفته باشد و به انتشار یکباره ویروس RO و ویروس های مختلف زمینه ای آن کمک کند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل