تندرستی و نشاطمعرفی کسب و کار

خواص کره نارگیل برای پوست

در این مقاله به بررسی خواص کره نارگیل برای پوست می پردازیم. روغن نارگیل یک روغن گیاهی است که از هسته نارگیل یا کوپرا (گوشت خشک شده داخلی نارگیل) استخراج می شود. روغن نارگیل را می توان از هزاران سال قبل جستجو کرد. نارگیل به طور گسترده در اکثر کشورهای آمریکای جنوبی و مرکزی، آفریقا، هند و آسیا استفاده می شود.

کشورهایی مانند فیلیپین، مالزی، اندونزی و گینه نو نیز نقش عمده ای در کشت نارگیل دارند. تاثیر کشت نارگیل بر زندگی مردم کشورهای گرمسیری بسیار چشمگیر است و یکی از پر رونق ترین صنایع برای آنها محسوب می شود.

کره نارگیل چیست و چگونه کره نارگیل روی پوست تاثیر می گذارد؟

کره نارگیل یکی از بهترین کره های گیاهی است که از پودر نارگیل تهیه می شود. کره نارگیل در دمای اتاق جامد است و با حرارت دادن به مایع تبدیل می شود و به آن رنگ سفید و طعم قوی نارگیلی می دهد. در دمای اتاق سخت است، اما می تواند نرم شود و یا حتی ذوب شود. اغلب در آشپزی استفاده می شود یا مستقیماً روی پوست و مو استفاده می شود.

کره نارگیل سرشار از اسیدهای چرب سالم است، از کاهش وزن حمایت می کند، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و برای پیشگیری و درمان کم خونی مفید است.

کره نارگیل سرشار از چربی های تک غیراشباع است که نوعی چربی اشباع شده است. در واقع این اسیدهای چرب 65 درصد از کل ترکیب آن را تشکیل می دهند. اسیدهای چرب موجود در کره نارگیل عبارتند از:

  • اسید لوریک: 49٪
  • اسید میریستیک: 18٪
  • کاپریلیک اسید: 8%
  • اسید کاپریک: 7%
  • اسید اولئیک: 6%
  • اسید لینولئیک: 2%
  • اسید استئاریک: 2%

 یک قاشق غذاخوری حاوی حدود 12 گرم چربی اشباع و 1 گرم چربی اشباع شده است.

نارگیل برای مرطوب کردن پوست

خواص مرطوب کنندگی و روشن کنندگی کره یا روغن نارگیل ترکیبی عالی است که می توانید از آن برای مرطوب کردن پوست خود استفاده کنید. این مواد به سرعت جذب پوست شما می شوند و هیچ گونه چربی از خود باقی نمی گذارند. مقدار بالای چربی اشباع شده از پوست شما در برابر رطوبت مضر محافظت می کند. این کار باعث می‌شود پوست شما بدون چروک و صاف نگه داشته شود. افرادی که پوست بسیار خشک دارند ممکن است آب نارگیل را ترجیح دهند. می توانید آن را بخورید یا به صورت موضعی استفاده کنید تا پوست نرم و جوان شود.

کره نارگیل برای نرم کردن پوست

از خواص کره نارگیل برای پوست اسیدهای چرب موجود در شیر نارگیل و کره است که از پوست شما در برابر عفونت های باکتریایی محافظت می کند، که این باعث نرم شدن پوست شما میشود

از دیگر خواص آن بهبود سریعتر تبخال است و فعالیت باکتری ها را روی پوست کنترل می کنند.

روش های استفاده از کره نارگیل برای صافی پوست

خواص کره نارگیل برای پوست بر همگان آشکار است. در زیر چند مورد از این خواص و روش استفاده از کره نارگیل را بیان می کنیم:

  • کره نارگیل یک مرطوب کننده موثر پوست حتی برای نواحی حساس مانند زیر چشم است. قبل از خواب کره نارگیل را زیر چشم ها بمالید. افرادی که پوست بسیار خشکی دارند می توانند از روغن نارگیل استفاده کنند.
  • نارگیل خاصیت پاک کنندگی فوق العاده ای دارد. فقط یک سواب پنبه را به روغن یا کره نارگیل یا آب آغشته کنید و صورت خود را تمیز کنید.
  • زمانی که احساس کردید لب هایتان خشک شده، کره نارگیل را روی لب هایتان بمالید. این کار لب ها را مرطوب نگه می دارد و ترک خوردگی لب ها را التیام و درمان می کند.
  • اولین قانون اصلاح این است که هرگز پوست خشک را اصلاح نکنید، بر طبق این قانون صورت خود را با کره نارگیل مرطوب کرده و سپس اصلاح را انجام دهید.
  • کره نارگیل می تواند به عنوان یک لایه بردار خوب استفاده شود. کره را با چند قطره روغن نارگیل، برگ نعناع و شکر مخلوط کرده و به آرامی به صورت بمالید و با آب سرد بشویید.

خواص کره نارگیل برای پوست صورت

خواص نرم کنندگی کره نارگیل برای پوست ممکن است برای برخی از انواع پوست، مانند پوست خشک یا نرمال تا خشک، زمانی که به عنوان مرطوب کننده استفاده می شود، مفید باشد. زیرا خواص کره نارگیل برای چین و چروک صورت بسیار مفید است. کره نارگیل حاوی اسیدهای چرب مغذی است که به رطوبت رسانی و محافظت از پوست کمک می کند.

مهمترین این اسیدهای چرب عبارتند از: لینولئیک اسید (ویتامین F) که به حفظ رطوبت پوست کمک می کند و اسید لوریک که خاصیت ضد باکتریایی دارد. اگر پوست خشک و پوسته پوسته ای دارید، به جای مرطوب کننده معمولی خود، خاصیت ضد چروک و مرطوب کنندگی کره نارگیل باعث می شود پوست شما نرم و مرطوب شود و با طراوت و لطافت از خواب بیدار شوید.

روغن نارگیل هم برای پوست ملایم است، رادیکال های آزاد را کاهش می دهد و به سلامت پوست کمک می کند، چین و چروک ها را کاهش می دهد و خشکی پوست را برطرف می کند.

سایر فواید کره نارگیل:

  • از چربی های سالم مانند کره نارگیل که سرشار از اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​است استفاده کنید. آنها با تسریع متابولیسم بدن و افزایش کالری سوزی باعث کاهش وزن می شوند.
  • کره نارگیل سرشار از اسید لوریک است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. و خطر ابتلا به بیماری را کاهش می دهد.
  • از آنجایی که کره نارگیل دارای اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​است، به سرعت جذب بدن می شود و به عنوان منبع انرژی برای ورزشکاران و بدنسازان استفاده می شود.
  • برخلاف روغن نارگیل، کره نارگیل سرشار از آهن است، بنابراین با افزایش تعداد گلبول های قرمز خون، به پیشگیری و درمان کم خونی یا کم خونی ناشی از فقر آهن کمک می کند و باعث افزایش اکسیژن در بدن می شود.
  • کره نارگیل به راحتی جذب مو می شود، بنابراین فولیکول ها را تقویت کرده و رشد مو را افزایش می دهد.