نماد سایت ماه نیوز

آیا اکستنشن مو بعد از جدا کردن دوباره قابل استفاده است؟

عناوین اصلی خبر پنهان

آیا اکستنشن بعد از جدا کردن دوباره قابل استفاده است یا خیر؟

اگر از اکستنشن مو در کرج و یا از موی طبیعی که به روش کلیپس به مو متصل شده استفاده کرده باشید، می‌تونید به راحتی آن را جدا کرده و در صورت نگهداری خوب و مراقبت، بارها از آن استفاده کنید.

مراقبت از موی اکستنشن شده:

طریقه اصولی ریمو یا برداشتن انواع اکستنشن مو

ریمو اکستنشن مو دارای روش های بسیار آسان می باشد البته مستلزم رعایت اصولی می باشد که در غیر این صورت ممکن است به ریشه مو آسیب جدی وارد کند. اکستنشن مو به شما کمک می کند موهای بلند و پرپشتی داشته باشید. استفاده از این گزینه برای عروسی ها، مهمانی ها و سایر موقعیت های اجتماعی عالی است. نصب اکستنشن مو به معنای وجود یک موی دائمی نیست و باید به تدریج از آن مراقبت شود. چه از اکستنشن های گیره ای استفاده کرده باشید یا از اکستنشن های دارای کراتین بهره برده باشید باید از آن مراقبت کنید تا به موهای طبیعی تان آسیبی وارد نشود.

روش اول: ریمو اکستنشن های بافته شده به مو

1. همه موهای خود را به شکل دم اسبی جمع کنید:

همه موهای طبیعی و نیز اکستنشن موجود را بگیرید و آن ها را به یک یا دو رشته مو تبدیل کنید یا به کمک گیره بزرگ در بالای سر ببندید. اگر می توانید موهای طبیعی و اکستنشن را در گیره های جداگانه ای ببندید.

2. بخش هایی از مو را از دم اسبی جدا کنید:

ممکن است جدا کردن همه اکستنشن ها در یک بازه زمانی واحد خسته کننده باشد به همین خاطر می توانید به صورت تدریجی اینکار را انجام دهید و هر بار ردیفی از آن را خارج کنید. کار خود را با بخش کوچکی از مو در پایه سر آغاز کنید.

3. به کمک انگشت دست جایی که نخ قرار دارد را پیدا کنید و آن را به بیرون بکشید:

اکستنشن های شما ممکن است در پوست سر یا نزدیکی آن قرار گرفته باشد. به آرامی به کمک انگشت خود انتهای نخ را پیدا کنید. از سوزن یا قیچی مانیکور برای جدا کردن نخ از مو و بریدن آن استفاده کنید.

4. نخ را از پوست سر جدا کنید:

از دو دست برای کشیدن اکستنشن از پوست سر استفاده کنید. یک دست باید ریشه موی طبیعی را بگیرد تا از آسیب وارد شدن به این موها پیشگیری گردد. به کمک دست دیگر نخ اکستنشن را محکم بگیرید و آن را به آرامی در جهت مخالف بکشید تا باز شود.

5. برای حل کردن نخ از محصولات موی خاص استفاده کنید:

برخی از اکستنشن ها دارای نخ هایی هستند که می توانند با محصولات مختلف پوشانده شوند. این نخ ها به کمک چنین محصولاتی تجزیه می شوند و دیگر آسیبی به موهای طبیعی وارد نمی کنند. آن بخش از اکستنشن که نخ دارد را به کمک این محلول اسپری کنید و اجازه دهید چند دقیقه به همین حالت بماند.

6. یک به یک نخ ها را پیدا کنید و همه آن ها را خارج نمایید:

به تدریج دم اسبی را باز کنید تا بخش های دیگر مو را هم بررسی کنید. به آرامی کار کنید تا بخش های مختلف اکستنشن به هم نریزد و پشت موهای طبیعی پنهان نگردد. برای پیدا کردن موهای اکستنشن در راستای ریمو اکستنشن مو و تمایز آن ها از موهای طبیعی بهتر است صبور باشید و به تدریج اینکار را انجام دهید.

7. موهای طبیعی خود را شانه کنید:

بعد از اینکه برداشتن و خارج کردن نخ را تمام کردید می توانید باقی مانده های احتمالی که برای محکم کردن اکستنشن به کار می رود را هم خارج کنید. سپس از شانه ای با دندانه های عریض استفاده کنید تا مطمئن شوید همه عناصر و موهای مصنوعی را خارج کرده اید. از بالا تا پایین سر را شانه کنید و از یک سمت به سمت دیگر بروید. اگر گره ای در مو وجود دارد می توانید از محلول مناسب برای باز کردن آن استفاده کنید.

8. بعد از انجام مراحل بالا، موهای خود را شامپو بزنید و از نرم کننده استفاده کنید:

موهای شما بعد از فشار محصولات مصنوعی باید زمان داشته باشد تا بتواند خود را ترمیم کند. موهای خود را با شامپو بشویید و از یک نرم کننده مناسب برای کمک به بازگشت مواد مغذی مورد نیاز سر و مو استفاده کنید.

روش دوم: ریمو اکستنشن های کراتینی

1. موها را به کمک گیره بزرگ یا کش مو ببندید:

استفاده از شیوه دم اسبی به شما کمک می کند موهای خود را به خوبی برای ریمو اکستنشن آماده کنید. برخی از کش ها واضح خواهند بود و پیدا کردن برخی از آن ها دشوار است. به همین خاطر باید با کش هایی کار کنید که به خوبی دیده می شود.

2. در پایین گردن بخشی از مو را باز کنید:

از انگشت دست یا انتهای نازک شانه برای بیرون کشیدن ردیفی از موها در پایین سر استفاده کنید. اگر با گره ای مواجه شدید، بخش کوچکی از موها را از دم اسبی بیرون بکشید و بر روی بخش بزرگ تری از مو کار کنید.

3. به کمک انبر مخصوص کش را شل کنید و بردارید:

یک بخش کراتینی را جدا کنید و به کمک انبردست مخصوص آن را بردارید. این کش زمانی که نیروی کافی به آن وارد می کنید خارج خواهد شد. بعد از اینکه اولین ترک ایجاد شود انبردست را در اطراف کش حرکت دهید و بخش دیگری از آن را فشار دهید تا ضعیف تر شود و به راحتی از موها خارج گردد. این مراحل باید با دقت انجام شود زیرا با کوچکترین اشتباه امکان دارد به ریشه مو آسیب وارد شود و دیگر قابل ترمیم نباشد.

4. بر روی باندهای کراتینی روغن بمالید:

از نوک انگشت خود برای زدن ترکیبی از روغن زیتون، نارگیل یا روغن بادام استفاده کنید تا بتوانید کش های کراتینی را به راحتی خارج کنید. اجازه دهید روغن برای 10 الی 15 دقیقه روی سر بماند. روغن می تواند کراتین را تجزیه کند و به راحتی اکستنشن را خارج نماید.

5. کش را با سشوار گرم کنید:

برای اینکه بتوانید فرآیند زدن روغن به کش را سرعت ببخشید، با سشوار آن را گرم کنید. حدود 5 الی 15 دقیقه اینکار را انجام دهید تا کش گرم شود و برداشتن آن راحت تر گردد.

6. موهای طبیعی خود را از کش خارج کنید:

به خاطر داشته باشید که به هنگام خارج کردن کش کراتینی باید مراقب موهای طبیعی خود باشید. پوست سر و ریشه های مو را با یک دست بگیرید و با دست دیگر کش را به بیرون بکشید. اگر احساس می کنید فشار زیادی روی پوست سرتان هست، سعی کنید کش را دوباره گرم کنید و روغن بیشتری روی آن بمالید.

7. به کمک یک شانه با دندانه های عریض موها را شانه کنید و سپس از شانه ای با دندانه ریز استفاده نمایید:

از شانه ترکیبی یا برس های مخصوص استفاده کنید تا باقی مانده کش یا اکستنشن را خارج نمایید. به طور کلی شانه بهتر از برس کار می کند زیرا دندانه های سفت تری دارد اما برس فلزی هم می تواند برایتان مفید باشد.

8. موهای طبیعی خود را بشویید:

دوش بگیرید و از شامپو و نرم کننده مناسب برای بازیابی قدرت موهای طبیعی استفاده کنید. استفاده از شامپوهای شفاف کننده به شما کمک می کند روغن زیتون اضافی و نیز ژل باقی مانده را بردارید.

روش سوم: ریمو اکستنشن مو از نوع چسبانده شده

1. موهای خود را به بخش های مختلف تقسیم کنید:

از گیره برای کشیدن و بستن موها استفاده کنید. اولین و نزدیک ترین بخش از موی مصنوعی را در پایین سر پیدا کنید. باید کار خود را از انتها آغاز کنید. در این شرایط می توانید بفهمید چه اکستنشن هایی را برداشته اید.

2. اجازه دهید روغن به مدت 15 دقیقه روی بخش چسب زده شده باقی بماند:

روغن به شکسته شدن و تجربه مواد شیمیایی چسب کمک می کند. می توانید از روغن بادام، روغن نارگیل، روغن کودک یا روغن زیتون برای ریمو اکستنشن مو استفاده کنید. کمی روغن بر روی کش اکستنشن بمالید و منتظر بمانید شل شود.

3. برای تجزیه چسب باقی مانده موهای خود را با حوله و نرم کننده بپوشانید:

موهای خود را کامل بشویید و سپس از نرم کننده استفاده نمایید. سر را با حوله بپوشانید و 20 دقیقه منتظر بمانید. بعد از باز کردن موها، از شانه ای با دندانه های عریض برای شانه کردن موها استفاده کنید.

4. همین پروسه را تکرار کنید تا کل چسب موجود را پاک نمایید:

هر بخش این پروسه ممکن است کمی زمانبر باشد. باید چندین بار روغن بزنید و موهای خود را با حوله بپوشانید. هر بخش از مو را به طور کامل از هم جدا کنید و سپس چسب هر بخش را تمیز کنید. موهای خود را با شامپوی شفاف کننده بشویید و سپس از نرم کننده استفاده کنید.

روش چهارم: ریمو اکستنشن مو موقتی

1. گیره اکستنشن را باز کنید:

همان طور که در هنگام باید بسیار دقت نمایید تا به موهای اکستنشن آسیبی وارد نشود در هنگام درآوردن گیره های اکستنشن باید دو برابر مراقبت باشید تا به ریشه موهای طبیعی تان آسیبی وارد نشود. در هنگام در آوردن گیره را فشار دهید و به آرامی آن را از موهای طبیعی خود باز کنید. اگر دندانه های گیره تیز است مراقب باشید دستتان را نبرد.

2. قبل از خواب یا دوش گرفتن اکستنشن های موقتی را جدا کنید:

قبل از خواب اکستنشن های موقتی را جدا کنید زیرا این ها باعث ناراحتی پوست سر می شوند و حتی به بالشت آسیب وارد می کنند. اگر اکستنشن های موقتی قابل شستشو با شامپو یا نرم کننده معمولی نیست باید مطمئن شوید آن ها را قبل از دوش گرفتن جدا می کنید.

3. برای برداشتن گره های سخت از روی مو، از آب استفاده کنید:

رطوبت می تواند گره موجود بر روی موی سر را باز کند. از شانه ای با دندانه عریض و بطری آب برای باز کردن گره های مو استفاده کنید. اگر اکستنشن های موقتی تان قابل مرطوب کردن نیست آن را مرطوب نکنید.

خروج از نسخه موبایل