عمومیمعرفی کسب و کار

تعویض شیشه گاز رومیزی (از هزینه تا راهنما)

یکی از ملزومات مهم آشپزخانه که امکان آشپزی و طبخ غذاهای متنوع و خوش طعم را در اختیار خانم های خانه قرار می دهد؛ اجاق گاز است. اما یکی از انواع اجاق گاز که به دلیل ظاهر زیبا و لوکس خود مورد توجه قرار گرفته، اجاق گاز شیشه ای است. شیشه های به کار رفته در این گاز رومیزی، از مقاومت کافی برخوردار می باشند؛ اما گاهی ممکن است مشکلاتی باعث ایجاد تغییر در ظاهر شیشه اجاق گاز مثل شکستگی، ترک و … شوند. در این زمان چه باید کرد؟ تنها راه، تعویض شیشه گاز رومیزی است. خیلی از افراد از ترس اینکه مبادا هزینه تعویض شیشه گاز رومیزی بالا باشد؛ از این امر امتناع کرده و بیخیال تعمیر و تعویض شیشه می شوند.

غافل از اینکه اگر اجاق گاز را با همان شیشه معیوب به حال خود واگذار کنند، ممکن است مشکلات بیشتری به وجود آید. آن زمان، نیاز به تعمیرات بیشتری بوده و هزینه ای به هزینه ها اضافه خواهد شد. پس در اولین فرصت باید اقدام به تعویض شیشه نمود و به هزینه هم فکر نکرد!

استعلام هزینه تعویض شیشه گاز رومیزی

چه عواملی باعث معیوب شدن شیشه گاز می شوند؟

عوامل متعددی ممکن است باعث معیوب شدن شیشه گاز رومیزی شده و در ظاهر آن اختلال ایجاد کنند. گاهی یک بی توجهی ساده باعث ظهور یک مشکل بزرگ شده و شما را به چه کنم می اندازد. اما با تعویض شیشه می توان تمام این مشکلات و نواقص را حل کرد. فرقی نمی کند این مشکل تا چد حد باشد؛ مهم این است که در هر صورت نیاز به تعویض شیشه بوده و باید مبلغی را به عنوان هزینه تعویض شیشه گاز رومیزی پرداخت کرد. اما سوالی که وجود دارد؛ این است که چه عواملی باعث معیوب شدن شیشه گاز می شوند؟

شاید پاسخ این سوال به شما کمک کند تا از این پس بیشتر دقت کرده و مراقب باشید تا دیگر مشکلات قبلی رخ ندهند.

گذاشتن قابلمه داغ

گذاشتن تابه یا قابلمه داغ روی شیشه سرد اجاق گاز باعث ایجاد شوک حرارتی شده و صفحه شیشه ای گاز را ترک می اندازد. حتی قابلمه هایی که به تازگی از فر خارج کرده اید را روی صفحه گاز یا زیر قابلمه ای که روی صفحه قرار دارد؛ نگذارید. این کار نیز صدمات جبران ناپذیری به شیشه گاز وارد کرده و نیاز آن به تعویض را حتمی می سازد.

آیا تعویض شیشه گاز ممکن است؟

گاز رومیزی شیشه ای که در آشپزخانه های مدرن جا خوش کرده و ظاهر مطلوبی به آنها عطا نموده؛ از شیشه های قابل تعویض برخوردار می باشد. پس اگر یکی از سوالات ذهنی شما این است که آیا تعویض گاز رومیزی امکان پذیر است؟ باید بگوییم بله، این کار به آسانی صورت گرفته و هزینه تعویض شیشه گاز رومیزی هم اصلا زیاد نیست. بنابراین بدون ترس از هزینه می توانید وارد عمل شده و شیشه معیوب را عوض کنید. البته باید بگوییم تعویض شیشه گاز رومیزی یک امر پیش پا افتاده نیست؛ بلکه یک کار کاملا حساس است که متخصصان می توانند به آسانی از عهده انجام آن برآیند. لازم است بدانید در صورت بروز مشکل در شیشه اجاق گاز، تعمیر آن ممکن نیست و بهترین راه، تعویض شیشه است.

این متخصصان، همان کسانی هستند که در حوزه تعمیر و نصب گاز رومیزی فعالیت دارند. پس سرخود وارد عمل نشده و دست به تعویض شیشه نزنید. ممکن است خیلی از افراد به دلیل داشتن دغدغه قیمت و هزینه تعویض شیشه گاز رومیزی، خود دست به کار شوند؛ اما این کار کاملا اشتباه است. بهتر نیست کار را به کاردان بسپارید؟! مطمئن باشید این کار، برای شما کم هزینه تر تمام خواهد شد. این در حالی است که اگر خود دست به تعویض شیشه بزنید، ممکن است مشکلات متعددی به اجاق گاز اضافه کرده و در نتیجه مجبور باشید با یک هزینه بالا، قصورات و اشتباهات خود را جبران کنید!

تعمیر شیشه گاز رومیزی بهتر است یا تعویض آن؟

تهیه شیشه گاز رومیزی بر عهده چه کسی است؟

اگر سوال دیگری در ذهنتان رخنه کرده و دوست دارید تا پاسخ آن را بدانید؛ ما به تمام سوالاتتان جواب خواهیم داد. خیلی از افراد می پرسند تهیه شیشه گاز رومیزی بر عهده چه کسی است؟ آیا باید خودمان این شیشه را تهیه کنیم یا آن را بر عهده نمایندگی بگذاریم؟ برای اطمینان از این موضوع بهتر است از نمایندگی سوال بپرسید. به طور کلی این امر اختیاری است. اگر مایل باشید؛ می توانید شیشه گاز را خود تهیه کنید؛ در این صورت، هزینه تعویض شیشه گاز رومیزی هم کمتر خواهد بود. اما اگر این کار را به نمایندگی نصب و تعمیر گاز رومیزی واگذار کنید؛ هزینه خرید شیشه هم به هزینه تعویض اضافه شده و در آخر همه هزینه ها با هم محاسبه و اعلام می گردند.

دقت به ابعاد هنگام خرید

اگر قرار است شیشه گاز را خودتان تهیه فرمایید؛ پس باید به این موضوع توجه داشته باشید که اندازه گیری ابعاد و اندازه دقیق گاز ضروری است. شما می توانید به راحتی و با کمک یک ابزار ساده مثل سانتیمتر اقدام به اندازه گیری کرده و ابعاد گاز رومیزی را مشخص کنید. ضمنا علاوه بر اندازه باید به نوع شیشه به کار رفته در گاز هم دقت فرمایید. سپس متناسب با همان، شیشه جدید را خریداری کرده و آن را جایگزین شیشه قبلی گاز نمایید.

عوامل موثر بر هزینه تعویض شیشه گاز

سوال مهمی که می خواهیم به آن پاسخ دهیم؛ این است که چه عوامل و پارامترهایی بر روی هزینه تعویض شیشه گاز رومیزی تاثیر می گذارند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت عوامل گوناگونی در این موضوع دخیل می باشند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت:

  • نوع شیشه گاز
  • مارک و برند اجاق گاز
  • میزان سختی کار
  • شخص تعویض کننده (تعمیرکار معمولی یا نمایندگی)
کمترین هزینه تعویض شیشه گاز رومیزی

تعویض شیشه گاز رومیزی، به صرفه تر از خرید گاز

خیلی از افراد به دلیل ناآگاهی و به محض ایجاد مشکل در صفحه شیشه ای گاز رومیزی تصمیم می گیرند تا اجاق گاز خود را عوض کرده و یک اجاق جدید خریداری نمایند. اما این امر جز هزینه گزاف، هیچ نتیجه دیگری ندارد. تا وقتی انتخاب های معقول و بهتری وجود دارد؛ نباید به سراغ گزینه های نادرست رفت. هزینه تعمیر گاز رومیزی، مقرون به صرفه تر از هزینه خرید گاز رومیزی جدید است. لذا بهتر است در زمان بروز مشکل، به فکر راه حل باشید و صورت اصلی مسئله را پاک نکنید. متخصصان و تعمیرکاران حرفه ای به خوبی از عهده تعویض شیشه گاز رومیزی برآمده و این کار را با مناسب ترین هزینه برایتان انجام می دهند.