نماد سایت ماه نیوز

ضرایب کامل کنکور تجربی 1403 مشخص شد

کنکور تجربی هر ساله از پرمتقاضی ترین گروه های آزمایشی می باشد. در سال های گذشته این آزمون از دو بخش عمومی و اختصاصی تشکیل می شد که در سال 1403 درس های عمومی از دفترچه سوالات کنکور سراسری حذف گردید. کنکور سراسری در سال ۱۴۰۳ تغییرات بسیاری داشته و لازم است داوطلبان با آگاهی از مصوبات جدید اقدام به برنامه ریزی مطالعاتی خود نمایند.

در این حین متقاضیانی که از موارد گفته شده آگاهی نداشته باشند، از دیگر رقیبان خود در این رقابت جا می مانند. در ادامه با توجه به حذف دروس عمومی و از سوی دیگر حذف زیرگروه ها، به منظور آگاهی بیشتر داوطلبان علاوه بر پرداختن به ضرایب دروس جدید، به ضریبی که در گذشته در هر زیر گروه بود نیز پرداخته ایم تا مخاطبان با آگاهی بیشتر به مقایسه این دو بپردازند.

ضرایب دروس عمومی کنکور تجربی ۱۴۰۳

به هریک از دروس کنکور تجربی یک ضریب مشخص تخصیص داده شده است، بهتر است داوطلبان پیش از شرکت در آزمون، از این ضرایب اطلاع داشته باشند. در سال های گذشته در جلسه کنکور تجربی، دفترچه عمومی اولین دفترچه ای بود که در اختیار داوطلبان قرار می گرفت تا به آن پاسخ دهند.

با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، تمامی دروس عمومی (ادبیات فارسی، عربی، معارف و زبان خارجی) در کلیه گروه های آزمایشی (ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان) حذف شده اما به صورت تاثیر معدل در کنکور داوطلبان خواهد داشت. در ادامه در جدول زیر ضرایب دروس عمومی کنکور تجربی به انضمام ضرایب جدید دروس در سوابق داوطلبان را قرار داده ایم تا ایشان مقایسه بهتری در این خصوص داشته باشند.

ضریب دروس عمومی در کنکور ( پیش از حذف)

مواد امتحانی         ضرایب

زبان و ادبیات فارسی           4

زبان عربی           2

فرهنگ و معارف اسلامی      3

زبان خارجه          2

توجه داشته باشید که دروس عمومی در کنکور حذف شده و پیشنهاد می شود که متقاضیان موارد گفته شده را در برنامه ریزی های خود به صورت تشریحی مطالعه نمایند تا آمادگی بیشتری در امتحانات نهایی داشته باشند.

ضرایب سوابق تحصیلی در دیپلم نظام جدید 3-3-6 کنکور سال گذشته

گروه علوم تجربی

عمومی    فارسی 3 21/93

عربی، زبان قرآن 3 9/05

تعلیمات دینی 3      16/52

زبان خارجی 3      11/8

سلامت و بهداشت   3/44

علوم اجتماعی        2/56

تخصصی             ریاضی 3 6/88

زیست شناسی 3     12/02

فیزیک 3 6/19

شیمی 3   9/91

دغدغه بسیاری از داوطلبان آزمون سراسری این است که چگونه برای کنکور ۱۴۰۳ برنامه ریزی کنیم. چرا که برنامه ریزی از مهم ترین و اصلی ترین عوامل موفقیت در کنکور سراسری است. توصیه می کنیم داوطلبان برای کسب

ضرایب دروس تخصصی کنکور تجربی 1403

دروس تخصصی رشته تجربی (زمین شناسی، زیست شناسی، ریاضیات، فیزیک و شیمی) بیشترین تاثیر را در کنکور تجربی دارند. در سال های گذشته تفاوت ضرایب زیرگروه های کنکور تجربی تنها در دروس تخصصی این گروه آزمایشی می بود. آن دسته از داوطلبانی که تمایل به قبولی در یک رشته مشخصی دارند، بهتر است با توجه به ضرایب دروس تخصصی کنکور تجربی 1403 و اهمیت دروس تخصصی و اطلاع از بودجه بندی کنکور تجربی ۱۴۰۳ برای رسیدن به موفقیت در این ماراتن بزرگ تلاش کنند.

گروه علوم تجربی

نام درس  ضریب

زمین شناسی         1

ریاضی   7

زیست شناسی        12

فیزیک    7

شیمی     9

اعداد گفته شده مطابق دفترچه ثبت نام کنکور سراسری در سال گذشته هستند. توصیه می کنیم با عضویت در پانسیون کنکور تجربی سیمیاا، به محض انتشار ضرایب جدید مطلع گردید.

ضرایب دروس کنکور در هر زیر گروه ( حذف شده اند)

نام درس         زیرگروه 1    زیرگروه 2           زیرگروه 3

زمین شناسی         0          1          4          1          1

ریاضی   2          3          3          4          3

زیست شناسی        4          4          2          2          2

فیزیک    2          2          2          3          2

شیمی     3          4          2          2          2

داوطلبان واجد شرایط ثبت نام می توانند در دو بازه زمانی جهت ثبت نام در نوبت اول و دوم کنکور تجربی اقدام نمایند. از سوی دیگر داوطلبان برای موفقیت در آزمون لازم است، برنامه ریزی درستی برای کنکور تجربی داشته باشند.

خروج از نسخه موبایل