عمومیمعرفی کسب و کار

اموزش کامل ساخت سایت فروشگاهی با وردپرس + ضمانت استخدام

عناوین اصلی خبر پنهان

آموزش رایگان طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس

آیا قصد فروش محصولات یا خدمات خود را دارید؟ آیا می خواهید از سایت وردپرس خود درآمد کسب کنید، اما نمی دانید از کجا شروع کنید؟ نگران نباشید، خاتون با آموزش طراحی سایت مشهد و طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس در این محتوا شما را راهنمایی می کند. تا انتهای این مطلب شما می آموزید که چگونه یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید که بیشترین درآمد را برای شما داشته باشد.

داشتن یک سایت فروشگاهی به شما کمک می کند محصولاتتان را در معرض دیدکاربران زیادی قرار دهید. استفاده آسان و رایگان وردپرس باعث شده بیش از یک 42 درصد از سایت ها از وردپرس استفاده کنند. برای ساخت فروشگاه در وردپرس نیاز به دانش برنامه نویسی ندارید در این مقاله ضمن معرفی مراحل طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس قالب و افزونه های مورد نیاز را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید یک سایت کامل با طراحی شیک داشته باشید.

آنچه قبل از طراحی سایت فروشگاهی باید انجام دهید:

قطعا قبل از ساخت فروشگاه آنلاین با وردپرس باید تصمیم بگیرید چه چیزی را می خواهید بفروشید. انتخاب محصولات مناسب برای فروش در موفقیت فروشگاه آنلاین نقش بسیار مهمی ایفا می کند. حتما باید کالاهایی را بفروشید که خریداران دنیای آنلاین مایل به خرید آنها هستند. قبل از طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس برای اینکه بدانید چه چیزی را در فروشگاه آنلاین خود بفروشید به فاکتورهای زیر توجه کنید:

  • میزان تقاضای بازار: تقاضای بازار می تواند میزان تقاضای یک محصول خاص و اینکه چه کسی می خواهد آن را بخرد را توصیف می کند؛ بنابراین، اگر تقاضای بازار برای کالایی زیاد باشد، در این صورت به احتمال زیاد میزان سرچ محصول در موتورهای جستجو و مراجعه به سایت شما برای خرید محصول نیز افزایش می یابد. می توانید با استفاده از ابزاری رایگان مانند Google Keyword Planner Tool در مورد تقاضای بازار تحقیق کنید. کلمات کلیدی یک محصول را وارد کنید، به عنوان مثال عبارت کلیدی “بهترین مرطوب کننده های صورت” را در نظر بگیرید، اگر حجم بالایی برای جستجو آن کلمات کلیدی وجود داشته باشد، نشان می دهد میزان تقاضای بازار برای این محصول مناسب است.
  • میزان رقابت در بازار: اگر رقابت بر روی فروش محصولی که قصد فروش آن را دارید بالاست باید خریداران را جهت خرید از فروشگاه آنلاین خود متقاعد کنید و تفاوت هایی را با آنها مشخص کنید.
  • محصولات پرطرفدار: اگر می توانید در فروشگاه آنلاین خود حتما کالاهایی را که پرطرفدارند را بفروشید، اینگونه می توانید نظر خریداران را قبل از ورود به عرصه رقابت نیز جلب کنید؛ بنابراین، سعی کنید جلو تر از زمان حرکت کنید. می توانید به وب سایت هایی فروشگاهی ایرانی نظیر دیجی کالا، بانه دات کام، خانومی و فروشگاه های جهانی مانند آمازون، eBay و Etsy نگاه کنید و لیست محصولات جدید و پرطرفدار را سرچ کنید تا جدیدترین محصولات مورد نظر مخاطبان را پیدا کنید.

1. انتخاب نوع محصولات در راه اندازی سایت فروشگاهی

برای ساخت فروشگاه در وردپرس باید تصمیم بگیرید که قصد فروش محصولات دانلودی یا فیزیکی دارید. محصولات فیزیکی مدت هاست که یک انتخاب محبوب برای خرید و فروش آنلاین بوده و هست؛ اما رفته رفته شاهد این موضوع هستیم که محصولات دیجیتال نیز محبوبیت و ارزش بیشتری پیدا می کنند. بیایید نگاهی کوتاه به تفاوت محصولات دیجیتال در مقابل محصولات فیزیکی داشته باشیم!

محصول فیزیکی چیست؟

لباس، مبلمان، غذا، محصولات آرایشی و بهداشتی، تابلو و… همه محصولات فیزیکی هستند. دیجی کالا، خانومی، اتما، ترب، آمازون، والمارت و… نمونه هایی از فروشگاه های آنلاین معروفی است که محصولات فیزیکی می فروشند.

محصول دیجیتال چیست؟

امکان طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس برای فروش محصولات دیجیتال به صورت فایل های قابل دانلود از جمله PDF، پلاگین، فیلم، فایل قابل پخش، الگو و… وجود دارد، کتابهای الکترونیکی، نرم افزار، کتابهای صوتی و موسیقی نیز در دسته محصولات دیجیتال محسوب می شوند. محصول دیجیتال که به آن کالای الکترونیکی نیز می گویند، کالای غیر ملموس یا نوعی رسانه است که می تواند بارها و بارها و بدون نیاز به جایگزینی موجودی کالا، به صورت آنلاین فروخته و توزیع شود.

فروش محصولات اورجینال و دیجیتالی ساده ترین راه است. زیرا مجبور نیستید زمانی را برای ساخت یا ایجاد محصول صرف کنید. به علاوه با وجود برخی محصولات موجود از قبل، بیشترین مراحل بازاریابی نیز برای شما انجام شده است.

بنابراین: اگر تصمیم به فروش محصولات مجازی ازطریق طراحی سایت فروشگاهی و سئو در مشهد دارید قالب های فروش فایل و اگر تصمیم به فروش محصولات فیزیکی دارید قالب های ووکامرس انتخاب بهتری هستند.

2. طراحی سایت فروش محصولات خود یا فروش محصولات دیگران

در مرحله بعد تصمیم بگیرید می خواهید محصولات خود را پس از تولید به فروش برسانید یا قصد دارید محصولات دیگران را به عنوان واسطه بفروشید. با توجه به گستردگی حیطه کاری ووکامرس و وردپرس در طراحی فروشگاه آنلاین تمامی این جزئیات برای شما مهم خواهد بود، چرا که اگر بخواهید فروشگاهی با چندین فروشنده داشته باشید و به عنوان یک واسطه عمل کنید کافی است از قالب های چند فروشندگی یا سازگار با افزونه های چند فروشندگی چون دکان استفده کنید.

نکته: به قالب هایی که امکان فروش محصولات سایر فروشندگان را فراهم می کنند قالب های چندفروشندگی می گویند. بیشتر این قالب ها از افزونه پرفروش دکان پرو استفاده می کنند. در نتیجه تمام جزئیات اهمیت دارند!

اما اگر می خواهید محصولات خودتان را بفروشید می توانید قالب های فروشگاهی ووکامرس را خریداری کنید. باید بدانید مدیریت و تامین موجودی کالاها زمان زیادی از شما می گیرد.

3.طراحی سایت فروشگاهی همکاری در فروش (همانند افیلیت دیجی کالا)

نوع دیگری از فروشگاه های آنلاین، فروشگاه وابسته هستند و می توانید محصولاتی را که به عنوان مثال دیجی کالا عرضه می کند در وب سایت خود بفروشید؛ بنابراین، لازم نیست که نگران تولید، تامین، مدیریت انبار و حمل و نقل محصولات خود باشید. به این شیوه افیلیت مارکتینگ می گویند.

فروشگاه های وابسته، به شما امکان می دهد هر محصولی را که از طریق وب سایت خود تبلیغ و بفروش میرسانید، درصدی را کسب کنید در همکاری در فروش دیجی کالا بین 1 تا 11 درصد پورسانت می توانید دریافت کنید. کافی است در وب سایت هایی که سیستم همکاری در فروش دارند عضو شوید سپس لینک محصولات را در سایتتان قرار دهید و به ازای فروش کسب درآمد کنید.

البته شما خودتان نیز می توانید فروشگاهی داشته باشید که سیستم افیلیت مارکتینگ را برای کاربران خود راه اندازی کند تا هر کسی که محصولات شما را می فروشد درصدی به عنوان پورسانت دریافت نماید. این کار با استفاده از افزونه هایی تحت عنوان افزونه بازاریابی وردپرس و سیستم همکاری در فروش یا فروش مشارکتی امکانپذیر است!

مراحل طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس

در آموزش کامل ساخت سایت فروشگاهی با وردپرس بعد از انتخاب حوزه کاری و نوع محصولاتی که قرار است به فروش برسانید به سراغ مراحل راه اندازی فرشگاه اینترنتی می رویم.

1. خرید دامنه و هاست اولین گام طراحی سایت فروشگاهی

سه مورد وجود دارد که برای راه اندازی همه سایت ها مشابه است خرید هاست و دامنه و فعال سازی SSl است.

    دامنه

    هاست

    گواهی SSL

1: انتخاب دامنه

اولین گام طراحی سایت فروشگاهی انتخاب نام دامنه مناسب است. دامنه همان آدرس وب سایت یا فروشگاه شماست. کاربران با تایپ نام دامنه شما را در نوار آدرس مرورگر به وب سایت شما دسترسی پیدا می کنند. به عنوان مثال، برخی از دامنه های معروف فروشگاهی یا غیر فروشگاهی که ممکن است با آنها آشنا باشید شامل Amazon.com .rtl-theme.com و digikala.com می شود.

نحوه انتخاب برند

برای  ساخت فروشگاه در وردپرس یا هر پلتفرم دیگری نیاز به انتخاب نام برند برای فروشگاه آنلاین دارید و این انتخاب نام بسیار مهم است. برند در اصل نام فروشگاه آنلاین شماست و معمولاً باید با نام دامنه شما نیز مطابقت داشته باشد. اگر می خواهید یک فروشگاه آنلاین موفق ایجاد کنید، بهتر است یک نام دامنه متناسب با نام تجاری فروشگاه آنلاین خود انتخاب و خریداری کنید.

به محبوب ترین فروشگاه آنلاین وب یعنی آمازون فکر کنید. برند و نام دامنه آنها www.Amazon.com است. داشتن نام دامنه و برند یکسان باعث می شود خریداران، وب سایت شما را در اینترنت به خاطر بسپارند و آن را راحت تر پیدا کنند.

  • کوتاه و ساده انتخاب کنید – نام تجاری شما باید کوتاه و ساده باشد تا یادآوری و هجی کردن آن برای مشتریان آسان باشد. نام تجاری طولانی و پیچیده، باعث می شود وقتی مشتری نام دامنه شما را در نوار آدرس خود تایپ می کند، غلط املایی ایجاد شود و در نتیجه فروشگاه اینترنتی شما را پیدا نکند.
  • منحصر به فرد باشید – با وجود بسیاری از فروشگاه های آنلاین در وب، نام تجاری شما باید منحصر به فرد باشد تا از آن ها متمایز گردد.
  • از کلمات کلیدی استفاده کنید – استفاده از کلمات کلیدی در نام تجاری شما کمک می کند تا فروشگاه آنلاین شما توسط افراد بیشتری به صورت آنلاین پیدا شود. به عنوان مثال، اگر فروشگاه آنلاین شما کفش می فروشد، برای تقویت نتایج جستجوی ارگانیک خود، کلمه “کفش” را به نام برند خود اضافه کنید. البته این یک مثال بود شما خلاقیت بیشتری به خرج دهید.

برای خرید دامنه می توانید همزمان با خرید هاست دامنه را هم خریداری کنید به این صورت کار اتصال هاست و دامنه توسط هاستینگ شما انجام می شود اما اگر جدا گانه هاست و دامنه را خریداری کنید اتصال دامنه به هاست را خودتان و با ست کردن DNS ها باید انجام دهید . اگر قصد خرید پسوند .ir را دارید باید ثبت دامنه ir در Nic.ir را انجام دهید تا دامنه برای شما فعال شود.

2: انتخاب هاست (میزبانی وب)

زمانی که می خواهید یک وب سایت آنلاین راه اندازی کنید قطعا فضایی را می خواهید که اطلاعات شما در آن بارگذاری شده و به صورت آنلاین همواره در دسترس باشد. چنین فضای در دنیای اینترنت به عنوان هاست یا میزبانی وب شناخته می شود.

همانطور که یک فروشگاه فیزیکی لباس به یک دفتر یا مکان نیاز دارد تا خریداران در آن به گشت و گذار بپردازند این موضوع برای فروشگاه آنلاین نیز صدق می کند، هاست در حقیقت فضایی همیشه آنلاین و متصل به اینترنت است که اطلاعات فروشگاه شما در آن قرار دارد در نتیجه در خرید خود دقت کنید و سعی کنید بهینه ترین و پر سرعت ترین هاست را برای فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کنید.

برای انتخاب بهترین هاست گام مهم دیگری در طراحی سایت فروشگاهی در وردپرس و سایر پلتفرمهاست. برای اینکه تجربه لود سریع صفحات و خرید راحت را به مشتریان خود ارائه دهید، باید یک هاست مناسب انتخاب کنید. تصور کنید وب سایت فروشگاهی شما نسبت به رقبا کندتر باشد، اگر حتی 1 ثانیه تاخیر داشته باشد، می تواند فروش شما را تا 7٪ کاهش دهد. انتخاب یک هاست پر سرعت بسیار مهم است. برای سایت های فروشگاهی وردپرس هاست ووکامرس توصیه می شود چرا که منابع و پیش فرض های لازم را دارد.

در زمان خرید هاست مناسب برای فروشگاه اینترنتی خود موارد زیر را در نظر بگیرید.

  • پشتیبانی مناسب
  • گواهی SSL رایگان در برخی از هاست ها به صورت پیشفرض موجود است
  • بک آپ گیری منظم از هاست
  • بروز بودن اسکریپت ها و نسخه PHP هاست

3: فعالسازی گواهی SSL

گواهینامه SSL (امنیت لایه انتقال) که به عنوان یک گواهینامه دیجیتال نیز شناخته می شود، می تواند پیوندی ایمن بین وب سایت و مرورگر بازدید کننده ایجاد کند. این عامل این اطمینان را به کاربران شما خواهد داد که تمام داده هایی که بین خریداران و وب سایت شما تبادل می شود ایمن و مطمئن هستند. در هر وب سایتی که اطلاعات کارت اعتباری را برای خرید استفاده می نماید وجود گواهی SSL الزامی بوده و نشانی از اعتبار و امنیت سایت محسوب می شود.

گواهینامه SSL (امنیت لایه انتقال)

این مورد یکی از مهمترین مواردی است که در طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس و سایر پلتفرم ها باید در نظر داشت و موجب اعتماد گوگل و کاربران شما خواهد شد. گواهی SSL و آدرس HTTPS به آنها نشان می دهد که اطلاعات آنها در کمال امنیت در حال تبادل است. اگر ssl در هاست شما فعال نیست یک تیکت به پشتیبانی هاستی که خریداری کرده اید ارسال کنید تا SSL برایتان فعال شود.

2. انتخاب و نصب قالب فروشگاهی

برای راه اندازی سایت فروشگاهی خود در وردپرس می توانید به دو روش عمل کنید:

روش اول: نصب وردپرس سپس نصب افزونه ووکامرس و سایر افزونه های مورد نیاز.

ووکامرس بستر انتخابی تقریباً 4 میلیون فروشگاه های آنلاین در دنیا است! با نصب افزونه ووکامرس می توانید کنترل کاملی بر فروشگاه آنلاین خود داشته باشید از همه مهمتر اینکه ووکامرس یک افزونه رایگان است و بدون نیاز به طراحی مجدد سایتتان با نصب افزونه ووکامرس می توانید سایتتان را به فروشگاه آنلاین تبدیل کنید.

ووکامرس قابلیت های داخلی پیشفرضی مانند مدیریت سفارشات، حمل و نقل، پردازش پرداخت، مدیریت موجودی، ساخت کوپن تخفیف، گزارش و غیره را شامل می شود. اگر در کنار این امکانات ابتدایی و پیشفرض ووکامرس نیاز به امکانات تخصصی تری دارید با نصب افزونه های فروشگاهی می توانید امکانات بیشتری مانند سفارشی سازی صفحه پرداخت، فیلتر پیشرفته محصولات و جستجوی ایجکس به فروشگاه آنلاین خود اضافه کنید.

روش دوم:نصب بسته نصب اسان کاملا مشابه دموهای قالب های فروشگاهی

طبق روش دوم برای طراحی سایت فروشگاهی با وردپرساستفاده از بسته نصب آسان است و می توانید یک سایت با امکانات کامل را داشته باشید در مقاله بهترین قالب های فروشگاهی ایرانی می توانید با مشاهده امکانات قالب ها، پوسته مناسبی برای خود انتخاب کنید.

همانطور که اشاره شد طراحی سایت فروشگاهی دقیقا مشابه دموی قالب از طریق بسته نصب اسان می تواند به سادگی در کمتر از 5 دقیقه انجام شود. پیشنهاد ما نیز استفاده از بسته نصب آسان است. هر آن چیزی که برای بهبود ظاهر وب سایت فروشگاهی شما نیاز است در یک قالب فروشگاهی مناسب وردپرس گنجانده شده است. برای طراحی منحصر به فرد به وب سایت خود، تنها کاری که باید انجام دهید جستجو، انتخاب و نصب قالب فروشگاهی مناسب بر روی دامنه است.

اما اگر با قالب های فروشگاهی آشنا نیستید تعدادی از این قالب ها را به شما معرفی می کنیم:

✔️ قالب وودمارت، انتخاب مناسب طراحی سایت فروشگاهی

اگر می خواهید قالب مشابه دیجی کالا داشته باشید اولین پوسته قالب وودمارت است که امکانات بسیار زیادی مانند اسلایدر های تخفیفی، نمایش جذاب محصولات و تنظیمات قدرتمند قالب را برای کاربران ارائه کرده اند. تا با امکانات بی نظیری هر بخش از وب سایت را شخصی سازی کنید! قالب وودمارت دارای 60 دمو متوع است و با افزونه های مختلف مانند افزونه WPML، اسلایدر، افزونه المنتور، افزونه ویژوال کامپوزر سازگار است و به همراه 12 فونت زیباست.

✔️ قالب نیکی کالا، قالب ایرانی جذاب

یکی از قالب هایی که برای ساخت فروشگاه در وردپرس توصیه می شود قالب نیکی است. نیکی کالا یک محصول ایرانی است که برای به صورت کامل از صفر کد نویسی شده و دمو مشابه دییجی کالا را دارد و دارای امکاناتی مانند چند فروشندگی، سیستم اختصاصی ورود و خروج، با المنتور و ویژوال کامپوزر سازگاری دارد.

✔️ قالب سیگما، مناسب سایت فروشگاه فایل

در مجموعه قالب سیگما می توانید قالب های فروشگاهی مناسب فروش فایل و دوره های آموزشی را مشاهده کنید. بنابر این اگر دارای یک فروشگاه فروش محصولات دیجیتال مانند کتاب الکترونیک، نرم افزار، pdf و فیلم و دوره های آموزشی هستید مجموعه قالب sigma مناسب شما هستید.

✔️ قالب ایران کالا، قالب دیجی کالای خاتون

قالب ایران کالا هم یکی دیگر از قالب های پرطرفدار برای طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس است که دارای 8 دمو زیبا از جمله مشابه دیجی استایل است و مناسب طراحی سایت فروشگاه لباس، فروشگاه مبلمان، فروشگاه کودکان و انوع فروشگاه دیگر است. دارا بودن المان های اختصاصی المنتور و پشتیبانی از المنتور، مگامنو و ساخت بینهایت هدر و فوتر فقط قسمتی از امکانات این قالب است.

✔️ قالب نیوکالا، قالب سبک فروشگاهی

قالب نیوکالا دارای دمو مشابه دیجی کالاست. اسلایدر محصولات، امکنا چند فروشندگی، امکان ساخت هدر و فوتر، نمایش جزئیات محصول و طراحی ریسپانسیو سازگار با انواع صفحه نمایش و مرورگرهای مختلف از جمله امکانات قالب نیوکالاست.

3. سفارشی سازی گام نهایی طراحی فروشگاه اینترنتی

قالب های ارائه شده در خاتون همگی دارای تنظیمات پوسته جهت سفارشی سازی هستند. بسیاری از قالب ها از افزونه های صفحه ساز مطرحی چون افزونه المنتور و افزونه ویژوال کامپوزر برای ساخت صفحات خود استفاده می کنند. بنابراین بدون یک خط کدنویسی و تنها با درگ کردن این عناصر می توانید صفحات فروشگاهی خود را از ابتدا بسازید یا کاملا ویرایش کنید. بنابراین قالب وب سایت شما کاملا منحصر بفرد خواهد شد.

طراحی سایت و ایجاد ظاهری مشتری پسند در کاربری، نقش مؤثری در کسب و کار اینترنتی دارد؛ بنابراین باید بدان توجه ویژه ای داشت، در واقع در صورتی که سایت فروشگاهی ظاهری زیبا و کاربر پسند داشته باشد کاربران بیشتری را به خود جذب می کند و بدین ترتیب ترافیک سایت افزایش یافته و قطعا این افزایش ترافیک درآمدتان را نیز گسترش خواهد داد.

4. توسعه سایت فروشگاهی با افزونه های کاربردی

ووکامرس از چندین افزونه مختلف پشتیبانی می کند که به شما امکان می دهد فروشگاه اینترنتی خود را بدون نوشتن کد یا استخدام توسعه دهنده حرفه ای ارتقا دهید. تنها کاری که باید انجام دهید افزودن موارد جدید است. اگر در نصب یک افزونه در وردپرس مشکل دارید می توانید مقاله “آموزش نصب افزونه در وردپرس” را مطالعه کنید.

افزونه های رایگان معمولا امکانات محدود تری دارند، اگر قصد دارید تا از امکانات پیشرفته تری استفاده کنید، پیشنهاد خاتون به شما استفاده از افزونه های پرمیوم فروشگاهی است که به صورت آماده و اورجینال توسعه یافته اند تا بتوانند امکانات مختلفی برای یک وب سایت فروشگاهی با ووکامرس ایجاد نمایند. علاوه بر این از 6 ماه پشتیبانی رایگان محصولات استفاده کنید.

معمولا برای شروع ساخت فروشگاه در وردپرس نیاز به یک سری افزونه دارید تجربه من برای نصب افزونه های مورد نیاز در طراحی سایت فروشگاهی شامل موارد زیر است:

افزونه های مهم برای نصب در ابتدای راه اندازی فروشگاه اینترنتی

  • افزونه Digits: یک پلاگین ثبت نام با شماره موبایل است. با افزونه دیجیتس کاربران نیاز به پر کردن فرم های ثبت نام طولانی ندارند و ثبت نام کاربرانتان را راحت تر می کند و باعث می شود کاربران بیشتری در سایت شما عضو شوند.
  • افزونه IThemes Security Pro : امنیت سایتتان را جدی بگید با افزونه­‌های امنیتی وردپرس مانند افزونه آیتم سکوریتی خیالتان از بابت امنیت سایت راحت شود. افزونه IThemes Security Pro با بیش از 30 ابزار مختلف و حرفه ای تقریبا تمامی راه های نفوذ هکر ها به سایت وردپرسی تان را می بندد. در مقاله بهترین افزونه های امنیتی وردپرس می توانید اطلاعات بیشتری در این باره کسب کنید.
  • افزونه های سئو: در کنار رعایت همه موارد گفته شده باید سایت شما در نتایج موتورهای جستجو در لینک های اول قرار گیرد افزونه یواست سئو و رنک مث برای سئو به شما کمک می کنند. افزونه یواست سئو با بیشترین نصب فعال و مزایای فراوان به عنوان بهترین افزونه های سئو وردپرس شناخته می شود. این افزونه به کاربر این اجازه را می دهد که بهینه سازی های داخلی سایت را انجام داده و سئو وب سایت را ارتقا بخشد. همچنین اخیرا افرونه Rank math pro به دلیل وجود امکانات بیشمار مورد استقبال قرار گرفته و یک افزونه سئو همه کاره است. افزونه های سئو وردپرس یک راهکار ایده آل در بهینه سازی و افزایش بازدهی فروشگاه اینترنتی هستند.

بعد از طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس و افزایش مشتریان نیاز به توسعه وب سایت و افزودن امکانات بیشتر دارید در ادامه افزونه هایی که برای توسعه وب سابت نیاز دارید را مشاهده می کنید.

افزونه های مورد نیاز برای توسعه وب سایت

  • افزونه Woocommerce Product Filter: برای قرار دادن امکان فیلتر پیشرفته محصولات و جستجوی اجکسی می توانید از این پلاگین کاربردی اسفاده کنید تا کاربرانتان به راحتی را سایتتان جستجو کنند و محصول مورد نظرشان را پیدا کنند.
  • افزونه های ایمیل مارکتینگ: یکی از راه های اطلاع رسانی به اعضای سایت از تخفیفات و کمپین های تبلیغاتی استفاده از افزونه های ایمیل مارکتینگ است.
  • افزونه Factori: با افزونه صدور فاکتور می توانید برای مشتریانتان فاکتور و پیش فاکتور بسازید و به صورت پیامک یا از طریق ایمیل برای آن ها ارسال کنید. همچنین امکان ذخیره و نمایش فاکتور به صورت |pdf وجود دارد. اگر به دنبال افزونه های رایگان هستید می توانید افزونه رایگان فاکتور ووکامرس را دانلود کنید.
  • افزونه سئو تصاویر : افزونه سئو تصاویر Friendly Images Pro یک افزونه سئو خودکار تصاویر است که یکی از پلاگین های وردپرسی پرمیوم می باشد. این افزونه وظیفه SEO و بهینه سازی تصاویر سایت وردپرسی و یا سایت فروشگاهی وردپرسی شما را برعهده دارد. این افزونه به طور خودکار گزینه های alt و title را برای همه تصاویر فعلی و قبلی موجود در وبسایت تکمیل می کند و سئو ترافیک وب سایت شما انجام می دهد.

خب در آخر هم چند تا افزونه بازاریابی را خدمتتان معرفی می کنیم  متخصصان بازاریابی به دلایل زیادی عاشق وردپرس هستند. مهمترین دلیل این است که وردپرس و ووکامرس از نظر سئو، انعطاف پذیر بوده و هزاران افزونه بازاریابی و مارکتینگ برای انتخاب و استفاده وجود دارد.

افزونه های بازاریابی و مارکتینگ

  • افزونه کوپن Coupon Creator: یکی از افزونه های بازاریابی ووکامرس افزونه ایجاد کوپن است. این افزونه از جمله افزونه های محبوب به منظور ایجاد کد تخفیف در سایت وردپرسی است. این افزونه به راحتی کوپن های تخفیف را ایجاد کرده و به سایت فروشگاهی آنلاین شما اضافه می کند. در این افزونه می توانید کوپن ها را در هر پست و صفحه سایت اضافه کنید. کوپن های ایجاد شده را شخصی سازی کرده و تاریخ انقضای آن ها را نیز مشخص نمایید.
  • افزونه کوپن تخفیف چرخان Coupon Wheel: کوپن تخفیف چرخان یک افزونه کاربردی وردپرس است که توسط آن قادر خواهید بود تا یک گردونه کوپن تخفیف جذاب برای فروشگاه ووکامرسی سایت خود پیاده سازی کنید. گردونه شانس یا Optin Wheel Pro یک افزونه وردپرس معروف است که از بازی جذاب اسپینر الهام گرفته شده است و با استفاده از آن می توانید با روشی جالب و هیجان انگیز به مشتریان سایت فروشگاه وردپرسی خود کد تخفیف هدیه دهید. این افزونه قابلیت اجرای بهینه در همه دستگاه های الکترونیکی نظیر موبایل، تبلت و لپ تاپ یا کامپیوتر را دارد. علاوه بر این افزونه چرخان قابلیت سازگاری با سیستم عامل های اندروید و ios را نیز دارد.
  • افزونه affiliate wp: این افزونه امکان فروش مشارکتی یا همکاری در فروش را ایجاد می کند. افزونه affiliate wp یکی از قوی ترین افزونه های وردپرس برای فروشگاه های آنلاین است که موجب افزایش کسب درآمد می شود. در حال حاضر یکی از افزونه های محبوب جهت همکاری در فروش است که تاکنون به میزان فزاینده ای به افزایش فروش کاربران کمک کرده است.

خب مراحل کامل طراحی سایت فروشگاهی را به شما معرفی کردیم در ادامه چند توصیه کوتاه برای کامل شدن سایتتان خدمت شما ارائه می دهیم

سئو قدم نهایی در طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس

با نصب و فعال سازی افزونه سئو در وب سایت خود می توانید هزینه های بازاریابی را کاهش داده و از رقبایتان در نتایج گوگل بالاتر باشید. از آنجایی که سئو تبدیل به یک استاندارد در فروشگاه های اینترنتی شده است در صورت عدم توجه به آن، تعداد مشتریان فروشگاه قطعا کاهش پیدا می کند.

یکی از مراحل مهمی که در مقاله آموزش راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی با وردپرس باید بدان توجه کرد سئو وردپرس و اختصاصا سئوی فروشگاه اینترنتی ووکامرسی است. امروزه به سئو ووکامرس اهمیت بیشتری می دهند. فروشگاه آنلاین ووکامرس باید مانند انواع وب سایت های وردپرسی، برای موتورهای جستجو بهینه سازی شود. در غیر این صورت ترافیک سایت کاهش می یابد و تأثیر منفی بر روی فروش سایت ایجاد می کند.

خبر خوش این است که سئو ووکامرس کار چندان دشواری نیست، چرا که افزونه های کاربردی و مفیدی در اینترنت هستند که در این کار مؤثر هستند. برخی از این افزونه ها کاملا رایگان و برخی مشروط به پرداخت هزینه اند، شما می توانید افزونه های سئو ووکامرس را با قیمتی مقرون به صرفه و البته کاملا اورجینال و تضمین شده از خاتون تهیه کنید.

اتصال سایت به سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس

یکی از گام ها بعد از طراحی سایت با وردپرس اتصال آن به سرچ کنسول است. گوگل به منظور افزایش کارآمدی سایت ابزارهای مؤثری را برای مدیران وب سایت ها در نظر گرفته است که هدف از ارائه آن ها آنالیز وضعیت وب سایت می باشد. این ابزارها شامل دو ابزار اساسی زیر هستند:

گوگل آنالیتیک: این ابزار با نشان دادن اطلاعات آماری کامل از بازدیدکنندگان سایت، رفتار آنها و گزارش های جزئی از فروش و … کمک زیادی در بهبود فعالیت فروشگاه دارد. با رهگیری چنین اطلاعاتی شما می توانید نقاط قوت و ضعف هر کدام از صفحات سایت را بشناسید؛ بنابراین به طور هدفمند می توانید در راستای بهبود وضعیت وب سایت و افزایش بازدیدکنندگان و حتی افزایش فروش محصولات خود تلاش نمایید.

سرچ کنسول گوگل: قبلا ابزاری به نام وبمستر تولز خدماتی مشابه سرچ کنسول گوگل ارائه می داد. در حال حاضر Google Search Console جایگزین وبمستر تولز شده است که قطعا از امکانات بیشتری هم نسبت به وبمستر تولز برخوردار است. گوگل سرچ کنسول اطلاعات مربوط به برخی خطاها و ایرادات فنی وب سایت که توسط موتورهای جستجو شناسایی شده را نشان می دهد. در این ابزار می توان بخشی از اطلاعات آماری که در گوگل آنالیتیک وجود دارد را مشاهده کرد.

کار کردن روی سئو و برندینگ سایت زمانبر است. یکی دیگر از موارد مهم بعد از طراحی سایت بررسی راهکارها برای افزایش فروش اینترنتی است زیرا هدف شما از طراحی سایت رسیدن به درآمد بالا است.

آموزش ساخت سایت فروشگاهی با وردپرس در ۷ قدم ساده

از آنجا که این روزها وردپرس به یک نرم افزار همه گیر برای طراحی وب سایت تبدیل شده است، فروشگاه اینترنتی وردپرس نیز طرفداران خاص خود را دارد. به همین جهت، بر آن شدیم تا مزیت های مهم این فروشگاه اینترنتی را به صمع و نظر شما عزیزان برسانیم. شما با داشتن فروشگاه اینترنتی، میزان فروشِ خود را افزایش و کسب و کارتان را گسترش خواهید داد. طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس، می تواند هزینه های شما را در شروعِ کار، بسیار پایین بیاورد.

اگر به دنبال آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی با ورد پرس هستید و نمیدانید فروشگاه اینترنتی چقدر برای شما هزینه بر خواهد بود؟ این کار به کسب و کار شما چه کمکی خواهد کرد؟ با ما همراه باشید تا زیر و بم همه چیز را به شما درمورد آموزش ساخت فروشگاه با وردپرس بگوییم.

قدم اول و پیش نیاز همه اقداماتی که در ساخت فروشگاه اینترنتی در ورد پرس باید در نظر بگیرید این است که اکثر فروشگاه‌های اینترنتی با برنامه وردپرس راه اندازی می‌شوند. راه اندازی فروشگاه اینترنتی با هاست وردپرس، کار چندان سختی نیست و می توانید ساخت فروشگاه اینترنتی با ووکامرس را به راحتی انجام دهید. در ادامه آموزش طراحی فروشگاه اینترنتی با وردپرس خواهیم پرداخت.

آموزش ساخت سایت فروشگاهی با وردپرس

برای ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس باید ۷ مرحله زیر را انجام دهید:

قدم نخست: شما باید یک دامنه برای فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کنید

در شروع کار آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی با ووکامرس در سیتم مدیریت محتوا wordpress باید یک دامنه برای فروشگاه خود انتخاب و خریداری کنید. این دامنه می‌تواند برای بهبود روند کسب و کار شما بسیار مفید باشد. دامنه همان آدرس اینترنتی است که نشان دهنده نوع فعالیت و کسب و کار سایت شما می باشد. شما باید یک دامنه متناسب با فعالیت سایتتان ثبت کنید. همچنین دامنه‌ی انتخابی شما باید ساده باشد تا برای مراجعات بعدی بتواند در ذهن مشتریانتان باقی بماند.

قدم دوم: یک‌ هاست برای نگهداری اطلاعات فروشگاه اینترنتی خریداری کنید

برای راه اندازی سایت فروشگاهی با وردپرس شما پس از خرید و ثبت دامنه باید به فکر یک انبار داده برای اطلاعات سایتتان باشید. منظور از انبار داده، فضایی است که شما بتوانید در آن، اطلاعات و داده‌های مورد نیاز فروشگاه خود را ذخیره کنید. این فضا را هاست می‌نامند. اما مطلبی که باید درباره خرید‌ هاست بدانید این است که، شما باید به خرید هاستی اقدام کنید که دارای کیفیت بالایی باشد و نیازهای فروشگاه اینترنتی شما را برآورده سازد.به شما پیشنهاد می شود مقاله ما را برای کسب اطلاعات در حوزه انبار داده چیست مطالعه نمایید.

قدم سوم: نرم افزار وردپرس را نصب کنید

پس از خرید دامنه و‌ هاست، این دو به هم متصل می‌شوند. پس از اتصال این دو شما باید نرم افزار wordpress را نصب کنید. با توجه به نوع‌ هاستی که خریداری می‌کنید نصب وردپرس متفاوت خواهد بود. اما مراحل نصب برای همه یکسان است. تفاوتی که ممکن است داشته باشند در نوع کنترل پنل هاست است که با محیط گرافیکی متفاوت ارائه می‌شوند. اگر شما در گذشته یک سایت را روی کامپیوتر خود طراحی کرده‌اید، می‌توانید آن را به‌ هاستی که خریداری کرده‌اید منتقل کنید.به شما پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات در حوزه آموزش نصب wordpress مقاله ما را مطالعه نمایید.

قدم چهارم: برای فروشگاه اینترنتی خود یک قالب انتخاب کنید

پس از نصب وردپرس باید یک قالب مناسب برای فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کنید که بتواند از افزونه WooCommerce برای ساخت و راه اندازی فروشگاه اینترنتی پشتیبانی کند. شما برای انتخاب قالب سایت خود باید فروشگاه‌های اینترنتی که کسب و کارشان مشابه کسب و کار شما هست را، بررسی کنید. دقت کنید که آن‌ها متناسب با کسب و کارشان از چه قالب‌هایی برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی با ووکامرس بهره برده‌اند.

همچنین از چه امکاناتی در قالب فروشگاه اینترنتی خود استفاده کرده‌اند. پس از انجام بررسی‌های لازم، یک قالب متناسب با کسب و کارتان برای فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کنید. همچنین باید یادآوری کرد که قالب حتما از افزونه WooCommerce پشتیبانی کند.

قدم پنجم: افزونه WooCommerce را راه‌اندازی کنیدساخت فروشگاه با ووکامرس

این افزونه فروشگاه ساز ورد پرس، به شما این امکان را می‌دهد که اقدام به ایجاد فروشگاه اینترنتی با ورد پرس کنید. با راه اندازی فروشگاه اینترنتی با ووکامرس می توانید، فروش هر نوع محصولی را اعم از محصول فیزیکی و یا مقاله و مطالب آموزشی قابل دانلود را ارائه دهید. پس از نصب WooCommerce در وردپرس می‌توانید تنظیمات مربوط به آن را در فروشگاه اینترنتی خود به صورت سفارشی تنظیم کنید.

برای فارسی سازی این افزونه فروشگاه ساز ورد پرس می توانید از مقاله “چگونه woocammerce را ترجمه و فارسی سازی کنیم” استفاده نمایید

قدم ششم: یک درگاه پرداخت اینترنتی برای فروشگاه اینترنتی خود تهیه کنید

برای اینکار ابتدا باید انتخاب کنید که از چه روشی می خواهید اقدام کنید.

درگاه پرداخت اینترنتی با دریافت نماد الکترونیکی

می‌توان با مراجعه به شرکت‌های پرداخت اینترنتی، پس از بررسی شرایط دریافت نماد اعتماد الکترونیک اقدام به بستن قرارداد کنید. شرکت‌هایی مانند پرداخت بانک سامان کیش، ملت و غیره چنین امکاناتی را در اختیار شما قرار می‌دهند. با تهیه نماد اعتماد الکترونیک برای فروشگاه اینترنتی خود می‌توانید از پرداخت مستقیم هنگام خرید محصولات در فروشگاه خود بهره مند شوید.

از درگاه پرداخت اینترنتی واسط استفاده کنید

ممکن است به هر دلیلی موفق به دریافت نماد اعتماد الکترونیک نشوید، بنابراین می‌توانید از درگاه پرداخت اینترنتی واسط بهره ببرید. کاری که شما باید انجام دهید این است که در سایت‌های پرداخت واسط ثبت نام کرده، و اقدام به فرستادن مدارک هویتی خود کنید. پس از تایید هویت شما، باید آدرس سایت فروشگاه اینترنتی خود را برای دریافت درگاه ثبت کنید. پس از تایید سایت فروشگاه شما یک کد API مخصوص و متناسب با دامنه فروشگاه اینترنتی به شما ارائه خواهد شد.

پس از تعیین نوع درگاه پرداخت اینترنتی خود، باید افزونه آن را در WooCommerce نصب کنید. پس از تکمیل تنظیمات WooCommerce، شما باید محصولات خود را در فروشگاه اینترنتی درج کنید.

قدم هفتم: بهینه سازی سئو برای WooCommerce و در پی آن بالا رفتن میزان بازدید و فروش

پس از راه اندازی فروشگاه با ووکامرس، وقت آن رسیده تا یک نظارت صحیح به سایت فروشگاه اینترنتی خود داشته باشید. نکته کلیدی در افزایش سئوی سایت شما، نوع محتوایی است که در آن استفاده می‌کنید. مطالب مربوط به محصولات را به گونه‌ای بیان کنید که تاثیرگذار باشند. مشتری با دریافت اطلاعات صحیح از محصول و کسب شناخت کافی از آن، حتما تصمیم به خرید خواهد گرفت. زمانی که شما جذابیت‌های محصولتان را برای مشتری مطرح می‌کنید، مشتری به خرید تشویق خواهد شد و شما به این روش، فروش بالایی خواهید داشت. کلمات کلیدی و میزان استفاده از آن‌ها در مطالب، موجب افزایش سئو می‌شوند و از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

مرجع مقاله:

https://khatoonadvertising.ir/