نماد سایت ماه نیوز

تشخیص نوع حساب بانکی از روی شماره شبا

در چند سال گذشته استفاده از شماره شبا و انتقال حواله‌های بین‌بانکی با سامانه‌های ساتنا و پایا بسیار محبوب شده است. با توجه به اینکه شماره شبا بانک های مختلف حاوی اطلاعاتی است که به همان حساب بانکی مربوط می شود، می توان با توجه به اجزای سازنده شبا، تمام اطلاعات حساب بانکی را به دست آورد.

روش پیدا کردن نوع حساب بانکی از روی شماره شبا

نوع حساب بانکی هم یکی از اطلاعاتی است که در شماره شبا وجود دارد. در صورتی که از فردی شماره شبا دریافت کرده اید و می خواهید برای او پول واریز کنید، اما نمی دانید نام بانک چیست یا شماره حساب فرد مورد نظر چند است، می توانید به راحتی با جداسازی بخش های مختلف شناسه شبا، کد نوع حساب بانکی، شماره حساب و … را به دست بیاورید.

به منظور تشخیص نوع حساب بانکی از روی شماره شبا کافی است بدانید هر یک از رقم های تشکیل دهنده شماره شبا مربوط به چه چیزی هستند. همچنین باید پیش شماره شبا تمام بانک ها را داشته باشید تا پس از به دست آوردن کد نوع حساب بانکی از روی شماره شبا، بتوانید تشخیص دهید که مربوط به کدام بانک می شود.

اجزای سازنده شماره شبا

اجزای تشکیل دهنده شماره شبا شامل حروف انگلیسی و اعداد انگلیسی می شوند. اگر شماره شبا را از سمت چپ به راست ببینید در ابتدای آن دو حرف انگلیسی قرار گرفته است. این حروف انگلیسی در شماره شبا تمام بانک های ایرانی وجود دارند، بعد از حروف انگلیسی اعدادی قرار می گیرند که هر یک مربوط به بخشی از اطلاعات حساب هستند.

مزایای استفاده از شماره شبا

شماره شبا با استفاده از بالاترین استانداردهای امنیتی ساخته شده است. این شماره 24 رقمی برای انتقال پول مورد استفاده قرار می گیرد. تمام اطلاعات شخصی صاحب حساب و اطلاعات بانکی داخل شماره شبا قرار دارند؛ بنابراین افرادی که بخواهند با استفاده از شماره شبا پول جابجا کنند، مشکلی بابت پیدا کردن اطلاعات حساب مانند شماره حساب، نوع حساب بانکی و … نخواهند داشت. چرا که شناسه شبا همه آن ها را در خود دارد.

با توجه به اینکه شماره شبا مانند روش کارت به کارت محدودیتی ندارد، در سال های اخیر بیشتر افراد برای انتقال وجه با مبالغ بالا از شماره شبا استفاده می کنند.

سقف انتقال وجه با شبا، بر اساس مجوز بانک مرکزی، در حواله های ساتنا و پایا متفاوت است. در سامانه پایا سقف انتقال وجه به صورت اینترنتی ۶۰ میلیون تومان و در حواله ساتنا ۲۰۰ میلیون تومان است. از مزایای شناسه شبا می توان موارد زیر را عنوان نمود.

دریافت شماره شبا

از آنجا که شماره شبا پرکاربردترین شناسه حساب بانکی ایران محسوب می‌شود، محاسبه آن برای تمام افرادی که در بانک های مختلف حساب دارند، ضروری است. در صورتی که به فکر گرفتن شماره شبا هستید می توانید از خدمات سایت شبایاب استفاده نمایید. در این سایت مشتریان بانک های ایرانی می توانند با وارد نمودن شماره کارت یا شماره حساب، شماره شبا را استعلام بگیرند.

سایت شبایاب دارای نماد اعتماد الکترونیکی است. به همین خاطر کاربران می‌توانند با ثبت نام در این سایت، با خیالی آسوده شماره 16 رقمی کارت یا شماره حساب بانکی خودشان را به شبا تبدیل نمایند. پیدا کردن حساب بانکی از روی شماره شبا هم در سایت شبایاب امکان پذیر است. شما می توانید در این سایت با اجزای مختلف شماره شبا آشنا شوید و بدانید کدام یک از بخش های تشکیل دهنده شبا مربوط به حساب بانکی می شوند.

خروج از نسخه موبایل