نماد سایت ماه نیوز

از بین بردن بوی فساد گوشت

خیلی سریع، راحت و بی‌دردسر، بوی آزاردهنده گوشت را از بین ببرید!

بوی گوشت تازه و کباب‌شده، به‌شدت خوشایند و لذت‌بخش است، اما معمولا هیچ‌کس از بوی گوشت نپخته، خوشش نمی‌آید. اگر شما هم پس از قرمز یا گوسفندی، از بوی بد گوشت که روی دست‌ها یا محیط خانه‌تان باقی مانده کلافه شده‌اید، باید به شما بگوییم که خوشبختانه راه‌های مختلفی برای از بین‌بردن آن وجود دارد و تنها کافی است که چند راهکار ساده را فرا بگیرید. در این مقاله از فروشگاه خرید گوشت الو گوشت قصد داریم با بررسی روش‌های مختلف خرید گوشت ارگانیک، با مهم‌ترین راهکارهای رفع بوی مانده گوشت آشنا شویم، همراه ما باشید.

ترفندهای از بین بردن بوی بد گوشت از روی دست

پس از خریدن گوشت، ممکن است همان لحظه قصد استفاده از آن را داشته باشید و یا اینکه آن را در یخچال و فریزر نگهداری کنید. در هر حال، شما باید گوشت را به‌قطعات کوچک تقسیم کرده و یا آن را برای استفاده بشویید. این تماس مستقیم، باعث ایجاد بوی بد گوشت روی دست‌ها می‌شود. خوشبختانه می‌توانید با چند راهکار ساده، این بو را از روی دستان خود رفع کنید.

لیمو یکی از خوش‌بوترین ماده‌های طبیعی است که به دلیل خواص مهم خود، به‌وفور در انواع وسایل بهداشتی و آرایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کافی است دستان خود را با یک لیموی تازه یا مقداری آب‌لیموی طبیعی ماساژ داده و سپس با آب ولرم بشویید. اسیدهای موجود در لیمو به از بین‌بردن بوی بد گوشت از روی دستان شما کمک می‌کند.

یکی از بهترین ماده‌های تمیزکننده طبیعی که قدرت پاک‌سازی و ضد عفونی‌کنندگی فوق‌العاده‌ای دارد، سرکه است. برای از بین بردن بوی بد گوشت روی دست‌ها، کافی است دست‌های خود را با مقداری سرکه تمیز کرده و با مقدار زیادی آب و شوینده، آب‌کشی کنید. البته معمولا سرکه بوی تیزتری داشته و ممکن است همان بو، روی دستان شما باقی بماند. به همین خاطر، پس از آن می‌توانید دستان خود را با یک شوینده خوش‌بو شسته و از یک کرم مرطوب‌کننده با بوی ملایم استفاده کنید.

آشپزهای حرفه‌ای و بزرگ، برای از بین بردن بوی بد گوشت دستان خود، تنها از صابون استیل استفاده می‌کنند. می‌توانید پس از شستن کامل سینک، دستان خود را به لبه‌های آن مالیده و یا از یک تکه فلز استیل همانند قاشق یا چنگال، استفاده کنید. از آن قطعه فلزی همانند صابون استفاده کرده و دست‌های خود را به کمک آن، کاملا تمیز کرده و سپس آب‌کشی نمایید.

هر کدام از این روش‌ها برای رفع بوی بد گوشت مانده از روی دست کاربرد دارد، اما گاهی اوقات گذاشتن گوشت‌ها در یخچال برای بازشدن یخ، باعث باقی‌ماندن بوی بد در یخچال می‌شود. در این صورت چه باید کرد؟

از بین بردن بوی گوشت در یخچال

قراردادن گوشت در یخچال، یکی از سالم‌ترین روش‌ها برای یخ‌زدایی است. گاهی اوقات ممکن است که گوشت مانده یا خراب، پس از چند ساعت قرارگرفتن در یخچال، بوی بسیار بدی از خود متصاعد کند که حتی با خارج کردن گوشت، بوی آن از بین نرود. برای از بین بردن بوی گوشت گندیده در یخچال می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

میزان مساوی از آب و سرکه را با هم مخلوط کنید. با استفاده از یک پارچه نخی کاملا تمیز، داخل یخچال را با این محلول تمیز کنید.

·         قراردادن پودر قهوه در یخچال

اگر هر روز یک فنجان قهوه می‌نوشید، باقی‌مانده پودرهای قهوه در موکاپات یا اسپرسوساز را در قطعه‌ای آلومینیوم قرار داده و آن را در یخچال بگذارید. پودر قهوه علاوه بر جذب بوی بد گوشت و از بین‌بردن آن، باعث ایجاد یک رایحه خوش قهوه تازه درون یخچال‌تان می‌شود.

·         مخلوطی از پودر وانیل و جوش شیرین

یک پیمانه جوش شیرین را با دو قاشق چای‌خوری پودر وانیل مخلوط کرده و آن را در یخچال قرار دهید. این ترکیب، بوی بد را به خود جذب کرده و باعث از بین بردن بوی بد گوشت در یخچال می‌شود.

این روش‌ها همه می‌توانند باعث خوش‌بو شدن یخچال‌تان شوند. نکته مهمی که باید بدانید این است که گوشت تازه، معمولا بوی بد و ماندگار ندارد. گوشت‌های مانده به دلیل افزایش فعالیت باکتری‌ها، بوی بدی خواهند داشت که نه تنها در محیط باقی می‌ماند، بلکه مصرف آن از لحاظ بهداشتی نیز خطرناک است. نگهداری اشتباه از گوشت می‌تواند باعث خراب‌شدن و بدبو شدن گوشت شود. با مطالعه «روش‌های سالم و تازه نگه‌داشتن گوشت»، می‌توانید گوشت‌های سالم و تازه را به‌بهترین شکل نگهداری کرده و از خراب‌شدن آن‌ها جلوگیری کنید.

ترفندهای از بین بردن بوی زهم گوشت در زمان پخت

پخت گوشت، یک هنر تمام عیار است و متاسفانه گاهی اوقات توجه‌نکردن به چند ترفند کوچک، می‌تواند غذای خوش‌طعم شما را خراب کند. در ادامه، به بررسی روش‌های از بین بردن بوی گوشت در زمان پخت می‌پردازیم.

استفاده از ادویه های مناسب

ادویه‌ها علاوه بر طعم‌دار کردن غذاها، می‌توانند بوی زهم گوشت را نیز از بین ببرند. برای از بین بردن بوی زهم گوشت قرمز باید از مقدار مناسبی زردچوبه استفاده کنید. برای هر صد تا دویست گرم گوشت، نصف قاشق چای‌خوری زردچوبه استفاده کرده و بخش زیادی از بوی زهم را از بین ببرید.

فلفل سیاه، برگ بو، مقداری جوز هندی، مقدار بسیار کمی از هل آسیاب‌شده، زعفران و یا چند قطره گلاب، ادویه‌هایی برای از بین بردن بوی زهم گوشت قرمز هستند و می‌توانند بوی بد گوشت را به‌کلی از بین ببرند. زردچوبه و فلفل سیاه معمولا در اغلب غذاها و سایر ادویه‌ها در غذاهای خاص و مشخصی، کاربرد دارند. با توجه به نوع غذا و طعم مورد علاقه خود، از یک یا چند ادویه برای از بین بردن بوی زهم گوشت در خورشت استفاده کنید.

شاید شما نیز تصور کنید که پخت گوشت، هیچ تاثیری بر بوی آن ندارد، اما باید به شما بگوییم که این تصور کاملا اشتباه است. عدم پخت درست و صحیح، باعث ایجاد بوی بد گوشت در خورشت می‌شود. برای همه خورشت‌های دارای گوشت، ابتدا گوشت را با مقدار مناسبی پیاز و زردچوبه، حداقل برای 45 دقیقه با حرارت ملایم سرخ کنید. پخت کامل گوشت در پیازهای طلایی و کاراملی‌شده، بوی بد آن را به‌صورت کامل از بین می‌برد.

از بین بردن بوی گوشت در محیط پس از پخت

استفاده از گوشت در غذاهای مختلف مثل کتلت، باعث می‌شود که پس از پخت، بوی بد گوشت در خانه باقی بماند. اگر شما نیز با این مشکل مواجه هستید و پس از پخت غذاهای گوشتی مختلف، بوی بد آن در خانه شما باقی می‌ماند، یک راهکار خیلی ساده را امتحان کنید. در یک قابلمه رویی (روحی)، مقدار کافی آب و نصف استکان آب‌لیمو بریزید. می‌توانید تکه‌های لیموی تازه را به‌جای آب‌لیمو استفاده کنید.

قابلمه کوچک را روی حرارت گذاشته و اجازه دهید به‌آرامی آب آن جوشیده و تبخیر شود. تنها در کمتر از نیم‌ساعت، علاوه بر از بین رفتن بوی بد گوشت در خانه، ظرف شما نیز همانند روز اول سفید و تمیز شده و با یک تیر، دو نشان خواهید زد. این کار، بهترین روش برای از بین بردن بوی بد گوشت در محیط خانه است.

گوشت تازه، هیچ بوی بد و ناخوشایندی ندارد. گوشت‌هایی که برای مدت زمان زیادی بیرون از یخچال مغازه باقی مانده و یا گوشت‌های تازه‌ای که در دمای نامناسب حمل می‌شوند، معمولا بوی بسیار بدی خواهند داشت. یکی از راه‌حل‌های این مسئله این است که گوشت مصرفی خود را از جایی بخرید که گوشت را به‌صورت مستقیم از کارخانه تا مقابل در خانه شما، با ماشین‌های یخچال‌دار استاندارد برای حمل گوشت، جابه‌جا کند.

بازار آنلاین الو گوشت همه مواد غذایی از جمله گوشت را با ماشین‌های یخچال‌دار حمل کرده و به همین دلیل، تازه‌ترین و سالم‌ترین مواد غذایی را در اختیار شما می‌گذارد. بدین شکل، گوشت خریداری شده هیچ بوی بدی نخواهد داشت و با پخت درست و اصولی آن، می‌توانید از بوی خوشایند و طعم لذیذ گوشت قرمز، لذت ببرید.

بوی گوشت قرمز خام تازه، ماندگار نیست و به‌راحتی از بین می‌رود. اگر در زمان خوردکردن و یا پخت گوشت، بوی بد آن شما را آزار می‌دهد، احتمالا گوشت شما کاملا تازه و سالم نیست. خرید گوشت تازه از بازار آنلاین به دلیل حمل مواد غذایی با ماشین‌های یخچال‌دار، بخش زیادی از مشکل بودار شدن گوشت را حل کرده و گوشت‌هایی تازه و خوش‌طعم و بو را به‌دست شما می‌رساند.

آیا شما هم برای از بین بردن بوی بد گوشت قرمز از ترفندهای این مقاله استفاده می‌کنید و یا اینکه راهکارهای بهتری می‌شناسید؟ با نوشتن راه‌حل‌های خود، به ما و دیگر خوانندگان به‌روزمارت برای ایجاد یک راهنمای جامع برای از بین بردن تمیز کردن محیط یخچال و از بین بردن بوی نامطبوع آن از موارد مهم در داشتن آشپزخانه مرتب است. بوی بد یخچال به علت وجود مواد غذایی مختلف ایجاد میشود و اگر این بو به خوبی از بین نرود باعث خراب شدن و بو گرفتن سایر مواد غذایی نیز میشود.

منبع:

youtube.com

خروج از نسخه موبایل