برند اسکادا و تاریخچه مد و فشن به روش آن

نکاتی که باید قبل از خرید ساعت اسکادا اورجینال بدانید

ساعت به یکی از اکسسوری‌های جذاب و ضروری برای هر فرد شیک‌پوش تبدیل شده است. برای خرید ساعت اورجینال، لازم است که به استایل، قیمت، کارکرد و گارانتی آن توجه داشته باشید. هر نوع استایلی را می‌توان با ساعتی متناسب با آن هماهنگ نمود. علاوه بر آن، بسیاری از ساعت‌های مدرن کارکردهای مختلفی دارند. به عنوان مثال، برخی از ساعت‌ها، تاریخ را هم نشان می‌دهند، برخی دیگر ارتفاع‌سنج دارند، برخی برای رانندگی مناسب هستند، برخی دیگر در برابر آب مقاوم هستند و هنگام شنا و غواصی کردن هم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اگر قصد خرید ساعت اسکادا داشته باشید و به فروشگاه‌های ساعت مچی مراجعه کنید، با تنوع گسترده‌ای از ساعت‌های مچی مواجه می‌شوید که انتخاب از میان آن‌ها مشکل است. اگر می‌خواهید اطلاعات مفیدی در زمینه خرید ساعت اورجینال کسب کنید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

خرید ساعت اورجینال زنانه و مردانه

خرید ساعت اسکادا زنانه و مردانه بهترین پیشنهاد برای آن دسته از خانم‌ها و آقایانی است که خرید ساعت لاکچری را به عنوان مهم‌ترین عنصر برای شیک‌پوشی در نظر می‌گیرند؛ منتهی مسئله حائز اهمیت در این زمینه این است که خانم‌ها  و آقایان باید هنگام خرید ساعت مچی به موارد متعددی توجه داشته باشند که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

·         نوع بند ساعت

اولین نکته‌ای که همه افراد باید برای خرید ساعت اورجینال مردانه و زنانه به آن توجه کنند، نوع بند ساعت است که یا به شکل چرمی است یا به شکل فلزی، استیل، سرامیکی و لاستیکی.

ساعت‌های مچی با بند چرمی بیشتر برای آن دسته از افرادی که ترجیح می‌دهند در مهمانی‌ها، مجالس و فضاهای نیمه رسمی یک ساعت شیک بیاندازند مناسب است. در مقابل ساعت مچی بند فلزی به این دلیل که دارای طرح‌های مختلف است هم برای محیط‌های رسمی مانند اداره مناسب است هم برای شرکت‌ در مراسم‌های نیمه رسمی به خصوص اگر با نگین تزئین شده باشد. ساعت مچی بند استیل برخلاف ساعت مچی بند فلزی تنها برای فضاهای کاملا رسمی مناسب می‌باشد. ساعت‌های مچی با بند سرامیکی و لاستیکی نیز بیشتر مورد پسند ورزشکاران هستند چراکه بند سرامیکی ضد خش است و بند لاستیکی نیز عرق را جذب نمی‌کند.

·         آپشن‌های ساعت

بعد از انتخاب ساعت موردنظر خود براساس نوع بند آن باید به آپشن‌هایی از جمله: نمایش تاریخ کامل، شب‌نما و ضد آب بودن، کورنوگراف، تاچومتر، دو زمانه بودن و ضد خش بودن آن توجه کنید. البته خرید ساعت مچی مردانه و زنانه براساس هر یک از این ویژگی‌ها و آپشن‌ها به نیاز خود شما بستگی دارد. برای مثال اگر کوهنورد هستید حتما باید ساعتی با صفحه ضد خش خریداری کنید یا اگر غواص هستید حتما باید ساعت ضد آب خریداری کنید.

·         اندازه صفحه ساعت

اندازه صفحه نکته دیگری است که باید در خرید ساعت اورجینال حتما به آن اهمیت بدهید البته این مسئله کاملا متناسب با سلیقه شخصی شماست. برای مثال اگر طرفدار ساعت‌های اسپرت هستید باید به سراغ ساعت‌هایی با صفحه بزرگ و شلوغ باشید. اما اگر به دنبال ساعت کلاسیکی هستید که از آن در محیط کار و محیط‌های رسمی استفاده کنید باید به سراغ ساعتی با صفحه کوچک و ساده بگردید.

خرید ساعت برند با توجه به عملکرد آن

یکی دیگر از معیارهایی که برای خرید ساعت اورجینال، باید مورد توجه قرار گیرد، ویژگی‌ها و کارکرد ساعت مورد نظر است. اگر می‌خواهید از ساعت مچی برای ثبت رکوردها هنگام ورزش استفاده کنید، می‌توانید برای خرید ساعتی که دارای کورنوگراف است اقدام کنید. در صورتی که اهل شنا و غواصی هستید و مقاومت ساعت در برابر آب برای شما اهمیت دارد، بهتر است به سراغ خرید ساعتی که مخصوص شنا است بروید. اگر به دنبال ساعتی جذاب برای استفاده در مجالس رسمی هستید و در نگهداری از ساعت خود هم کوشا هستید یکی از بهترین انتخاب‌ها، خرید ساعت اورجینال اسکلتون یا قلب باز است. این نوع ساعت‌ها کیفیت بالا و عملکرد بی‌نظیری دارند؛ اما با توجه به باز بودن طراحی و ظرافت آن‌ها به مراقبت بیش‌تری نیاز دارند.

قیمت، مهم‌ترین فاکتور برای خرید ساعت مارک

معیار دیگری که هنگام خرید ساعت اورجینال، لازم است به آن توجه داشته باشید، قیمت ساعت ESCADA است. قیمت ساعت‌های اورجینال با توجه به کارکرد آن‌ها و جنس مواد اولیه به کار رفته در آن‌ها متفاوت است. به عنوان مثال، ساعت‌هایی که از استیل ضد زنگ، تیتانیوم یا سرامیک ساخته شده‌اند کیفیت بالاتری دارند و به همان نسبت قیمت بالاتری نیز دارند.

علاوه بر این، اگر جنس شیشه ساعت از یاقوت کبود یا کریستال باشد، قیمت بالاتری دارد. همچنین ساعت‌های مکانیکی نسبت به ساعت‌های کوارتز، نوآوری بیش‌تری دارند و در قیمت بالاتری هم به فروش می‌رسند. با وجود این، به طور کلی می‌توان گفت که ساعت‌های مچی از نظر قیمت به چهار دسته تقسیم‌بندی می‌شوند که شامل ساعت‌هایی با قیمت بیش‌تر از 10 میلیون تومان، ساعت‌های با قیمت 3 تا 10 میلیون تومان، ساعت‌های با قیمت 1 تا 3 میلیون تومان و ساعت‌های با قیمت کم‌تر از 1 میلیون تومان هستند.

موتور مکانیکی بهترین ساعت مچی

این ساعت‌ها به کمک انرژی پتانسیل فنر کار می‌کنند. وقتی‌که اهرم کوک‌کردن موتور مکانیکی را می‌چرخانید به فنری که به اهرم متصل است فشار وارد می‌شود، فنر فشرده‌شده و به آهستگی در طول زمان باز می‌شود. این عمل انرژی مکانیکی را به چرخ‌دنده‌ها انتقال می‌دهد و ساعت به‌کار می‌افتد. موتورهای مکانیکی به دلیل سازوکاری که در چرخ‌دنده‌های آنها وجود دارد، وزن و قطر زیادی دارند. ساعت‌های مکانیکی مزایا و معایبی دارند که طرفداران خود را تشویق به خرید و مخالفان را از خرید آن منصرف می‌کنند.

مزایای موتورهای مکانیکی بهترین ساعت مچی

1. بی‌نیاز بودن به باتری؛

2. جذابیت در طراحی؛

3. حرکت آرام و بی‌صدای عقربه‌ها.

معایب موتورهای مکانیکی بهترین ساعت مچی

1. حساسیت به گردوخاک؛

2. عدم تحمل میدان‌های مغناطیسی؛

3. نیاز به کوک‌کردن؛

4. دقت پایین نمایش ثانیه‌ها؛

5. قیمت بالا.

موتور اتوماتیکی بهترین ساعت مچی

در موتورهای اتوماتیک وزنه‌ای به اسم روتر وجود دارد که انرژی جنبشی خود را از حرکت مچ دست دریافت کرده و به چرخ‌دنده‌ها منتقل می‌کنند. در نتیجه فنر اصلی آن برای حرکت به‌طور اتوماتیک کوک می‌شود. این نوع ساعت‌ها به‌شدت نسبت به ضربه حساس هستند و نیاز به مراقبت‌های خاصی دارند.

موتورهای کوارتزی بهترین ساعت مچی

موتورهای کوارتزی با کمک جریان الکتریسیته که از باتری حاصل می‌شود کار می‌کنند. قطعه‌ای به اسم کریستال داخل این موتورها وجود دارد که وقتی جریان الکتریکی به آن وارد می‌شود ارتعاش پیدا کرده و انرژی جنبشی به‌ وجود می‌آورد. سپس موتور با تبدیل انرژی الکتریکی به مکانیکی فعالیت خود را آغاز می‌کند. این کریستال در هر ثانیه 32768 بار ارتعاش پیدا کرده و سیگنالی دقیق و قوی تولید می‌کند. پالس تولید‌شده توسط آن در هر ثانیه، موجب حرکت عقربه ثانیه‌شمار می‌شود. انواع مختلفی از این موتور وجود دارد که در ادامه توضیح خواهیم دارد.

کوارتز ساده

از بهترین ساعت‌های مچی، می‌توان به ساعتی با موتور کوارتز ساده اشاره نمود که به همان روش توضیح داده‌شده کار می‌کنند. باتری استفاده‌شده در این مدل، با گذشت زمان تمام شده و نیاز به تعویض دارد.

کوارتز نوری

از جالب‌ترین انواع موتور ساعت مچی، موتور نوری بوده که مجهز به باتری قابل شارژ با نور طبیعی خورشید است. در این ساعت‌ها ابتدا باتری، انرژی خورشید را تبدیل به انرژی الکتریکی و سپس با انتقال به کریستال کوارتز تبدیل به انرژی جنبشی می‌کند. باتری این ساعت‌ها با توجه به مکانیزم تولید 10 تا 20 سال عمر می‌کند. این ساعت برای اولین بار توسط شرکت سیتیزن تولید شده است. ساعتی که در ساخت آن این نوع موتور به‌کار رفته است، نمونه‌ای از بهترین ساعت‌های مچی محسوب می‌شود.

کوارتز جنبشی

یکی دیگر از ساعت‌های کوارتز بوده که توسط شرکت سیکو ژاپن تولید شده است. این ساعت‌ها یک مخزن انرژی برای تولید انرژی جنبشی توسط کریستال کوارتز دارند که منبع تأمین آن حرکت مچ دست است. با تأمین انرژی مخزن، باتری تا یک هفته می‌تواند از آن استفاده کند.

مزایای موتورهای کوارتزی بهترین ساعت مچی

1.ساختار ساده و سهولت کارکرد؛

2. قیمت پایین خرید و هزینه‌های نگهداری؛

3. دقت بالا عملکرد؛

4. دوام و عمر بالای این موتورها یکی از فاکتورهای مهم ساخت بهترین ساعت‌های مچی محسوب می‌شود.

معایب موتورهای کوارتزی بهترین ساعت مچی

1. صدای زیاد حرکت عقربه؛

2. نیاز به تعویض باتری؛

ظرافت کمتر در ساخت.