نماد سایت ماه نیوز

آشنایی کامل با میز تلویزیون آینه کاری شده

خرید میز تلویزیون آینه ای با تخفیف ویژه

میز تلویزیون‌ها نقش بسیار پر رنگی در خانه‌ی ما بازی می‌کنند. شاید به اندازه پر رنگی نقشی که تلویزیون‌ها بازی می‌کنند. مدل‌های مخلتفی از میز تلویزیون آینه ای در بازار وجود دارد. شاید به اندازه موهای سرتان، مدل ریخته باشد در بازار. انتخاب واقعا سخت است. مخصوصا این وسیله کاربردی که خیلی هم توی چشم است.

اگر از طراح دکوراسیون خبره بخواهید که یک مدل میز همه کاره‌ی همه کس پسند به شما معرفی کند، قطعا دست می‌گذارد روی میز تلویزیون آینه‌ای.  ما در اینجا قرار است همه جوانب این نوع میزها مانند بهترین جای تلویزیون در منزل و دیگر موارد را با هم بسنجیم و به شما کمک کنید تا بتوانید به خوبی یک زیر تلویزیون آینه ای انتخاب کنید. از نحوه انتخاب تا قیمت این محصولات و نکاتی باید حین انتخاب آنها را رعایت کنید را خواهیم گفت.

آشنایی کامل با میز تلویزیون آینه کاری شده

میز تلویزیون آینه کاری به میزی گفته می‌شود که جایگاه مناسبی برای تلویزیون است و نمای آن را آینه تشکیل داده باشد. آینه‌ها ممکن است کل نمای میز را گرفته باشند که در این صورت، به آنها میز تلویزیون تمام آینه گفته می‌شود. گاهی هم نما تلفیقی از آینه و چوب است که این سبک هم طرفداران خاص خودش را دارد. ولی معمولا میزهایی که تماما آینه‌کاری شده باشند جذابیت بیشتری دارند و طرفدارانشان هم بیشتر است.

میز تلویزیون آینه ای، مناسب چه سبک دکوراسیونی است؟

میز ال سی دی آینه ای به این خاطر که تصویر فضای اطراف خود را منعکس می‌کند می‌تواند در هر فضایی استفاده شود. در فضای کلاسیک و سلطنتی، تصویر زیبای منبت‌کاری‌ها و دیوارهای طرح‌دار و تابلوهای مینیاتوری را منعکس می‌کند و در فضای فانتزی، رنگ‌های تند و خلاقانه را! ولی در کل، استفاده از آنها باب دل منازلی است که از دکوراسیون مدرن در طراحی آنها استفاده شده است. سطح صیغلی و صاف و درخشان این میزها، کاملا با سبک مدرن همخوانی دارد.

به هر حال، اگر جزو دسته افرادی هستید که زیاد سبک دکوراسیون خانه خود را تغییر می‌دهید، می‌توانید با خیال راحت این نوع میزها را بخرید و دیگر نیازی به تعویض میز همگام با تعویض سایر وسایل نداشته باشید.

اجزای تشکیل دهنده زیر تلویزیون آینه ای

بعضی‌ها فکر می‌کنند که وقتی حرف از زیر تلویزیون آینه ای به میان می‌آید منظور این است که تنها چیزی که در ساخت این نوع میزها استفاده شده است، آینه ها هستند. اصلا این طور نیست و زیرکار چیز دیگری است. اگر بخواهیم یک نگاه دقیق به اجزای تشکیل دهنده این میزها بیندازیم به موارد زیر خواهیم رسید:

·         زیرکار

زیر کار میز، همان چهارچوبی است که به عنوان طرح اولیه ساخته می‌شود و قطعات آینه روی آن تعبیه می‌گردند.

نکته: زیرکار میزهای تلویزیون در بهترین حالت ممکن ام دی اف است که یکی از انواع فراورده‌های چوبی به شمار می‌آید. به خاطر اینکه ام دی اف نسبت به خود چوب در برابر پوسیدگی و رشد انواع قارچ‌ها و حشرات موذی مقاوم است. همچنین نسبت به نئوپان بیشتر در برابر رطوبت مقاومت می‌کند. همه این موارد در کنار هم دست به دست هم داده تا ام دی اف بهترین گزینه برای زیرکار میز تلویزیون آینه ای باشد. حتما دقت کنید که زیر کار میزی که انتخاب می‌کنید از ام دی اف درجه یک باشد.

    روی کار

روی کار را آینه تشکیل می‌دهد. آینه‌ای که در ساخت میز باید استفاده شود، ملزم به داشتن یک سری خصوصیات است. در غیر این صورت، جلوه میز خیلی خوب از آب در نمی‌آید. آینه باید تصویر شفافی را منعکس کند. بعضی از آینه‌ها جیوه‌ای نیستند. جیوه همان ماده‌ای است که یک طرف شیشه به آن آغشته می‌شود و یک شیشه ساده را به آینه تبدیل می‌کند.

نکته اول: شفاف‌ترین نوع آینه همان آینه شیشه‌ای آغشته شده به جیوه است. گاهی به جای شیشه از پلکسی استفاده می‌شود که شفافیت کافی برای استفاده در لوازم دکوراسیون منزل مثل میز تلویزیون را ندارند. گاهی هم، به جای جیوه از پوشش آلمینیومی برای تبدیل کردن شیشه به آینه استفاده می‌شود. که اصلا توصیه نمی‌شود. شفافیت تصویر در آینه‌های شیشه‌ای بسیار بالاتر از نمونه‌های دیگر است.

نکته دوم: هنگام خرید دقت کنید که آینه تصویر مناسبی منعکس کند. آینه‌هایی که موج داشته باشند، تصویر را باریک‌تر، پهن‌تر، گاهی بلندتر و گاهی کوتاه‌تر نشان می‌دهند. هیچ چیز آزاردهنده تر از دیدن تصاویر به این صورت نیست.

نکته سوم: روی آینه نباید هیچ گونه برآمدگی یا فرورفتگی وجود داشته باشد. همچنین هر گونه وجود خط و خش یا شکستگی. معمولا کالاهایی که توسط فروشندگان ناشی برای شما ارسال می‌شود ممکن است به خاطر عدم توجه در تولید یا عدم بسته‌بندی مناسب دچار همچین مشکلاتی بشوند.

نکته چهارم: تمیزی کار میزهایی که در هنگام برش قطعات آینه‌ای آن از دستگاه‌های لیزر مخصوص استفاده شده باشد بسیار بالاتر است. قطعات برش خورده توسط دستگاه سی ان سی تمیزتر از آب در می‌آیند و کناره‌های صاف‌تری دارند. همچنین، با استفاده از دستگاه تراش و ابزار آینه می‌توان کناره‌های کار را تراش داد تا از حالت صافی در بیاید و اندکی زاویه‌دار شود. آینه‌های تراش خورده درخشش بیشتری از خود نشان می‌دهند.

علاوه براین آینه اگر در کار از کشو هم استفاده شده باشد، برای باز و بسته کردن کشوها، از دستگیره‌های مناسب استفاده می‌شود.  همچنین  ممکن است برخی از مدل‌های میز نیاز به پایه داشته باشند.

مونتاژ در ساخت ، مرحله‌ای حساس در طراحی میز تلویزیون آینه ای

در ساخت و طراحی این سبک میزها مونتاژ درست ، از اهمیت بالایی برخوردار است. برای مونتاژ قطعات چوبی باید از چسب چوب باکیفیت استفاده شود و برای نصب قطعات آینه هم چسب آینه مرغوب. اگر کیفیت این چسب ها کمی و کاستی‌ای داشته باشند ممکن است در طولانی مدت، قطعات از هم جدا بشوند. در مونتاژ آینه ها بر روی زیرکار باید از چسب مخصوص آینه که فاقد اسید است و جیوه را از بین نمیبرد استفاده شود.هر چسب دیگری دارای مقداری اسید است که باعث از بین رفتن جیوه و پوسیدگی و سیاه شدن میشود.قیمت چسب آینه نسبت به مابقی چسب ها بالاتر است.

قیمت میز تلویزیون آینه ای

قیمت میز تلویزیون آینه ای به چیزهای مختلفی بستگی دارد. این که مراحل ساخت و پرداخت و مونتاژ میز تحت چه شرایطی انجام است و از چه مواد اولیه‌ای برای ساخت استفاده شده باشد، قطعا روی قیمت نهایی کار تاثیرگذار است. این که میز از آینه پلکسی ساخته شده باشد یا آینه شیشه‌ای! این که زیرکار میز از ام دی اف باشد یا خرده چوب و نئوپان. این که قطعات آینه چطور برش خورده‌اند و چه نوع چسبی برای مونتاژ این قطعات استفاده شده است.

شاید از آن دسته از افراد باشید که فکر می‌کنید هر چقدر که برای یک محصول پولی بیشتری بپردازید کیفیت بهتری تحویل می‌گیرید یا این که اگر یک محصول قیمت مناسبی داشته باشد یعنی کیفیت قابل قبولی ندارد. بله گاهی این دیدگاه شما درست است ولی نه همیشه. بعضی وقت‌ها اصلا قیمت روی کار منصفانه نیست. حالا ممکن است به خاطر شرایطی خاص یک جنس خوب که باید قیمت آن گران باشد، به حراج گذاشته می‌شود یا بالعکس یک جنس خوب به خاطر طمع فروشنده با قیمت گران فروخته می‌شود. پس چاره کار چیست؟

بهترین کار این است که از جایی خرید کنید که با توجه به هزینه ساخت محصول و میزان کار روی آن قیمت منصفانه و معقولانه‌ای روی آن گذاشته باشد. قبل از اینکه درباره منصفانه بودن یا منصفانه نبودن قیمت قضاوت کنید، به کیفیت محصول توجه کنید و اگر کیفیت هم اندازه قیمت ارزش نداشت قید خریدش را بزنید. البته این به این معنا نیست که خرید میز تلویزیون باکیفیت با قیمت پایین ممکن نیست. اتفاقا ممکن است. فقط کمی لازم است هوشمندانه عمل کنید.

خرید میز تلویزیون آینه ای از تولید کننده، بهترین راهکار برای کاهش هزینه ها

بعضی‌ها فکر می‌کنند فقط پیدا کردن یک فروشگاه که محصولاتش را به حراج گذاشته باشد راهی برای خرید میز تی وی آینه ای ارزان است. نه! چرا به جای خرید از فروشگاه‌های واسطه سراغ خرید از تولیدکننده‌ها نمی‌روید؟ به نظرتان بهتر نیست پولی را که قرار است در جیب واسطه‌ها برود، داخل جیبتان حفظ کنید؟ خرید از تولید کننده میز تلویزیون آینه ای بهترین کاری است که می‌توانید برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها انجام بدهید. آیری هوم تولیدکننده تخصصی میزتلویزیون آینه ای و ملزومات آینه ای است که تمام موارد گفته شده در مطلب بالا را رعایت میکند و سعی دارد بهترین کیفیت و با نازل ترین قیمت را در اختیار شما عزیزان بگذارد.

منبع: دکوبیست

خروج از نسخه موبایل