نماد سایت ماه نیوز

چگونه جراح پروتز سینه خوب انتخاب کنیم؟

بهترین جراح پروتز سینه را چگونه انتخاب کنیم ؟

همواره مقالاتی که در خصوص انتخاب و ویژگی های بهترین جراحان سینه نوشته می شود، اما صرفا به ذکر این توصیه می پردازند که می توانید از بهترین دکتر پروتز سینه در زمینه درمان و ترمیم سینه های خود کمک بگیرید ولی کمتر به این موضوع می پردازند که یک جراح سینه خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد و یا اینکه بهترین متخصص جراحی سرطان سینه بر اساس چه معیار هایی تعیین می شود. ما در این نوشتار در صدد این هستیم که اندکی جزئی تر و دقیق تر به ویژگی های و معیارهای انتخاب یک جراح پستان بپردازیم.

پروتز سینه عملی است که با قرار دادن پروتزهایی از جنس سیلیکون یا سالین در سینه انجام می شود. این عمل می تواند جنبه زیبایی و درمانی داشته باشد. به منظور قرار دادن این پروتزها در سینه برش های مختلفی وجود دارد. اما مهم ترین نکته در این عمل این هست برشی انتخاب شود که، اثری از زخم و بخیه کمتری بعد از جراحی به جا بگذارد. با ما همراه باشید تا شما را با انواع برش پروتز سینه آشنا کنیم. قبل از آن بهتر است در مورد پروتز سینه بدانیم.

پروتز سینه

یکی از پر طرفدارترین عمل های جراحی های زیبایی در بین خانم ها می باشد. هدف کلی از انجام عمل پروتز سینه می تواند شامل افزایش حجم و اندازه سینه ها در پستان های کوچک و یا در سینه هایی که به دلیل بیماری سرطان پستان از بین رفته، می باشد. پروتزهای پستان نه تنها ظاهر را بهبود می بخشد بلکه جایگزین بسیار مناسبی برای سینه هایی است که به دنبال جراحی ماستوپکسی (برداشتن کل پستان) از دست رفته اند یا بعد از برداشتن بخشی از پستان (جراحی محافظت از پستان یا لامپكتومی) استفاده می شوند.

پروتز پستان تعادل وضعيت بدن و افت شانه را که به علت عدم تعادل وزنی که از داشتن یک پستان حاصل می شود، می تواند بهبود بخشد. انواع مختلفی از پروتزهای سینه وجود دارد. اما این نکته بسیار مهم است که فرد در مورد اهداف و شیوه زندگی خود با جراح پستان خود مشورت کند تا بهترین گزینه برای وی تعیین شود.

بازسازی سینه عملی برای ایجاد شکل جدید پستان است. هدف از بازسازی پستان ایجاد پستان به گونه ای کاملا طبیعی و شبیه به پستان دیگر می باشد. به عبارت دیگر عمل بازسازی سینه ها جراح پستان سعی می کند سعی می کند پستان بازسازی شده را از نظر ظاهر، شکل و اندازه مانند پستان دیگر کند.

امروزه بزرگ کردن سینه یکی از عمل های جراحی زیبایی رایج است. که از پروتز سیلیکونی برای افزایش حجم و شکل سینه‌های خانم ها استفاده می‌شود و به بسیاری از آن ها کمک می‌کند تا نسبت به بدن خود اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند. اگر قصد انجام این عمل رو دارین قبل از آن باید با جراح سینه و زیبایی مشاوره داشته باشید تا بهترین نتیجه رو کسب کنید.

قبل از عمل پروتز سینه معایناتی از قبیل میزان کش آمدن پوست بدن، فرم سینه و غیره مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین محل قرار گرفتن پروتز (روی عضله یا زیر عضله سینه) و نوع برش پورتز سینه به عوامل مختلفی از قبیل سن، وضعیت پوست و فرم سینه و…… بستگی دارد.

در عمل پروتز سینه فرم پروتز می تواند به صورت گرد و یا قطره اشکی باشد. پروتزهای قطره اشکی به سینه شکل طبیعی و شیب دارتری می دهد، در حالی که پروتزهای گرد فرم کامل تری ایجاد می کند. شما می توانید میزان بیرون زدگی و برجستگی سینه را با انتخاب هر یک از انواع پروتز انتخاب کنید تا با مشورت با جراح مورد نظر بهترین انتخاب را داشته باشید.

انواع برش برای قرار دادن پروتز سینه

برش نافی

برش نافی تنها در موارد خاص انجام می گیرد و فقط در پروتزهای آب نمکی (سالین) می توان از آن استفاده کرد. این برش درست بالای ناف ایجاد می‌شود. پروتزها سپس از آن نقطه به سمت سینه هدایت می‌شوند و پس از قرار گرفتن در محل در زیر بافت سینه با آب نمک پر می شوند.

برش زیر بغل

در این نوع روش هیچ برشی بر روی سینه ایجاد نمی شود. در زیر بغل برش داده می شود و پروتز از این ناحیه در جای خود قرار می گیرد. یکی از معایب برش زیر بغلی این است که امکان دارد پروتز به درستی در جای مورد نظر قرار نگیرد. در این روش خیلی ها بر این باورند که جای بخیه و زخم در معرض دید نمی باشد.

برش زیر سینه

روش برش زیر سینه رایج ترین برش در عمل پروتز سینه است. در این روش یک برش کوچک در اندازه 3-5 سانتی متر در چین زیر سینه ایجاد می شود. این تکنیک به جراح امکان دسترسی بیشتر با دقت زیاد را می دهد.

برش دور هاله سینه

برش دور هاله سینه در اطراف نوک پستان ایجاد می شود و جای زخم تا حدودی پنهان است، اگر تمایل دارید همراه با پروتز سینه لیفت انجام دهید می توانید از این برش استفاده کنید. در این برش خطر قطع اعصاب حسی نوک و هاله سینه که باعث کاهش حس نوک سینه می شود نیز وجود دارد.

کدام برش جای زخم کمتری بر جای می گذارد؟

از بین دو برشی که روی خود سینه ‌ها ایجاد می‌شود (زیر سینه و دور هاله سینه)، روش زیر پستانی جای زخم کمتری بر جای می‌گذارد. همچنین برش های نفی و زیر بغلی  روی سینه‌ها جای زخم باقی نمی‌گذارند زیرا برش ها بر روی سینه ایجاد نمی شود.

آیا زمان های بهبودی برای هر برش متفاوت است؟

اکثر آنها تقریباً با سرعت مشابه بهبود می یابند. اکثر بیماران باید در عرض 24 ساعت احساس خوبی داشته باشند، اما بین هفت تا ده روز طول می کشد تا به فعالیت های روزمره عادی برگردند. بهبود داخلی سینه ها معمولا بین سه تا شش هفته طول می کشد. در آخر باید گفته شود برای انتخاب نوع پروتز و برش مناسب با جراحان سینه و زیبایی قبل از عمل مشورت داشته باشید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

افراد مناسب برای جراحی پروتز سینه

به طور کلی برای افزایش حجم و فرم دهی سینه در خانم هایی دارای سینه های کوچک و یا صاف هستند از جراحی پروتز سینه کمک گرفته می شود. این جراحی همچنین برای خانم هایی با شرایط زیر نیز انجام و توصیه می شود :

ویژگی بهترین جراح پروتز سینه

امروزه بهترین جراحان و پزشک هایی که در زمینه جراحی های پروتز سینه و نیز جراحی سینه به منظور درمان سرطان سینه و بازسازی پستان فعالیت دارند و با عناوینی چون بهترین جراح سینه در تهران در حال فعالیت هستند باید بگوییم در فعالیت و نیز بسیاری از ابعاد کاری شان نکاتی را رعایت می کنند که شایسته کسب این القاب بوده و می توانند با شهرت زیاد به فعالیت های پزشکی خود ادامه دهند.

اگر قصد انجام جراحی پروتز سینه دارید بهتر است قبل از هرگونه اقدامی در این خصوص نمونه کارهای جراح سینه مورد نظر خود را بررسی کنید و یک جلسه مشاوره با پزشک خود داشته باشید تا در مورد تمامی نکات لازم در خصوص جراحی پروتز سینه اطلاعات لازم را کسب نمایید. حال این سوال مطرح می شود که ویژگی های یک جراح پروتز سینه خوب چیست و چگونه می توان در مورد این ویژگی ها آگاهی کسب کرد؟

داشتن دانش و آگاهی

عموما مشاهده شده است که پزشکان متخصص و جراحان سرطان سینه از بهترین دانشگاه و مراکز آموزشی مدارک دانشگاهی خود را دریافت کرده اند و توانسته اند با بهترین درجه های تحصیلی فارغ التحصیل شوند. خوشبختانه تحصیل در بهترین دانشگاه ها اعم از داخل کشور و یا در خارج از کشور این امکان را برای افراد فراهم می کند که به منابع دسته اول و نیز تحت آموزش کسانی باشند که سالها عمر خود را صرف دانش و آگاهی کرده اند و این موضوع ابدا موضوعی نیست که به راحتی بتوان بر آن چشم بست.

تجربه و مهارت

یکی از مهم ترین معیار هایی که وجود دارد (برای تعیین بهترین متخصص و جراح سینه) این است که پزشک مورد نظر تجربه بالایی داشته باشد و توانسته باشد در طی سالیان طولانی فعالیت خود مهارت زیادی کسب کرده و بتواند تا حد زیادی در زمینه درمان سخنان علمی و تجربی داشته باشد. مهارت و تجربه از مهم ترین مکمل هایی است که برای تکمیل کردن تاثیر دانش و سواد وجود دارد و چه کسی است که تاثیر شگفت انگیز تجربه را در حوزه درمان بتواند انکار کند؟

مجهز و به روز بودن

یکی از مهم ترین مواردی که برای انتخاب بهترین جراح پروتز سینه وجود دارد، مجهز بودن و به روز بودن جراح است. استفاده از تکنیک ها و روش هایی که امروزه ارائه شده است کمک می کند تا فرد با دقت و مهارت ویژه تری جراحی های زیبایی سینه را انجام دهد. اگر جراح به روز نباشد قطعا نتیجه عمل جراحی سینه تحت تاثیر قرار می گیرد و ممکن است که نتیجه ی حاصل شده به میزان لازم خوشایند نباشد .

جراحی که ابزارها و تکنیک های روز دنیا را در اختیار داشت باشد عمل جراحی سینه را نیز طبق آن انجام داده و رضایتمندی بیمار را جلب می کند. هرچند که هر جراح تکنیک های خاص و منحصر به فرد خود را دارند که به کمک آن بهترین نتیجه را برای متقاضیان در نظر می گیرد.

داشتن وجدان و اخلاق حرفه ای

اخلاق حرفه ای باید در کنار دانش و تجربه قرار گیرد تا پزشک تمامی مهارت و سواد خود را به طور یکسان نسبت به همه بیماران استفاد کند و نیز ملاحظات مالی و یا هر چیزی نتواند از کیفیت فعالیت پزشک بکاهد . خوشبختانه شاهد حضور و فعالیت پزشکانی هستیم که بدون هیچ گونه چشم داشت مالی در حال خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستند و نهایت تلاش خود را دارند که بیماران به جز دغدغه بیماری مشکل دیگری را احساس نکنند.

جراح باید در جلسات مشاوره با بیمار صادق باشد. اگر مشکل و یا عارضه ای وجود دارد که بیمار را باید از آن مطلع باشد این مساله باید به ایشان ارائه شود و نتیجه عمل جراحی را با تمامی چالش هایی که در پی دارد بیان کند. جراح با دقت و مهارتی که دارد معاینه های لازم را انجام می دهد و از این طریق است که اطمینان فرد متقاضی را جلب می نماید.

بهترین جراح پروتز سینه

برای انتخاب بهترین جراح پروتز سینه اقدامات زیر را انجام دهید:

با دیدن نمونه کارهای واقعی از جراح می توانید بهترین دکتر پروتز سینه را انتخاب کرده و سبک کاری ایشان برایتان شفاف سازی شود.به شما کمک می کند که از سبک جراحی ایشان و البته میزان تغییراتی که برروی سینه های دیگران ایجاد نموده اند آگاه شوید . باید نمونه کارهای ارائه شده از جانب جراح بدون ادیت و البته بدون استفاده از نرم افزار های ویرایشی منتشر شده باشد و همچنین کیس های جراحی افرادی باشند که خود جراح انتخابی آن ها را عمل کرده اند. بسیاری از افراد سودجو از نمونه کارهای دیگران با ایجاد مقداری تغییر در ساختار اندام نسبت به جذب بیمار اقدام می نمایند که باید به این مساله کاملا واقف و آگاه باشید.

منبع: دکتر هادی آمالی

خروج از نسخه موبایل