نماد سایت ماه نیوز

دیلیت اکانت تلگرام به چه صورت است؟

دیلیت اکانت تلگرام به همراه ویدیو آموزش گام به گام

دیلیت اکانت تلگرام یکی از تکنیک هایی است که گاهاً کابران این پیامرسان نیاز دارند با آن آشنایی پیدا کرده و آنها را مورد استفاده قرار دهند. در واقع گاهی اوقات پیش می آید که کاربران شبکه های اجتماعی مختلف مثل telegram برای همیشه یا مدتی با دنبال کردن مراحل دیلیت اکانت تلگرام تصمیم به ترک رسانه‌های اجتماعی میی گیرند. در چنین حالتی معمولا به دلیل مشغله‌ های کاری و تحصیلی سعی می‌ کنند تا با دیلیت اکانت تلگرام یا هر برنامه دیگری از پیام رسان‌ ها و شبکه‌ های اجتماعی دوری کنند و در آینده و در زمان مناسبی مجددا این برنامه ها را نصب کرده و به آنها بازگردند.

 یکی از این رسانه‌های اجتماعی که از این دست اتفاقات در آن زیاد رخ می‌دهد و کاربران به دنبال آموزش روش های دیلیت کردن آن هستند، پیامرسان تلگرام است. کاربران این پیامرسان به دلایل مختلفی که پیش تر به آن اشاره شد، به دنبال حذف اکانت تلگرام هستند. به همین دلیل نیز در این آموزش قصد دارم نحوه آپدیت تلگرام و حذف کردن اکانت تلگرام به صورت دستی و با استفاده از لینک دیلیت اکانت تلگرام را به شما آموزش دهیم.

در کنار آن نیز به بررسی علت حذف خودکار اکانت تلگرام بپردازم که می تواند یکی دیگر از روش های مناسب برای دلیت اکانت تلگرام به شمار برود. چرا که به کمک آن نیز می‌توانید اکانت تلگرام خود را حذف کنید یا اینکه اگر نمی خواهید به صورت خودکار تلگرام شما حذف شود، با روشی که اشاره می شود از حذف خودکار اکانت تلگرام جلوگیری کنید. پس اگر شما نیز به دنبال آشنایی با روش های پاک کردن اکانت تلگرام به صورت کلی هستید، تا انتهای اینانتهای این مقاله با ما همراه باشید. در صورت تمایل به ساخت مجدد اکانت تلگرام می توانید آموزش دانلود و نصب تلگرام همراه با نحوه بروزرسانی تلگرام را دنبال کنید.

دیلیت اکانت تلگرام به صورت کلی

تلگرام یکی از پیامرسان های شناخته شده در جهان است که به دلیل تاکیدی که روی سرعت و امنیت دارد در میان افراد در سرتاسر جهان به محبوبیت بالایی دست پیدا کرده است. شما می توانید از این پیامرسان روی هر دستگاهی استفاده کنید و از قابلیت های بی نظیر آن استفاده نمایید. اما موضوعی کهوجود دارد این است که گاهاٌ افراد به دنبال روش دیلیت اکانت تلگرام به صورت کلی هستند. موضوعی که در هنگام تلاش برای حذف اکانت تلگرام باید به خاطر داشته باشید این است که بعد از حذف برنامه با استفاده از یکی از روش هایی که در ادامه گفته می شود، تمامی اطلاعات شما مثل چت ها، مخاطبین، گروه ها و… نیز حذف می شود. پس اگر با علم به این موضوع همچنان قصد دارید مراحل مربوط به دیلیت اکانت تلگرام را دنبال کنید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. 🙂

🔵🟢 نکته: قبل از اینکه به معرفی روش‌ های دیلیت اکانت تلگرام و نحوه جلوگیری از حذف خودکار اکانت تلگرام بپردازم، لازم است که به نکات زیر توجه کنید:

حذف خودکار اکانت تلگرام

از ابتدا قابلیتی در تلگرام تعبیه شده است که اگر برای مدتی طولانی در اکانت خود وارد نشوید، اکانت تلگرام به صورت خودکار حذف خواهد شد. معمولا تنظیمات این بخش به صورت پیش فرض روی 6 ماه قرار دارد و به این معنی است که اگر تا 6 ماه پس از آخرین زمان آنلاین بودن در تلگرام در اکانت خود آنلاین نشود، حذف خودکار اکانت تلگرام رخ می دهد.

🔵🟢 نکته: موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما می توانید از طریق بخش تنظیمات برنامه تلگرام، مدت زمان حذف خودکار اکانت تلگرام را تغییر دهید. حال می توانید زمان آن را کم کنید تا دیلیت اکانت خودکار تلگرام رخ دهد یا اینکه برای جلوگیری از حذف خودکار اکانت تلگرام مدت زمان آن را بیشتر کنید. تعیین این مدت زمان از یک ماه تا یک سال متغیر است.

برای این منظور شما باید مسیر زیر را دنبال نمایید:

  1. در اولین گام از فرآیند دیلیت اکانت تلگرام شما باید وارد برنامه تلگرام شده و سپس همانند تصویر زیر روی علامت 3 خط کلیک کنید.
  2. سپس لازم است از میان منوهای مختلفی که نمایش داده می شود، گزینه Settings یا تنظیمات را انتخاب نمایید تا وارد بخش تنظیمات تلگرام شوید.
  3. در مرحله بعدی نیاز است از منوهای جدیدی که نمایش داده می شود، منو Privacy and Security یا حریم خصوصی و امنیت در نسخه فارسی را انتخاب نمایید.
  4. در نهایت نیز در صفحه جدید گزینه ای تحت عنوان Delete my account وجود دارد که از طریق آن می توانید گزینه If away for را انتخاب کرده و تعیین کنید که بعد از گذشت چه مدت زمانی از آخرین آنلاین بودن خود در تلگرام، فرآیند دیلیت اکانت خودکار تلگرام آغاز شود.
  5. حالا تنها کافی است یکی از گزینه‌ های حذف خودکار تلگرام را به دلخواه خود انتخاب کنید که کوتاه ترین آن بازه 1 ماهه و طولانی ترین آن 1 ساله است.

در واقع بعد از انتخاب یکی از گزینه‌ های یک ماهه، سه ماهه، شش ماهه و یک ساله بعد از آخرین زمان آنلاین بودنتان در تلگرام اگر تا این مدت زمان آنلاین نشوید، اکانت تلگرام به صورت خودکار حذف خواهد شد. بعد از تغییر زمان حذف خودکار تلگرام می توانید در صورت تمایل برنامه تلگرام را به صورت کامل از روی گوشی یا سیستم خود حذف نمایید تا بعد از گذشت بازه زمانی مشخص شده به صورت خودکار حذف شود.

علت حذف خودکار اکانت تلگرام

همانطور که در بالا نیز اشاره شد علت حذف خودکار اکانت تلگرام به دلیل تنظیماتی است که در بالا انتخاب شده است. این گزینه برای ان دسته از افرادی که قصد دیلیت کردن اکانت تلگرام خود را دارند و برای این اتفاق نیز عجله ای ندارند، می تواند یک انتخاب بسیار مناسب باشد. اما اگر شما جز آن دسته از کاربرانی هستید که دیر به دیر به تلگرام خود سر می‌ زنید و به هیچ عنوان نمی خواهید که این مورد باعث حذف اکانت تلگرام شما شود، حتما این گزینه را روی مدت زمان بالا قرار دهید که با حذف شدن اکانت، اطلاعات روی آن را از دست ندهید.

آموزش حذف اکانت تلگرام با لینک

برای دیلیت اکانت تلگرام فوری شما باید از طریق مرورگر خود وارد وب سایت تلگرام شده و سپس از این طریق فرآیند حذف اکانت تلگرام را دنبال نمایید. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که باید از برنامه های تغییر آیپی استفاده نمایید. حال اگر قصد دارید اکانت تلگرام را به صورت دستی در هر زمان که به آن نیاز داشتید، حذف کنید باید مراحل زیر را دنبال نمایید:

  1. ابتدا برنامه تغییر آیپی خود را روشن کرده و سپس با استفاده از مرورگر خود به لینک دیلیت اکانت تلگرام مراجعه کنید. روی دکمه زیر که حاوی لینک دیلیت اکانت تلگرام است کلیک کنید تا به صفحه حذف اکانت تلگرام با لینک مستقیم هدایت شوید.

    Delete Account Telegram

  1. در این صورت صفحه زیر به شما نمایش داده می‌شود که باید در آن شماره خود را به همراه کد کشور وارد کنید. در اینجا کد کشور ایران است که باید از 98+ استفاده کنید. برای نمونه شماره خود را به صورت 989181234567+ وارد کرده و روی دکمه Next کلیک کنید.
  2. حال فیلد جدیدی در صفحه نمایش داده می شود که باید کد تاییدی که در تلگرام دریافت کرده اید را در فیلد وارد نمایید. با توجه به اینکه در این مرحله کدی به تلگرام شما ارسال خواهد شد، باید برنامه تلگرام گوشی یا دسکتاپ خود را باز کرده و کد مورد نظر را کپی کنید.
  3. سپس مجددا به صفحه دیلیت اکانت تلگرام بازگشته و کدی که کپی کردید را مشابه تصویر زیر در فیلد Confirmation Code وارد کرده و در نهایت روی دکمه Sign In کلیک کنید.
  4. اگر کد را به درستی وارد کرده باشید وارد صفحه مدیریت اکانت تلگرام خواهید شد که در این مرحله باید گزینه Delete Account را انتخاب کنید که به لینک دیلیت اکانت تلگرام هدایت شوید.
  5. در مرحله بعد از فرآیند دیلیت اکانت تلگرام، صفحه زیر برای شما نمایش داده می‌شود که در صورت تمایل می توانید دلیل حذف کردن اکانت را در فیلد why are you leaving وارد کنید. در نظر داشته باشید که این گزینه اختیاری است و اجباری به پر کردن آن ندارید. در نهایت نیز روی دکمه Delete My Account کلیک کنید.
  6. در مرحله آخر حذف کردن اکانت تلگرام برای تایید نهایی دیلیت اکانت تلگرام پنجره‌ای مشابه تصویر زیر برای شما باز خواهد شد که طی آن از شما پرسیده می شود که آیا از حذف اکانت مطمئن هستید؟ در صورتی که پاسخ مثبت بود و مایل به حذف پیام بودید روی دکمه قرمز رنگ که با عنوان Yes, delete my account نمایش داده شده است، کلیک کنید.

بعد از کلیک روی این لینک، دلیت اکانت تلگرام با موفقیت صورت گرفته و حساب تلگرام شما حذف می شود. در این مرحله باید پیغام Your account was successfully deleted from our system. Come back soon را مشاهده خواهید کرد که نشان می دهد فرآیند دیلیت اکانت تلگرام با موفقیت صورت گرفته است. همچنین اگر برنامه تلگرام را باز کنید خواهید دید که صفحه عضویت در تلگرام نمایش داده خواهد شد.

حین مراحل حذف اکانت و زمان کلیک روی لینک مستقیم دیلیت اکانت تلگرام ممکن است با هشدار Warning! Please only delete your account if you no longer want to use Telegram. If you delete your account now, it may not be possible to sign up again for several days. مواجه شوید که به علت طولانی شدن روال پاک کردن حساب نمایش داده می شود پس می بایست مراحل را مجددا طی کنید.

نکات مهم که باید قبل از حذف اکانت تلگرام بدانید!

همانطوری که می‌دانید تلگرام یکی از برنامه‌هایی است که قابلیت نصب بر روی گوشی و ویندوز را داشته و موجب شده که اغلب افراد ارتباط نزدیک‌تری با یکدیگر پیدا کنند. این برنامه توانمندی‌های زیادی داشته و کاربران زیادی در سطح دنیا عضو این شبکه اجتماعی هستند. با اینکه چند سالی است که از تولد این برنامه می‌گذرد اما با آپدیت‌هایی که هر چند وقت یک بار از تلگرام شاهد هستیم روز به روز بر تعداد افرادی وی این برنامه را بر روی گوشی خود نصب می‌کنند افزوده می‌شود.

اگر قصد دارید دیلیت اکانت سریع تلگرام را انجام دهید باید بدانید که این برنامه مانند whats app نبوده و نمی‌توان از داخل برنامه برای پاک کردن حساب کاربری‌تان اقدام نمایید. قبل از آنکه به سراغ آموزش دیلیت اکانت تگرام برویم، به چند نکته مهم زیر توجه داشته باشید:

پاسخ به مهم ترین سوالات شما در مورد دیلیت اکانت تلگرام

دیلیت اکانت تلگرام یکی از ترفندهای بسیار مهم و در عین حال حساس این پیامرسان است که لازم است با آن آشنایی کافی را داشته باشید تا بتوانید به شکل درستی از آن استفاده نمایید. در ادامه به یکسری از رایج ترین سوالات افراد در خصوص حذف اکانت تلکرام خواهیم پرداخت:

    چرا امکان ورود به سایت تلگرام برای دنبال کردن فرآیند دیلیت اکانت وجود ندارد؟ 

    وب سایت تلگرام فیلتر است و امکان ورود به آن وجود ندارد. به همین منظور پیش از اقدامی برای حذف اکانت تلگرام خود باید از برنامه های تغییر آیپی استفاده کنید.

    آیا امکان دیلیت اکانت تلگرام بدون داشتن دسترسی به حساب مربوط وجود دارد؟ 

    خیر. با توجه به اینکه کد تایید برای حذف اکانت تلگرام به حساب مورد نظر ارسال می شود اگر به آن حساب دسترسی نداشته باشید، نمی توانید فرآیند دیلیت کردن اکانت تلگرام را دنبال کنید.

    چرا بعد از وارد کردن شماره، کد تایید برای حذف اکانت تلگرام روی حساب مربوطه دریافت نمی شود؟

    شما باید شماره خود را با پیش شماره +98 که شکل بین المللی پیش شماره ایران است وارد نمایید. در صورت وارد کردن شماره با صفر ابتدایی شماره شما تشخیص داده نمی شود.

    چگونه می تواند از حذف خودکار اکانت تلگرام جلوگیری کرد؟ 

    قابلیت حذف خودکار تلگرام به صورت پیش فرض روی این برنامه وجود دارد. تنها کاری که می توانید در این زمینه انجام دهید این است که بازه زمانی 1 سال را انتخاب کنید تا احتمال دیلیت شدن تلگرام در صورت عدم استفاده از آن کمتر شود.

    آیا بعد از دیلیت اکانت تلگرام امکان چت کردن با افرادی که پیش تر شماره ما را بلاک کرده اند وجود خواهد داشت؟

    بله با توجه به اینکه کل اطلاعات مربوط به شماره شما از دیتابیس تلگرام پاک می شود، در صورتی که مجددا با شماره خود یک حساب در تلگرام بسازید، امکان چت با افرادی که شما را بلاک کرده اند را خواهید داشت.

    آیا بعد از دیلیت اکانت تلگرام پیام های ارسال شده به مخاطبین نیز حذف می شوند؟

    خیر. پیام های شما حذف نمی شود اما نام شما به Deleted account تغییر پیدا می کند.

    اگر قبل از دیلیت کردن اکانت تلگرام پیامی را ارسال کنیم، طرف مقابل آن را مشاهده می کند؟

    بله. اما نام شما به عنوان فرستنده به Deleted account تغییر پیدا کرده و فرد مقابل دیگر امکان پاسخگویی به پیام شما را نخواهد داشت.

    آیا دیلیت اکانت تلگرام دارای محدودیت دفعات است؟

    بله. اگر شما بیش از 3 بار در یک بازه زمانی کوتاه مثلا چند روز اکانت تلگرام خود را حذف کنید، تا 3 هفته امکان ثبت مجدد در تلگرام با شماره مورد نظر را نخواهید داشت.

حرف آخر:

دیلیت اکانت تلگرام یکی از کاربردی ترین اقداماتی است که بعد از نصب این برنامه می توانید داشته باشید. این قابلیت زمانی به کار خواهد آمد که شما تمایل داشته باشید برای همیشه از پیامرسان تلگرام خداحافظی کنید. حتما از خودتان می پرسید که چگونه تلگرام را دیلیت اکانت کنیم؟ حذف کردن اکانت تلگرام می تواند به 2 صورت رخ دهد. در واقع شما می توانید از قابلیت حذف شدن خودکار تلگرام استفاده کنید تا بعد از یک بازه زمانی مشخص و به دلیل عدم استفاده از این برنامه اکانتتان حذف شود.

اما اگر به دنبال روشی برای دیلیت اکانت تلگرام فوری هستید، لازم است از طریق لینک دیلیت اکانت تلگرام فرآیند حذف کامل این پیامرسان را دنبال کنید. امیدوارم که این آموزش مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشد و با استفاده از آن بتوانید با نحوه حذف و دیلیت اکانت کردن اکانت تلگرام آشنا شوید. در صورتی که در رابطه با آموزش پاک کردن اکانت تلگرام سوالی داشتید و یا اینکه مشکلی با علت حذف خودکار اکانت تلگرام دارید، از طریق بخش دیدگاه ها با ما همراه باشید.

خروج از نسخه موبایل