نماد سایت ماه نیوز

برای کلینیک زیبایی چگونه برندینگ کنیم؟

در سال‌های اخیر تقاضا برای دریافت خدمات زیبایی به طرز چشم‌گیری افزایش پیدا کرده و با توجه به ابداع متدهای جدید، عده بیشتری از افراد دوست دارند تا بر زیبایی چهره خود بیفزایند. در زمان‌های قبل از رواج جراحی‌های زیبایی، ایجاد تغییرات تنها به میکاپ و انجام آرایش صورت محدود می‌شد. کمی بعد علم پزشکی پیشرفت چشم‌گیری پیدا کرده و سبب شد تا ایجاد تغییرات دائمی به لطف عمل‌های جراحی ممکن شود. با این حال تهاجمی بودن اعمال جراحی از جمله دلایلی بود که افراد را از انجام آن‌ها باز می‌داشت.

امروزه تکنیک‌های کم تهاجمی ابداع شده‌اند که با کمترین درد و عوارض، زیبایی را به چهره افراد هدیه می‌دهند. مواردی چون خدمات اصلاحی پوست، زاویه‌سازی صورت، اصلاح فرم لب، خدمات اصلاح رشد مو و … که توسط پزشکان ارائه می‌شوند، در کلینیک‌های زیبایی در دسترس زیباجویان هستند. حال اگر به فکر راه‌اندازی یک کلینیک زیبایی هستید، برندینگ کلینیک زیبایی می‌تواند یکی از چالش‌هایی باشد که با آن مواجه خواهید بود. با توجه به اهمیت این موضوع، این مقاله را به مرور نکات مهم در برندینگ کلینیک زیبایی اختصاص داده‌ایم. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

برندسازی کلینیک زیبایی چیست و چه اهمیتی دارد؟

این روزها برای آن که بتوانید نام خود را در میان کلینیک‌های زیبایی متعدد برجسته کنید، راه بسیار طولانی پیش رو دارید. در واقع می‌توان این مورد را برای تمام کسب‌وکارهای حوزه زیبایی بیان کرد. برندینگ، به عنوان عامل کمک‌کننده به معرفی یک برند به مخاطبان، می‌تواند نقش مؤثری در این مسیر داشته باشد. اگر با معنا و مفهوم برندسازی و برندینگ کلینیک زیبایی آشنا نیستید، باید بدانید که برندینگ برجسته‌سازی یک نام تجاری و معنا و تصویر بخشیدن به آن در اذهان مردم است. در واقع در برندینگ شما با استفاده از چندین و چند تکنیک، در ذهن افراد نفوذ کرده و شرایطی را مهیا می‌کنید که در میان رقبای متعدد، شما را انتخاب کنند.

نکته مهم درباره کلینیک زیبایی و تمام حوزه‌های مرتبط با زیبایی این است که برندینگ تنها بر جلب مشتری تمرکز ندارد. برای مثال اگر شما در محیطی که چند سالن زیبایی وجود دارد اقدام به تأسیس یک سالن زیبایی دیگر کنید، به طور قطع مشتریانی خواهید داشت و چه  بسا از درآمدتان هم راضی باشید. چرا که گستردگی این حوزه و نیاز دائمی و قابل توجه افراد به آن، همواره مشتریانی را برای شما فراهم می‌کند. نکته مهم این جاست که برای تبدیل شدن به «بهترین» سالن زیبایی منطقه که اغلب افراد آن را می‌شناسند، به برندینگ سالن زیبایی نیاز خواهید داشت. این تفاوتی است که برندسازی در کسب‌وکارتان ایجاد می‌کند.

اهمیت برندینگ کلینیک زیبایی

حال ممکن است به این سوال برسید که « برندینگ کلینیک زیبایی چه اهمیتی دارد؟». در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که مهم‌ترین دلیل برندینگ در حوزه‌های مختلف، کسب درآمد بیشتر است. به هر میزان که برای برندینگ کسب‌وکارتان هزینه کنید، در صورتی که این برندینگ موفق باشد، درآمدتان به طرز شگفت‌انگیزی افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین اصلی‌ترین دلیل برای برندسازی، افزایش درآمد است.

از طرف دیگر، این کار موجب به رسمیت شناخته شدن کلینیک زیبایی خواهد شد. اگر که مشتریان، کلینیک زیبایی شما را از میان تمام رقبا انتخاب کرده و پس از مدتی، درصد قابل توجهی از افراد به کلینیک زیبایی شما مراجعه کنند، در نهایت خواهید دید که نام کلینیکتان به یک برند تبدیل شده و با شنیدن عبارت «کلینیک زیبایی» فوراً نام برند شما در ذهن افراد نقش می‌بندد. در نهایت، باید بدانید که برندینگ به برقراری ارتباط بهتر و مؤثرتر با مشریان کمک کرده و در جریان برندینگ، با انتقادات و پیشنهادات مشتریان بیشتر آشنا خواهید شد.

برندینگ کلینیک زیبایی چگونه است؟

با توجه به موارد گفته شده، اگر بخواهید کسب و کارتان در احداث کلینیک زیبایی را توسعه دهید، باید از استراتژی‌های برندینگ کمک بگیرید. برندینگ کلینیک زیبایی اصولی دارد که چکیده آن‌ها را در این قسمت قید می‌کنیم، اما برای کسب اطلاعات دقیق و کامل درباره این موضوع، بهتر است با افراد متخصص و کارشناسان برندسازی مشورت کرده و پس از آن فرایند برندینگ را شروع کنید. مهم‌ترین نکات برندینگ کلینیک زیبایی عبارت‌اند از:

تا زمانی که هدف شما به روشنی مشخص نباشد، نمی‌توانید برندینگ موفقی داشته باشید. در ابتدای کار باید اهداف خود از ارائه خدمات زیبایی را به طور واضحی مشخص کرده و با خودتان روراست باشید.

نخستین چیزی که مشتریان شما با آن مواجه خواهند شد، نام کلینیک شماست؛ بنابراین باید با انتخاب نامی مناسب، در ذهن آن‌ها نفوذ کنید. نام کلینیک زیبایی باید مرتبط با خدمات بوده و کوتاه و مختصر باشد. همچنین معنادار بودن از دیگر ارکان انتخاب نام برای کلینیک زیبایی است.

داشتن یک وبسایت اختصاصی می‌تواند کمک شایانی به برندینگ کلینیک زیبایی بکند. این وبسایت می‌تواند شامل خدمات ارائه شده، نمونه کارها، اطلاعات علمی، معرفی پزشکان و موارد از این دست باشد. تبلیغات اینترنتی به واسطه آدرس سایت و صفحه‌های آن نیز انتخاب خوبی خواهند بود.

لوگو همواره یکی از تأثیرگذارترین عوامل در برندینگ بوده است. این جزء از برندسازی، یک طرح گرافیکی کوچک و معنادار است که به راحتی در ذهن می‌ماند. استفاده از تصاویر در طراحی لوگو برای ثبت شدن در حافظه تصویری یک انتخاب هوشمندانه به شمار می‌رود.

طراحی یک لباس فرم اختصاصی برای کارکنان و پزشکان یک کلینیک زیبایی می‌تواند به خوبی در ذهن مراجعین نقش ببندد. به همین خاطر لازم است تا با طراحی روپوش‌هایی خاص با لوگوی اختصاصی خودتان، به ترویج لوگو نیز کمک کنید.

تبلیغات به تنهایی مبحث مجزایی است که می‌توان ساعت‌ها راجع به آن صحبت کرد. روش‌های گوناگونی برای تبلیغات کلینیک زیبایی وجود دارد که هر یک از آن‌ها می‌توانند عده‌ای از مخاطبین را پوشش دهند. به هر میزان که تبلیغات گسترده‌تری داشته باشید، می‌توانید به موفقیتتان خوشبین‌تر شوید.

کلام آخر

در آخر باید بدانید که برندینگ، ابزاری برای موفقیت کسب‌وکارهاست، اما تنها به شرطی می‌تواند کمک‌کننده باشد که به درستی و با رعایت اصول صورت گیرد. بنابراین، بهتر است برای آغاز برندینگ، با کارشناسان این حیطه مشورت کرده و سپس کار را آغاز کنید.

خروج از نسخه موبایل