نماد سایت ماه نیوز

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست XAMPP

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست XAMPP بسیار ساده است اینکار شامل 3 مرحله است گام اول نصب نرم افزار زمپ گام دوم دانلود وردپرس و گام سوم نصب وردپرس روی زمپ که با چند کلیک انجام میشود با این مقاله همراه باشید تا تمام مراحل آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست را با جزئیان برای شما عزیزان توضیح دهیم.

لوکال هاست چیست xampp چیست؟

Localhost یک تعریف جامع از قابلیت نصب و راه اندازی یک سایت بر روی کامپیوتر و کامپیوتر شخصی شما است که می توانید با استفاده از آن دقیقا مشابه یک سایت آنلاین در کامپیوتر خود ایجاد کنید و در داخل آن طراحی یا حتی آموزش در زمینه ایجاد کنید. یک وب سایت، بنابراین نیازی به خرید دامنه و هاست و بهبود مهارت های طراحی وب سایت خود ندارید. بنابراین منظور از لوکال هاست این است که یک پلتفرم سایت واقعی را به سایت خودمان ارائه دهیم و مانند یک سایت آنلاین، قسمت های مختلف یک سایت را در آن بسازیم.

اگر بخواهیم هاست محلی را با یک سایت آنلاین مقایسه کنیم، می توانم بگویم که در هاست محلی نیازی به خرید دامنه و هاست ندارید و با مراجعه به آدرس http://localhost/SITE_NAME به سایتی دسترسی خواهید داشت که درست مثل سایت واقعی است شما کامپیوتر خود را طراحی و اجرا کردید، دسترسی دارید. به جای SITE_NAME، به سادگی نام دامنه خود را بدون پسوند وارد کنید، که در زیر به تفصیل درباره آن صحبت خواهیم کرد. حالا آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست را شروع میکنیم

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

برای ایجاد یک لوکال هاست در این آموزش از برنامه سرور زمپ (سرور xampp) برای این کار استفاده می کنیم، بنابراین موارد مورد نیاز برای ایجاد یک لوکال هاست وردپرس با استفاده از Zamp عبارتند از: آخرین نسخه Xampp را بر اساس سیستم عامل کامپیوتر دانلود کنید – نصب و راه اندازی برنامه xampp – آخرین نسخه وردپرس را دانلود کنید – ایجاد پایگاه داده وردپرس و نصب آن برای آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست لازم است

برای شروع، آخرین نسخه برنامه xampp را برای سیستم عامل فعلی خود با مراجعه به apachefriends  مانند تصویر زیر دانلود کنید. در این آموزش به نحوه نصب xampp نسخه 7.2.0 در محیط ویندوز می پردازیم و نسخه php نیز در آخرین نسخه آن php 7.2.0 در این برنامه گنجانده شده است. هنگامی که فایل را دانلود کردید، مانند هر نرم افزار ویندوز دیگری، کافی است روی فایل EXE دوبار کلیک کنید و آماده نصب است. پس از کلیک بر روی فایل setup، پنجره ای مشابه تصویر زیر باز می شود، روی دکمه Next مشابه تصویر کلیک کنید تا به مرحله بعد هدایت شوید.

در ادامه آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست پس از کلیک بر روی دکمه نصب مشابه تصویر زیر، می توانید اجزای مورد نیاز برای نصب Xampp را انتخاب کنید. همانطور که می دانید وردپرس برای نصب و اجرا از پایگاه داده Mysql، زبان برنامه نویسی PHP و وب سرورهای لینوکس استفاده می کند، بنابراین در این مرحله می توانید آنها را انتخاب کرده و علاوه بر آن از سایر امکاناتی که این برنامه در اختیار شما قرار می دهد استفاده کنید. پیشنهاد می کنم گزینه های دیگری مانند Filezilla و … را دست نخورده بگذارید زیرا ممکن است بخواهید در آینده از آن چیزها استفاده کنید.

پس از گذراندن این مرحله، باید دستگاه مورد نظر را برای نصب برنامه Xampp روی رایانه شخصی خود انتخاب کنید، معمولاً همان دستگاهی است که به طور پیش فرض در ویندوز موجود است، پوشه xampp که در پوشه C:\xampp قرار دارد. انتخاب شده است که شما می توانید هر درایو دیگری را از پارتیشن ویندوز خود برای نصب برنامه xampp انتخاب کنید، بنابراین اگر ویندوز شما خراب شد یا به دلایلی نیاز به نصب مجدد ویندوز دارید، می توانید سایتی را که در لوکال هاست طراحی کرده اید و آن را در نظر بگیرید. اگر سخت کار کرده باشید آسان است، اما مطمئناً اگر یک نسخه پشتیبان تهیه کنید، هیچ نگرانی در مورد آن ندارید.

در نهایت با کلیک بر روی گزینه Next، در این مرحله نصب زمپ در ویندوز آغاز می شود، منتظر بمانید تا مراحل نصب تا انتها ادامه یابد و با خیال راحت از یک لیوان نوشیدنی خنک در فصل گرما لذت ببرید. تابستان امسال از شما دعوت می کنیم تا با انرژی بیشتر سایت مورد نظر خود را در لوکال هاست طراحی کنید ضمنا تمامی مراحل آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست در وبسافت3 بصورت ویدیویی و عملی وجود دارد اگر میخواهید این مراحل را  در قالب فیلم آموزشی و عملی یادبگیرید به سایت websoft3.com مراجعه کنید.

آموزش ساخت دیتابیس در زمپ

در مرحله اول آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست  باید یک پایگاه داده ایجاد کنید. برای انجام این کار، باید “localhost/phpmyadmin” را در نوار آدرس مرورگر وارد کنید. پس از زدن دکمه “Enter” صفحه زیر باز می شود. سپس باید در مرحله بعد روی دکمه داده شده کلیک کنید.

می توانید در قسمت اول که با نام db مشخص شده است، نامی برای پایگاه داده خود وارد کنید و همچنین می توانید در قسمت بعدی فرمت پشتیبانی شده پایگاه داده خود را انتخاب کنید. این موضوع خیلی مهم نیست اما به شما توصیه می کنیم آن را روی گزینه ای که در تصویر زیر نشان داده شده است تنظیم کنید.

هنگامی که پایگاه داده خود را ایجاد کردید، می توانید از آن برای نصب وردپرس استفاده کنید. توجه داشته باشید که در برنامه هایی مانند زمپ، نام کاربری پیش فرض “root” است و پسوردی وجود ندارد. این خوب است زیرا در رایانه شما قرار دارد و می توانید در آینده آن را تغییر دهید.

نصب وردپرس در لوکال هاست

اکنون می توانید شروع به نصب وردپرس در لوکال هاست کنید. برای این کار ابتدا فایل فشرده وردپرسی را که از وب سایت وردپرس دانلود کرده اید استخراج کنید تا از حالت فشرده خارج شود. سپس از مسیری که xampp را نصب کردید (اگر هنگام نصب آدرس نصب را تغییر ندادید، xampp باید روی درایو C هارد نصب شود) وارد پوشه xampp شوید و پوشه htdocs را در داخل آن پیدا کنید. سپس به پوشه htdocs رفته و پوشه وردپرس استخراج شده را در آن کپی کنید.

اکنون وارد مرورگر خود شوید و در نوار آدرس مرورگر، localhost/wordpress را تایپ کنید. اگر طبق توضیحات قبلی پوشه وردپرس را در جهت صحیح کپی کرده باشید اکنون صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد. حالا روی دکمه Let’s Go کلیک کنید تا وارد صفحه بعدی شوید. در صفحه بعد فرمی وجود دارد که باید اطلاعات پایگاه داده سایت خود را وارد کنید تا وردپرس بتواند به درستی به پایگاه داده متصل شود. بنابراین اکنون باید یک پایگاه داده جدید ایجاد کنید.

پس از اینکه موارد مورد نظر به درستی وارد شدند، فایل مورد نظر را با استفاده از میانبر صفحه کلید Ctrl + S ذخیره کنید تا اطلاعات پایگاه داده وردپرس که شامل نام پایگاه داده، نام کاربری پایگاه داده و رمز عبور پایگاه داده ذخیره شود، سپس مرورگر خود را باز کرده و نام پوشه را وارد کنید. جایی که وردپرس بعد از /localhost قرار دارد. در اینجا پوشه ما به عنوان wordpress ذخیره می شود، بنابراین برای دسترسی به وردپرس و ادامه مراحل نصب وردپرس، باید به localhost/wordpress بروید.

در ادامه آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست پس از بازدید از این آدرس، صفحه زیر به شما نمایش داده می شود که در آن می توانید اطلاعات مربوط به سایت را وارد کنید که شامل موارد زیر است:

عنوان سایت: در این قسمت عنوانی که برای سایت در نظر گرفته اید را وارد کنید. این عنوان عنوان وب سایت شما را تشکیل می دهد که با لینک دادن به صفحه اصلی سایت در صفحه عنوان مرورگر نمایش داده می شود.
نام کاربری: در این قسمت نام کاربری مدیر سایت را وارد کنید. در حفظ این نام کاربری دقت کنید زیرا برای ورود به داشبورد وردپرس و مدیریت سایت به این نام کاربری نیاز داریم.
Selected Password: برای ورود به محیط پیشخوان وردپرس رمز مورد نظر را وارد کنید. سعی کنید از یک رمز عبور قوی که شامل اعداد، نمادها و حروف بزرگ و کوچک باشد استفاده کنید تا امنیت بالایی داشته باشید.
ایمیل: ایمیل خود را در این قسمت وارد کنید. از این ایمیل برای اطلاع رسانی به وردپرس و موارد دیگری مانند بازیابی رمز عبور وردپرس استفاده می شود که در مقالات بعدی به تفصیل به آن خواهیم پرداخت.

با فعال و غیرفعال کردن گزینه نمایش در موتورهای جستجو می توانید وضعیت ایندکس سایت را در موتورهای جستجو کنترل کنید که در محیط لوکال هاست عملا بی فایده است اما از آنجایی که ممکن است بخواهید پس از ساخت سایت در لوکال هاست و نهایی کردن طراحی سایت انتقال به هاست پس این گزینه را تغییر ندهید و آن را به عنوان پیش فرض بگذارید. البته پس از انتقال به هاست می توانید با مراجعه به تنظیمات وردپرس آن را تغییر دهید و جای نگرانی نیست. در نهایت بر روی دکمه Start WordPress کلیک کنید و منتظر بمانید تا مراحل نصب به پایان برسد. با ادامه آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست همراه باشید.

تا حالا خسته نشدی، نه؟ در صورت مثبت بودن پاسخ می توانید موزیک شادی را که دوست دارید پخش کنید زیرا در صورت موفقیت آمیز بودن مراحل نصب وردپرس پیامی مشابه تصویر بالا نمایش داده می شود و می توانید بر روی دکمه ورود کلیک کنید تا به آن هدایت شوید. صفحه ورود به وردپرس را وارد کرده و وارد کنید. آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست تمام شد حالا میتوانید به یک محیط پیشخوان وردپرس تبدیل شوید و آن را مدیریت کنید. اینجاست که این موسیقی شاد برای شما که برای اولین بار وردپرس را روی رایانه شخصی خود نصب کرده اید ماندگار می شود و هر زمان که این موسیقی را می شنوید، لحظه شیرین و به یاد ماندنی نصب وردپرس در Xampp را به یاد خواهید آورد.

خروج از نسخه موبایل