نماد سایت ماه نیوز

نحوه استفاده از ماسک لب ورقه ای

آموزش استفاده از ماسک ورقه ای صورت، زیر چشم و لب

قطعا تاکنون در مورد ماسک ورقه ای شنیده‌اید. استفاده از ماسک ورقه ای یک راه سرگرم کننده و موثر برای بهبود ظاهر پوست شما است. اما آیا از ماسک‌های ورقه‌ای خود به درستی استفاده می‌کنید؟ بسیاری از ما نحوه صحیح استفاده از ماسک ورقه ای را نمی‌دانیم. با این حال، جای نگرانی نیست. در این مطلب، به شما می‌گوییم که ماسک ورقه‌ای چیست، چگونه به تغذیه پوست شما کمک می‌کند و چگونه باید از آن برای به حداکثر رساندن زیبایی و سلامت پوست خود استفاده کنید. در انتها نیز روش های خرید ماسک ورقه ای بصورت آنلاین و با بهترین قیمت و کیفیت از فروشگاه رنگدونه را با هم مرور خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

ماسک ورقه‌ای چیست؟

ماسک‌های ورقه‌ای، ماسک‌های مغذی و آبرسان صورت هستند که از یک ورق نازک کاغذ آغشته به سرم ساخته شده‌اند. این سرم ممکن است حاوی هر تعداد از مواد مختلف از جمله ویتامین‌ها، اسید هیالورونیک و پپتیدها باشد. برخی از ماسک‌های ورقه‌ای تخصصی نیز ممکن است حاوی موادی مانند عصاره جلبک دریایی، آلوئه ورا ، چای سبز یا زغال چوب باشند.

خرید ماسک ورقه ای از آمازون و استفاده از انواع ماسکهای ورقه ای یک راه آسان برای تامین رطوبت و مواد مغذی ضروری پوست شما است. اما توجه به این نکته مهم است که استفاده از ماسک ورقه ای پوست شما را پاکسازی یا لایه‌برداری نمیکنددر عوض، ماسک‌های ورقه‌ای را به عنوان یک روش استفاده از سرم، فوق العاده موثر در نظر بگیرید.

یکی دیگر از مواردی که ماسک‌های ورقه‌ای قادر به انجام آن نیستند، کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک است که جای را نمی‌گیرند. از نقاط ضعف ماسک‌های ورقه‌ای که بگذریم، این محصولات از بهترین سیلیکون درجه یک پزشکی ساخته شده‌اند که رطوبت را افزایش داده و عمق چین و چروک را در طول شب کاهش می‌دهند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن‌ها را قبل از رفتن به رختخواب روی پوست خود قرار دهید و با پوستی صاف و جوان‌تر از خواب بیدار شوید!

نکات مهمی که باید در مورد ماسک ورقه ای بدانید

دلیلی وجود دارد که چرا استفاده از ماسک ورقه ای در تامین ویتامین‌های ضروری و آبرسانی پوست شما بسیار موثر عمل می‌کند. کاغذ ماسک در واقع پوست شما را می‌بندد تا رطوبت و مواد مغذی نتوانند از آن خارج شوند و به تمام مولکول‌های مفید اجازه می‌دهد تا در عمق پوست شما فرو بروند.

در حالی که ماسک‌های ورقه‌ای در چند سال اخیر در دنیای غرب بسیار محبوب شده‌اند، اما به هیچ وجه درمان جدیدی برای پوست نیستند. آن‌ها در واقع صدها سال سن دارند! استفاده از ماسک ورقه ای ریشه در ژاپن باستان دارد. تصور می‌شود که در ژاپن باستان، تکه‌های ابریشم باقی‌مانده را در گلاب فرو کرده و روی صورت خود قرار می‌داند. بنابراین استفاده از ماسک ورقه ای برای قرن‌ها بخشی از روال مراقبت از پوست ژاپنی‌ها بوده است!

امروزه ماسک‌های ورقه‌ای کمی پیچیده‌تر شده‌اند و علم واقعی پشت مواد تشکیل دهنده آن است. آن‌ها همچنین بیشتر با یک روال مراقبت از پوست کره‌ای مرتبط هستند، زیرا بسیاری از محبوب‌ترین برندهای ماسک‌های ورقه‌ای توسط شرکت‌های زیبایی کره جنوبی ساخته می‌شوند. البته مهم نیست که ماسک ورقه‌ای شما از کجا آمده است، می‌توانید مطمئن باشید که یک درمان عالی برای پوست شما محسوب می‌شود. ماسک ورقه‌ای یکی از انواع ماسک‌های صورت است که به دلیل کاربرد آسان، محبوبیت بالایی در بین مصرف‌کنندگان دارد. این ماسک حاوی انواع سرم‌های مغذی و ویتامین‌ها است که پوست را شاداب و درخشان می‌کند.

نحوه استفاده از ماسک ورقه ای صورت در ۶ مرحله آسان

چه چیزی می‌تواند آسان‌تر از استفاده از ماسک ورقه ای باشد؟ فقط کافی است بسته را باز کنید، آن را به صورتتان بزنید، صبر کنید تا خشک شود، سپس آن را بردارید و صورت‌تان را بشویید. قبل از این کار، نکات مهمی وجود دارد که باید در مورد استفاده از ماسک ورقه ای بدانید. بیایید مراحل را گام به گام طی کنیم و نحوه استفاده از ماسک خود را دقیقاً یاد بگیریم.

۱. با پاکسازی پوست خود شروع کنید

ابتدا پوست خود را با تمیز کنید. به یاد داشته باشید که از آب گرم (نه داغ) استفاده کنید و به آرامی شوینده را روی پوست ماساژ دهید. پس از تمیز کردن، صورت خود را با یک حوله نرم خشک کنید. پوست شما نیازی به خشک شدن کامل ندارد. فقط مطمئن شوید که آب اضافی آن گرفته شده است.

۲. تونر مورد علاقه خود را اعمال کنید

مهم است که تونر مورد علاقه خود را قبل از قرار دادن ماسک ورقه‌ای بمالید. این مرحله ضروری است؛ زیرا تونر سطح PH پوست شما را متعادل و به باز شدن منافذ پوست کمک می‌کند تا از مزایای ماسک ورقه‌ای خود بهره‌مند شوید. تونر را به عنوان راهی برای آماده کردن پوست خود برای ورود تمام مواد مغذی مفید در نظر بگیرید. شما می‌خواهید از سرم روی ماسک خود نهایت استفاده را ببرید، پس این مرحله را نادیده نگیرید!

۳. ماسک ورقه‌ای را روی صورت خود قرار دهید

حالا برای رویداد اصلی آماده شوید. با شروع از پیشانی، ماسک را روی صورت خود قرار دهید. به سمت پایین یعنی چشم‌ها، سپس روی بینی، دهان و چانه خود حرکت کنید. ماسک‌های ورقه‌ای برای همه یک اندازه هستند، بنابراین ماسک خود را با احتیاط اعمال کنید. هنگامی‌که ماسک را روی صورت خود قرار دادید، به آرامی هرگونه برآمدگی یا چین و چروک را با یک حرکت رو به بیرون صاف کنید. بهتر است که ماسک تا حد امکان مستقیماً به پوست شما بچسبد.

۴. قبل از برداشتن ماسک، ۲۰ دقیقه صبر کنید

این قسمت سرگرم کننده است: استراحت کنید! مهم نیست در این مدت چه کاری انجام می‌دهید، فقط مطمئن شوید که ماسک ورقه‌ای را جابه جا نکنیدکتاب بخوانید، یک برنامه تلویزیونی تماشا کنید، مدیتیشن کنید یا در وان حمام غوطه‌ور شوید. هر چیزی که به شما کمک می‌کند آرام شوید، آن را انجام دهید!

نکته: حتما ماسک ورقه‌ای را تا زمانی که هنوز مرطوب است از روی پوست بردارید. ممکن است وسوسه شوید که فکر کنید هر چه مدت بیشتری ماسک را روی پوست بگذارید، برای پوست شما بهتر خواهد بود. این درست نیست! اگر ماسک ورقه‌ای را تا زمانی که خشک شود روی پوست باقی بگذارید، در واقع می‌تواند پوست شما را تحریک کرده و رطوبت را از بین ببرد. به طور معمول، حدود 20 دقیقه زمان مناسبی برای گذاشتن ماسک روی پوست صورت است.

۵. صورت خود را پس از استفاده از ماسک ورقه ای نشویید

این یکی دیگر از تصورات غلط رایج در مورد استفاده از ماسک ورقه ای است. پس از برداشتن ماسک، مقداری مواد باقی‌مانده روی پوست‌تان باقی می‌ماند. این مواد را نشویید! این همان سرم غنی از مواد مغذی ماسک ورقه‌ای شما است، بنابراین نیازی به آبکشی آن نیست. به جای تمیز کردن صورت، به سادگی باقیمانده سرم را به پوست خود بزنید و تا زمانی که پوست شما قسمت اعظم سرم اضافی را جذب کند، آن را آرام ماساژ دهید.

۶. از سرم، کرم دور چشم و مرطوب کننده استفاده کنید

آخرین نکته که خالی از اهمیت نیست، این است که روتین مراقبت از پوست خود را کامل کنید. اگر مایل بودید کمی بیشتر سرم بزنید. این مرحله کاملاً ضروری نیست زیرا ماسک‌های ورقه‌ای قبلاً با یک سرم قدرتمند آغشته شده‌اند. این کاملاً به شما بستگی دارد که تصمیم بگیرید آیا پوست شما به موارد بیشتری نیاز دارد یا خیر.

در هر صورت، کمی کرم دور چشم بزنید و در مرحله بعد یک لایه از مرطوب کننده مورد علاقه خود را بمالید. این به حفظ تمام ویتامین‌ها و مواد مغذی در پوست شما کمک می‌کند در حالی که سلول‌های شما را دوباره فعال و پوست شما را درخشان می‌کنند. استفاده از ماسک ورقه ای یک مرحله ضروری برای است؛ اما مطمئن شوید که آن‌ها را فقط یک یا دو بار در هفته استفاده کنید. استفاده بیشتر می‌تواند پوست شما را تحریک کند و باعث قرمزی یا جوش شود.

استفاده از ماسک ورقه ای در بارداری

استفاده از ماسک ورقه ای می‌تواند برای هر کسی مفید باشد، اما برای زنان باردار که پوست آن‌ها به سموم و آلرژن‌های محیطی بسیار حساس‌تر است، همواره یک سوال وجود دارد: آیا استفاده از ماسک ورقه ای برای آنان ایمن است؟ به دلیل تغییرات هورمونی، افزایش جریان خون و سایر تغییرات بدنی، ممکن است مراقبت از پوست شما نیز تغییر کند. همان‌طور که احتمالا می‌دانید، باردار شدن می‌تواند منجر به تغییرات زیادی در پوست شما شود. مانند افزایش رنگدانه، آکنه، قرمزی و خارش. پوست شما همچنین می‌تواند واکنش متفاوتی به محصولاتی که قبلاً استفاده می‌کردید نشان دهد.

بنابراین، در حالی که استفاده از ماسک ورقه ای در دوران بارداری هیچ آسیبی به شما یا پوست شما وارد نمی‌کند، باید قبل از مصرف از مواد تشکیل‌دهنده آن و سایر محصولات مراقبت از پوست یا زیبایی آگاهی بیشتری داشته باشید.

به گفته دکتر رونالد دی. بلات، متخصص زنان و زایمان، جراح ارشد و مدیر پزشکی مرکز جراحی منهتن، به دلیل تغییر ماهیت پوست شما، قطعاً مواد خاصی وجود دارد که باید هنگام بارداری از آنها اجتناب کنید. بلات می‌گوید: «از خودداری کنید، زیرا تحقیقات ثابت کرده است که رایحه‌های اضافه شده به محصولات مراقبت از پوست و عطرها یکی از شایع‌ترین علل واکنش‌های آلرژیک هستند».

او می‌افزاید: «و از پارابن اجتناب کنید. اینها معمولاً در محصولات مراقبت از پوست و سایر محصولات مراقبت از زیبایی به عنوان ماده نگهدارنده‌ای که برای افزایش ماندگاری محصول استفاده می‌شود، وجود دارد. ممکن است ارتباط مستقیمی بین پارابن‌ها و خطرات بالقوه سلامتی مانند سرطان وجود داشته باشد، اگرچه هنوز این موضوع ثابت نشده است. به طور قطع، استفاده از پارابن به عنوان یک ماده نگهدارنده بحث برانگیز است و باید از آن اجتناب شود.»

همچنین باید از رتینول‌ها، رتینوئیدها، اسید سالی سیکلیک و بنزوئیل پراکسید، مواد رایج در محصولات ضد پیری و آکنه اجتناب شود. همه این مواد با نقایص مادرزادی به ویژه در مراحل اولیه بارداری مرتبط هستند.

روغن‌های ضروری که در صورت عدم استفاده صحیح می‌توانند بسیار مضر باشند و توسط FDA ارزیابی نشده باشند، مانند هیدروکینون (روشن‌کننده پوست)، هگزا هیدرات کلرید آلومینیوم (موجود در اکثر ضد تعریق‌های معروف)، فرمالدئید و ضدآفتاب‌های مبتنی بر مواد شیمیایی همگی نباید مصرف شوند. شما اساساً باید محصولات مراقبت از پوست و زیبایی خود را به همان دقتی که مواد غذایی را مصرف می‌کنید، بررسی کنید.

اگر ماسک‌های ورقه‌ای انتخابی شما عاری از آلرژن‌ها، عطرها و مواد بالقوه مضر هستند، می‌توانید آزادانه صورت خود را با آن‌ها بپوشانید. البته، همیشه توصیه می‌شود که اگر در مورد تأثیر آن بر بارداری خود تردید دارید، قبل از استفاده از هر نوع محصول زیبایی یا مراقبت از پوست، با پزشک یا متخصص خود مشورت کنید.

فواید و نحوه استفاده از ماسک ورقه ای زیر چشم

درست مانند ماسک‌های ورقه‌ای، استفاده از ماسک ورقه ای زیر چشم نیز بسیار محبوب شده‌اند. با این حال، برخلاف ماسک‌های ورقه‌ای، این ماسک‌های زیر چشم فقط ناحیه زیر پلک را هدف قرار می‌دهند. اگر هنوز از آن استفاده نکرده‌اید، اجازه دهید به شما بگوییم که این ماسک‌ها مانند ماسک‌های ورقه‌ای فواید بسیاری دارند و یک درمان سریع و بدون دردسر برای زیر چشم شما محسوب می شوند. این محصول به درمان مشکلات رایج زیر چشم مانند حلقه‌های تیره، خطوط ریز، پف و سایر موارد کمک می‌کنند.

آیا می‌دانید پوست زیر چشمان شما بسیار نازک‌تر و ظریف‌تر است؟ به همین دلیل سزاوار توجه بیشتر است و باید از محصولات مراقبت زیبایی در این نواحی استفاده کنید. اگر هنوز گیج هستید که آیا باید روی ماسک ورقه ای زیر چشم سرمایه گذاری کنید، برای دانستن آن مطالعه ادامه مطلب را از دست ندهید.

جلوگیری از علائم پیری با ماسک ورقه ای

احتمالا متوجه شده‌اید که زیر چشم ما اولین نشانه‌های پیری را نشان می‌دهد و این شامل چین و چروک، خطوط ریز و پنجه کلاغی است. استفاده از ماسک ورقه ای زیر چشم می‌تواند به شما کمک کند پوست ظریف پلک را درمان کنید و آن را هیدراته نگه دارید که به تاخیر انداختن این علائم پیری کمک می‌کند. بیشتر ماسک‌های ورقه‌ای زیر چشم دارای مواد ضد پیری مانند کافئین و رتینول هستند که علائم پیری را به تاخیر می‌اندازند.

کاهش پف کردگی با ماسک ورقه ای

بسیاری از ما با پف زیر چشم از خواب بیدار می‌شویم و این باعث می‌شود صورت‌مان کدر به نظر برسد. در مقاله دیگری درباره و روش های درمان آن توضیح داده‌ایم. استفاده از ماسک ورقه ای زیر چشم در صبح به کاهش پف کمک می‌کند و همچنین به عنوان یک ترکیب فوری برای زیبایی صورت عمل می‌کند. حتی اگر خواب خوبی ندارید، استفاده از ماسک زیر چشم به شما کمک می‌کند تا خوب بخوابید.

کاهش حلقه‌های تیره زیر چشم

حلقه‌های تیره یا رنگدانه‌های زیر چشم یکی از مشکلات پوستی شایعی است که اغلب ما با آن مواجه هستیم. وقتی از ماسک زیر چشم استفاده می‌کنید، آن ناحیه از پوست را هیدراته می‌کنید که به کاهش ظاهر تیره آن کمک می‌کند. همچنین، بیشتر ماسک‌های زیر چشم دارای موادی مانند اسید هیالورونیک و کافئین هستند که به کاهش سیاهی دور چشم کمک می‌کنند.

البته استفاده از ماسک ورقه ای زیر چشم حتی اگر هیچ یک از این مشکلات را نداشتید نیز گزینه بسیار عالی است. چون زیر چشم شما را هیدراته و صاف می‌کند و این کار را می‌توان هر چند وقت یک‌بار انجام داد تا ناحیه پلک کاملا سالم و درخشان شود.

نحوه استفاده از ماسک ورقه ای دور چشم

هنگام استفاده از ماسک ورقه ای دور چشم از تمیز بودن صورت خود اطمینان حاصل کنید. همیشه از یک پاک کننده برای شستن صورت خود استفاده کنید و سپس آن را خشک کنید. در مرحله بعد، تونر را زیر چشم خود بزنید و بگذارید به طور طبیعی خیس بخورد و خشک شود.

ماسک ورقه ای زیر چشم را گذاشته و به مدت ۱۵ دقیقه یا طبق زمان ذکر شده روی بسته بندی آن را روی پلک نگه دارید. پس از برداشتن ماسک، از سرم یا کرم زیر چشم استفاده کرده و به آرامی ماساژ دهید.

ماسک‌های ورقه‌ای زیر چشم را می‌توان در هر زمانی از روز استفاده کرد. با این حال، مطمئن شوید که آن را بیش از زمانی که در بخش دستورالعمل‌ها نوشته شده است نگه ندارید. نگه داشتن این محصولات برای مدت طولانی می‌تواند پوست شما را خشک کرده و منجر به چین و چروک شود. همچنین هرگز ماسک‌های زیر چشم را یک شب تا صبح نگه ندارید؛ زیرا می‌توانند به ناحیه ظریف و زیر چشم شما آسیب برسانند.

ماسک‌های زیر چشم را نمی‌توان مجدداً استفاده کرد زیرا به این شکل طراحی نشده‌اند. آن‌ها را می‌توان فقط یک بار استفاده کرد و سپس باید دور بریزید. استفاده از ماسک ورقه ای چشم بسیار آسان و سریع است و باعث می‌شود از بروز هر گونه چین و چروک، پف و تیرگی جلوگیری شود.

منبع: راهنمای خرید ماسک ورقه ای صورت از رنگدونه

خروج از نسخه موبایل