نماد سایت ماه نیوز

مهاجرت به فرانسه از طریق هنر

مهاجرت به فرانسه از طریق هنر چگونه است؟

آیا میدانستید با مهاجرت به فرانسه از طریق هنر و یافتن شغل و تمدید این ویزا شما می‌توانید پس از گذشت پنج سال اقامت در این کشور، پاسپورت اروپایی دریافت کنید؟ اگر شما هم مانند بسیاری از هنرمندان به  مهاجرت به فرانسه از طریق هنر فکر می‌کنید خوب است بدانید که کشور فرانسه واقع در اروپای غربی همیشه یکی از ده مقصد برتر مهاجران و گردشگران بوده است. این کشور که یکی از پنج قدرت برتر دنیا در زمینه‌های اقتصادی، صنعتی، سیاسی و هنری به شمار می‌رود سال‌هاست که به‌ منظور رشد اقتصادی به جذب افراد متخصص و معتبر از طریق مهاجرت کاری می‌پردازد.

به ‌منظور اخذ اقامت کوتاه‌مدت و یا بلندمدت فرانسه از طرق قانونی مختلفی می‌توان استفاده کرد، برای مثال می‌توان به مهاجرت از راه تحصیل، اخذ ویزای کاری یا حتی سرمایه‌گذاری اشاره کرد. علاوه بر این موارد می‌توان گفت که ما از دیرباز شاهد مهاجرت هنرمندان به فرانسه بوده‌ایم. در سال‌های اخیر نیز مهاجرت هنرمندان، کادر پزشکی، برنامه‌نویسان و سرمایه‌داران به کشور فرانسه اوج گرفته است. با درنظرگرفتن سابقه تاریخی و طولانی فرانسه در موارد هنری و فرهنگی، همیشه بسیاری از هنرمندان از تمام دنیا تمایل زیادی داشتند که در این کشور زیبا به کار، تحصیل و زندگی بپردازند. عده زیادی از این هنرمندان نیز که تاکنون موفق به اخذ ویزای این کشور نشدند، هرساله در انتظار فراخوان کشور فرانسه برای اقامت هنرمندان می‌مانند. اما مهاجرت به فرانسه از راه هنر چگونه انجام می‌شود؟

شخص هنرمند از طرق مختلفی می‌تواند برای مهاجرت به فرانسه اقدام کند اما به ‌صورت کلی می‌توان عنوان کرد که کم‌ریسک‌ترین و مطمئن‌ترین روش مهاجرت تحصیلی به فرانسه و خطرناک‌ترین و بدترین روش آن مهاجرت خواهد بود. با ما در موسسه مهاجرتی ملک پور تا انتهای این مطلب همراه باشید تا تمام نکاتی را که در خصوص مهاجرت به فرانسه از طریق هنر باید بدانید مورد بررسی قرار دهیم.

راه‌های مهاجرت به فرانسه برای هنرمندان

می تواند علاقه مندی بسیاری از افراد در سراسر دنیا باشد. یکی از انواع ویزاها در دسته ویزای کاری ویزایی است که به افراد هنرمند، ورزشکار و افراد سرشناس تعلق می‌گیرد. این‌گونه از افراد می‌توانند تحت اقامتی به اسم گذرنامه افراد بااستعداد یا به فرانسه یا سراسر اروپا مهاجرت کنند. اما بر اساس قوانین چنین اقامتی فرد متقاضی باید بتواند ثابت کند که در یک زمینه هنری یک فرد شناخته‌شده دارای شهرت جهانی به ‌حساب می‌آید و از طریق فعالیت‌های هنری حرفه‌ای امرارمعاش می‌کند.

نوع اقامت گذرنامه افراد بااستعداد از نوع بلندمدت، چهارساله و قابل تمدید است. بر همین اساس دولت فرانسه به هنرمندانی که حضورشان در فرانسه توجیه اقتصادی داشته باشد این اقامت چهارساله بلندمدت را اعطا می‌کند. اما چگونه می‌توان برای اخذ ویزای هنرمندان اقدام کرد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا تمام مراحل را خدمت شما عزیزان شرح دهیم. در این مطالب تمام مواردی که یک هنرمند قبل از مهاجرت به فرانسه باید بداند را بررسی خواهیم کرد

بررسی واژه هنر و هنرمند در فرهنگ و قوانین کشور فرانسه

قبل از پرداختن به جزئیات و نحوه مهاجرت به فرانسه از طریق هنر خوب است تا با معنی واژه هنر و هنرمند در فرهنگ فرانسه آشنا شویم. هنرمند در واقع پدیدآورنده یا خالقی است که صرف‌نظر از نوع و روش بیان موضوع، قادر است تا اثری خلق کند. بر اساس همین تعریف هنرمندان نیز دسته‌های زیر را شامل می‌شوند:

پس اگر شما نیز جزو یکی از این دسته افراد قرار دارید، با ما همراه باشید تا به بررسی شرایط اقامت هنرمندان در کشور فرانسه بپردازیم. جالب است بدانید که ویزای هنرمندان فقط به افراد هنرمند تعلق نمی‌گیرد

ویزای افراد بااستعداد فرانسه برای هنرمندان

هنرمندان در هر زمینه‌ای که فعالیت کنند می‌توانند از طریق دریافت ویزای هنرمندان در کشور فرانسه اقامت داشته باشند. اما این به معنی آن نیست که همه افراد یا تنها هنرمندان می‌توانند از این طریق اقدام نمایند بلکه شرایط اخذ ویزای افراد بااستعداد دسته‌بندی‌های خاصی را شامل می‌شود که بر اساس قوانین فرانسه شما باید در یکی از این ده گروه مشخص قرار بگیرید تا دولت فرانسه به شما گذرنامه افراد بااستعداد یا Passeport Talent را جهت مهاجرت به فرانسه از طریق هنر اعطا نماید.

در ادامه به معرفی این گروه از افراد می‌پردازیم اما نخست شرایط هنرمندانی که می‌خواهند از این طریق مهاجرت کنند را مورد بررسی قرار می‌دهیم. ویزای افراد بااستعداد همان ویزایی است که هنرمندان نیز جهت مهاجرت به فرانسه می‌توانند از آن استفاده نمایند

هنرمندان و افراد مشهور در هر زمینه‌ای می‌توانند از طریق ویزای افراد بااستعداد جهت اخذ اقامت در فرانسه اقدام کنند

این دسته از افراد شامل متقاضیان مختلفی از جمله هنرمندان، ورزشکاران و افراد شناخته‌شده در یک زمینه تخصصی می‌شوند. در ادامه شرایط هر گروه را به طور جداگانه شرح خواهیم داد:

هنرمندان

‌هنرمندان و بازیگرانی که قصد دارند برای مدتی بیشتر از سه ماه در فرانسه اقامت داشته باشند به این گروه تعلق می‌گیرند. این افراد باید بتوانند ثابت کنند که برای انجام هر فعالیت هنری در ازای دریافت حقوق و دستمزد قصد ورود به خاک فرانسه را دارند.

در ابتدا به این متقاضیان یک ویزای سه ‌ماهه تعلق می‌گیرد که با ارائه قرارداد کاری و مدارک درخواستی دیگر می‌توانند ویزای خود را تا 4 سال متوالی تمدید نمایند. متقاضیان این دسته می‌توانند دو ماه پیش از مهاجرت به فرانسه از طریق هنر جهت اخذ ویزای بلندمدت اقدام کنند. اما لازم به ذکر است که مدت‌زمان اعتبار این ویزا برای افراد مختلف متفاوت است.

به زبان ساده‌تر می‌توان گفت که این ویزا تا زمان پایان قرارداد کاری شما اعتبار خواهد داشت و حداکثر زمان آن 4 سال خواهد بود.

کشور فرانسه به‌عنوان مهد هنر همیشه یکی از پنج مقصد برتر برای هنرمندان بوده است

افراد معروف و شناخته‌شده در زمینه تخصصی خود

فارغ از زمینه حرفه‌ای‌تان اگر در رشته تخصصی که به آن مشغولید فرد شناخته‌شده‌ای در زمینه ملی یا حتی فراملی باشید، می‌توانید به ‌راحتی برای اخذ این ویزا درخواست دهید. اما همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد این نوع از ویزا تنها به هنرمندان اختصاص داده نمی‌شود پس بد نیست تا اشاره کوتاهی داشته باشیم به تمام متقاضیانی که می‌توانند برای دریافت چنین ویزایی اقدام کنند.

علاوه بر این به یاد داشته باشید که در زمینه امور مهاجرت از طریق کاری همواره نیاز است تا برای جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی از کمک وکلای ماهر در امر حقوق بین‌المللی استفاده نمایید. به همین جهت می‌توانید بر روی کارشناسان و وکلای برجسته مؤسسه حقوقی بین‌المللی سفیران حساب کنید.

شروط اخذ ویزای هنرمندان در فرانسه

یکی از مهم‌ترین شروطی که دولت فرانسه برای مهاجرت به فرانسه از طریق هنر به کشورش گذاشته، سابقه فعالیت کاملاً حرفه‌ای در کشور محل زندگی است. این متقاضیان باید در کشور مبدأ به ‌صورت کاملاً حرفه‌ای از طریق قرارداد رسمی درآمد کسب کرده باشند. این موارد شامل پرداخت بیمه و مالیات نیز می‌شود. علاوه بر این وجود یک رتبه عالی برای این هنرمندان از الزامات به شمار می‌رود. همین موضوع در مورد ورزشکاران نیز صدق می‌کند.

مزایای اخذ ویزای هنرمندان

با دریافت این ویزا شما رسماً شهروند اتحادیه اروپا محسوب می‌شوید و می‌توانید از مزایای بی‌شمار این امتیاز استفاده نمایید. از جمله این مزایا می‌توان به این مورد اشاره کرد که با دریافت چنین ویزایی به ‌راحتی و بدون نیاز به ویزا می‌توانید به کل کشورهای اروپایی و کشورهای حوزه شینگن سفر کنید. اما این تنها آغاز ماجرا است. با داشتن چنین ویزایی شما این امکان را دارید که به‌ صورت رایگان در کشور فرانسه و کشورهای اتحادیه اروپا در بهترین دانشگاه‌ها تحصیل کنید.

از مزایای دیگر نیز می‌توان به خدمات پزشکی رایگان، خرید ملک، داشتن حساب بانکی و شروع تجارت اشاره کرد. اما مزیت اصلی و اساسی که این شهروندی برای شما در پی خواهد داشت به این موارد خلاصه نمی‌شود. با مهاجرت به فرانسه از طریق هنر و یافتن شغل و تمدید این ویزا شما می‌توانید پس از گذشت پنج سال اقامت در این کشور، درخواست تابعیت خود را ارائه دهید و پاسپورت اروپایی دریافت کنید.

خروج از نسخه موبایل