نماد سایت ماه نیوز

شناخت انواع سامانه های پایش تصویری

شناخت انواع سامانه های پایش تصویری نکته ی مهمی قبل از خرید دوربین مداربسته است. هرچقدر اطلاعات ما بیشتر باشد، بعد از خرید پشیمانی ما کمتر است. در حال حاضر در بازار، برندهای مختلف با ویژگی‌ها و قیمت های مختلفی وجود دارد. هر فروشنده‌ای از کارایی بالای محصول خود می گوید. ولی اصولا بعد از خرید دیگر مانند قبل فروشنده، خریدار را تحویل نمی گیرد و اصولا خریدار برای پشتیبانی و گارانتی باید انرژی زیادی بگذارد. حال با این تفاسیر در این مقاله سری به سیستم های نظارت تصویری می زنیم.

آشنایی با انواع سیستم های دوربین مداربسته

خیلی خوب است که شما قبل از خرید و نصب دوربین، یک تصویر سازی ذهنی در نقطه‌ای که قصد دارید دوربین نصب کنید، داشته باشید. تصاویر به شما کمک می‌کند تا نیازها و خواسته‌های خود را از خرید دوربین، شفاف‌تر در نظر بگیرید. گاهی ما توقع بالایی از نصب یک دوربین داریم. اینکه با نصب فرضا یک دوربین در جلوی درب خانه‌، می‌توانیم چهره‌ی افرادی که عبور کرده‌اند یا پلاک‌های خودرویی که عبور کرده‌اند و … را همگی داشته باشند.

مرحله طراحی مطمئنا وظیفه‌ی مجری پروژه(نصاب دوربین) هست. ولی بهتر است ما هم دید کلی قبل از خرید داشته باشیم. در تصاویر یک دوربین با کیفیت 2MP و فاصله کانونی 3.6mm در فاصله 10 متری از یک شخص نصب شده است. (این نکته را در نظر بگیرید که تصاویر کلی هستند)

از روز اولی که دوربین امنیتی نصب شد، یکی از معضلات همیشگی، داشتن تصویر شب مناسب بوده است. همیشه در تاریکی شب جرایم بیشتر رخ می‌دهد. با داشتن تصویر ضبط شده، کمی اوضاع بهتر می‌شود، ولی هنوز هم با داشتن تصویر سیاه سفید در تشخیص مشکل وجود دارد. شاید در خیلی از مواقع با داشتن تصویر سیاه سفید، هیچ گره‌ای از کارفرما باز نشود.

تا این‌که دوربین‌ها به لطف سنسور و LEDهاشون تونستند، تصاویر سیاه سفید را به رنگی تبدیل کنند. کم‌کم دوربین‌های مداربسته رنگی روی بورس شدند. حالا در تاریکی شب تصویر رنگی هست. جزییات بیشتری به نسبت حالت قبل مشخص هست. ولی انتظار زیادی هم نباید از آن داشته باشیم.

با افزایش کیفیت دوربین های مداربسته در سال‌های اخیر، میزان حجم ارسالی دیتاهای نظارتی بیش از پیش شده است. رزولوشن‌های مختلف باید بستری داشته باشند که تمام دیتای آن‌ها بتواند منتقل شود. مطمئنا اگر با همان روال سابق این کار انجام شود، امکان‌پذیر نیست. یعنی حتما باید تصاویر قبل از ارسال کم‌حجم شوند. در این‌صورت می‌توان انتظار ذخیره‌سازی و پهنای باند بهینه‌تر را داشته باشیم. فرمت های فشرده سازی H.264، H.265، H.265 + و ….

شناخت انواع سیستم دوربین مدار بسته از نظر فنی و ظاهری در انتخاب سیستم امنیتی مناسب تاثیر فراوان دارد. با نظر به اینکه، امروزه کاربرد دوربین های مداربسته در همه نهادهای دولتی، خصوصی و اماکن تجاری و مسکونی جهت تامین امنیت جانی و مالی گسترش یافته است، در بازار مصرف محصولات حفاظتی انواع مختلفی از دوربین مدار بسته وجود دارد.

شناخت انواع سیستم دوربین های مدار بسته

هر کدام از انواع دوربین مدار بسته موجود در بازار ویژگی های فنی و نیز تنظیمات متفاوتی دارند. از این رو، انتخاب نوع دوربین از نظر نوع کاربری بسیار حائز اهمیت است. شرکت فنی مهندسی پویش رایان داتیس پیشرو در فروش دوربین مدار بسته با سالها تجربه در زمینه نصب دوربین مدار بسته، تعمیر و تعویض سیستم های نظارتی تجربیات خود را در انتخاب نوع دوربین و تجهیزات لازم در تمام مراحل در اختیار کاربران قرار می دهد.

انواع دوربین مداربسته ویژگی و کاربرد آنها

آشنایی با انواع دوربین مداربسته به ما کمک می کند تا بهتر بتوانیم دوربین متناسب با نیاز خود را انتخاب کنیم. در این مقاله سعی داریم انواع دوربین های مداربسته ویژگی و کاربرد آنها را بدون در نظر گرفتن برند بررسی کنیم. با مطالعه این مقاله شما با انواع مختلفی از دوربین های مداربسته موجود در بازار با کاربری های گوناگون آشنا خواهید شد. برای مقایسه راحت تر و انتخاب بهتر، انواع دوربین مداربسته را براساس چند فاکتور به 4 گروه اصلی تقسیم بندی می کنیم:

  1. تکنولوژی دوربین مداربسته (شبکه یا آنالوگ)
  2. بدنه دوربین مداربسته
  3. رزولوشن و کیفیت تصویر دوربین
  4. لنز دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته براساس برند

شناخت انواع سامانه های پایش تصویری با برندهای مختلفی در سراسر جهان برای این محصول امنیتی و نظارتی وجود دارند. این پایان داستان نیست و برندهای جدیدی نیز هر چند وقت یک بار به این گروه اضافه می شوند. دوربین های مداربسته را می توان براساس برند سازنده آنها تقسیم بندی نمود. برخی از برندها مانند اکسیس، اویژیلون، بوش، سامسونگ و سونی دارای دوربین های مداربسته با قیمت بسیار بالا هستند. البته کیفیت محصولات آنها نیز تائید شده است. کشور چین با توجه به فعالیت های موفقی که در عرصه اقتصادی داشته است در این حوزه نیز عملکرد خوبی داشته است.

در نظر داشته باشید برخی از برندهای دوربین مداربسته به صورت ساختگی بوده و اعتباری ندارند. این دوربین ها را اصطلاحاً NoName یا OEM می نامند. کیفیت این محصولات به هیچ عنوان تایید نشده است و هیچ شرکتی نسبت به خدمات بعد از فروش آنها پاسخگو نیست. حتماً در انتخاب خود برندهای اصلی و شناخته شده دوربین مداربسته را مدنظر قرار دهید.

دوربین مدار بسته تحت شبکه یا IP

دوربین های مدار بسته شبکه یا IP در دو نوع بی سیم و با سیم تولید می شوند. و تصاویر دریافتی را به  کد ۰ و ۱ تبدیل می کنند. اتصال این دوربین ها به دستگاه NVR از طریق کابل شبکه می باشد. با توجه به اینکه در این دوربین ها تصاویر به کدهای ۰ و ۱ تبدیل می شوند می توان تصاویر را از طریق اینترنت ارسال کرد.

دوربین های مدار بسته IP در مقایسه با دوربین های آنالوگ قیمت بالایی داشته همچنین این دوربین ها محدودیت استفاده از پهنای باند دارند.

انتقال تصاویر دوربین مدار بسته در این دوربین ها نسبت به دوربین های آنالوگ کیفیت بیشتری دارد. در این دوربین ها امکان ارسال همزمان تصویر و صدا وجود دارد. قابلیت تشخیص چهره از دیگر ویژگی های دوربین های مداربسته تحت شبکه می باشد.

در سیستم مداربسته تحت شبکه هم مانند سیستم آنالوگ همه چیز از چیپ تصویر دوربین شروع می شود. تصویر به صورت دیجیتال در چیپ تصویر دوربین ساخته می شود. این تصویر سپس به مینی کامپیوتر موجود در دوربین ارسال می شود. این چیپ یا مینی کامپیوتر اطلاعات تصویر دوربین را مطابق پروتکل های شبکه اصلاح می کند تا امکان استفاده از اطلاعات تصویر در شبکه وجود داشته باشد. پس از آن تصاویر می توانند وارد شبکه شوند.

نکته بسیار جالب در رابطه با دوربین های تحت شبکه این است که این تجهیزات می توانند کاملا مستقل در شبکه کار کنند. بر خلاف دوربین های آنالوگ، دوربین های تحت شبکه نیازی به دستگاه DVR برای مشاهده تصاویر ندارند. شما میتوانید دوربین را مستقیما به یک کامپیوتر متصل کرده و تصاویر آن را ببینید. برخی دوربین های تحت شبکه حتی امکان نصب یک حافظه داخلی SD را نیز بر روی خود دارند که دوربین را از نظر ضبط تصاویر نیز مستقل می کند.

دوربین های مداربسته زیادی تحت عنوان برندهای مختلف در طول سال‌های متمادی وارد بازار شده است. همین امر باعث شده است که خریدار در ابتدای امر خرید دچار ابهام شود. برای خرید بهترین دوربین مدار بسته و سیستم نظارت تصویری باید به موارد زیادی توجه نمایید، از جمله این موارد شامل موارد زیر است:

ما در پویش رایان داتیس آماده هستیم تا هرگونه سوالی در مورد ویدیووال و مانیتور صنعتی را پاسخ بدهیم. شما می توانید به سایت ما به آدرس https://www.datisint.com مراجعه کرده یا اینکه با شماره تماس 02174856  با ما در ارتباط باشید.

خروج از نسخه موبایل