نماد سایت ماه نیوز

دریافت اقامت در کشورهای اروپایی بعد از برگزاری المپیک زمستانی 2026

اقامت تضمینی اروپا (+ بررسی همه روش ها 2023)

روش های مختلفی برای اخذ اقامت اروپا وجود دارند که شرایط شما به همراه کشور مورد نظرتان، تعیین کننده آن ها هستند. داشتن سرمایه کافی یا ایده های نو برای راه اندازی کسب و کار جدید، مهم ترین عوامل کمک کننده به متقاضیان اخذ اقامت اروپا به شمار می روند. شما می توانید با خرید ملک، ثبت شرکت یا حتی تحصیل، اقامت اروپا را به دست آورید. برای این کار تنها کافی است اطلاعات کافی داشته باشید و قدم به قدم پیش بروید. در این مقاله سعی داریم روش های مختلف دریافت اقامت تضمینی اروپا و نحوه گرفتن وقت سفارت اتریش را شرح دهیم و پاسخگوی سوالات شما باشیم.

بررسی شرایط اخذ اقامت تضمینی اروپا

اخذ اقامت تضمینی اروپا می تواند هدف بسیاری از سرمایه گذاران، کارآفرینان، دانشجویان و … باشد. اگر درآمد کافی دارید، می توانید اقامت تضمینی اروپا را با تمکن مالی دریافت کنید. اخذ اقامت تضمینی اروپا از طریق سرمایه گذاری یا با خرید ملک نیز برای سرمایه داران میسر است. فراموش نکنید که کشورهای اروپایی همواره از ایده های نو و هر آنچه که تاثیر مثبت بر اقتصادشان داشته باشد، استقبال می کنند. بنابراین اخذ اقامت تضمینی اروپا با ثبت شرکت، یکی از بهترین روش هاست. در این مقاله با ما باشید تا روش های مختلف اخذ اقامت تضمینی اروپا را مفصلا شرح دهیم.

روش های اخذ اقامت اروپا

روش های متعددی می تواند اقامت اروپا را برای متقاضیان به ارمغان آورد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

در بخش بعدی مقاله به سراغ شرح دریافت اقامت تضمینی اروپا با تمکن مالی می رویم. همراه ما باشید.

اقامت اروپا با تمکن مالی

افرادی که ملیت کشورهای اتحادیه اروپا را ندارند اما از درآمد کافی برای زندگی در کشورهای این حوزه برخوردارند، می توانند برای دریافت اقامت تضمینی اروپا از طریق تمکن مالی اقدام کنند. دریافت اقامت اروپا به واسطه تمکن مالی مناسب کسانی است که علاوه بر درآمد لازم، تصمیم بر زندگی در کشوری مشخص در حوزه اتحادیه اروپا را داشته باشند، مالیات آن کشور را بپردازند و خانواده خود را در آن جا بسازند. در ادامه، جزئیات بیشتر درباره اقامت تضمینی اروپا با تمکن مالی را ارائه می دهیم. خوب است بدانید اقامت اروپای دریافتی از طریق تمکن مالی معمولا به مدت 1 سال اعتبار دارد و سپس باید تمدید شود.

مزایای اخذ اقامت با تمکن مالی

افرادی که از طریق تمکن مالی اقامت کشورهای اتحادیه اروپا را دریافت می کنند، از مزایای متعددی برخوردارند؛ از جمله:

شرایط دریافت اقامت اروپا با تمکن مالی

از مهم ترین شرایط دریافت اقامت تضمینی اروپا با تمکن مالی، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

درآمد ثابت و قانونی از منبعی خارج از کشور انتخابی

به طور میانگین، درآمد ماهانه لازم برای هر نفر برای زندگی در اروپا، مبلغی بین 1500 تا 3000 یوروست که البته این مبالغ اجاره بها و همچنین هزینه بیمه را در بر نمی گیرند. توجه داشته باشید که درآمد متقاضیان دریافت اقامت تضمینی اروپا با تمکن مالی می تواند از منابعی مانند دورکاری، سرمایه گذاری، سود سهام، اجاره بهای املاک، تجارت یا حقوق بازنشستگی تامین شود.

داشتن پس انداز کافی

این مبلغ به خانواده ها کمک می کند تا برای 1 سال بدون نیاز به حمایت دولت، زندگی راحتی را در کشور اروپایی مورد نظرشان بگذرانند. پس انداز لازم برای متقاضی اصلی اقامت اروپا به واسطه تمکن مالی مبلغی بین 15.000 تا 25.000 و برای هر یک از اعضای خانواده او 6.500 تا 10.000 یورو است. این مبالغ باید در بانک های کشور مقصد حفظ شوند.

مدارک زبان کشور مقصد

الزام ارائه مدارک زبان، بسته به کشور انتخابی تغییر می کند اما به صورت عمومی متاضیان باید با تسلط حداقلی به زبان کشور مقصد(حداقل در سطح A1) بتوانند نیازهای روزمره خود را برطرف کنند و وظایف خود را انجام دهند.

خرید یا اجاره خانه ای مناسب برای زندگی

داشتن محلی مناسب برای اسکان یکی از شروط دریافت اقامت تضمینی اروپا با تمکن مالی است. محل اسکان نباید ارزشی پایین تر از حداقل ارزش اجاره یا خرید خانه در منطقه مورد نظر را داشته باشند. داشتن بیمه سلامت (با هزینه ی ماهانه بین 100 تا 300 یورو برای هر نفر)، عدم سوء سابقه، عدم ابتلا به بیماری های خطرناک، امکان ارسال کودکان به مدرسه و ارسال مدارک لازم نیز از دیگر شرایط دریافت اقامت اروپا با تمکن مالی است. همچنین این دسته از متقاضیان و خویشاوندان نزدیکشان نباید اقامت سایر کشورهای اروپایی را داشته باشند. در ادامه از روش ثبت درخواست و همچنین کشورهای ارائه دهنده اقامت از طریق تمکن مالی خواهیم گفت. با ما بمانید.

روش ثبت درخواست برای دریافت اقامت از طریق تمکن مالی

دریافت اقامت اروپا به واسطه تمکن مالی را می توان در 6 مرحله کلی خلاصه کرد:

توجه داشته باشید که:

  1. 1. ثبت درخواست ویزا و اقامت از طریق سفارت برای هر نفر، هزینه ای بدون بازگشت بین 100 تا 150 یورو دارد.
  2. 2. روند بررسی پرونده و پاسخ دهی به تقاضا بین 1 تا 6 ماه طول می کشد و پس از دریافت ویزای 3 تا 6 ماهه نوع D، فرد و همراهانش باید به کشور مقصد سفر کنند و مراحل اداری برای دریافت اقامت را طی نمایند.

کشورهای اروپایی ارائه دهنده اقامت از طریق تمکن مالی

کشورهای متعددی در اتحادیه اروپا از متقاضیان دریافت اقامت اروپا از طریق تمکن مالی استقبال می کنند. جدول زیر اطلاعاتی مانند درآمد و پس انداز لازم برای دریافت اقامت مهم ترین کشورهای اروپایی از طریق تمکن مالی را ارائه می دهد:

نام کشور حداقل درآمد ماهانه لازم (به یورو)         پس انداز لازم (به یورو)         توضیحات

اتریش      فرد تنها: 1933

زوج متاهل: 2944

درآمد اضافی برای هر فرزند: 298       متقاضی اصلی: 15000

برای هر فرزند: 10000        نیاز به مدرک زبان آلمانی معتبر (حداقل سطح A1) برای افراد بزرگتر از 14 سال.

اسپانیا      متقاضی اصلی: 2148

اعضای خانواده: 537             متقاضی اصلی: 25816

اعضای خانواده: 6454          وجود بیش از 60000 تقاضا در سال 2020.

پرتغال     هر فرد: 635          فرد تنها: 7620

زوج متاهل: 11220

پس انداز اضافی برای هر فرزند: 2160 – شرایط مالیات دهی آسان.

– امکان سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار.

– امکان اخذ مجوز کار پس از 12 ماه.

– عدم وجود حداقل مقدار برای ارزش محل اسکان.

یونان        فرد تنها: 2000

زوج متاهل: 2400

درآمد اضافی برای هر فرزند: 360       فرد تنها: 24000

زوج متاهل: 28800

پس انداز اضافی برای هر فرزند: 3600 امکان دریافت اقامت تنها با یک بار سفر به یونان برای انجام کارهای ثبت نام.

با توجه به مبالغ ذکر شده، دریافت اقامت تضمینی اروپا  با کمترین هزینه از طریق کشور پرتغال امکان پذیر است.

 اقامت تضمینی اروپا از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری، یکی از راه های تضمینی دریافت اقامت اروپاست. افرادی که سرمایه کافی جهت تامین الزامات این شیوه مهاجرت به کشور مورد نظر خود را دارند، با دریافت ویزای طلایی و پس از 5 سال سکونت در کشور مقصد، می توانند برای دریافت اقامت اروپا اقدام کنند.

خوب است بدانید که:

  1. 1. ویزای طلایی، یکی از انواع ویزاهای مهاجرتی است که یک بخش آن را سرمایه گذاری تشکیل می دهد. به عبارت دیگر، شما با داشتن سرمایه و انجام اقدامات لازم می توانید ویزای طلایی خود را دریافت کنید و به این طریق، مجوز ورود و زندگی به کشور مورد نظر خود را اخذ نمایید.
  2. 2. اقامت اروپا که از طریق سرمایه گذاری دریافت می شود، قابل تمدید است و نیازی نیست که مجدد برای دریافت آن اقدام کنید.

شرایط هر کشور برای ارائه اقامت تضمینی اروپا از طریق سرمایه گذاری متفاوت است که در ادامه پس از ذکر شرایط کلی، به سراغ هر کشور به صورت مجزا می رویم.

شرایط دریافت ویزای طلایی

از جمله شرایط دریافت ویزای طلایی و اقامت تضمینی اروپا از طریق سرمایه گذاری، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

منبع مقاله:

bmeia.gv.at

visa.vfsglobal.com

خروج از نسخه موبایل