نماد سایت ماه نیوز

سفارش پلاک اسم طلا با وزنی متناسب با سلیقه شما

پلاک طلا چیست؟ چه ویژگی هایی دارد؟ وزن پلاک طلا اسم چقدر باید باشد؟ در زمان خرید پلاک طلا مناسب باید به چه نکاتی دقت کرد؟ آیا پلاک طلا فقط مخصوص آقایان است؟ و … اینها سوالات و دغدغه هایی است که بسیاری از خریداران در هنگام خرید پلاک طلا با آن مواجه هستند. در این بخش همراه ما باشید چون قصد داریم تا به این سوالات برای همیشه پاسخ داده و مشکلاتتان را حل کنیم.

تعریف پلاک طلا

مدال یا پلاک طلا بخشی از گردنبند است که بیشتر مورد توجه قرار می گیرد و نگاه ها را به خود جلب می کند. امروزه پلاک های طلا در انواع مدل ها  طرح های مختلف طراحی و ساخته میشوند که می توانید آنها را طبق سلیقه خود خریداری کنید. این روزها استفاده و هدیه دادن پلاک های طلا با تم شغلی، ورزشی، پلاک اسم یا پلاک شعر و متن دلخواه بشدت رواج یافته است، بهمین دلیل شاید به جرات بتوان گفت که پلاک طلا جزء معدود زیورآلاتی است که می توانید آنرا به هر شکل که دوست دارید سفارش دهید.

ویژگی های یک پلاک طلا مناسب

هر پلاک طلا بر اساس سلیقه و کاربرد، ویژگی های خاص خود را دارد. شاید به جرات بتوان گفت که ویژگی مشترک انواع پلاک های طلا آسیب نرساندن و بی خطر بودن آن ها میباشد، بدین معنا که اکثرا بدون تیزی و برندگی بوده و موجب زخمی یا خراشیده شدن پوست نمیشوند.

از دیگر محسنات خوب و مهم پلاک طلا آن است که معمولا سبک وزن بوده و بنابراین قیمت پایینی دارند، پس می توانند بعنوان هدیه گزینه مناسبی باشند. در حال حاضر یکی از متداول ترین و شایع ترین هدایا در بین افراد، پلاک طلا طرح اسم است که هم بصورت فارسی و هم بصورت لاتین موجود و قابل سفارش میباشد، و بدین ترتیب یک یادگاری و هدیه ماندگار و منحصر بفرد برای هر فرد خواهد بود.

نکات مهم در زمان خرید پلاک طلا مناسب

برای زیبایی و جلوه بیشتر گردنبندهای ساده پیشنهاد میشود که از پلاک طلا مناسب استفاده کنید، برای آنکه بهترین خرید و رضایت را از پلاک طلا خود داشته باشید لازم است که از یک سری اصول و قوانین پیروی کنید.

·         تناسب میان پلاک طلا و زنجیر

برای پلاک طلاهای ظریف بهتر است از زنجیرهای نازک و برای پلاک طلاهای سنگین از زنجیرهای ضخیم استفاده کنید.

·         تناسب با سن و سال

برای خانم های جوان از پلاک طلاهای ظریف و نگین دار، برای کودکان کم سن و سال از پلاک طلاهایی با اشکال کودکانه مناسب و برای خانم های سن بالا و مسن از پلاک های طلاهای بزرگ و دارای سنگ های قیمتی و درشت استفاده کنید.

·         تناسب با تناژ پوست

همانگونه که بارها گفته ایم زیورآلاتی که خریداری میکنید باید با رنگ پوست شما هماهنگ باشد.

برای پوست های گرم که رگ های سبز دارند، بهتر است از پلاک طلای زرد و یا پلاک جواهری که در آنها رنگ های زرد و قرمز و نارنجی وجود دارد، استفاده کنید.

برای پوست های سرد که رگ های آبی دارند، بهتر است از پلاک طلای سفید و یا پلاک جواهری که در آنها رنگ های آبی و بنفش و سبز وجود دارد، استفاده کنید.

و برای پوست های خنثی که رگ های آبی و سبز دارند، میتوانید از انواع پلاک طلا در رنگ های گوناگون استفاده نمایید، که در این میان پلاک طلا رزگلد انتخابی مناسب و چشم گیر است.

    دریافت فاکتور به هنگام خرید

در زمان خرید هر گونه طلا خصوصا جواهرات نهایت دقت را در خصوص اصل بودن سنگ های قیمتی یا نگین های بکار رفته در آنها به خرج دهید، و حتما از فروشنده فاکتور بخواهید و توجه کنید که اطلاعات طلای خریداری شده در فاکتور صحیح باشد.

قیمت پلاک طلا

همانطور که میدانید با توجه به نوسان قیمت طلا در سالهای اخیر، عوامل مختلفی در قیمت طلا تاثیرگذار هستند که در خصوص پلاک طلا نیز این عوامل صادق می باشند:

شما میتوانید پلاک طلا موردنظر خود را با توجه به سلیقه و هزینه‌ای که در نظر دارید انتخاب و یا سفارش دهید، فقط بخاطر داشته باشید که هر چقدر اندازه و وزن و سایز پلاک طلا بزرگ تر باشد، به همان نسبت قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌ کند.

اگر می خواهید با هزینه ای بسیار کم یک پلاک ‌طلا داشته باشید، بهتر است بدنبال پلاکی بدون نگین، سنگ کاری و یا تراشکاری باشید، در واقع یک پلاک طلا ساده و در عین حال زیبا و خاص. اما اگر بدنبال خرید یک پلاک جواهر هستید، به تبع باید قیمت بیشتری نسبت به پلاک های معمولی پرداخت کرده و همچنین باید از زنجیرهای بسیار خاص و سنگین برای پلاک خود استفاده کنید تا زیبایی و جلوه پلاک شما را به خوبی نشان دهد.

پلاک اسم طلا چقدر وزن دارد؟

پلاک اسم یکی از محبوب‌ترین انواع زیورآلات هم برای آقایان و هم خانم‌ها محسوب می‌شود که آن را به گزینه‌ای جذاب برای هدیه و کادو در مناسبت‌هایی مثل تولد، سالگرد ازدواج، روز زن یا مرد، جشن فارغ‌التحصیلی، عیدی سال نو و غیره تبدیل کرده است.

اگرچه پلاک‌های اسم با طرح‌های متنوع و از پیش ساخته شده در بازار به فروش می‌رسند، اما هیچ چیز جای یک پلاک اسم را که با طرح اختصاصی و دلخواه ساخته شده است نخواهد گرفت. تهیه پلاک اسم با طرح سفارشی این پیام را می‌رساند که شما برای فرد مورد نظر ارزش زیادی قائل هستید و می‌خواهید پلاکی را که متناسب با سلیقه او ساخته شده است را هدیه بدهید.

یکی از خدمات گالری لیلیوم طراحی و ساخت پلاک اسم با طرح سفارشی است که در آن با توجه به درخواست مشتری از طلا و یا نقره استفاده می‌شود. از آن جایی که وزن طلای به کار رفته در محصول نهایی، مهم‌ترین عامل در قیمت گذاری پلاک اسم محسوب می‌شود، یکی از سؤالات پر تکرار در خصوص پلاک‌های اسم با طرح دلخواه این است که وزن پلاک اسم طلا چقدر است؟ پاسخ به این سؤال این است که مانند همه انواع جواهرات و زیور آلات، در خصوص پلاک اسم نیز وزن محصول نهایی کاملاً به مدل و طرحی که برای آن در نظر گرفته شده است بستگی دارد.

همانطور که می‌دانید، پلاک‌های اسم از نظر طرح و مدل تنوع بسیار بالایی دارند و همین ویژگی آنها یکی از جذابیت‌های اصلی این نوع از جواهر محسوب می‌شود. چرا که افراد می‌توانند پلاک اسم خود را، با توجه به ذائقه شخصی خود طراحی کنند به نوعی که هیچ شباهتی با سایر پلاک‌هایی که با همان اسم ساخته شده‌اند نداشته باشد.

به دنبال این تنوع گسترده در طرح و مدل، وزن پلاک‌های اسم نیز متغیر است و نمی‌شود مقدار ثابتی را برای آن‌ها در نظر گرفت؛ اما به طور کلی، پلاک‌های آویزی دو بعدی یا تخت مثل پلاک اسم، از نظر اصول طراحی طلا و جواهر دارای حدود وزنی مشخصی هستند که هر طلا و جواهرساز حرفه‌ای باید آن را رعایت کند.

این حدود با توجه به ابعاد پلاک در نظر گرفته می‌شوند؛ بنابراین یک پلاک اسم استاندارد، باید از این تناسب‌ وزن و ابعاد برخوردار باشد:

برای پلاک‌های 1.5 تا 2 سانتی متری 1 گرم
برای پلاک‌های 1.2 تا 2.5 سانتی متری 1.5 گرم
برای پلاک‌های 3 سانتی متری 2 گرم
برای پلاک‌های 4 سانتی متری 4 گرم
برای پلاک‌های 5 سانتی متری 6 گرم

خروج از نسخه موبایل