محافظت از وب سایت در برابر اسپمرها

۶ راهکار ضروری برای افزایش امنیت سایت که باید به خاطر داشته باشید

۶ راهکار افزایش امنیت سایت و چک لیست امنیتی وردپرس را در این مطلب بررسی کردیم که از سایت شما در برابر حملات سایبری محافظت کرده و به افزایش امنیت سایت کمک خواهد کرد. افزایش امنیت سایت یکی از مهم‌ترین مواردی است که هنگام توسعه وبسایت.باید در نظر داشته باشید. برای تمام صاحبان کسب و کار و دارندگان سایت اهمیت دارد که در زمان توسعه سایت، با ارور حملات سایبری مواجه نشوند. بنابراین وبسایت شما از هر نوعی که باشد، برای.حفظ سرمایه و اعتماد مخاطبان‌تان به امنیت بالا نیاز دارد. با ما همراه باشید.

امنیت سایت اینترنتی چیست؟

هر اقدامی.که برای محافظت و امنیت سایت اینترنتی انجام می‌شود تا از سایت در برابر هکرها و حملات سایبری محافظت کند، جزو امنیت سایت محسوب می‌شود.  اقداماتی از جمله نصب نرم افزارهای امنیتی روی سایت، پسوردهای قوی و آگاهی از خطراتی مانند ایمیل‌های فیشینگ  و حفظ  امنیت درگاه پرداخت اینترنتی، از جمله مواردی است که به عنوان راهکار افزایش امنیت سایت به کار می‌رود. در نظر داشته باشید که این امنیت لزوما از طریق اقدامات خرابکارانه.بیرونی اتفاق نمی‌افتد. گاهی ممکن است با حذف فایل‌های مهم از روی سایت، امنیت آن دچار مشکل شود..

  راهکارهای افزایش امنیت سایت

سرویس میزبان سایت امن انتخاب کنید

داشتن یک سرویس هاست امن که از سایت شما میزبانی کند، اهمیت زیادی در تامین و افزایش امنیت سایت دارد. در صورتی که ارائه دهنده سرویس میزبان سایت‌تان به خوبی مدیریت نشده.و خدمات مناسبی ارائه نکند، نمی‌توان انتظار یک وب سایت امن را داشت. بنابراین قبل از انتخاب.یک.هاست برای سایت‌تان، از امنیت سایت در برابر.هکرها و تهدیدهای سایبری مطمئن شوید. می‌توانید از شرکت ارائه دهنده خدمات هاست وب سایت‌تان، ارائه سیستم‌های امنیتی زیر را انتظار داشته باشید:

  • یک سیستم عامل امن
  • دارا بودن برنامه فایروال سخت افزاری و نرم افزاری
  • پشتیبانی از پروتکل‌های سیستم امنیتی SSL
  • شناسایی سریع بدافزار
  • کاهش حملات دیداس(DDOS)
  • آنتی ویروس و آنتی اسپم

گواهی امنیتی SSL روی سایت راه اندازی کنید

یکی از بهترین راه‌های حفظ امنیت سایت اینترنتی و حفظ اطلاعات کاربران و مدیران، استفاده از گواهی امنیتی SSL است. علاوه بر این، آدرس سایتی که دارای SSL باشد، در دید مخاطب، اعتماد ایجاد می‌کند. این گواهی از اطلاعات ورودی و خروجی سایت محافظت کرده و با رمز.نگاری توسط الگوریتم‌های پیچیده، از دزدیده شدن اطلاعات محافظت می‌کند. به این ترتیب.می‌توانید با اجرای یک استاندارد رمز عبور قوی، از صفحاتی که در سایت نیاز.به احراز هویت دارند، محافظت کنید.

از یک آنتی ویروس و فایروال قدرتمند و معتبر استفاده کنید

علاوه بر استفاده از یک سیستم عامل و.نرم افزار معتبر به جای نسخه کرک شده یا مشابه، انتخاب یک آنتی ویروس و فایروال قدرتمند و معتبر نیز از اساسی‌ترین راه‌هایی است.که به عنوان راهکار افزایش امنیت سایت باید در نظر بگیرید. با استفاده از فایروال، تا حد زیادی می‌توانید ترافیک ورودی به HTTPS را از حملات.سایبری محافظت کنید.

از جمله محصولات امنیتی مناسبی که می‌توانید از آن استفاده کنید، محصولات فایروال شرکت eset  و kaspersky است. زمانی.که اپلیکیشن وب فایروال را روی سایت‌تان راه‌اندازی می‌کنید، فایروال.مانند محافظی.بین برنامه‌های.سایت و اینترنت عمل می‌کند..در نتیجه هر کسی که می‌خواهد وارد سایت شما شود،.باید از طریق فایروال به سرور شما دسترسی پیدا کند. به این ترتیب، سایت‌تان از هر تردد مشکوکی فیلتر می‌شود.

سیستم مدیریت محتوا، قالب یا افزونه را تنها از منبع اصلی دریافت کنید

یکی از مهم‌ترین راهکار افزایش امنیت سایت، دریافت افزونه از منبع اصلی است. بسیاری از سایت‌ها به علت عدم استفاده از اصل افزونه یا قالب، در امنیت سایت دچار مشکل شدند. به خصوص در مورد امنیت سایت وردپرس و دیگر سیستم‌های مدیریت محتوا در نظر داشته باشید.که در صورت استفاده از منبع غیر اصل، ممکن است انواع بدافزارها، اسپمرها و ..نیز همراه آن، روی سایت‌تان اثر بگذارد.

از یک پایگاه داده امن استفاده کنید

یک پایگاه داده ناامن می‌تواند هر سایتی را در معرض.هک.و حمله سایبری قرار دهد. در صورتی که اطلاعات زیادی از مشتریان و کاربران‌تان را در سرور ذخیره می‌کنید، مطمئن.باشید که تنها.داده‌های مورد نیاز کسب و کارتان را ذخیره کردید. لیستی از پایگاه‌ها و سیستم‌های ذخیره اطلاعات همچون گیت هاب،.فضای ذخیره سازی ابری و .. آماده کنید. می‌توانید از این لیست استفاده کنید.

از درگاه پرداخت امن استفاده کنید

یکی از اصلی‌ترین خطراتی که کسب و کارهای اینترنتی در معرض آن هستند، تراکنش‌های تقلبی و مغایرت‌ است. این قضیه، به خصوص برای کسب و کارهای کوچک.که ۸۰ درصد حملات سایبری را شامل می‌شوند، اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل انتخاب یک درگاه پرداخت امن و مطمئن می‌تواند از حمله سایبری جلوگیری کرده و به افزایش امنیت سایت شما کمک کند. در این زمینه، تسریع در پاسخگویی و برخورداری از پشتیبانی درگاه پرداخت، می‌تواند.در انتخاب آن به شما کمک کند.

محافظت سایت در برابر اسپمرها

روبات های اسپمر با جستجو در سایت ها و پیدا کردن نقاط ضعف در آنها مخصوصا فرم های محافظت نشده که تکمیل آنها بصورت ماشینی امکان پذیر است اقدام به حملات انبوه اسپم می کنند که اگر محافظتی در اینکار انجام نشده باشد بسیار محتمل است که با ایجاد اختلال در سرور میزبان سایت ، مورد برخورد شرکت میزبان سایت (هاست ) و دریافت ابیوز از منابع متعدد شوید.

اما با یک اقدام ساده و استفاده از سیستم محافظت CAPTCHA می توانید از بروز مشکلات امنیتی اسپمرها جلوگیری کنید. ما سیستم reCAPTCHA گوگل را به شما پیشنهاد می کنیم. بسیاری از سایت های بزرگ و معتبر دنیا از این سیستم استفاده می کنند و شما نیز می توانید با اطمینان خاطر از این ابزار امنیتی استفاده کنید. برخی از شیوه های محافظت از بخش نظرات و انجمن های گفتگو در برابر اسپم:

– نرم افزار های خود را به روز نگاه دارید

– اضافه کردن کپچا (CAPTCHA

– غیر فعال کردن برخی کامنت ها را در نظر داشته باشید

– برخی از کلمات و جملات مشخص را بلاک کنید

– از عملگر nofollow برای لینک های بخش کامنت استفاده کنید

– از سیستم های اتوماتیک مثل پلاگین Aksimet برای محافظت از سایت استفاده کنید.

برای تامین امنیت وب سایت چه روش‌هایی وجود دارد؟

1- میزبانی وب‌سایت بر روی هاست امن

2- استفاده از اینترنت امن و مطمئن

3- استفاده از سیستم‌عامل و نرم‌افزارهای معتبر و اصلی

4- استفاده از معیارهای امنیتی قدرتمند، به‌روز و معتبر

5- دریافت سیستم مدیریت محتوا، قالب و افزونه‌های سایت تنها از منبع اصلی

6- استفاده از یک رمز عبور مطمئن و محافظت از آن

7- تعیین سطح دسترسی مناسب

8- محافظت از وب‌سایت در برابر اسپمرها

9- تعیین محدودیت برای دسترسی و مشاهده

10- محافظت از مسیر ورود به مدیریت سایت

11- پیگیری مشکلات امنیتی و به‌روزرسانی امنیتی توسط مدیر سایت

12- پروتکل امن SSL

منبع: wordpress security