نماد سایت ماه نیوز

تعمیرات تخصصی گیربکس 206 در تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک آنلاین گیربکس

پژو ۲۰۶ یکی از خودرو های محبوب دو دهه اخیر بازار ایران است. این خودرو از سال ۱۳۸۰ تا به امروز توسط شرکت ایران خودرو در حال تولید است.

در ایران تیپ های مختلفی از پژو 206 عرضه شده است. معروف ترین نسخه ۲۰۶ تیپ ۲، تیپ ۵ و تیپ ۶ میباشد.

تیپ ۶ پژو ۲۰۶ با یک گیربکس اتوماتیک ۴ دنده ای که با کد فنی AL4 شناخته میشود، به بازار عرضه شده است. خودروی پژو ۲۰۷ اتوماتیک نیز با همین گیربکس به بازار عرضه شده است.

در تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک آنلاین گیربکس ما به تعمیر گیربکس ۲۰۶ و رفع تمامی مشکلات آن با مناسب ترین هزینه میپردازیم.

تعمیر گیربکس ۲۰۶ اتوماتیک

تعمیر گیربکس اتومات 206 یا گیربکس AL4 در تعمیرگاه آنلاین گیربکس به صورت تخصصی انجام میشود. گیربکس AL4 در سال ۱۹۹۹ توسط دو خودروساز فرانسوی رنو و گروه پژو سیتروئن به صورت مشترک ساخته شد.

گیربکس AL4 یک گیربکس عرضی پنج دنده ای محسوب میشود که چهار دنده رو به جلو و یک دنده رو به عقب دارد. این گیربکس، یک گیربکس الکترومکانیکی است که توسط یک کامپیوتر مرکزی به نام EGS کنترل میشود. این گیربکس هوشمند قادر است الگوی تعویض دنده را مطابق با سیک رانندگی فرد تنظیم کند.

مشکلات گیربکس 206 و تعمیرات آن

 در این قسمت میخواهیم با شایع ترین مشکلات گیربکس اتوماتیک ۲۰۶ یا همان گیربکس AL4  آشنا شویم. در صورت آشنا بودن با این موارد میتوانیم سریع تر ایراد گیربکس را تشخیص داده و سریع تر به تعمیرگاه مراجعه کنیم تا از بروز هزینه های کلان جلوگیری شود.

نشت روغن گیربکس اتوماتیک

روغن گیربکس اتوماتیک قطعات متحرک خودرو را روغن‌کاری می‌کند. وجود نشتی روغن گیربکس می‌تواند بر عملکرد گیربکس تاثیر داشته باشد. زمانی که سطح روغن از حد مجاز افت می‌کند، روغن‌کاری قطعات با مشکل مواجه می‌شود. برای بررسی وضعیت روغن گیربکس، باید میزان سطح آن را تست کنید. تست میزان سطح روغن گیربکس اتوماتیک ساده است. کافی است خودرو را روی زمین هموار پارک کنید، کاپوت را بالا بزنید و روغن گیربکس را چک کنید. اگر همه چیز خوب باشد، روغن گیربکس به رنگ قرمز شفاف و روشن با بوی شیرین خواهد بود. اگر تیره به نظر می‌رسد، بوی سوختگی می‌دهد یا سطح آن پایین است، یعنی نیاز به تعمیر گیربکس 206 اتوماتیک دارید.

نمی‌توانم دنده عوض کنم

تعویض نشدن دنده نیز یکی دیگر از مشکلات مربوط به گیربکس اتوماتیک است. در این حالت ممکن است مشکل مربوط به سطح روغن(پایین بودن سطح روغن) یا اختلال در ECU باشد.

تولید صدای اضافه

به‌عنوان یک قانون کلی، هر صدای غیرعادی که از گیربکس شنیده می‌شود، نیاز به توجه دارد. گیربکس‌ها دارای قطعات متحرک زیادی هستند و بروز مشکل در این قطعات با تولید صدای اضافه همراه خواهد بود.

لرزیدن خودرو

لرزش دنده یکی از احساسات ناخوشایندی است که ممکن است هر راننده‌ای آن را تجربه کند. این لرزش مانند زمانی است که یک فرد آماتور برای اولین بار رانندگی می‌کند. لرزش دنده مستقیماً به گیربکس ارتباط دارد و باید در اسرع وقت بررسی شود.

بوی سوختگی

در گیربکس اتوماتیک با این همه قطعات متحرک و مایعات قابل احتراق، بوی سوختگی هرگز نشانه خوبی نیست. سوختگی روغن گیربکس اتوماتیک به علت گرم شدن بیش از حد گیربکس اتفاق می‌افتد. دلیل این موضوع می‌تواند موارد زیر باشد:

شتاب پایین

اگر خودروی شما در سرعت‌گیری مجدد بعد از توقف یا در سرعت‌گیری برای تعویض دنده مشکل دارد، با شتاب کند مواجه است و این موضوع نیاز به بررسی دارد.

روشن شدن نمایشگر S و *

وقتی نشانگرهای Sport و Snow(S&*) روشن شوند و با صدای بوق اخطار همراه باشند، با مشکل جدی در عملکرد گیربکس مواجه هستیم و نیاز به تعمیر گیربکس 206 اتوماتیک AL4 داریم. علل مختلفی برای روشن شدن این دو نشانگر ذکر شده که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

پنج دلیل آخر چندان شایع نیست و در موارد بسیار نادری اتفاق می‌افتد.

خروج از نسخه موبایل