عمومیمعرفی کسب و کار

بررسی شهر اندیشه برای سکونت، سال ساخت، نقشه اندیشه و موقعیت جغرافیایی اندیشه

امکانات خانه های اندیشه در بخش‌های ویلایی کم از سایر خانه‌های ویلایی شهر تهران یا مهرشهر ندارد. می‌توان خانه باغ‌هایی بسیار شیک و معضا لوکس را نیز در این منطقه پیدا کرد

اما اگر به قیمت خانه در اندیشه به خصوص در بخش ویلا نگاه کنید، این قیمت برای شما غیر قابل باور است. می توانید با یک دهم قیمت نسبت به کرج یا تهران، ویلا باغچه خانگی بخرید.

دارای امکانات مشابه و دسترسی آسان جاده ای بین شهرها، دسترسی سریع به کرج و تهران شهریار را ممکن می سازد.

قیمت خانه ها در اندیشه :

اما اگر به قیمت خانه در اندیشه به خصوص در بخش ویلایی نگاه کنید، این قیمت برای شما غیر قابل باور است. می توانید با یک دهم قیمت نسبت به کرج یا تهران، ویلا باغچه خانگی بخرید. با داشتن امکانات مشابه و دسترسی آسان به جاده های بین شهری امکان دسترسی سریع به کرج و تهران شهریار را فراهم کرده است.

امکانات شهر شهری و رفاهی اندیشه :

البته در نبود بیمارستان تخصصی کاستی هایی وجود دارد. میوه و سبزیجات را از بازار بخرید. دو ایستگاه آتش نشانی، کتابخانه، فرهنگسرا، سینمای دو ساله، سینمای چند بعدی، چندین مسجد و… تنها بخشی از امکانات این منطقه است. ضمناً پمپ بنزین و پمپ بنزین در این منطقه دسترسی خوبی دارند. اگرچه این شهر نوساز است، اما امکانات و توجه به جزئیات باعث شده ساکنان احساس حقارت کنند.

با توجه به ساخت و ساز جدید شهر، از ابتدا برنامه های توسعه و جدیت تدوین شد و شهر بدون کتاب گسترش پیدا نکرد.

بسیاری از مشکلاتی که در شهرهای بزرگی مانند تهران وجود دارد مانند تراکم ترافیک، تراکم غیراستاندارد، هوای آلوده و … ناشی از نبود برنامه ریزی شهری است که در مورد شهر جدید صدق نمی کند.

یکی از بهترین و خاص ترین ویژگی های این منطقه، خیابان هایی است که به رانندگان اجازه سرعت گرفتن نمی دهد. خیابان ها به گونه ای ساخته شده اند که هر چه بیشتر مردم برای خرید نیازهای روزانه خود پیاده روی می کنند و از خودروهای کمتری استفاده می کنند.

این ایده آرامش خاصی به محیط می بخشید. علاوه بر این، تدابیری در نظر گرفته شد که رانندگان نتوانند سرعت را افزایش دهند. با ایجاد انحنا و عوارض در خطوط فرعی منطقه، سرعت بالا در آنها امکان پذیر نیست. همه خیابان ها دارای پیاده روهای منظم هستند. از این نظر مشکلی با ترافیک نخواهید داشت.

شهر جدید اندیشه یکی از پرطرفدارترین شهرهای تهران است که افراد زیادی را برای سکونت در آپارتمان و ویلا جذب کرده است. آب و هوای پاک اندیشه و قرار گرفتن آن بین تهران و کرج یکی از دلایلی است که برخی از ساکنان این دو شهر به مهاجرت به آن فکر می کنند.

در 5 فاز از 6 فاز، ایده ساخت تکمیل شد و مسکن همچنان ادامه دارد. برای آشنایی بیشتر با این شهر نوپا و مقایسه آن با سایر شهرهای مشابه این مقاله را دنبال کنید.

شهر جدید اندیشه یکی از توابع استان تهران است که در بخش مرکزی شهرستان شهریار قرار دارد. این شهر در 30 کیلومتری غرب تهران، 7 کیلومتری جنوب شرقی کرج و 3 کیلومتری شمال غربی شهریار قرار دارد.

این شهر از نظر آب و هوایی در آب و هوای گرم و خشک قرار دارد و بادهای غرب به شرق می‌وزد و به دلیل وزش باد بیشتر اوقات سال به هوای پاک و مطبوع می‌اندیشد ..

طبق آمار رسمی جمعیت این شهر به بیش از 120 هزار نفر رسیده است و رشد جمعیت همچنان رو به افزایش است .

مهمترین تفاوت این شهر جدید با همتایانش وجود بازار اسلامی ایرانی در اندیشه است که با الهام از سبک میدان نقش جهان اصفهان و معماری سنتی اسلامی ساخته شده و اکنون یکی از بزرگترین بازارهای تجاری و تجاری است. مراکز تفریحی در شهر اصفهان .

این فاز قدیمی ترین مرحله در اندیشه است و در منتهی الیه جنوب شهر قرار دارد. این فاز در سال 1367 با واگذاری زمین های بزرگتر و ساخت خانه های ویلایی شکل گرفت. اما با گذشت زمان و با افزایش جمعیت، واحدهای مسکونی در چند طبقه ساخته شدند .

فاز اول یکی از محله های شهر شهریار محسوب می شود و زیر نظر شهرداری اندیشه نمی باشد. قیمت مسکن در آن به دلیل وجود سیستم شهرسازی سنتی و کمبود فضای سبز و مراکز درمانی کمتر از سایر فازها است .

ساخت این مرحله از سال 1370 آغاز شد و با واگذاری قطعات ویلایی و آپارتمانی، مساحت مرحله دوم بیش از 120 هکتار و فاصله آن با سایر مراحل نسبتا زیاد است. این فاز در شمال غربی فاز اول و غرب فاز سوم قرار دارد و بیشتر واحدهای مسکونی آن بزرگ است.

فاز دوم دارای سیستم شهری مدرن با تراکم نسبتا کم است و قیمت واحدهای مسکونی در آن بالاتر از میانگین قیمت مسکن در نظر گرفته شده است.

این مرحله با وسعت 360 هکتار از نظر موقعیت مکانی و امکانات شهری نسبت به سایر مراحل دارای شرایط مطلوب تری است.

شهرک صدف واقع در فاز سوم یکی از بهترین مکان ها برای زندگی در شهر جدید اندیچه محسوب می شود. یکی از دلایل اهمیت این شهر وجود بیمارستان تخصصی نور در آن است .

وجود مرکز خرید نگارستان و سالن سینمای ساحلی در مرحله سوم بر محبوبیت آن در بین اهالی اندیشه افزود .

مرحله چهارم در نزدیکی مرحله سوم در زمینی به مساحت 330 هکتار ساخته شده است. در این نقطه علاوه بر خانه های ویلایی، خانه های شرکتی چند ساله با نمای آجری به ارتفاع سه سانتی متر دیده می شود .

بازار اسلامی ایرانی که قبلاً به آن اشاره شد، در این نقطه بزرگترین مرکز خرید اندیشه است. علاوه بر این پارک مادران، پارک معلمان، مرکز خرید ارغوان و مجموعه ورزشی الماس از دیگر امکانات این مرحله است .

این صحنه در قسمت شمالی مرحله چهارم ساخته شده و مساحتی بالغ بر 194 هکتار را به خود اختصاص داده است. اکثر واحدهای مسکونی، واحدهای مسکونی بلندمرتبه هستند. قیمت مسکن در این مرحله نسبت به مرحله دوم، سوم و چهارم کمتر و نسبت به مرحله اول بالاتر است ..

در حال حاضر این مرحله از پروژه های عمرانی و جمعیتی خالی است. بخش اعظم 400 هکتار از این فاز خصوصی شده و فاقد پروانه ساختمانی است..

اگر قصد زندگی و خرید ملک در اندیشه را دارید، باید بدانید که فاز سوم بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این فاز بهترین موقعیت جغرافیایی و کمترین فاصله را با تهران دارد و به دلیل قرار گرفتن در مرکز شهر اندیشه به راحتی به سایر مراحل و امکانات آن دسترسی دارد .

ساختمان های تجاری و توریستی زیادی در آن ساخته شده و واحدهای مسکونی مجلل در آن دیده می شود. تراکم جمعیت متناسب با امکانات شهری است و با توجه به مراحل رشد اقتصادی، قیمت مسکن در مرحله سوم به ثبات نسبی رسید، بنابراین بر خلاف مسکن، شاید این مرحله برای سرمایه گذاری چندان مناسب نباشد.